Waarom dan?quote:
quote:Op maandag 15 februari 2010 13:16 schreef Schranseman het volgende:
Als ik ga roken kijk ik wel even of er geen dekbedden uit de ramen hangen....
Is inderdaad erg veel maar als ik die site zo lees is niet alle knoflook geschikt om te rokenquote:Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb na de zomer als het goed een grote lading (70 bollen) knoflook. En om die nou in een keer op te eten.........
Jawel hoor, en ik heb zelfs ook een rookoventje, maar daarmee rook ik alleen warm, terwijl ik juist zo dol ben op gerookte zalm en zo. En ik moet zeggen dat ik de techniek niet heel goed beheers, dus ik moet eigenlijk meer oefenen.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Waarom dan?
Woon je niet geschikt om te roken?
Mijn staat gewoon achter in de tuin. Wel een beetje strategisch zodat de overlast minimaal is, maar ik woon gewoon in een rijtjeshuis hoor.
Dank je wel voor het proberen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:23 schreef Puckzzz het volgende:
Het roken van de knoflook is niet gelukt. Ze werden meteen zacht net als bij het poffen. Wel ruiken ze verrukkelijk (gepoft met een rooksmaakje) dus heb ik de nodige moeite gedaan en ze gezeefd tot een fijne puree.
Je kan gewoon een paar briketten gebruiken, een of twee zorgen voor voldoende smeulend mot.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:33 schreef kletsbets het volgende:
[..]
Jawel hoor, en ik heb zelfs ook een rookoventje, maar daarmee rook ik alleen warm, terwijl ik juist zo dol ben op gerookte zalm en zo. En ik moet zeggen dat ik de techniek niet heel goed beheers, dus ik moet eigenlijk meer oefenen.
Ik heb wel het boekje "gerookte lekkernijen", maar daar word ik nou niet heel blij van. Eigenlijk wil ik dus koud kunnen roken.
Ik sta open voor alle tips en trics.
Nee, de brikket houdt het mot smeulende, dat is genoeg.Zo nu en dan even controleren. Koud roken duurt wel langer, dus je moet wel rekening houden met wat meer tijd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:25 schreef kletsbets het volgende:
Zou het zo simpel kunnen zijn? Dan ga ik van de week eens aan de slag.
Briket leg ik dan dus in het oventje, samen met de rookmot? En geen brandertje eronder?
Zalm eerst pekelen en drogen?
Ik vind het nu al spannend....
quote:Op zaterdag 17 april 2010 07:40 schreef Xlarge het volgende:
Verleden week mijn nieuwe rookkast/bbq binnen gekregen, ik had al een hoge die werkte met een waterbak, deze vond ik niet al te fijn.
Gisteren heb ik de spareribs in de marinade gezet, vandaag rond een uur of 12 zal ik ze opzetten![]()
[ afbeelding ]
Zo eentje hebben wij ook gehad! Mooi ding hoorquote:Op zaterdag 17 april 2010 07:40 schreef Xlarge het volgende:
Verleden week mijn nieuwe rookkast/bbq binnen gekregen, ik had al een hoge die werkte met een waterbak, deze vond ik niet al te fijn.
Gisteren heb ik de spareribs in de marinade gezet, vandaag rond een uur of 12 zal ik ze opzetten![]()
[ afbeelding ]
dank je Dirk, jij hebt me geinspireerd met het eerste topic.quote:
ik zal het vandaag ondervinden, nu worden de spareribs warm gerookt en niet koud, ik hoop dat het een beetje lukt, normaal kook ik ze eerst uit, nu wil ik ze echt mals laten worden door garingquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zo eentje hebben wij ook gehad! Mooi ding hoormaar roken lukte me niet zo goed erin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |