abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2010 @ 12:34:30 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78014686
Hier verder.

Even wat foto's van al dat lekkers
Schranseman:
Paling

Puckzzz:
Dronken fricandeau

Red Snapper

Kipfilet:

RobinOok:

DirkH:
Zalm:

Vorige topic

Smoke on!

Bij mij ligt er momenteel weer een Dronken Fricandeau in.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 15 februari 2010 @ 12:34:52 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78014696
Zo'n kastje
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78014781
Hier word ik zo jaloers van!
  maandag 15 februari 2010 @ 12:45:08 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78014964
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:37 schreef kletsbets het volgende:
Hier word ik zo jaloers van!
Waarom dan?
Woon je niet geschikt om te roken?
Mijn staat gewoon achter in de tuin. Wel een beetje strategisch zodat de overlast minimaal is, maar ik woon gewoon in een rijtjeshuis hoor.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 15 februari 2010 @ 13:16:46 #5
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_78015931
De mijn staat ook in de achtertuin (rijtjeshuis) en dat gaat prima. Als ik ga roken kijk ik wel even of er geen dekbedden uit de ramen hangen....
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
  maandag 15 februari 2010 @ 13:20:32 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78016050
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:16 schreef Schranseman het volgende:
Als ik ga roken kijk ik wel even of er geen dekbedden uit de ramen hangen....
pi_78018472
Hebben jullie al eens geprobeerd knoflook te roken?
De bedoeling is om de knoflook langer houdbaar te maken. http://www.smokey-al.nl/SAG/Home.html
  maandag 15 februari 2010 @ 14:48:40 #8
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_78018973
De knoflook van Smokey-Al wordt 2 weken (!!) gerookt. Dat vind ik een beetje lang... Ik heb toevallig een strengetje liggen en die is erg lekker.
  maandag 15 februari 2010 @ 15:02:45 #9
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78019430
Ik heb wel eens knoflook gepoft op de BBQ (ook erg lekker, de teen wordt helemaal zacht, kan je gewoon puur eten of knoflookboter of puree van maken) Nu het oventje toch staat te roken, ga ik het eens proberen. Ik heb nog van die enorme dikke bollen die eigenlijk 1 grote teen zijn. Volgens mij noemen ze die olifanten tenen?
pi_78020088
Ik heb na de zomer als het goed een grote lading (70 bollen) knoflook. En om die nou in een keer op te eten.........
  maandag 15 februari 2010 @ 19:21:19 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78027196
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb na de zomer als het goed een grote lading (70 bollen) knoflook. En om die nou in een keer op te eten.........
Is inderdaad erg veel maar als ik die site zo lees is niet alle knoflook geschikt om te roken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:23:05 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78048834
Het roken van de knoflook is niet gelukt. Ze werden meteen zacht net als bij het poffen. Wel ruiken ze verrukkelijk (gepoft met een rooksmaakje) dus heb ik de nodige moeite gedaan en ze gezeefd tot een fijne puree.
pi_78049103
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:45 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Waarom dan?
Woon je niet geschikt om te roken?
Mijn staat gewoon achter in de tuin. Wel een beetje strategisch zodat de overlast minimaal is, maar ik woon gewoon in een rijtjeshuis hoor.
Jawel hoor, en ik heb zelfs ook een rookoventje, maar daarmee rook ik alleen warm, terwijl ik juist zo dol ben op gerookte zalm en zo. En ik moet zeggen dat ik de techniek niet heel goed beheers, dus ik moet eigenlijk meer oefenen.
Ik heb wel het boekje "gerookte lekkernijen", maar daar word ik nou niet heel blij van. Eigenlijk wil ik dus koud kunnen roken.
Ik sta open voor alle tips en trics.
pi_78049292
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:23 schreef Puckzzz het volgende:
Het roken van de knoflook is niet gelukt. Ze werden meteen zacht net als bij het poffen. Wel ruiken ze verrukkelijk (gepoft met een rooksmaakje) dus heb ik de nodige moeite gedaan en ze gezeefd tot een fijne puree.
Dank je wel voor het proberen.
pi_78074867
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:33 schreef kletsbets het volgende:

[..]

Jawel hoor, en ik heb zelfs ook een rookoventje, maar daarmee rook ik alleen warm, terwijl ik juist zo dol ben op gerookte zalm en zo. En ik moet zeggen dat ik de techniek niet heel goed beheers, dus ik moet eigenlijk meer oefenen.
Ik heb wel het boekje "gerookte lekkernijen", maar daar word ik nou niet heel blij van. Eigenlijk wil ik dus koud kunnen roken.
Ik sta open voor alle tips en trics.
Je kan gewoon een paar briketten gebruiken, een of twee zorgen voor voldoende smeulend mot.
Ook kan je gewoon een vuurkorf aanzetten en zo nu en dan een stukje smeulend hout op het mot leggen. Gewoon de temperatuur een beetje in de gaten houden. Het koud roken is makkelijker te beheersen dan warm roken. Bij warm roken kan je niet meer terug. Te koud roken bestaat niet, het duurt alleen langer.
pi_78096599
Zou het zo simpel kunnen zijn? Dan ga ik van de week eens aan de slag.
Briket leg ik dan dus in het oventje, samen met de rookmot? En geen brandertje eronder?
Zalm eerst pekelen en drogen?

Ik vind het nu al spannend....
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:28:11 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78096695
Ik denk dat daar ook mijn grootste fout zit. Ik gebruik teveel briketten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:45:29 #18
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_78104945
Als je koud wil roken, maar je weet niet helemaal hoe is de Cold Smoke Generator misschien wel wat voor je. Je kan ze hier bestellen. Op het BBQforum zijn er al een aantal gasten die hem gebruiken en volgens mij bevalt hij erg goed. Je kan hem in een BBQ gebruiken, maar volgens mij ook in een rookkast oid.
pi_78117030
Wat een handig ding zeg, daar wil ik wel eens mee aan de slag, erg leuk lijkt me dat. Dank je wel voor de link, ik houd het in gedachten.
pi_78117149
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:25 schreef kletsbets het volgende:
Zou het zo simpel kunnen zijn? Dan ga ik van de week eens aan de slag.
Briket leg ik dan dus in het oventje, samen met de rookmot? En geen brandertje eronder?
Zalm eerst pekelen en drogen?

Ik vind het nu al spannend....
Nee, de brikket houdt het mot smeulende, dat is genoeg.Zo nu en dan even controleren. Koud roken duurt wel langer, dus je moet wel rekening houden met wat meer tijd.
pi_78142383
Ok, dank je wel voor de info.
pi_80411334
Verleden week mijn nieuwe rookkast/bbq binnen gekregen, ik had al een hoge die werkte met een waterbak, deze vond ik niet al te fijn.
Gisteren heb ik de spareribs in de marinade gezet, vandaag rond een uur of 12 zal ik ze opzetten

pi_80411877
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 07:40 schreef Xlarge het volgende:
Verleden week mijn nieuwe rookkast/bbq binnen gekregen, ik had al een hoge die werkte met een waterbak, deze vond ik niet al te fijn.
Gisteren heb ik de spareribs in de marinade gezet, vandaag rond een uur of 12 zal ik ze opzetten

[ afbeelding ]
Wow, die is mooi
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:13:35 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_80411921
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 07:40 schreef Xlarge het volgende:

[ afbeelding ]
Zo eentje hebben wij ook gehad! Mooi ding hoor maar roken lukte me niet zo goed erin.
pi_80412993
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:10 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wow, die is mooi
dank je Dirk, jij hebt me geinspireerd met het eerste topic.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:13 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Zo eentje hebben wij ook gehad! Mooi ding hoor maar roken lukte me niet zo goed erin.
ik zal het vandaag ondervinden, nu worden de spareribs warm gerookt en niet koud, ik hoop dat het een beetje lukt, normaal kook ik ze eerst uit, nu wil ik ze echt mals laten worden door garing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')