We zijn vandaag naar de keukenleverancier geweest die samenwerkt met de hoofdaannemer, namelijk de Keukenkampioen. Ik had me mentaal op het ergste voorbereid, maar het viel me erg mee. We zijn vriendelijk ontvangen en de verkoper was beleefd en dacht goed mee, ook in termen van goedkopere alternatieve oplossingen.
We hebben alleen gepraat over keukenindeling en het uiterlijk; de volgende keer gaan we het over de prijs hebben. Het kwam toevallig zo het beste uit voor de verkoper, maar ik ben daar zelf ook wel blij mee. Ik merkte dat ik na 2,5 uur praten behoorlijk murw was en qua prijs alles wel best had gevonden.
Eerst kwamen we tot deze keukenindeling in U-vorm, met rechts aan de korte wand van de keuken 2 middelhoge kasten, onderin spoelen en links het kookgedeelte:
![Keukenschets 001.jpg]()
Het leek ons verstandig om in deze opstelling niet voor een heel hoge kastenwand te kiezen in verband de hoeveelheid licht die dan weggenomen wordt. De kastenwand staat namelijk ook voor een behoorlijk stuk raam.
Het probleem van de lage kasten is dat er weinig ruimte overblijft voor oven, magnetron, koelkast met vriezer en wat bergruimte. Daardoor zijn we tot een alternatieve opstelling gekomen:
![Keukenschets 002.jpg]()
In deze opstelling koken we aan de rechterkant (de korte wand) en staan aan de linkerkant (de lange wand in keuken en woonkamer) twee hoge kasten en tussen die kasten en het aanrechtblad onderin staat niets. Wel hangen er twee kastjes boven. Dat moet een leuke, speelse indeling opleveren, zoiets als dit:
![Keuken 007.jpg]()
Alleen zou ik denk ik voor iets minder hoge kastjes kiezen en nog een plankje eronder, zoiets als dit:
![Keuken 008.jpg]()
We weten nog niet precies hoe de keuken eruit komt te zien. We zitten te denken aan een combinatie wit/grijs, dus ofwel grijze kastjes en een wit blad of witte kastjes en een grijs blad:
![Keuken 003.jpg]()
![Keuken 004.jpg]()
Ik ben verliefd geworden op de kleur champagne-parelmoer. Het lukt me niet om de hele foto uit de folder in te scannen, maar dit geeft een aardige indruk:
![Keuken 005.jpg]()
We hebben een deurtje mee naar huis om te kijken hoe de kleur bevalt. Ook hebben we een alternatief deurtje mee dat goedkoper is. Daarvan heet de kleur geloof ik kiezelgrijs, maar dat weet ik niet zeker.
[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 08-11-2010 14:59:49 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.