abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86035714
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).
pi_86035749
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De inkomsten gaan omhoog, de uitgaven veranderd niks aan. Het is een aftrekpost, geen subsidie zoals SP en PvdA beweren.
Ook echt boeiend hoe je het noemt. De aanrechtsubsidie is ook een heffingskorting maar de VVD heeft er geen moeite die af te schaffen. Komt op hetzelfde neer, maar hier heb je waarschijnlijk minder moeite mee ;)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86035751
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

D66 en GL zullen geen zin hebben in klein christelijk(en de VVD als ze echt zo liberaal zijn ook niet), afgezien van of de VVD wel zin heeft in GL of gdoogsteun van PvdD :)
Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86035796
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Eerst maar eens een CDA congres om een nieuwe partijvoorzitter en politiek leider te kiezen, zodat de onderhandelingspartners tenminste weten waar ze aan toe zijn. Zolang je gaat onderhandelen met een partij die na de halvering zelf niet eens weet waar deze staat, heeft geen enkele coalitie zin.
Dikke kans dat Verhagen dat wordt.
pi_86035839
quote:

[..]

Ja, die optie zou de VVD aan moeten spreken vind ik. Ik vind het dan ook jammer dat ik ze (bij de VVD) daar nog nooit over gehoord heb. Als die optie op tafel komt zou ik dat zeer verstandig vinden want de HRA ben ik liever kwijt dan rijk.
Wil de VVD niet behoud van hypotheekrenteaftrek én belastingverlaging?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:46:44 #276
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035875
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet. Ik weet wel dat deze variant door Lubbers is voorgesteld en dat dit een combinatie is die nog niet onderzocht is.
kaastax betalen zodat er een drugsverbod doorheen komt bedoel je?
pi_86035882
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Het is gewoon marktverstoring en daarnaast promoot het het opbouwen van schulden. Maar als je het alleen maar afschaft is het gewoon een ordinaire belastingverhoging plus zorgt het er voor dat het progressieve belastingstelsel nog progressiever wordt (leuk voor de SP, maar niks voor de VVD).
Je zorgt ervoor dat het eindelijk progressief wordt. Nu is het in de praktijk door de HRA voor iedereen ongeveer hetzelfde tarief :P.

maar de HRA afschaffen en een generieke belastingkorting lijkt me prima :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86035946
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef karton het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet. Geen Verhagen, geen Klink. Een nieuw iemand vermoed ik.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:48:52 #279
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86035969
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:44 schreef karton het volgende:

[..]

Verhagen gaat dat niet worden, tenzij het CDA helemaal debiel is geworden.
pi_86036022
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:

[..]

"Hoi, ik heb niets te doen."

"Ik ook niet"

Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86036026
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

kaastax betalen zodat er een drugsverbod doorheen komt bedoel je?
Wat ik bedoel heb ik al gesteld.
pi_86036050
quote:

[..]

Hier zijn we het dan in ieder geval over eens. Ik ben het ook met je eens dat de overheid de uitgaven moet zien te beperken in tegenstelling tot inkomsten verhogen.

Ik vind alleen de kijk die mensen hebben richting de HRA nogal vreemd. Er wordt gesproken over lastenverzwaring als de HRA afgeschaft wordt, maar het is natuurlijk al vreemd op zich dat een rente-aftrek zich in dit opzicht gedraagt als een inkomstenbron, dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.

*edit*

Als mensen gaan zeggen "zonder de HRA kunnen we niet rondkomen", dan heeft de HRA zijn doel voorbij geschoten. En dat gebeurt nu juist.
deal with it
pi_86036058
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
pi_86036063
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Die man is ontzettend populair onder (ex-) CDA-stemmers.
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:51:14 #285
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86036067
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:

[..]

Ze moeten Wijn gewoon terug halen, als hij nog wilt.
pi_86036101
Wijn, Eurlings en De Vries zitten niet in de kamer.

Deze mensen wel:

http://www.cda.nl/Onze_mensen/Per_organisatie/Tweede_Kamer.aspx
pi_86036115
Wilders heeft natuurlijk niet de stekker eruit getrokken omdat het CDA "onbetrouwbaar" zou zijn. Rutte heeft zelf gezegd dat er een akkoord lag waar Rechts Nederland zijn vingers bij zou aflikken. Wilders realiseerde zich ineens dat hij dat nooit zou kunnen verantwoorden richting Henk & Ingrid in hun sociale huurwoning... dat gedonderd bij het CDA was voor hem de ideale uitweg om ertussen uit te glippen...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2010 19:53:23 ]
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:54:40 #288
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86036220
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:52 schreef Toad het volgende:
Wijn, Eurlings en De Vries zitten niet in de kamer.

Deze mensen wel:

http://www.cda.nl/Onze_mensen/Per_organisatie/Tweede_Kamer.aspx
Bij het CDA zal het vast geen vrouw worden, dus de jager of coruz? :')
pi_86036236
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
Daarom denk ik dat het Verhagen wordt mocht er een stemming komen.
Vooral omdat hij de steun had van alle CDA afdelingen tijdens de formatiebesprekingen. En het einde van zijn houdbaarheidsdatum is nog niet echt in zicht.
pi_86036242
JK de Jager?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86036326
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom 18 miljard genoeg is en 13 miljard "te debiel voor woorden". Volgens mij zei het CBP dat namelijk niet. Iemand een idee of blijft het bij een soortement dogma?
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:57:13 #292
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_86036327
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:54 schreef karton het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat het Verhagen wordt mocht er een stemming komen.
Vooral omdat hij de steun had van alle CDA afdelingen tijdens de formatiebesprekingen. En het einde van zijn houdbaarheidsdatum is nog niet echt in zicht.
Met Vehagen worden alle onderhandelingen moeilijk vanwege de reden dat het vorige kabinet is gevallen en de reden dat deze formatie mislukt is, hij mag hier en daar veel steun hebben maar ik denk niet dat hij daar op dit moment gebruik van kan maken.

(daarbij zou een Wijn de plaats van Koppejan in kunnen nemen)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 19:57:30 #293
862 Arcee
Look closer
pi_86036345
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:51 schreef damian5700 het volgende:
Verhagen is binnen het CDA een zwaargewicht.
Ik vind ook dat hij het goed doet, voor zover dat door mij is te beoordelen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86036363
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:55 schreef Klaudias het volgende:
JK de Jager?
Loopt nog niet zo heel lang mee.. paar jaar pas meen ik.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:00:24 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86036467
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, de onzekerheid van het voortbestaan van het kabinet was er SOWIESO al. Reeds toen Wilders begon met onderhandelen wist hij dat ze een krappe meerderheid zouden hebben. Dus ik begrijp niet wat Wilders nu loopt te blaten.
:D Niet? Na de brief van klink die er definitief-maar-toch-niet-zo-definitief mee ging stoppen en het gezeik en gezever al 2 weken in de CDA??
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 20:02:30 #296
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_86036548
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Niet? Na de brief van klink die er definitief-maar-toch-niet-zo-definitief mee ging stoppen en het gezeik en gezever al 2 weken in de CDA??
Als Wilders graag had gezien dat dit kabinet er zou komen, dan had hij het CDA congres afgewacht. Ik denk dus dat er wat anders meespeelt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:02:32 #297
862 Arcee
Look closer
pi_86036551
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad, begrijpelijk van Wilders. Alleen eisen dat de 3 hun zetel op zouden geven ging te ver.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:03:11 #298
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_86036570
Ik zag het wel, Arcee, jij wilde de lapo

OT: Dit alles is gewoon een tactische zet van Wilders :s)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 20:03:14 #299
862 Arcee
Look closer
pi_86036574
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:02 schreef Mike het volgende:
Als Wilders graag had gezien dat dit kabinet er zou komen, dan had hij het CDA congres afgewacht. Ik denk dus dat er wat anders meespeelt.
In ieder geval iets waar hij ongetwijfeld goed over heeft nagedacht.
pi_86036625
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:57 schreef Monidique het volgende:
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk waarom 18 miljard genoeg is en 13 miljard "te debiel voor woorden". Volgens mij zei het CBP dat namelijk niet. Iemand een idee of blijft het bij een soortement dogma?
Ik wil dat precieze statement niet voor rekening nemen, maar wat er feitelijk gebeurd is door de economische crisis is dat het begrotingstekort enorm is toegenomen (tot ongeveer 6.6 % BNP) en in combinatie met de stijgende levensverwachting en de daarbij oplopende kosten in de sfeer van de gezondheidszorg is er een consensus bereikt dat de schulden niet aan toekomstige generaties moet worden afgewenteld- vandaar ook de verhoging AOW-leeftijd, bijvoorbeeld.
Het 'dogma' zijn de overheidsuitgaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')