Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aanquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Zit je daar niet op het randje van de van der pek buurt?
Die met zolder dus. Je bent op de hoogte?quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Zit je daar niet op het randje van de van der pek buurt?
Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
.
[..]
Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aanFloradorp
.
Nee, die muren kunnen gerust weg, maar het probleem blijft dat een grote eettafel te ver de woonkamer in steekt. Ik heb in Floorplanner al diverse opstellingen geprobeerd.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:25 schreef huuphuup het volgende:
Wel lastig van je keuken, niet erg logisch ook geloof ikMisschien valt het in het echt wel mee als je het ziet maar zo op het oog is het jammer van de ruimte. Is een kookeiland geen mogelijkheid waarbij je alle vier de zijden van het eiland benut (of 1 kant tegen een muur aan) en dan een stukje muur weghalen waardoor je eettafel ook voor een deel in de woonkamer komt te staan zeg maar? Zijn het dragende muren, dat stukje dat in je woonkamer steekt?
Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!
Leuk jochie btw
Ik fietste laatst 's avonds om 22:30 door floradorp en het viel allemaal erg meequote:Op zaterdag 4 september 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen.De Van Der Pekbuurt ziet er trouwens wel aardig uit qua woningen, maar als je er doorheen rijdt merk je wel dat het aandeel sociale huurwoningen heel groot moet zijn.
We wonen nu naast de Indische buurt en het valt ons op dat je toch vrij weinig meekrijgt van zo'n nabijgelegen wijk als je er zelf niet echt op georienteerd bent. Wij winkelen bijvoorbeeld vooral aan de Watergraafsmeerkant en dat is gewoon een andere wereld.
Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Dit probleem kom je héél vaak tegen in nieuwbouwwoningen. Ook in onze huidige woning zit een eetgedeelte van niets. We hebben om deze reden ook naar de twee-onder-een-kapwoningen zitten lonken, want die hebben een fenomenale woon- en eetruimte. Die woningen zijn even groot als de rijtjeswoningen en hebben een verdieping minder, dat zegt denk ik wel genoeg. Omdat wij vaak thuiswerken hebben we echter een goed kantoor nodig en we gaan niet verhuizen om de twee kinderen alsnog op één kamer te laten slapen. En dan is er nog het probleem van de (vrijwel niet aanwezige!) bergruimte.
Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Renesite het volgende:
Je zou de woonkamer moeten/kunnen uitbouwen naar achteren..
Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel.![]()
Het is jammer, hoor, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Als de opstelling van de keuken veranderd kan worden waardoor er een grotere eethoek mogelijk wordt willen we dat wel overwegen. (Ook dat kost trouwens weer klauwen vol geld, al die aansluitingen een paar meter verhuizen.)
Daar hebben we het ook over gehad met de makelaar! Zou kunnen, in samenwerking met de buren, onder voorbehoud van vergunningen en zo. Maar die woningen zijn sowieso al duurder en we hebben de extra kosten er simpelweg niet voor over. Het zal wel heel on-Amsterdams klinken, maar we willen geen tophypotheek. We hebben maar besloten dat het net niet de woning voor ons is en dat we niet precies kunnen krijgen wat we willen met ons budget.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.
We moeten ook geld steken in bijvoorbeeld het bewoonbaar maken van de zolder, want daar zijn nu geen stopcontacten en radiatoren aanwezig. Nou ja, goed, we hebben de meer- en minderwerklijst ingezien voor we onze handtekening zetten, dus we weten waar we aan beginnen en waar we extra geld voor uit moeten laten trekken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.
Ja, ik denk ook dat de keuken best een klein stukje voor het raam op kan houden, de koelkast dan tegenover het keukenblad kan en ernaast nog iets van een kastje of zo kan. Is volgens mij best ruimte voor, maar ik weet niet of het er gek uit zou zien. Ik denk dat we daarvoor toch naar een keukenboer moeten om de boel uit te laten tekenen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:22 schreef huuphuup het volgende:
Dat ziet er goed uit ja![]()
Je hebt zo zelfs nog plek voor een fijne kast in de keuken denk ik, aan de andere kant van de opstelling.
ik zit er net een geniale paint van te makenquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook dat de keuken best een klein stukje voor het raam op kan houden, de koelkast dan tegenover het keukenblad kan en ernaast nog iets van een kastje of zo kan. Is volgens mij best ruimte voor, maar ik weet niet of het er gek uit zou zien. Ik denk dat we daarvoor toch naar een keukenboer moeten om de boel uit te laten tekenen.
Sterker nog: er wordt geen keuken bij het huis geleverd dus we moeten sowieso zelf een keukenboer zoeken. We hebben alleen zelf het idee dat het beter is om de aansluitingen door de aannemer zelf te laten doen, ook in verband met de garantie die je krijgt op een nieuwbouwwoning en het voorkomen van toekomstige conflicten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:06 schreef miss_sly het volgende:
Is het nog een optie om de keuken niet te laten plaatsen, er zelf en aan te schaffen en deze door de leverancier van de keuken te laten plaatsen? met wat loze leidingen in het keukengedeelte kunnen een goede electricien en loodgieter de diverse leidingen op de goede plek aanleggen en infrezen. Maar goed, dan is wel belangrijk hoeveel je 'terugkrijgt' voor het niet laten plaatsen van een keuken.
Dat stuk is 2 meter 71, dus dan zouden we 71 cm overhouden. Het is denk ik vooral in de breedte een probleem.quote:Op zich is de breedte bij het raam voor nog best aardig voor een tafel, toch? ik zie alleen geen maten bij de breedte van dat stuk.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
Zo. Let op.
Ik denk dat ik mn roeping als bouwkundig tekenaar gemist heb
Ja, precies! Ik blijf het alleen moeilijk vinden om te visualiseren of dingen niet heel maf voor het raam staan.quote:[ afbeelding ]
als je je aanrecht zo laat en dan rechts een kastje maakt op de hoogte van je aanrecht en met de diepte van t raam, en dan je koelkast tegenover het blad (dat is de koelkast ja) en daarnaast ook zo'n soort ondiepe kast, daar zou je je voorraadspul in kwijt kunnen, dingen die an sich niet veel ruimte innemen, of meuk zoals plastig tasjes, kruidenpotjes dat soort zut.
ja maar die ga je vast allemaal wel gebruiken als Albert Heijn weer aan de Hamsters gaat enzo. Je hebt nooit genoeg voorraadruimtequote:Op zaterdag 4 september 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ja, precies! Ik blijf het alleen moeilijk vinden om te visualiseren of dingen niet heel maf voor het raam staan.
Er is trouwens in de woonkamer onder de trap ook nog bergruimte die we vrij goed voor voorraden kunnen gebruiken.
Dat wou ik net opperen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:34 schreef huuphuup het volgende:
(maar niet daar de speelkamer van maken hè, das zielig!)
Op zich als je een aannemer zoekt die aangesloten is bij Bouwgarant, zit het met de garantie wel goed. Komt dan alleen van een andere partij.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog: er wordt geen keuken bij het huis geleverd dus we moeten sowieso zelf een keukenboer zoeken. We hebben alleen zelf het idee dat het beter is om de aansluitingen door de aannemer zelf te laten doen, ook in verband met de garantie die je krijgt op een nieuwbouwwoning en het voorkomen van toekomstige conflicten.
[..]
Dat stuk is 2 meter 71, dus dan zouden we 71 cm overhouden. Het is denk ik vooral in de breedte een probleem.
Dat wil ik echt voorkomen want ik vind zoiets vreselijk. Volgens de tekeningen is de ruimte naast het raam 50cm. Ik geloof dat werkbladen meestal 62cm diep zijn, dus dat gaat niet passen. Denk je dat het er ook raar uitziet als je de keuken iets eerder op laat houden?quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:43 schreef miss_sly het volgende:
Het is altijd heel moeilijk om in te schatten hoe iets zou staan zonder het echt te kunnen zien. Waa rik wel mee op zou passen is dat iets echt uitsteekt en voor het raam komt. Ik zag het laatst weer ergens dat de koelkast zo een cm of 15 voor het raam staat, dat is toch echt geen gezicht.
Nee, maar dan wel ver genoeg ervoor op laten houden. Je zou er dan bijvoorbeeld een mooie hoge afvalemmer neer kunnen zetten. Toch een beetje uit zich, toch in de buurt, ofzo. Mijn ouders hebben dat ook, bedenk ik me nu, aan de ene kant in de keuken. Een stuk niets, daar staat een afvalemmer, en dan weer een keukenkastje. Je hebt natuurlijk ook minder diepe kastjes en je zou er ook een uitsparing in je blad kunnen maken na de kookplaat, bijvoorbeeld, zodat je daar nog een stuk aanrechtblad en kastjes hebt die minder diep zijn. Je zou daar bijvoorbeeld je koffiemachine neer kunnen zetten en waterkoker en toaster ofzo. Je weet wel, van die dingen die eigenlijk toch wel handig zijn om altijd bij de hand te hebben, maar wel in de weg staan midden op je aanrecht.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik echt voorkomen want ik vind zoiets vreselijk. Volgens de tekeningen is de ruimte naast het raam 50cm. Ik geloof dat werkbladen meestal 62cm diep zijn, dus dat gaat niet passen. Denk je dat het er ook raar uitziet als je de keuken iets eerder op laat houden?
Kun je dat meer en minderwerk niet zelf uit laten voeren dan door de aannemer?quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We moeten ook geld steken in bijvoorbeeld het bewoonbaar maken van de zolder, want daar zijn nu geen stopcontacten en radiatoren aanwezig. Nou ja, goed, we hebben de meer- en minderwerklijst ingezien voor we onze handtekening zetten, dus we weten waar we aan beginnen en waar we extra geld voor uit moeten laten trekken.
Wat ik nog niet gezegd heb: we willen waarschijnlijk ook een tussenwand met deur zetten op zolder; daar moet dan een lichtpunt voor verplaatst worden en er moet een lichtpunt bij. Tsjing tsjing.
Dat van die sloop van sociale woningbouw klopt inderdaad. En deels vind ik dat jammer. Noord wordt na die sloop weliswaar veel aantrekkelijker voor gezinnen met kostverdieners die enigszins gestudeerd hebben of mensen met geld van meer middelbare leeftijd, maar de mensen die er nu inzitten, die volgens de gemeente meer overlast geven dan iets anders worden wel mooi hun huis uit gedwongen. Ook tig van normale mensen die geen overlast o.i.d. veroorzaken worden eruitgetrapt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om zulke informatie te krijgen, OudeBok! Mijn indruk is ook dat die Buiksloterdijk echt een uniek mooi deel is van Noord. Er worden wel veel pogingen ondernomen om de samenstelling van Noord wat gemengder te maken door het slopen van sociale woningbouw en koopwoningen en particuliere huurwoningen op te trekken. Dat zal toch ooit succesvol moeten zijn, want Amsterdam raakt zo vol dat ook de minder leuke gedeeltes geannexeerd worden. Ik zie mezelf over een jaar of 10 wel naar Zeeburgereiland vertrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |