SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is dit nu voor fucking raadsel voor de Donald Duck? Hoe moeten kinderen tussen de vier en de 12 dit oplossen als zelfs hun vaders er helemaal geen kut van begrijpen en moeten spieken en nadenken om het te begrijpen? Niet normaal toch? Is dit wat tegenwoordig van kinderen verwacht wordt? Mijn dochtertje begon met 11 weken te tekenen, vier weken later te praten en was met één zindelijk. Maar volgens de DD is ze feitelijk gewoon achterlijk dus. Beter stuur ik haar naar een LOMP-school.
Klacht: extreem moeilijke raadsels in een kinderblad.The End Times are wild
Beweer je nu dat de DD voor kinderen tussen de 4 en 12 isquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:
Wat is dit nu voor fucking raadsel voor de Donald Duck? Hoe moeten kinderen tussen de vier en de 12 dit oplossen
quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:
BREINREIS
Negen mensen gaan los van elkaar op vakantie. Ton gaat wandelen in Nieuw-Zeeland. Lissa gaat steden bezoeken in Portugal. Han maakt een rondreis door Vietnam. Nico gaat uitrusten op Cyprus. Ria gaat fietsen in Zuid-Afrika. Rob gaat op safari in Kenia. Ivo gaat naar Madagascar. Ank gaat zonnen in Turkije. En Victor gaat duiken op de Seychellen.
Wat is de bestemming van Adri?Heb je overigens het Guinness book of records nog gebeld toen je dochter met 15 weken begon te praten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is dit nu voor fucking raadsel voor de Donald Duck? Hoe moeten kinderen tussen de vier en de 12 dit oplossen als zelfs hun vaders er helemaal geen kut van begrijpen en moeten spieken en nadenken om het te begrijpen? Niet normaal toch? Is dit wat tegenwoordig van kinderen verwacht wordt? Mijn dochtertje begon met 11 weken te tekenen, vier weken later te praten en was met één zindelijk. Maar volgens de DD is ze feitelijk gewoon achterlijk dus. Beter stuur ik haar naar een LOMP-school.
Klacht: extreem moeilijke raadsels in een kinderblad.Das namelijk vrijwel onmogelijk.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
Het raadsel is vast door Willie Wortel bedacht. Dat kan haast niet anders.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef r3gi3boy het volgende:
Dit kan zelfs een kernfysicus niet oplossen! Wat eenwaanzin, heb je al een klachtenbrief geschreven dat je je abo gratis vergoed wil hebben? Zet er dan ook in dat ze die drie neefjes ff consistent door 1 iemand laten tekenen, want nu hebben ze iedere keer een andere kutkop en kutsnavel, not cool
Nou, het waren geen hele volzinnen hoor! Het was af en toe een simpel 'hallo' wat uit de kinderwagen weerklonk.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:04 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Heb je overigens het Guinness book of records nog gebeld toen je dochter met 15 weken begon te praten?Das namelijk vrijwel onmogelijk.
Inderdaad, je bent nooit te oud voor de Donald Duck.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:59 schreef MouzurX het volgende:
En het is een blad voor alle leeftijden.
doe maar cool, je keek gewoon in de spoiler.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet het niet Madrid zijn? Vanwege Adri in de stadsnaam?²
Nee, maar al wel snel te dom, zoals blijkt!quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:06 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent nooit te oud voor de Donald Duck.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet het niet Madrid zijn? Vanwege Adri in de stadsnaam?²
Ja klopt, ik heb het over de nog levende tekenaars. En Jippes is een Barks adept.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De beste tekenaar ever was Carl Barkes.
Ja. Blijkbaar.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Sigmund666 het volgende:
TS heeft het IQ van een geretardeerde
Oost-Europa ken ik ook slecht, omdat ik al geen aardrijkskunde meer kreeg toen de boel daar uiteen viel! Ik heb altijd gedacht: het loont de moeite niet om het te leren, binnen een paar jaar hebben we toch the return of the Soviet-Union.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die niet weten dat bijvoorbeeld Nairobi de hoofdstad van Kenia is. Sowieso de topo-kennis van mensen tegenwoordig
verschrikkelijk.
Als je de hoofdstad van de USA vraagt zegt 3920/3921 New York. Om over Zwitserland nog maar niet te spreken. De Baltische Staten of het Oostblok hoef je nog niet eens te proberen, laat staan buiten Europa.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Skylark. het volgende:
Mensen die niet weten dat bijvoorbeeld Nairobi de hoofdstad van Kenia is. Sowieso de topo-kennis van mensen tegenwoordig
verschrikkelijk.
Als je de hoofdstad van de USA vraagt zegt 3920/3921 New York. Om over Zwitserland nog maar niet te spreken. De Baltische Staten of het Oostblok hoef je nog niet eens te proberen, laat staan buiten Europa.
Dat dacht ik dus ookquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef Rekkie het volgende:
Adri ging niet want het begon met 9 mensen die op vakantie gingen, Adri is de 10e
Scherpquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef Rekkie het volgende:
Adri ging niet want het begon met 9 mensen die op vakantie gingen, Adri is de 10e
Carl Barksquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja klopt, ik heb het over de nog levende tekenaars. En Jippes is een Barks adept.²
Over het algemeen wordt wel gesteld dat dit de beste Duck Tekenaars waren. Ze konden elkaar trouwens niet luchten.quote:
Onbekendquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:21 schreef Kriegel het volgende:
Wat een gaar kutraadsel.Alsof je die logica zomaar even bedenkt, vooral als het ook nog eens begint met de nogal onbekende hoofdstad van Nieuw-Zeeland.
Ben ik het zeker mee eens, ongelooflijk veel oog voor detail. Die grote tekeningen met actiemomentenquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt wel gesteld dat dit de beste Duck Tekenaars waren. Ze konden elkaar trouwens niet luchten.²
Jij bent de eerste user die ik ben tegengekomen die zijn arrogantie fundeert met basiskennis topografie.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Onbekend. Hoort gewoon basiskennis te zijn.
Over topo kennis gesproken, ik zag deze week op tv een nieuw programma van de TROS (quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Skylark. het volgende:
verschrikkelijk.
Rob Geus moest samen met zijn teamgenoot Tokyo vinden op de wereldkaart en toen kwam uit in fucking Saudi-Arabië!quote:De kandidaten besturen het spel door aan een grote wereldbol te draaien, waarbij degene achter de bol niets kan zien en aangestuurd wordt door zijn of haar teamgenoot vanachter een desk. Wanneer ze denken de juiste plaats te hebben gevonden moet er op de knop worden gedrukt en is de locatie bepaald. Hoe minder kilometers op de teller, hoe beter
Omdat het topic daarover gaat misschienquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij bent de eerste user die ik ben tegengekomen die zijn arrogantie fundeert met basiskennis topografie.
Schamele fundering als je het mij vraagt.²
Zal wel, maar Wellington zegt nu eenmaal niet iedereen meteen iets. Was dan begonnen met Londen ofzo, ik bedoel maar.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Was ook mijn eerste gedachte, en lijkt me een stuk logischer dan het idee wat TS brengt (of stond het echt zo bij de uitwerkingen?)quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef Rekkie het volgende:
Is er nietquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:26 schreef Kriegel het volgende:
Wie garandeert me dat er geen andere hoofdstad bestaat met die combinatie erin?
Niet arrogant doen is geen optie?quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:26 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Omdat het topic daarover gaat misschien [ afbeelding ]. Ik kan wel mijn 'arrogantie' funderen met andere dingen maar dat zou nergens op slaan in dit topic.
Ik zal het je garanderen:quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zal wel, maar Wellington zegt nu eenmaal niet iedereen meteen iets. Was dan begonnen met Londen ofzo, ik bedoel maar.
En dan nog is het onlogisch, er wordt geen enkele hint weggegeven dat het ook maar iets met de namen te maken zou kunnen hebben. En waarom staat Adri automatisch gelijk aan Madrid? Wie garandeert me dat er geen andere hoofdstad bestaat met die combinatie erin?
Want EU-landen zijn belangrijker dan andere landenquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:07 schreef zoefschildpad het volgende:
Ik kende bijna al die hoofdsteden niet, lissa=lissabon was me opgevallen, de hoofdstad van nieuw zeeland wist ik nog net omdat ik er toevallig ben geweest, die van turkije wist ik ook, maar verder...
als het nou allemaal EU hoofdsteden waren, ok, maar dit gaat idd nergens over
Toen ik het las in de Donald Duck dacht ik dus serieus dat dat het antwoord wasquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef Rekkie het volgende:
Oké, oké godverdomme.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal het je garanderen:
Hoofdsteden van landen
Dat is meneer C. Paste helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:30 schreef LXIV het volgende:
Wat kan ik toch ook fucking, ongelofelijk snel typen. En wat ben ik goed in topografie!!
Het stond zo ondersteboven onder aan de pagina.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was ook mijn eerste gedachte, en lijkt me een stuk logischer dan het idee wat TS brengt (of stond het echt zo bij de uitwerkingen?)
Mwa, Don Rosa is een ontzettende Carl Barks fan. Alleen op ten duur begon hij zichzelf een betere en belangrijkere tekenaar te vinden dan Barks, wat gewoon niet zo isquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt wel gesteld dat dit de beste Duck Tekenaars waren. Ze konden elkaar trouwens niet luchten.²
Ik vind jouw gedoetje onder elke post arrogant. Even laten zien hoe uniek je bent, een normale sig is niet genoeg voor jou.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet arrogant doen is geen optie?²
Dan eens met klachtquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het stond zo ondersteboven onder aan de pagina.
Als we dat als uitgangspunt nemen kunnen we eigenlijk wel stellen dat Don Rosa een betere tekenaar was, zijn tekeningen waren ontzettend gedetailleerd, maar Barks had de kunst van het weglaten veel beter onder de knie.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:33 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind jouw gedoetje onder elke post arrogant. Even laten zien hoe uniek je bent, een normale sig is niet genoeg voor jou.
En aangezien het blad is gericht op kinderen die nog op de basisschool zitten, past dit raadseltje prima in dit blad.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Kun je ook zelf even in de inducks opzoeken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:43 schreef Kriegel het volgende:
Banshee, aangezien je klaarblijkelijk zoveel kennis van DD-tekenaars hebt; kun jij me misschien vertellen wie die kerel is met die ranzige misvormde tekenstijl? Die ene die afgelopen week weer zo'n Rakker strip erin gezet had.
Ik wil namelijk z'n huis afbranden en z'n bankpasjes laten blokkeren.
Daar staan namen maar geen referenties, dus dan weet ik nog steeds niet wie het is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Kun je ook zelf even in de inducks opzoeken.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2010-35quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:43 schreef Kriegel het volgende:
Banshee, aangezien je klaarblijkelijk zoveel kennis van DD-tekenaars hebt; kun jij me misschien vertellen wie die kerel is met die ranzige misvormde tekenstijl? Die ene die afgelopen week weer zo'n Rakker strip erin gezet had.
Ik wil namelijk z'n huis afbranden en z'n bankpasjes laten blokkeren.
Dat vind ik ook zo kut als ik zeg dat ik uit Bosnie komquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:09 schreef Skylark. het volgende:
verschrikkelijk.
Dat dacht ik dus ook.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:02 schreef Rekkie het volgende:
Daarom was De Vakantieman ook zo'n schitterend programma vroeger. Al die dwazen aan de costa's die nog niet eens op de kaart van Europa aan konden wijzen waar ze nu eigenlijk op vakantie waren.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:51 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo kut als ik zeg dat ik uit Bosnie komVragen mensen waar dat is
_! Terwijl dat land elke 2 maanden in het nieuws komt met Srebrenica/maffia/Milosevic weet ik veel.
Den Bosnie? Dat is toch met die rellen tussen Marokkanen en Antillianen bij café bar Riviéra?quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:51 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo kut als ik zeg dat ik uit Bosnie komVragen mensen waar dat is
_! Terwijl dat land elke 2 maanden in het nieuws komt met Srebrenica/maffia/Milosevic weet ik veel.
Spanje. Ik kan niet zeggen dat ik dat verwacht had.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:50 schreef DuranK het volgende:
[..]
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2010-35
Tekst: Ruud Straatman Tekeningen: José Ramón Bernado dus
Ja. Uuuuuren heb ik aan die dingen verspildquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Die Mickey Lost Het Op raadels ziin ook vaak wreed lastig
Bosna i Hercegovina danquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Den Bosnie? Dat is toch met die rellen tussen Marokkanen en Antillianen bij café bar Riviéra?
Misschien omdat we in de EU leven en daarom meer verbonden zijn met landen binnen de EU? gokje hoorquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:29 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Want EU-landen zijn belangrijker dan andere landen![]()
![]()
Echt, wat is dat voor Amerikaanse (maar dan mbt de EU..) mentaliteit...
Mandolinen klinken zacht in Nicosina!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:46 schreef Lentilka het volgende:
Ik zou het ook niet weten, en ik doe een universitaire studie. En de hoofdstad van Cyprus? Al sla je me dood:P
quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:54 schreef Lentilka het volgende:
Baltische staten weet ik trouwens ook niet, idd alleen EU landen, Amerika weet ik ook nog wel :p Ja en japan en China enzo:p
Gewoon na honderd dagen, dan weet je het zeker:Pquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:10 schreef Agiath het volgende:
Volgende week in de DD
100 Gevangenen, 1 lamp.
In een gevangenis zitten 100 gevangenen met le-
venslang. De gevangenis is super goed beveiligd en
de gevangenen kunnen onmogelijk met elkaar
communiceren. De gevangenisdirecteur vindt het
maar een saaie boel en roept alle gevangenen bij-
een en doet een voorstel: “Elke dag wordt één van
de gevangenen geroepen naar een lege cel waarin
slechts een lamp hangt met een schakelaar. De
gevangene kan de lamp aan of uit te doen. Door
een kansproces wordt bepaald wie naar de lamp
mag, elke dag is de kans voor alle gevangenen even
groot. Als een gevangene zeker weet dat iedereen
ooit naar de lege cel is geroepen mag hij dat ken-
baar maken. Als hij het goed heeft worden ze alle-
maal vrij gelaten want slimme mensen kunnen we
best gebruiken. Heeft de gevangene het fout dan
worden ze diezelfde dag nog alle 100 in koelen
bloede geëxecuteerd. Vooraf krijgen de gevangenen
een uurtje de tijd om te overleggen.” Wat moeten
ze afspreken?
De landen en hoofdsteden van je eigen continent niet kennenquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef __Saviour__ het volgende:
De Oost-Europese topografie ken ik ook nauwelijks. Maar ik weet wel uit m'n hoofd alle Amerikaanse staten te liggen. Kwestie van wat wel boeiend is en wat niet.
Of kunnen ze dubbel gaan? Dan 100x 100 ofzo? Fuck, hij is lastig, answer please!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:58 schreef Lentilka het volgende:
[..]
Gewoon na honderd dagen, dan weet je het zeker:P
Topografie uit de eerste klas onthoudenquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:59 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
De landen en hoofdsteden van je eigen continent niet kennen
Ik moest in de tweede klas, of de derde weet ik niet meer zeker voor topografie de voormalige Sovjet Unie leren met de grootste steden, waren meer dan 200 steden en dan ook nog de provincies of weet ik wat dat waren.quote:Op zondag 5 september 2010 00:00 schreef luckass het volgende:
[..]
Topografie uit de eerste klas onthouden.
Weet niet over welke Adri ze het hebben want het raadsel ging over negen mensen en er zijn negen genoemdquote:Negen mensen gaan los van elkaar op vakantie. Ton (1) gaat wandelen in Nieuw-Zeeland. Lissa (2) gaat steden bezoeken in Portugal. Han (3) maakt een rondreis door Vietnam. Nico (4) gaat uitrusten op Cyprus. Ria (5) gaat fietsen in Zuid-Afrika. Rob (6) gaat op safari in Kenia. Ivo (7) gaat naar Madagascar. Ank (8) gaat zonnen in Turkije. En Victor (9) gaat duiken op de Seychellen.
Wat is de bestemming van Adri?
quote:Op zondag 5 september 2010 00:28 schreef t1m0k het volgende:
Oke jongens, ik wil weer ontopic gaan want mij is me zojuist iets opgevallen:
[..]
Wet niet over welke Adri ze het hebben want het raadsel ging over negen mensen en er zijn negen genoemd.
Of je spreekt gewoon af dat degene die al voor een tweede of derde keer komt de lamp uit laat. Dan kan iedereen tellen.quote:Op zondag 5 september 2010 00:09 schreef Lentilka het volgende:
Je spreekt af dat één van de gevangenen de teller is.
In de begin situatie is de lamp uit. Als iemand voor
de eerste keer naar de cel wordt geroepen doet hij
de lamp aan. De enige die de lamp uit mag doen is
de teller, hij telt dan ook hoe vaak hij de lamp uit
heeft gedaan. Als je de lamp al een keer aan hebt
gedaan mag je hem niet opnieuw aan doen. Als je
de lamp nog niet aan hebt gedaan maar de lamp
brandt wel moet je wachten tot je de lamp een keer
uit aantreft. Als de teller honderd keer de lamp
heeft uitgedaan kan hij met zekerheid zeggen, dat
iedereen naar de lamp is geweest. Het kan dus wel
even duren.
Ha, heb het antwoord gevonden:P
wat is er boeiend aan die rechthoekige saaie staten in het midden van de VS? Wyoming etc.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef __Saviour__ het volgende:
De Oost-Europese topografie ken ik ook nauwelijks. Maar ik weet wel uit m'n hoofd alle Amerikaanse staten te liggen. Kwestie van wat wel boeiend is en wat niet.
Omdat USA.quote:Op zondag 5 september 2010 00:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wat is er boeiend aan die rechthoekige saaie staten in het midden van de VS? Wyoming etc.
hoe is dat interessanter dan Roemenië?
ja ... maar de staten van de USA die wat meer interessant zijn voor ons liggen toch meer aan de kusten ....quote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:21 schreef Kriegel het volgende:
Wat een gaar kutraadsel.Alsof je die logica zomaar even bedenkt, vooral als het ook nog eens begint met de nogal onbekende hoofdstad van Nieuw-Zeeland.
Dus omdat wij toevallig in de EU leven, is de EU belangrijker..?quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:31 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Misschien omdat we in de EU leven en daarom meer verbonden zijn met landen binnen de EU? gokje hoor
Die boeddhistische staat ligt ook vrij ver af van de andere boeddhistische landen (Thailand, Cambodja, etc)quote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
ik ben er zelfs nu pas achtergekomen dat Rusland geen land is, maar een federatie met verschillende staten die erg verschillen,. Zo heb je een boeddhistische staat, maar ook islamitische staten dichterbij landen als Kazachstan etcetera. In mijn hele middelbare schooltijd is mij dit nooit verteld. Ik dacht altijd dat Rusland gewoon 1 land was, na het uiteenvallen van de Sovjetunie![]()
![]()
Rusland is wel gewoon een land, hoor.quote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
ik ben er zelfs nu pas achtergekomen dat Rusland geen land is, maar een federatie met verschillende staten die erg verschillen,. Zo heb je een boeddhistische staat, maar ook islamitische staten dichterbij landen als Kazachstan etcetera. In mijn hele middelbare schooltijd is mij dit nooit verteld. Ik dacht altijd dat Rusland gewoon 1 land was, na het uiteenvallen van de Sovjetunie![]()
![]()
Anders lees je het topic even.quote:Op zondag 5 september 2010 11:56 schreef RaymanNL het volgende:
Vaag raadsel. Als ik de namen tel die in het verhaal genoemd worden kom ik op 10 uit, dan blijf Adri toch gewoon thuis?
Bosnië en Hercegovina is ook zon gaar landquote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
![]()
dit dusquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:00 schreef Skylark. het volgende:
Ik wist alle hoofsteden, maar het raadsel niet.
quote:Op zondag 5 september 2010 14:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het raadsel klopt niet
Sinds 1995 is de hoofdstap van Cyprus niet meer Nicosia maar Lefkosia
http://www.volkskrant.nl/(...)et_voortaan_Lefkosia
quote:Op zondag 5 september 2010 14:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het raadsel klopt niet
Sinds 1995 is de hoofdstap van Cyprus niet meer Nicosia maar Lefkosia
http://www.volkskrant.nl/(...)et_voortaan_Lefkosia
Het komt wel vaker voor in Griekenland hoor, dat steden oude en nieuwe namen hebbenquote:Op zondag 5 september 2010 14:44 schreef Splutje het volgende:
[..]
![]()
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en toen heette het gewoon Nicosia hoor
Ja, daarnaast is Nicosia gewoon nog de Nederlandse benaming voor die plaats. Ken zit bijvoorbeeld in Aken, in het Duits is het Aachen zou het dan opeens ook niet meer goed zijn? (ja ik weet Aken is niet de hoofdstad, maar ik kwam even niet op een hoofdstad waar in het Nederlands er een naam inzat die niet hierboven stond)quote:Op zondag 5 september 2010 14:44 schreef Splutje het volgende:
[..]
![]()
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en toen heette het gewoon Nicosia hoor
Hey, gun mij m'n 5 minutes of fame ook, al is het dan met een raadseltje uit de Donald Duck.quote:
Een federatie is niet meer dan een staatsvorm, het sluit niet uit dat iets ook een land is. Rusland is zowel een land als een federatie, Duitsland, België en de VS zijn dat bijvoorbeeld ook. Wel zijn er heel wat onderlinge verschillen in Rusland en enkele uitgeroepen (maar niet erkende) landen.quote:Op zondag 5 september 2010 02:10 schreef Lentilka het volgende:
![]()
http://twitter.com/Mickey_MouseNL/status/22340803476quote:Op naar Muisteryland! #zonjoehoewaarbenje?
Waarom zou je daar vanuit gaan? Kijkende naar het niveau van de Donald Duck en zijn lezers en de tekst van het raadsel vind ik "Die gaat niet" het meest logische antwoord.quote:Op zondag 5 september 2010 13:47 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
trouwens mensen die niet doorhadden dat de naam iets te maken had met hoofdsteden zijn wel dom
Er zijn 300 'ankerpunten' vast gesteld door de CITO (100 in Nederland, 100 in Europa en 100 m.b.t. de hele wereld). Hanoi zit hier niet bij (zie de lijst en hoort (althans volgens de CITO) dus geen basiskennis te zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Dan bepaalt een groepje mensen achter de CITO dus wat belangrijk is. Die hebben dus blijkbaar de ultieme, objectieve waarheid te verkondigen.quote:Op maandag 6 september 2010 11:30 schreef TheFes het volgende:
[..]
Er zijn 300 'ankerpunten' vast gesteld door de CITO (100 in Nederland, 100 in Europa en 100 m.b.t. de hele wereld). Hanoi zit hier niet bij (zie de lijst en hoort (althans volgens de CITO) dus geen basiskennis te zijn.
spuit 26 meldt zich ook nog een xquote:Op maandag 6 september 2010 11:46 schreef Choad het volgende:
Het is sowieso een slecht raadsel omdat ze het over 9 mensen hebben in het begin. Ik ging dus ook niet verder denken omdat ik dacht dat Adri gewoon thuisbleef en dat dat de grap was. Anders moet je er met een minuut of 5 wel uitkomen lijkt me! Ik zou me verder geen zorgen maken over je dochtertje hoor.
Echte mannen lezen alleen de OP en de reacties op hun reactiequote:Op maandag 6 september 2010 12:12 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
spuit 26 meldt zich ook nog een x
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |