abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86035297
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?
Natuurlijk wel. De uitgaven van de overheid gaan omlaag
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86035312
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:29 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Cohen heeft niet gezegd een middenkabinet in te willen
Hij had er eerst zelfs bezwaar tegen, nu zou hij zo'n kabinet niet blokkeren. Komt feitelijk op hetzelfde neer, niet?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:33:13 #253
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_86035324
Hoe vaker je het hoort, hoe bizarrer die eis van Wilders eigenlijk is :D
Hatsjoe!
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:33:47 #254
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035350
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:33 schreef Ali Salami het volgende:
Hoe vaker je het hoort, hoe bizarrer die eis van Wilders eigenlijk is :D
Het komt erop neer dat hij wil dat hij het alleenrecht heeft
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_86035357
quote:

[..]

De HRA afschaffen/beperken is niet bezuinigen, hoe vaak moet zoiets nog uitgelegd worden?
Ik help wel. Het verminderen van aftrekposten vergroot inderdaad de inkomsten van de overheid en is dus een lastenverzwaring.
pi_86035363
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
Wat er ook gebeurt verder, regeringsdeelname van de PvdA is zo goed als zeker.
vvd/cda/cu/d66/gl? :P
pi_86035377
quote:

[..]

Laat ik dan maar speciaal voor jou even mijn vraag opnieuw stellen:

"Als de VVD zo graag 18 miljard wilde ophalen, waarom werd er dan niet aan de HRA gemorreld?"

Zo beter? Bezuinigen is niet de enige manier om overheidsuitgaven te beperken (wat alsnog bezuinigen heet, maar als jij dat anders ziet ben ik verschrikkelijk benieuwd op welke manier).
deal with it
pi_86035378
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:29 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Cohen heeft niet gezegd een middenkabinet in te willen
Jawel, want hij wilde deze variant alleen in combinatie met GroenLinks of D66 of de brede middenvariant van beide partijen erbij. Vanwege de balans.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:34:23 #259
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035379
En hoe heet het als je het alleenrecht wil hebben? Juist, dictator
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:35:03 #260
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035409
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:35:40 #261
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86035429
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
Klink for president
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 19:36:44 #262
862 Arcee
Look closer
pi_86035478
quote:
Als dat met de VVD en D66 is vind ik het prima. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86035503
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik help wel. Het verminderen van aftrekposten vergroot inderdaad de inkomsten van de overheid en is dus een lastenverzwaring.
De afschaffing van de HRA compenseren met een belastingverlaging daarentegen ....
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86035516
quote:
Ja, inderdaad. Want een combinatie VVD, CDA, D66 en GroenLinks met gedoogsteun van klein christelijk of PvdD oftewel de Lubbersvariant (om zodoende de PVV uit het centrum van de macht te houden) blijft een (nog niet onderzochte) mogelijkheid.
pi_86035532
quote:
Lijkt mij ook.
pi_86035538
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:34 schreef RTB het volgende:

[..]

Laat ik dan maar speciaal voor jou even mijn vraag opnieuw stellen:

"Als de VVD zo graag 18 miljard wilde ophalen, waarom werd er dan niet aan de HRA gemorreld?"

Zo beter? Bezuinigen is niet de enige manier om overheidsuitgaven te beperken (wat alsnog bezuinigen heet, maar als jij dat anders ziet ben ik verschrikkelijk benieuwd op welke manier).
Laten we dan in termen van vergroten van de overheidsinkomsten en verlagen van de overheidsuitgaven praten. Ik vind als VVD-kiezer dat de VVD niet aan een forse vergroting van de inkomsten voor de overheid mee moet werken.
pi_86035573
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gelijk doen.
Mwah, Cohen kan helemaal niks dus als ie toch wat moet doen in een evt. nieuw kabinet laat hem dan in godsnaam maar de lintjesdoorknipper worden.
Handjes schudden en mooi weer spelen zal hem ook nog wel lukken maar als ie wat meer dan representatief moet zijn dan zal het huilen met de pet op zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_86035586
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De uitgaven van de overheid gaan omlaag
De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.
pi_86035595
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef Klaudias het volgende:

[..]

De afschaffing van de HRA compenseren met een belastingverlaging daarentegen ....
Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:40:00 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035611
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Want een combinatie VVD, CDA, D66 en GroenLinks met gedoogsteun van klein christelijk of PvdD oftewel de Lubbersvariant (om zodoende de PVV uit het centrum van de macht te houden) blijft een (nog niet onderzochte) mogelijkheid.
D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdD :)
pi_86035714
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).
pi_86035749
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.
Ook echt boeiend hoe je het noemt. De aanrechtsubsidie is ook een heffingskorting maar de VVD heeft er geen moeite die af te schaffen. Komt op hetzelfde neer, maar hier heb je waarschijnlijk minder moeite mee ;)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86035751
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdD :)
Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.
pi_86035796
quote:
Dikke kans dat Verhagen dat wordt.
pi_86035839
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wil de VVD niet behoud van hypotheekrenteaftrek én belastingverlaging?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')