abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86065366
1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd met een tweede op komst. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten).

Ons oog is gevallen op -O- Amsterdam-Noord -O- . Pardon, *O* Amsterdam-Noord *O* . We staan op het punt om in te stappen in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

De stap is groot. Een half jaar geleden dachten we: Noord, dat NOOIT. Toegegeven, het is nog steeds lastig om door de vele schotelantennes heen te kijken. Maar de effectieve afstand naar het centrum valt mee, de wijk wordt flink opgeknapt, de Noord-Zuidlijn gaat over een eeuwigheid zorgen voor een razendsnelle verbinding met het centrum en de zuidas, er worden nog (betaalbare!) huizen gebouwd met tuinen en er is in de onmiddellijke omgeving best veel groen.

Hij is alvast blij:

Wij vinden het vooral best eng. We gaan het contract ondertekenen en verwachten dat binnen nu en een paar maanden met de bouw wordt gestart. De datum is nog niet bekend omdat er eerst gewacht wordt tot een bepaald percentage van de woningen is verkocht. De bouw zelf gaat ongeveer 14 maanden duren, dus we verwachten in de eerste helft van 2012 in de woning te kunnen trekken. Voor die tijd moet er veel geregeld worden en we kunnen daarbij wel wat advies en kritische blikken gebruiken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86066211
Heb de ballen verstand van Amsterdam, kom er nooit, ben meer van de Kuipstoelen :P maar: wat een lekker bekkie ^O^ en nog zo'n dingetje op komst, moge dat tweede kindje ook zo'n lekker koppie krijgen, zit even weg te smelten hier...

(aan mij heb je niks maar ochossie toch...)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_86066535
Jahaaaaaa! *O* dit móet ik volgen!! :D *O*

dat project ziet er super uit en dat groen in de buurt is echt fijn <3 Ik ben zo enorm benieuwd naar de tekeningen en plattegronden als er meer bekend is!
Je O+ zolder O+ en je O+ tuin O+ geweldig! Ik ben er helemaal enthousiast van! :D

kortom; ik volg c_/
Al was het maar voor de kamertjes voor Ivan en zn zusje <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86066597
Ik plaats zometeen wat plattegronden en impressies!

Lottekoekkie, wat lief van je!
pi_86066768
Ik ga je volgen, Claudia! In ieder geval het topic, over de rest denken we nog ;)

Dit is iig wel echt een supermooi project :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 18:47:23 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86067030
Welk huis? Die met zolder of eentje met alleen eerste verdieping.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:55:44 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86067294
Zit je daar niet op het randje van de van der pek buurt?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86067418
Claudia wat gaaf.... een huis, met een tuin enzo O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86067759
Zo ziet de kavel er nu uit. Links staan ontzettend lelijke galerijflat-achtige gebouwen, rechts rijtjeshuizen. In mijn rug heb ik hier de behoorlijk drukke Kamperfoelieweg. Helemaal achterin begint het mooie deel van de Buiksloterdijk met die schattige huisjes die ik in de openingspost liet zien.

Dit is een impressie van hoe de kavel eruit zal zien met nieuwe bebouwing. Tussen de Kamperfoelieweg en een nog aan te leggen deel van de Marjoleinstraat worden 8 twee-onder-één-kapwoningen gebouwd, aan de Marjoleinstraat 24 koopwoningen, en daarachter drie rijen huurwoningen van Eigen Haard. Wij gaan een van de tussenwoningen aan de Marjoleinstraat kopen.

De twee-onder-één-kapwoningen zijn heel geweldig, maar ze hebben één verdieping minder dan de rijtjeswoningen. Er zit te weinig ruimte in voor 2 kinderkamers en een werkkamer en er ontbreekt bovendien bergruimte. Wat ook jammer is, is dat die woningen aan de drukke weg liggen. De makelaar heeft ons wel verteld dat het met de geluidsoverlast nog wel meevalt; er mogen aan de Kamperfoeliekant ramen in die open kunnen, dus dat betekent dat bepaalde geluisgrenzen niet overschreven worden (?). Ik heb hier zelf geen verstand van; ik hoor en zie vooral een best drukke weg als ik er sta. Er is overigens nog één twee-onder-een-kapwoning te koop.

De tussenwoningen worden gebouwd met een rode baksteen en er zit een rij van paarsachtige bakstenen in (onderin, ter hoogte van de onderkant van de ramen). De buitenkozijnen zijn van wit hardhout. Ik vind dat wit bij de bovenramen zelf niet zo denderend, maar het moet maar.

De tussenwoningen hebben een totale oppervlakte van 118 m2. (Er zitten woningen bij die iets groter zijn, maar die zijn al verkocht.) Er zit een voortuin bij van ongeveer 4 meter diep en een achtertuin van ongeveer 5 bij 7 (misschien iets langer). Een van de grote nadelen van het huis is de relatief kleine woonkamer; er is niet genoeg ruimte voor een fatsoenlijke zithoek en een grote eethoek. We zitten nog op een oplossing te broeden maar kunnen niets bedenken; het raam aan de voorkant van het huis zit te laag om de keuken daar te plaatsen.

De eerste verdieping is keurig, maar wij willen héél graag een ligbad. Vermoedelijk laten we de badkamer iets groter maken, tot het raam in de ernaast gelegen slaapkamer. De kleinste slaapkamer is wel heel klein en de grote slaapkamer is naar onze smaak weer net iets te groot, maar daar gaan we niets aan doen. De jongste krijgt de kleinste kamer; zo ging dat vroeger bij ons thuis ook. >:)

Er zit tot slot een mooie zolderruimte bij (de zolder loopt helemaal door, maar op de tekening is alleen het deel aangegeven dat minstens 1.50 meter hoog is).

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 05-09-2010 10:15:16 ]
pi_86068096
.
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aan :{ Floradorp :{.
pi_86068132
Wauw wat een ruimte op zolder! :o O+

Wel lastig van je keuken, niet erg logisch ook geloof ik :? Misschien valt het in het echt wel mee als je het ziet maar zo op het oog is het jammer van de ruimte. Is een kookeiland geen mogelijkheid waarbij je alle vier de zijden van het eiland benut (of 1 kant tegen een muur aan) en dan een stukje muur weghalen waardoor je eettafel ook voor een deel in de woonkamer komt te staan zeg maar? Zijn het dragende muren, dat stukje dat in je woonkamer steekt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86068164
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Die met zolder dus. Je bent op de hoogte?
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:26:25 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86068176
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
.
[..]

Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aan :{ Floradorp :{.
Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!

Leuk jochie btw
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 19:29:06 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86068253
Je zou de woonkamer moeten/kunnen uitbouwen naar achteren..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86068261
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:25 schreef huuphuup het volgende:
Wel lastig van je keuken, niet erg logisch ook geloof ik :? Misschien valt het in het echt wel mee als je het ziet maar zo op het oog is het jammer van de ruimte. Is een kookeiland geen mogelijkheid waarbij je alle vier de zijden van het eiland benut (of 1 kant tegen een muur aan) en dan een stukje muur weghalen waardoor je eettafel ook voor een deel in de woonkamer komt te staan zeg maar? Zijn het dragende muren, dat stukje dat in je woonkamer steekt?
Nee, die muren kunnen gerust weg, maar het probleem blijft dat een grote eettafel te ver de woonkamer in steekt. Ik heb in Floorplanner al diverse opstellingen geprobeerd.

Dit probleem kom je héél vaak tegen in nieuwbouwwoningen. Ook in onze huidige woning zit een eetgedeelte van niets. We hebben om deze reden ook naar de twee-onder-een-kapwoningen zitten lonken, want die hebben een fenomenale woon- en eetruimte. Die woningen zijn even groot als de rijtjeswoningen en hebben een verdieping minder, dat zegt denk ik wel genoeg. Omdat wij vaak thuiswerken hebben we echter een goed kantoor nodig en we gaan niet verhuizen om de twee kinderen alsnog op één kamer te laten slapen. En dan is er nog het probleem van de (vrijwel niet aanwezige!) bergruimte.
pi_86068316
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!

Leuk jochie btw
Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen. ;) De Van Der Pekbuurt ziet er trouwens wel aardig uit qua woningen, maar als je er doorheen rijdt merk je wel dat het aandeel sociale huurwoningen heel groot moet zijn.

We wonen nu naast de Indische buurt en het valt ons op dat je toch vrij weinig meekrijgt van zo'n nabijgelegen wijk als je er zelf niet echt op georienteerd bent. Wij winkelen bijvoorbeeld vooral aan de Watergraafsmeerkant en dat is gewoon een andere wereld.
pi_86068370
Ja bergruimte is een must ja, en die zolder daar ga je vast echt heel veel plezier van hebben. Qua werkruimte, maar zeker ook qua bergruimte. Ik neem aan dat daar ook je was/droog aansluiting enzo zit?

Lastig van die woonkamer/eetgedeelte. Uitbouwen zou inderdaad een optie zijn maar er blijft dan weer niet bijzonder veel van je tuin over als je je woonkamer 2 meter uitbouwt naar achter toe. Stom zeg!
Even op broeden :9
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:33:10 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86068372
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen. ;) De Van Der Pekbuurt ziet er trouwens wel aardig uit qua woningen, maar als je er doorheen rijdt merk je wel dat het aandeel sociale huurwoningen heel groot moet zijn.

We wonen nu naast de Indische buurt en het valt ons op dat je toch vrij weinig meekrijgt van zo'n nabijgelegen wijk als je er zelf niet echt op georienteerd bent. Wij winkelen bijvoorbeeld vooral aan de Watergraafsmeerkant en dat is gewoon een andere wereld.
Ik fietste laatst 's avonds om 22:30 door floradorp en het viel allemaal erg mee :) Ik zou mij daar niet zo'n zorgen om maken.
Bis bis bis
pi_86068378
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Dit probleem kom je héél vaak tegen in nieuwbouwwoningen. Ook in onze huidige woning zit een eetgedeelte van niets. We hebben om deze reden ook naar de twee-onder-een-kapwoningen zitten lonken, want die hebben een fenomenale woon- en eetruimte. Die woningen zijn even groot als de rijtjeswoningen en hebben een verdieping minder, dat zegt denk ik wel genoeg. Omdat wij vaak thuiswerken hebben we echter een goed kantoor nodig en we gaan niet verhuizen om de twee kinderen alsnog op één kamer te laten slapen. En dan is er nog het probleem van de (vrijwel niet aanwezige!) bergruimte.
Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86068408
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Renesite het volgende:
Je zou de woonkamer moeten/kunnen uitbouwen naar achteren..
Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel. :Y)

Het is jammer, hoor, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Als de opstelling van de keuken veranderd kan worden waardoor er een grotere eethoek mogelijk wordt willen we dat wel overwegen. (Ook dat kost trouwens weer klauwen vol geld, al die aansluitingen een paar meter verhuizen. :{ )
pi_86068458
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel. :Y)

Het is jammer, hoor, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Als de opstelling van de keuken veranderd kan worden waardoor er een grotere eethoek mogelijk wordt willen we dat wel overwegen. (Ook dat kost trouwens weer klauwen vol geld, al die aansluitingen een paar meter verhuizen. :{ )
Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86068492
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.
Daar hebben we het ook over gehad met de makelaar! Zou kunnen, in samenwerking met de buren, onder voorbehoud van vergunningen en zo. Maar die woningen zijn sowieso al duurder en we hebben de extra kosten er simpelweg niet voor over. Het zal wel heel on-Amsterdams klinken, maar we willen geen tophypotheek. We hebben maar besloten dat het net niet de woning voor ons is en dat we niet precies kunnen krijgen wat we willen met ons budget.

Fijn dat jullie zo meedenken, trouwens!
pi_86068595
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.
We moeten ook geld steken in bijvoorbeeld het bewoonbaar maken van de zolder, want daar zijn nu geen stopcontacten en radiatoren aanwezig. Nou ja, goed, we hebben de meer- en minderwerklijst ingezien voor we onze handtekening zetten, dus we weten waar we aan beginnen en waar we extra geld voor uit moeten laten trekken.

Wat ik nog niet gezegd heb: we willen waarschijnlijk ook een tussenwand met deur zetten op zolder; daar moet dan een lichtpunt voor verplaatst worden en er moet een lichtpunt bij. Tsjing tsjing.
pi_86069188
Dat is altijd een van de grote nadelen van de meer- en minderwerken. Je betaalt erg veel geld voor het meerwerk en krijgt relatief weinig terug voor minderwerk. Is het nog een optie om de keuken niet te laten plaatsen, er zelf en aan te schaffen en deze door de leverancier van de keuken te laten plaatsen? met wat loze leidingen in het keukengedeelte kunnen een goede electricien en loodgieter de diverse leidingen op de goede plek aanleggen en infrezen. Maar goed, dan is wel belangrijk hoeveel je 'terugkrijgt' voor het niet laten plaatsen van een keuken.

Ik vind het ook heel raar dat bijna al die nieuwbouwprojecten geen fatsoenlijke woonkamer hebben. En uitbouwen is ook niet altijd handig, want dan hou je een postzegeltuin over, en dat is nou een van de redenen waarom je een huis wil: de tuin!

Op zich is de breedte bij het raam voor nog best aardig voor een tafel, toch? ik zie alleen geen maten bij de breedte van dat stuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86069345
pfoe. Kun je dat lichtpunt niet zelf verplaatsen tzt? Ik snap dat je weinig zin hebt om te gaan verbouwklussen in je nieuwbouwwoning maar voor dat geld zou ik zelf die stopcontacten en lichtpunten wel verplaatsen geloof ik. maar ik ben erg verwend met een electricien-opa die dat soort dingen met liefde op zich neemt ;)

Wordt een dure grap dan ja. Maar die keuken, is dat de standaardopstelling? Spoelbak links en koken rechts? Dus als je dat verplaatst zou willen hebben dan ben je een smak geld kwijt?
Je zou de twee helften op zich ook naar het raam toe kunnen verplaatsen en dan een soort verlaging maken aan het uiteinde van het blad zodat je daar een ruimte hebt voor eh, weet ik veel, bussen pasta of vazen ofzo en dat lagere deel dan over laten lopen in je vensterbank. Zoiets?
Dan is je eettafel wel iets meer betrokken bij het zitgedeelte. Nu is het inderdaad wel erg afgezonderd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')