abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86065366
1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd met een tweede op komst. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten).

Ons oog is gevallen op -O- Amsterdam-Noord -O- . Pardon, *O* Amsterdam-Noord *O* . We staan op het punt om in te stappen in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

De stap is groot. Een half jaar geleden dachten we: Noord, dat NOOIT. Toegegeven, het is nog steeds lastig om door de vele schotelantennes heen te kijken. Maar de effectieve afstand naar het centrum valt mee, de wijk wordt flink opgeknapt, de Noord-Zuidlijn gaat over een eeuwigheid zorgen voor een razendsnelle verbinding met het centrum en de zuidas, er worden nog (betaalbare!) huizen gebouwd met tuinen en er is in de onmiddellijke omgeving best veel groen.

Hij is alvast blij:

Wij vinden het vooral best eng. We gaan het contract ondertekenen en verwachten dat binnen nu en een paar maanden met de bouw wordt gestart. De datum is nog niet bekend omdat er eerst gewacht wordt tot een bepaald percentage van de woningen is verkocht. De bouw zelf gaat ongeveer 14 maanden duren, dus we verwachten in de eerste helft van 2012 in de woning te kunnen trekken. Voor die tijd moet er veel geregeld worden en we kunnen daarbij wel wat advies en kritische blikken gebruiken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86066211
Heb de ballen verstand van Amsterdam, kom er nooit, ben meer van de Kuipstoelen :P maar: wat een lekker bekkie ^O^ en nog zo'n dingetje op komst, moge dat tweede kindje ook zo'n lekker koppie krijgen, zit even weg te smelten hier...

(aan mij heb je niks maar ochossie toch...)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_86066535
Jahaaaaaa! *O* dit móet ik volgen!! :D *O*

dat project ziet er super uit en dat groen in de buurt is echt fijn <3 Ik ben zo enorm benieuwd naar de tekeningen en plattegronden als er meer bekend is!
Je O+ zolder O+ en je O+ tuin O+ geweldig! Ik ben er helemaal enthousiast van! :D

kortom; ik volg c_/
Al was het maar voor de kamertjes voor Ivan en zn zusje <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86066597
Ik plaats zometeen wat plattegronden en impressies!

Lottekoekkie, wat lief van je!
pi_86066768
Ik ga je volgen, Claudia! In ieder geval het topic, over de rest denken we nog ;)

Dit is iig wel echt een supermooi project :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 18:47:23 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86067030
Welk huis? Die met zolder of eentje met alleen eerste verdieping.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:55:44 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86067294
Zit je daar niet op het randje van de van der pek buurt?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86067418
Claudia wat gaaf.... een huis, met een tuin enzo O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86067759
Zo ziet de kavel er nu uit. Links staan ontzettend lelijke galerijflat-achtige gebouwen, rechts rijtjeshuizen. In mijn rug heb ik hier de behoorlijk drukke Kamperfoelieweg. Helemaal achterin begint het mooie deel van de Buiksloterdijk met die schattige huisjes die ik in de openingspost liet zien.

Dit is een impressie van hoe de kavel eruit zal zien met nieuwe bebouwing. Tussen de Kamperfoelieweg en een nog aan te leggen deel van de Marjoleinstraat worden 8 twee-onder-één-kapwoningen gebouwd, aan de Marjoleinstraat 24 koopwoningen, en daarachter drie rijen huurwoningen van Eigen Haard. Wij gaan een van de tussenwoningen aan de Marjoleinstraat kopen.

De twee-onder-één-kapwoningen zijn heel geweldig, maar ze hebben één verdieping minder dan de rijtjeswoningen. Er zit te weinig ruimte in voor 2 kinderkamers en een werkkamer en er ontbreekt bovendien bergruimte. Wat ook jammer is, is dat die woningen aan de drukke weg liggen. De makelaar heeft ons wel verteld dat het met de geluidsoverlast nog wel meevalt; er mogen aan de Kamperfoeliekant ramen in die open kunnen, dus dat betekent dat bepaalde geluisgrenzen niet overschreven worden (?). Ik heb hier zelf geen verstand van; ik hoor en zie vooral een best drukke weg als ik er sta. Er is overigens nog één twee-onder-een-kapwoning te koop.

De tussenwoningen worden gebouwd met een rode baksteen en er zit een rij van paarsachtige bakstenen in (onderin, ter hoogte van de onderkant van de ramen). De buitenkozijnen zijn van wit hardhout. Ik vind dat wit bij de bovenramen zelf niet zo denderend, maar het moet maar.

De tussenwoningen hebben een totale oppervlakte van 118 m2. (Er zitten woningen bij die iets groter zijn, maar die zijn al verkocht.) Er zit een voortuin bij van ongeveer 4 meter diep en een achtertuin van ongeveer 5 bij 7 (misschien iets langer). Een van de grote nadelen van het huis is de relatief kleine woonkamer; er is niet genoeg ruimte voor een fatsoenlijke zithoek en een grote eethoek. We zitten nog op een oplossing te broeden maar kunnen niets bedenken; het raam aan de voorkant van het huis zit te laag om de keuken daar te plaatsen.

De eerste verdieping is keurig, maar wij willen héél graag een ligbad. Vermoedelijk laten we de badkamer iets groter maken, tot het raam in de ernaast gelegen slaapkamer. De kleinste slaapkamer is wel heel klein en de grote slaapkamer is naar onze smaak weer net iets te groot, maar daar gaan we niets aan doen. De jongste krijgt de kleinste kamer; zo ging dat vroeger bij ons thuis ook. >:)

Er zit tot slot een mooie zolderruimte bij (de zolder loopt helemaal door, maar op de tekening is alleen het deel aangegeven dat minstens 1.50 meter hoog is).

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 05-09-2010 10:15:16 ]
pi_86068096
.
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aan :{ Floradorp :{.
pi_86068132
Wauw wat een ruimte op zolder! :o O+

Wel lastig van je keuken, niet erg logisch ook geloof ik :? Misschien valt het in het echt wel mee als je het ziet maar zo op het oog is het jammer van de ruimte. Is een kookeiland geen mogelijkheid waarbij je alle vier de zijden van het eiland benut (of 1 kant tegen een muur aan) en dan een stukje muur weghalen waardoor je eettafel ook voor een deel in de woonkamer komt te staan zeg maar? Zijn het dragende muren, dat stukje dat in je woonkamer steekt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86068164
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Die met zolder dus. Je bent op de hoogte?
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:26:25 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86068176
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
.
[..]

Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aan :{ Floradorp :{.
Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!

Leuk jochie btw
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator zaterdag 4 september 2010 @ 19:29:06 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86068253
Je zou de woonkamer moeten/kunnen uitbouwen naar achteren..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86068261
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:25 schreef huuphuup het volgende:
Wel lastig van je keuken, niet erg logisch ook geloof ik :? Misschien valt het in het echt wel mee als je het ziet maar zo op het oog is het jammer van de ruimte. Is een kookeiland geen mogelijkheid waarbij je alle vier de zijden van het eiland benut (of 1 kant tegen een muur aan) en dan een stukje muur weghalen waardoor je eettafel ook voor een deel in de woonkamer komt te staan zeg maar? Zijn het dragende muren, dat stukje dat in je woonkamer steekt?
Nee, die muren kunnen gerust weg, maar het probleem blijft dat een grote eettafel te ver de woonkamer in steekt. Ik heb in Floorplanner al diverse opstellingen geprobeerd.

Dit probleem kom je héél vaak tegen in nieuwbouwwoningen. Ook in onze huidige woning zit een eetgedeelte van niets. We hebben om deze reden ook naar de twee-onder-een-kapwoningen zitten lonken, want die hebben een fenomenale woon- en eetruimte. Die woningen zijn even groot als de rijtjeswoningen en hebben een verdieping minder, dat zegt denk ik wel genoeg. Omdat wij vaak thuiswerken hebben we echter een goed kantoor nodig en we gaan niet verhuizen om de twee kinderen alsnog op één kamer te laten slapen. En dan is er nog het probleem van de (vrijwel niet aanwezige!) bergruimte.
pi_86068316
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!

Leuk jochie btw
Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen. ;) De Van Der Pekbuurt ziet er trouwens wel aardig uit qua woningen, maar als je er doorheen rijdt merk je wel dat het aandeel sociale huurwoningen heel groot moet zijn.

We wonen nu naast de Indische buurt en het valt ons op dat je toch vrij weinig meekrijgt van zo'n nabijgelegen wijk als je er zelf niet echt op georienteerd bent. Wij winkelen bijvoorbeeld vooral aan de Watergraafsmeerkant en dat is gewoon een andere wereld.
pi_86068370
Ja bergruimte is een must ja, en die zolder daar ga je vast echt heel veel plezier van hebben. Qua werkruimte, maar zeker ook qua bergruimte. Ik neem aan dat daar ook je was/droog aansluiting enzo zit?

Lastig van die woonkamer/eetgedeelte. Uitbouwen zou inderdaad een optie zijn maar er blijft dan weer niet bijzonder veel van je tuin over als je je woonkamer 2 meter uitbouwt naar achter toe. Stom zeg!
Even op broeden :9
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 4 september 2010 @ 19:33:10 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86068372
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen. ;) De Van Der Pekbuurt ziet er trouwens wel aardig uit qua woningen, maar als je er doorheen rijdt merk je wel dat het aandeel sociale huurwoningen heel groot moet zijn.

We wonen nu naast de Indische buurt en het valt ons op dat je toch vrij weinig meekrijgt van zo'n nabijgelegen wijk als je er zelf niet echt op georienteerd bent. Wij winkelen bijvoorbeeld vooral aan de Watergraafsmeerkant en dat is gewoon een andere wereld.
Ik fietste laatst 's avonds om 22:30 door floradorp en het viel allemaal erg mee :) Ik zou mij daar niet zo'n zorgen om maken.
Bis bis bis
pi_86068378
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Dit probleem kom je héél vaak tegen in nieuwbouwwoningen. Ook in onze huidige woning zit een eetgedeelte van niets. We hebben om deze reden ook naar de twee-onder-een-kapwoningen zitten lonken, want die hebben een fenomenale woon- en eetruimte. Die woningen zijn even groot als de rijtjeswoningen en hebben een verdieping minder, dat zegt denk ik wel genoeg. Omdat wij vaak thuiswerken hebben we echter een goed kantoor nodig en we gaan niet verhuizen om de twee kinderen alsnog op één kamer te laten slapen. En dan is er nog het probleem van de (vrijwel niet aanwezige!) bergruimte.
Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86068408
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Renesite het volgende:
Je zou de woonkamer moeten/kunnen uitbouwen naar achteren..
Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel. :Y)

Het is jammer, hoor, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Als de opstelling van de keuken veranderd kan worden waardoor er een grotere eethoek mogelijk wordt willen we dat wel overwegen. (Ook dat kost trouwens weer klauwen vol geld, al die aansluitingen een paar meter verhuizen. :{ )
pi_86068458
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel. :Y)

Het is jammer, hoor, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Als de opstelling van de keuken veranderd kan worden waardoor er een grotere eethoek mogelijk wordt willen we dat wel overwegen. (Ook dat kost trouwens weer klauwen vol geld, al die aansluitingen een paar meter verhuizen. :{ )
Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86068492
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.
Daar hebben we het ook over gehad met de makelaar! Zou kunnen, in samenwerking met de buren, onder voorbehoud van vergunningen en zo. Maar die woningen zijn sowieso al duurder en we hebben de extra kosten er simpelweg niet voor over. Het zal wel heel on-Amsterdams klinken, maar we willen geen tophypotheek. We hebben maar besloten dat het net niet de woning voor ons is en dat we niet precies kunnen krijgen wat we willen met ons budget.

Fijn dat jullie zo meedenken, trouwens!
pi_86068595
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.
We moeten ook geld steken in bijvoorbeeld het bewoonbaar maken van de zolder, want daar zijn nu geen stopcontacten en radiatoren aanwezig. Nou ja, goed, we hebben de meer- en minderwerklijst ingezien voor we onze handtekening zetten, dus we weten waar we aan beginnen en waar we extra geld voor uit moeten laten trekken.

Wat ik nog niet gezegd heb: we willen waarschijnlijk ook een tussenwand met deur zetten op zolder; daar moet dan een lichtpunt voor verplaatst worden en er moet een lichtpunt bij. Tsjing tsjing.
pi_86069188
Dat is altijd een van de grote nadelen van de meer- en minderwerken. Je betaalt erg veel geld voor het meerwerk en krijgt relatief weinig terug voor minderwerk. Is het nog een optie om de keuken niet te laten plaatsen, er zelf en aan te schaffen en deze door de leverancier van de keuken te laten plaatsen? met wat loze leidingen in het keukengedeelte kunnen een goede electricien en loodgieter de diverse leidingen op de goede plek aanleggen en infrezen. Maar goed, dan is wel belangrijk hoeveel je 'terugkrijgt' voor het niet laten plaatsen van een keuken.

Ik vind het ook heel raar dat bijna al die nieuwbouwprojecten geen fatsoenlijke woonkamer hebben. En uitbouwen is ook niet altijd handig, want dan hou je een postzegeltuin over, en dat is nou een van de redenen waarom je een huis wil: de tuin!

Op zich is de breedte bij het raam voor nog best aardig voor een tafel, toch? ik zie alleen geen maten bij de breedte van dat stuk.
pi_86069345
pfoe. Kun je dat lichtpunt niet zelf verplaatsen tzt? Ik snap dat je weinig zin hebt om te gaan verbouwklussen in je nieuwbouwwoning maar voor dat geld zou ik zelf die stopcontacten en lichtpunten wel verplaatsen geloof ik. maar ik ben erg verwend met een electricien-opa die dat soort dingen met liefde op zich neemt ;)

Wordt een dure grap dan ja. Maar die keuken, is dat de standaardopstelling? Spoelbak links en koken rechts? Dus als je dat verplaatst zou willen hebben dan ben je een smak geld kwijt?
Je zou de twee helften op zich ook naar het raam toe kunnen verplaatsen en dan een soort verlaging maken aan het uiteinde van het blad zodat je daar een ruimte hebt voor eh, weet ik veel, bussen pasta of vazen ofzo en dat lagere deel dan over laten lopen in je vensterbank. Zoiets?
Dan is je eettafel wel iets meer betrokken bij het zitgedeelte. Nu is het inderdaad wel erg afgezonderd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86069477
Ik had zelf nog dit idee. Of is dit raar? Let niet op die witte streep; mijn Floorplannerskills zijn niet zo fraai.

Onze tafel is 2 bij 1 meter en onze stoelen zijn vrij diep. Maar goed, ik vervang ook gerust het een en ander, hoor. En de kosten voor het verplaatsen van de keuken heb ik er wel voor over als we daardoor een fijne eethoek kunnen krijgen ergens. Ik wil alleen niet dat het proppen wordt.

Ik denk trouwens dat de keuken net niet gaat passen in het gedeelte rechtsonderin omdat het stuk naast het raam te smal is, maar ik weet ook niet goed hoe makkelijk of moeilijk je een iets minder diep keukenblad kunt krijgen en of dat wel prettig werken is.
pi_86069566
Dat ziet er goed uit ja :Y
Ik zat ook al te denken aan je bank aan die kant, dan heb je wat meer speling qua ruimte met de eettafel. Met bank + eettafel lijkt het al snel zo kolossaal aan 1 kant.

Ooooh zie het voor je O+ als de eettafel daar staat, kun je daar over vier jaar ofzo met Ivan knutselen en met zn zusje kopjes thee met de poppen drinken O+

Je hebt zo zelfs nog plek voor een fijne kast in de keuken denk ik, aan de andere kant van de opstelling.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86069651
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:22 schreef huuphuup het volgende:
Dat ziet er goed uit ja :Y

Je hebt zo zelfs nog plek voor een fijne kast in de keuken denk ik, aan de andere kant van de opstelling.
Ja, ik denk ook dat de keuken best een klein stukje voor het raam op kan houden, de koelkast dan tegenover het keukenblad kan en ernaast nog iets van een kastje of zo kan. Is volgens mij best ruimte voor, maar ik weet niet of het er gek uit zou zien. Ik denk dat we daarvoor toch naar een keukenboer moeten om de boel uit te laten tekenen.
pi_86069684
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook dat de keuken best een klein stukje voor het raam op kan houden, de koelkast dan tegenover het keukenblad kan en ernaast nog iets van een kastje of zo kan. Is volgens mij best ruimte voor, maar ik weet niet of het er gek uit zou zien. Ik denk dat we daarvoor toch naar een keukenboer moeten om de boel uit te laten tekenen.
ik zit er net een geniale paint van te maken _O-

wacht let op, ik ga hem uploaden, gewoon voor jouw lol >:O
geniaal is natuurlijk een understatement :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86069743
Zo. Let op.
Ik denk dat ik mn roeping als bouwkundig tekenaar gemist heb :+

als je je aanrecht zo laat en dan rechts een kastje maakt op de hoogte van je aanrecht en met de diepte van t raam, en dan je koelkast tegenover het blad (dat is de koelkast ja :{w ) en daarnaast ook zo'n soort ondiepe kast, daar zou je je voorraadspul in kwijt kunnen, dingen die an sich niet veel ruimte innemen, of meuk zoals plastig tasjes, kruidenpotjes dat soort zut.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86069752
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:06 schreef miss_sly het volgende:
Is het nog een optie om de keuken niet te laten plaatsen, er zelf en aan te schaffen en deze door de leverancier van de keuken te laten plaatsen? met wat loze leidingen in het keukengedeelte kunnen een goede electricien en loodgieter de diverse leidingen op de goede plek aanleggen en infrezen. Maar goed, dan is wel belangrijk hoeveel je 'terugkrijgt' voor het niet laten plaatsen van een keuken.
Sterker nog: er wordt geen keuken bij het huis geleverd dus we moeten sowieso zelf een keukenboer zoeken. We hebben alleen zelf het idee dat het beter is om de aansluitingen door de aannemer zelf te laten doen, ook in verband met de garantie die je krijgt op een nieuwbouwwoning en het voorkomen van toekomstige conflicten.

quote:
Op zich is de breedte bij het raam voor nog best aardig voor een tafel, toch? ik zie alleen geen maten bij de breedte van dat stuk.
Dat stuk is 2 meter 71, dus dan zouden we 71 cm overhouden. Het is denk ik vooral in de breedte een probleem.
pi_86069761
god wat een timmermansoog _O-

goed, sorry, k zal t niet meer doen :@ c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86069814
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
Zo. Let op.
Ik denk dat ik mn roeping als bouwkundig tekenaar gemist heb :+
_O-

quote:
[ afbeelding ]

als je je aanrecht zo laat en dan rechts een kastje maakt op de hoogte van je aanrecht en met de diepte van t raam, en dan je koelkast tegenover het blad (dat is de koelkast ja :{w ) en daarnaast ook zo'n soort ondiepe kast, daar zou je je voorraadspul in kwijt kunnen, dingen die an sich niet veel ruimte innemen, of meuk zoals plastig tasjes, kruidenpotjes dat soort zut.
Ja, precies! Ik blijf het alleen moeilijk vinden om te visualiseren of dingen niet heel maf voor het raam staan.

Er is trouwens in de woonkamer onder de trap ook nog bergruimte die we vrij goed voor voorraden kunnen gebruiken.
pi_86069868
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
[..]

Ja, precies! Ik blijf het alleen moeilijk vinden om te visualiseren of dingen niet heel maf voor het raam staan.

Er is trouwens in de woonkamer onder de trap ook nog bergruimte die we vrij goed voor voorraden kunnen gebruiken.
ja maar die ga je vast allemaal wel gebruiken als Albert Heijn weer aan de Hamsters gaat enzo. Je hebt nooit genoeg voorraadruimte :Y)

en anders zou je daar speelgoed kunnen stallen :7 (maar niet daar de speelkamer van maken hè, das zielig!)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86069882
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:34 schreef huuphuup het volgende:

(maar niet daar de speelkamer van maken hè, das zielig!)
Dat wou ik net opperen. :')
pi_86070135
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterker nog: er wordt geen keuken bij het huis geleverd dus we moeten sowieso zelf een keukenboer zoeken. We hebben alleen zelf het idee dat het beter is om de aansluitingen door de aannemer zelf te laten doen, ook in verband met de garantie die je krijgt op een nieuwbouwwoning en het voorkomen van toekomstige conflicten.
[..]

Dat stuk is 2 meter 71, dus dan zouden we 71 cm overhouden. Het is denk ik vooral in de breedte een probleem.
Op zich als je een aannemer zoekt die aangesloten is bij Bouwgarant, zit het met de garantie wel goed. Komt dan alleen van een andere partij.

Maar het in een hand houden is natuurlijk ook wel erg prettig.

Ik vind je idee met de opstelling helemaal niet gek! Ik vind het wel een goed idee :Y
Het is altijd heel moeilijk om in te schatten hoe iets zou staan zonder het echt te kunnen zien. Waa rik wel mee op zou passen is dat iets echt uitsteekt en voor het raam komt. Ik zag het laatst weer ergens dat de koelkast zo een cm of 15 voor het raam staat, dat is toch echt geen gezicht. Verder hebben wij hier tussen kookgedeelte van het kookeiland en kast-met-oven (op het smalste deel dus) een ruimte van 80 cm en dat is heel goed te doen. Dat is wel het minimum, zo raadden mijn collega's (en die maken heel wat indelingen per jaar) me aan.
pi_86070417
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:43 schreef miss_sly het volgende:

Het is altijd heel moeilijk om in te schatten hoe iets zou staan zonder het echt te kunnen zien. Waa rik wel mee op zou passen is dat iets echt uitsteekt en voor het raam komt. Ik zag het laatst weer ergens dat de koelkast zo een cm of 15 voor het raam staat, dat is toch echt geen gezicht.
Dat wil ik echt voorkomen want ik vind zoiets vreselijk. Volgens de tekeningen is de ruimte naast het raam 50cm. Ik geloof dat werkbladen meestal 62cm diep zijn, dus dat gaat niet passen. Denk je dat het er ook raar uitziet als je de keuken iets eerder op laat houden?
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:59:00 #38
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_86070574
Oh, mooi plekje. Vlakbij mij :p.
Wel jammer dat je vlakbij Floradorp zit. Floradorp is dé tokkie- en onrustbuurt bij uitstek, samen met V/d Pek, welke geen tokkie, maar Marokkanenbuurt is. Geen racistische bedoelingen, maar je kan er gewoon niet omheen.
Gelukkig is de afstand groot genoeg om zeer weinig tot geen last van het gespuis in Floradorp te hebben.
Ook lekker dichtbij het zwembad, alhoewel ik niet zeker weet of die nog zal bestaan op dezelfde plaats in 2012. Er zijn namelijk plannen tot een sloop, waarna het zwembad naar Elzenhagen verplaatst zal worden. Ik denk dat je je nog gelukkig mag prijzen met dat stukje. Één van de weinige plaatsen die nog niet naar de kloten is.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_86070830
Fijn om zulke informatie te krijgen, OudeBok! Mijn indruk is ook dat die Buiksloterdijk echt een uniek mooi deel is van Noord. Er worden wel veel pogingen ondernomen om de samenstelling van Noord wat gemengder te maken door het slopen van sociale woningbouw en koopwoningen en particuliere huurwoningen op te trekken. Dat zal toch ooit succesvol moeten zijn, want Amsterdam raakt zo vol dat ook de minder leuke gedeeltes geannexeerd worden. Ik zie mezelf over een jaar of 10 wel naar Zeeburgereiland vertrekken.
pi_86070857
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat wil ik echt voorkomen want ik vind zoiets vreselijk. Volgens de tekeningen is de ruimte naast het raam 50cm. Ik geloof dat werkbladen meestal 62cm diep zijn, dus dat gaat niet passen. Denk je dat het er ook raar uitziet als je de keuken iets eerder op laat houden?
Nee, maar dan wel ver genoeg ervoor op laten houden. Je zou er dan bijvoorbeeld een mooie hoge afvalemmer neer kunnen zetten. Toch een beetje uit zich, toch in de buurt, ofzo. Mijn ouders hebben dat ook, bedenk ik me nu, aan de ene kant in de keuken. Een stuk niets, daar staat een afvalemmer, en dan weer een keukenkastje. Je hebt natuurlijk ook minder diepe kastjes en je zou er ook een uitsparing in je blad kunnen maken na de kookplaat, bijvoorbeeld, zodat je daar nog een stuk aanrechtblad en kastjes hebt die minder diep zijn. Je zou daar bijvoorbeeld je koffiemachine neer kunnen zetten en waterkoker en toaster ofzo. Je weet wel, van die dingen die eigenlijk toch wel handig zijn om altijd bij de hand te hebben, maar wel in de weg staan midden op je aanrecht.
pi_86071314
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We moeten ook geld steken in bijvoorbeeld het bewoonbaar maken van de zolder, want daar zijn nu geen stopcontacten en radiatoren aanwezig. Nou ja, goed, we hebben de meer- en minderwerklijst ingezien voor we onze handtekening zetten, dus we weten waar we aan beginnen en waar we extra geld voor uit moeten laten trekken.

Wat ik nog niet gezegd heb: we willen waarschijnlijk ook een tussenwand met deur zetten op zolder; daar moet dan een lichtpunt voor verplaatst worden en er moet een lichtpunt bij. Tsjing tsjing.
Kun je dat meer en minderwerk niet zelf uit laten voeren dan door de aannemer?
Dat scheelt weer :)

Vind het wel een leuk huis en nieuwbouw is vaak heel anders dan hoe het nu is ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:26:58 #42
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_86071416
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om zulke informatie te krijgen, OudeBok! Mijn indruk is ook dat die Buiksloterdijk echt een uniek mooi deel is van Noord. Er worden wel veel pogingen ondernomen om de samenstelling van Noord wat gemengder te maken door het slopen van sociale woningbouw en koopwoningen en particuliere huurwoningen op te trekken. Dat zal toch ooit succesvol moeten zijn, want Amsterdam raakt zo vol dat ook de minder leuke gedeeltes geannexeerd worden. Ik zie mezelf over een jaar of 10 wel naar Zeeburgereiland vertrekken.
Dat van die sloop van sociale woningbouw klopt inderdaad. En deels vind ik dat jammer. Noord wordt na die sloop weliswaar veel aantrekkelijker voor gezinnen met kostverdieners die enigszins gestudeerd hebben of mensen met geld van meer middelbare leeftijd, maar de mensen die er nu inzitten, die volgens de gemeente meer overlast geven dan iets anders worden wel mooi hun huis uit gedwongen. Ook tig van normale mensen die geen overlast o.i.d. veroorzaken worden eruitgetrapt.
Maargoed, dat is slechts nutteloze achtergrondinformatie.
En inderdaad, succesvol zal 't zeker worden, zeer zeker wel. En welke annexatie bedoel je ? Van "Zwarte buurt" naar "Blanke buurt" of omgekeerd ? Want, als het de eerstgenoemde manier betreft, wordt de samenstelling van Noord stukken eentoniger, toch ? Sorry, dat bracht mij eventjes in de war.
pi_86071685
Ik denk dat de samenstelling van de bevolking in die buurten gemengder zal worden als je kijkt naar opleidingsniveau en inkomensklasse. Dat zie je in er omheen liggende steden ook, bijvoorbeeld Haarlem. Wat ooit een volksbuurt was, wordt steeds meer een buurt waarin tokkies, allochtonen en jonge gezinnetjes door elkaar heen leven. Ik vind dat zelf de leukste buurten om in te wonen.

Echt geannexeerd zal Noord vermoedelijk niet worden, want de woningen en straten die in en rondom het centrum liggen zien er daarvoor eenvoudigweg te anders uit. De grootste kwaliteit van Noord is er dat er niet bezuinigd wordt op grond zoals in de populairdere buurten van Amsterdam gebeurt, en daardoor is er nog ruimte voor tuintjes en voor groen.

Het is inderdaad zo dat veel mensen met een beneden modaal inkomen Noord nu uitgejaagd worden. Ik denk niet dat dat echt recht te praten valt, maar het is wel zo dat er van overheidswege ruimte is gemaakt voor zulke gezinnen ten koste van de middenklasse. Als je redelijk maar niet superveel verdient, dan is het heel lastig om in Amsterdam woonruimte te vinden. Je komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning, een particuliere huurwoning is te duur en kopen is lastig als je niet een leuk spaarpotje hebt of geld van je ouders kunt lenen. En voor mensen met kinderen is het helemaal lastig; jonge gezinnen die geen genoegen nemen met een driekamerappartement trekken en masse uit Amsterdam weg.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:43:57 #44
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_86071891
Hmm. Inderdaad. Sowieso zal annexatie op niks uitlopen. Voordat je dat erdoor hebt, ben je echt jaren van discussie en protest verder. Tenzij je een grootheidswaanzinnige deelraad krijgt, zal 't denk ik inderdaad níet gebeuren.
Maar, ach. Eigenlijk levert over dit soort problemen denken slechts kopzorgen op. Onnodige kopzorgen.
Die mensen worden weggewerkt, en erover nadenken of wat dan ook heeft al geen zin meer. Ik hoop dat de nieuwe buurt een lekker stukje om te wonen wordt ! Daar mag je dan echt blij mee zijn :). Succes met alles.
[ Trouwens, sorry als ik soms misschien vaag uit de hoek kwam, had zelf lichtelijk een gevoel van wel, maar ik ben nog maar 15 ;x. ]
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 08:26:09 #45
5428 crew  miss_sly
pi_86081663
Jouw keukenopstelling spookt al de hele tijd door mijn hoofd, claudia. Ik vind hem zo goed, dat ik dit project ineens nog meer aan het overwegen ben :D

Maar ik heb tegen de twee-kappers ook wel het bezwaar dat er geen zolder op zit. Lijkt me zo heerlijk, een zolder voor rommeltjes of voor mijn naaimachine, of een lekkere ruimte om uitgebreid lego- of playmobile dingen op te zetten O+
pi_86081826
Haha, miss, wat geweldig. :D Heb je een plattegrond van de twee-onder-eenkappers? Die kan ik wel voor je inscannen.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 09:05:09 #47
5428 crew  miss_sly
pi_86081887
Ow dat zou ik graag zien, hoewel ik ook die zolder wel interessant vind, oa voor opbergen idd.

Maar zijn er nog tussenwoningen vrij?
pi_86081922
Ja, er zijn nog tussenwoningen vrij. Er zitten varianten tussen die iets meer ruimte hebben (de hoekwoningen, sommige tussenwoningen), maar die zijn al vergeven. Het gaat dus alleen om woningen die precies op onze woning lijken (al dan niet gespiegeld).

Ik denk dat een goeie 30% van de koopwoningen nog vrij is (dat wil zeggen, woningen waar niemand een optie op heeft). Er is nu 50% definitief verkocht. De verkoop is in mei gestart, dus met de zomermaanden die ertussen zaten is dat best aardig. Ter vergelijking: de inschrijftermijn voor Koers Noord (de kavel naast het Aakpad) is in principe in februari gesloten en daar is nu ongeveer 25% van de woningen verkocht. Maar goed, dat is een groter project.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 09:20:24 #49
5428 crew  miss_sly
pi_86081956
En wanneer zouden dez eopgeleverd gaan worden?
  zondag 5 september 2010 @ 09:37:24 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86082063
Kan me voorstellen dat die keukenindeling wat lastig is, persoonlijk zou ik met de laatstgegeven indeling de kookplaat iig tegen een muur doen, want spetters van het koken, en twee kleintjes van twee kanten in de gaten moeten houden om te voorkomen dat ze een handje op het fornuis leggen is ook niet makkelijk.

Maar wat anders: hoe hoog begint dat raam in de keuken?? Kan er niet gewoon een L- of U- vormig aanrecht komen wat oa voor het raam staat? Dan heb je sowieso meer ruimte qua inloop en je zou de eettafel een kwartslag kunnen draaien en deels in de keuken kunnen zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')