Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aanquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Zit je daar niet op het randje van de van der pek buurt?
Die met zolder dus. Je bent op de hoogte?quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:55 schreef eriksd het volgende:
Zit je daar niet op het randje van de van der pek buurt?
Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
.
[..]
Nee, volgens mij niet. Ik weet niet precies waar de Van Der Pekbuurt ophoudt, maar de Marjoleinstraat ligt noordelijker en dus helaas niet net zo dichtbij Amsterdam Centraal. De Banne grenst aan de zuidkant aanFloradorp
.
Nee, die muren kunnen gerust weg, maar het probleem blijft dat een grote eettafel te ver de woonkamer in steekt. Ik heb in Floorplanner al diverse opstellingen geprobeerd.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:25 schreef huuphuup het volgende:
Wel lastig van je keuken, niet erg logisch ook geloof ikMisschien valt het in het echt wel mee als je het ziet maar zo op het oog is het jammer van de ruimte. Is een kookeiland geen mogelijkheid waarbij je alle vier de zijden van het eiland benut (of 1 kant tegen een muur aan) en dan een stukje muur weghalen waardoor je eettafel ook voor een deel in de woonkamer komt te staan zeg maar? Zijn het dragende muren, dat stukje dat in je woonkamer steekt?
Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht voor je, en je hebt geen "last" van de Van Der Pekbuurt. Ziet er prima uit!
Leuk jochie btw
Ik fietste laatst 's avonds om 22:30 door floradorp en het viel allemaal erg meequote:Op zaterdag 4 september 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens 'Floradorp' intikken bij Google afbeeldingen.De Van Der Pekbuurt ziet er trouwens wel aardig uit qua woningen, maar als je er doorheen rijdt merk je wel dat het aandeel sociale huurwoningen heel groot moet zijn.
We wonen nu naast de Indische buurt en het valt ons op dat je toch vrij weinig meekrijgt van zo'n nabijgelegen wijk als je er zelf niet echt op georienteerd bent. Wij winkelen bijvoorbeeld vooral aan de Watergraafsmeerkant en dat is gewoon een andere wereld.
Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Dit probleem kom je héél vaak tegen in nieuwbouwwoningen. Ook in onze huidige woning zit een eetgedeelte van niets. We hebben om deze reden ook naar de twee-onder-een-kapwoningen zitten lonken, want die hebben een fenomenale woon- en eetruimte. Die woningen zijn even groot als de rijtjeswoningen en hebben een verdieping minder, dat zegt denk ik wel genoeg. Omdat wij vaak thuiswerken hebben we echter een goed kantoor nodig en we gaan niet verhuizen om de twee kinderen alsnog op één kamer te laten slapen. En dan is er nog het probleem van de (vrijwel niet aanwezige!) bergruimte.
Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:29 schreef Renesite het volgende:
Je zou de woonkamer moeten/kunnen uitbouwen naar achteren..
Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Zal een dure grap worden; we kopen wel een kleinere eettafel.![]()
Het is jammer, hoor, maar ik zou er wel mee kunnen leven. Als de opstelling van de keuken veranderd kan worden waardoor er een grotere eethoek mogelijk wordt willen we dat wel overwegen. (Ook dat kost trouwens weer klauwen vol geld, al die aansluitingen een paar meter verhuizen.)
Daar hebben we het ook over gehad met de makelaar! Zou kunnen, in samenwerking met de buren, onder voorbehoud van vergunningen en zo. Maar die woningen zijn sowieso al duurder en we hebben de extra kosten er simpelweg niet voor over. Het zal wel heel on-Amsterdams klinken, maar we willen geen tophypotheek. We hebben maar besloten dat het net niet de woning voor ons is en dat we niet precies kunnen krijgen wat we willen met ons budget.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ofschoon ik het uitgebreid verbouwen van nieuwbouwwoningen een beetje mal vind, zou je kunnen kijken (bij de gemeente) of het een optie is nog een verdieping op die twee-onder-één-kappers te zetten. Liefst samen met de buren natuurlijk. Ik weet alleen niet of dat voor jullie financieel nog aantrekkelijk is.
We moeten ook geld steken in bijvoorbeeld het bewoonbaar maken van de zolder, want daar zijn nu geen stopcontacten en radiatoren aanwezig. Nou ja, goed, we hebben de meer- en minderwerklijst ingezien voor we onze handtekening zetten, dus we weten waar we aan beginnen en waar we extra geld voor uit moeten laten trekken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Op van die opties verdient de aannemer in feite zijn geld. Standaard woningen bouwen levert niet zoveel op, maar ik ben met je eens dat bijvoorbeeld ¤300,- om een stopcontact wat hoger of lager te zetten overtrokken is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |