quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Handrem gebruiken bij het parkeren.
Gewoon in de versnelling zetten.
Dat doe ik bewust niet, ik zet 'm in zijn vrij ivm minder slijtage van versnellingsbak (werd mij ooit verteld tijdens mijn rijlessen)quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Handrem gebruiken bij het parkeren.
Gewoon in de versnelling zetten.
dat vind ik dus ook, als je 'm niet weg kunt duwen is het prima toch?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef Gwywen het volgende:
Zolang hij niet wegrolt heb je hem toch hard genoeg aangetrokken, of ben ik nou gek?
Ik zet 'm overigens altijd in de versnelling. Ik gebruik de handrem alleen als ik wil keren op de snelweg.
Hebben ze je tijdens de rijles ook verteld dat een handrem kan vast vriezen in de winter?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:15 schreef errrbek het volgende:
[..]
Dat doe ik bewust niet, ik zet 'm in zijn vrij ivm minder slijtage van versnellingsbak (werd mij ooit verteld tijdens mijn rijlessen)
Waarom??quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Handrem gebruiken bij het parkeren.
Gewoon in de versnelling zetten.
Het is septemberquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:17 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Hebben ze je tijdens de rijles ook verteld dat een handrem kan vast vriezen in de winter?
ja, alleen als het vriest of gaat vriezen in de versnelling laten staanquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:17 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Hebben ze je tijdens de rijles ook verteld dat een handrem kan vast vriezen in de winter?
Want bij stilstand slijt je versnellingsbak ook zo ontzettend natuurlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:15 schreef errrbek het volgende:
[..]
Dat doe ik bewust niet, ik zet 'm in zijn vrij ivm minder slijtage van versnellingsbak (werd mij ooit verteld tijdens mijn rijlessen)
Geen fabeltje, maar hier vriest het volgens mij gewoon niet hard genoegquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef DroogDok het volgende:
Gebruik mijn handrem altijd, ook in de winter, nog nooit vastgevroren. Volgens mij is het een fabeltje.
Dus?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is september![]()
Gebruik mijn handrem altijd, ook in de winter, nog nooit vastgevroren. Volgens mij is het een fabeltje.
Als je het in de winter wel doet, waarom in de zomer dan niet? en dat het slijten van je versnellingsbak is natuurlijk kolder.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:24 schreef errrbek het volgende:
[..]
ja, alleen als het vriest of gaat vriezen in de versnelling laten staan
quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:07 schreef errrbek het volgende:
Ik had vanmorgen een behoorlijke discussie met een maat van me over het aantrekken van de handremHij zei dat ik de handrem niet ver genoeg aantrok bij het parkeren en ik vind eigenlijk van wel. Je moet in mijn optiek niet alle kracht van de wereld willen gebruiken om dat ding aan te trekken. Hij was van mening dat je 'm zo ver mogelijk moet aantrekken, omdat het anders geen effect heeft. Is er wat dat betreft een verschil tussen oude en nieuwe auto's? Moet je de handrem bij oude auto's vol aantrekken en bij nieuwe is dat niet nodig?
Nee dat hoeft niet. Het is bij mechanische handrem gewoon een kabel die je aantrekt, die de remblokken op de rem duwt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:35 schreef errrbek het volgende:
Maargoed, vrij+handrem of versnelling was de vraag niet
[..]
Nope, van de winter was er ook een de lul hier. Je hebt alleen wel een flinke kou nodig wil het gebeuren. In de regel gebeurd het zelden, maar het is een lullige mogelijkheid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is september![]()
Gebruik mijn handrem altijd, ook in de winter, nog nooit vastgevroren. Volgens mij is het een fabeltje.
Er kán verschil zitten tussen nieuwere en oudere auto's, er zijn bijvoorbeeld al nieuwere auto's die een elektrische parkeerrem hebben, tevens zijn er sowieso verschillende typen, de echte oldskool parkeerrem trekt gewoon de normale remvoering aan in je trommels dmv een extra kabeltje. die werken vaak wat minder, omdat je met een kabeltje natuurlijk lang niet zoveel kracht kunt uitoefenen als met de remcilinder. dat wil trouwens niet zeggen dat het dan als een malle aan moet gaan trekken; je zult niet de eerste zijn die hem niet dat éne klikje meer omhoog krijgt om hem te ontgrendelenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:07 schreef errrbek het volgende:
Ik had vanmorgen een behoorlijke discussie met een maat van me over het aantrekken van de handremHij zei dat ik de handrem niet ver genoeg aantrok bij het parkeren en ik vind eigenlijk van wel. Je moet in mijn optiek niet alle kracht van de wereld willen gebruiken om dat ding aan te trekken. Hij was van mening dat je 'm zo ver mogelijk moet aantrekken, omdat het anders geen effect heeft. Is er wat dat betreft een verschil tussen oude en nieuwe auto's? Moet je de handrem bij oude auto's vol aantrekken en bij nieuwe is dat niet nodig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
het kan gebeuren dat als je niet ver genoeg aantrekt, hij maar netaan stil blijft staan. Als je dan van de auto bent weggelopen, en remmen net wat meer afkoelen of een zuchtje wind oid, kan hij dan ineens wel wegrollen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:07 schreef errrbek het volgende:
Ik had vanmorgen een behoorlijke discussie met een maat van me over het aantrekken van de handremHij zei dat ik de handrem niet ver genoeg aantrok bij het parkeren en ik vind eigenlijk van wel. Je moet in mijn optiek niet alle kracht van de wereld willen gebruiken om dat ding aan te trekken. Hij was van mening dat je 'm zo ver mogelijk moet aantrekken, omdat het anders geen effect heeft. Is er wat dat betreft een verschil tussen oude en nieuwe auto's? Moet je de handrem bij oude auto's vol aantrekken en bij nieuwe is dat niet nodig?
Gewoon normaal aantrekken, anders forceer je de boel. Als je de handrem altijd gebruikt, vriest deze bij een fatsoenlijke auto echt niet vast. Bovendien heb je hem dan vaak al los door even wat harder te trekken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:25 schreef mylifeisgrey het volgende:
voor het fabeltje dat door parkeerschade de versnellingsbak gemolt kan worden:
lijkt me dat als de versnellingsbak het aan kan om de automobiel voort te bewegen(meestal het doel bij autos), parkeerbotsingen van andere autos tegen de stilstaande auto in versnelling die versnellingsbak dan ook niet kunnen mollen.
dan gaat de motor wel meedraaien of wielen slippen, ruim voordat de versnellingsbak ergens kapot gaat
Zelf meegemaakt dus geen fabeltjequote:Op vrijdag 3 september 2010 12:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is september![]()
Gebruik mijn handrem altijd, ook in de winter, nog nooit vastgevroren. Volgens mij is het een fabeltje.
Afgelopen winter had mijn vorige auto twee maanden buiten gestaan in de sneeuw en kou met aangetrokken handrem en toen ik terugkwam zat de zaak ook vast. De remblokken waren aan de remschijven geplakt. Doorheen getrokken en daarna de hele tijd een tsjik tsjik geluid en een trilling bij het rijden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 03:37 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt dus geen fabeltje![]()
1e keer vol door de handrem heen getrokken, niet slim maar er was niks kapot. 2e keer werkte dat zelfs niet en moest ik wachten totdat hij ontdooit was door de warmte van de uitlaat.
Wat zou daar fout aan moeten gaan?quote:Op zondag 5 september 2010 08:28 schreef Googolplexian het volgende:
Handrem + versnelling.
Hoe dan ook niet in z'n vrij laten staan met parkeren ... weet niet wat voor 'n pipo je les van hebt gekregen maar in z'n vrij laten met parkeren gaat een keer fout.
Terwijl juist in de bergen zo is dat je daar de auto in de versnelling moet zetten bij het parkerenquote:Op zondag 5 september 2010 10:28 schreef Biogarde het volgende:
Dat je het bij lessen moeten doen is puur en alleen omdat je bepaalde vaste handelingen doen moet voor je 'mag' wegrijden.
Want zodra je je rijbewijs hebt doe je dat nooit meer![]()
Handrem is leuk wanneer je op de K2 woont of op de Pyreneeën.
Ja, maar dan zou je psychisch sneller geneigd zijn je handrem te gebruiken. Al kom ik daar nooit met een auto.quote:Op zondag 5 september 2010 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terwijl juist in de bergen zo is dat je daar de auto in de versnelling moet zetten bij het parkeren
Je heb dus wel een mening, maar weet niet waar je het over hebt. Eigenlijk meer een vrouwenkwaal.quote:Op zondag 5 september 2010 10:43 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou je psychisch sneller geneigd zijn je handrem te gebruiken. Al kom ik daar nooit met een auto.
Dat je je auto onderaan een heuvel van een lantaarnpaal of kinderwagen mag plukken wanneer de handremkabel een keertje breekt.quote:Op zondag 5 september 2010 08:33 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wat zou daar fout aan moeten gaan?
Ik heb met rijles juist geleerd dat je wél de knop in moet drukkenquote:Op zondag 5 september 2010 17:57 schreef Tarabass het volgende:
Het schijnt ook beter te zijn om de handrem aan te trekken zonder de knop in te duwen. Is dat dan zo?
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?quote:Op zondag 5 september 2010 17:54 schreef 2cv het volgende:
Die eeuwige in-de-versnelling-of-op-de-handrem-discussie weer
Een handrem heet officieel geen handrem maar een parkeerrem. Een rem die gebruikt wordt bij het parkeren. Het is meestal geen noodrem. Als jij op je rempedaal trapt en er gebeurt niets en je moet dan nog eens aan de handrem gaan trekken dan ben je al aan de late kant zeg maar. Je gaat dus flink hard aan die rem trekken, maar die rem werkt op de achterwielen. resultaat: je achterwielen blokkeren en je auto staat achterstevoren (of ligt in de sloot, is om een boom gevouwen of is met de portieren fraai tegen de achterbumper van je voorligger aan gezet of ...). Bij mijn auto is de handrem toevallig ook een noodrem (heeft te maken met het type remsysteem wat er onder zit) en werkt daarom ook op de voorwielen. Ik kan bij 80km/u ook rustig aan de handrem hengsten. Resultaat: 2 zwarte strepen op de weg maar m'n auto heeft niet de behoefte om om te draaien terwijl ik dat niet wil. Sloten, bomen en bumpers van voorliggers worden dan ook niet geraakt. tenminste niet omdat ik aan de handrem heb getrokken.
Ik beweer het niet, het is zo.quote:Op zondag 5 september 2010 17:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?
En dat blokkerende voorwielen je auto recht laten gaan?
Een kennis van mij heeft dit getest met 100 km/u op de snelweg. Resultaat was dat de wielen ineens blokkeerde (of de remmen ineens pakte, het is maar hoe je het ziet), de auto begon te tollen om vervolgens na een paar keer over de kop geslagen te hebben op zijn dak in de berm tot stilstand kwam. Hij praat er nu nog moeilijk door..quote:Op zondag 5 september 2010 17:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?
En dat blokkerende voorwielen je auto recht laten gaan?
Als aanvulling er op: veel BX-en rijden met niet-werkende achterremmen (achterremmen zijn lastafhankelijk en de achterkant van die hokken is vaak zo licht dat daarom de achterremmen niet/nauwlijks werken) en die doen dat soort dingen dan weer niet.quote:Op zondag 5 september 2010 18:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Een kennis van mij heeft dit getest met 100 km/u op de snelweg. Resultaat was dat de wielen ineens blokkeerde (of de remmen ineens pakte, het is maar hoe je het ziet), de auto begon te tollen om vervolgens na een paar keer over de kop geslagen te hebben op zijn dak in de berm tot stilstand kwam. Hij praat er nu nog moeilijk door..
Dank !quote:
Kun je me ook uitleggen hoe dat komt? Ik snap het namelijk niet zoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Dat komt doordat statische weerstand (rollen) hoger is dan dynamische weerstand (glijden). Als je wielen blokkeren en zij gaan glijden over het asfalt dan neemt de weerstand van de wielen op het asfalt af ten opzichte van de situatie waarin de wielen gewoon rollen. Je achterwielen blokkeren, de weerstand van wielen op het asfalt daalt ten opzichte van de voorwielen die nog gewoon over het asfalt rollen, en daarom draait de auto om zijn as.quote:Op zondag 5 september 2010 18:41 schreef Googolplexian het volgende:
Kun je me ook uitleggen hoe dat komt? Ik snap het namelijk niet zo
Eén kapotte zin waardoor ik effe lost was maar duidelijke recapquote:Op zondag 5 september 2010 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat komt doordat statische weerstand (rollen) hoger is dan dynamische weerstand (glijden). Als je wielen blokkeren en zij gaan glijden over het asfalt dan neemt de weerstand van de wielen op het asfalt af ten opzichte van de situatie waarin de wielen gewoon rollen. Je achterwielen blokkeren, de weerstand van wielen op het asfalt daalt ten opzichte van de voorwielen die nog gewoon over het asfalt rollen, en daarom draait de auto om zijn as.
Pak een plank, zet die schuin. Pak een autootje, en zet de voor- of achterwielen vast met een stukje tape, en zet het autootje op de schuine plank. Dan kun je dit proces heel eenvoudig in werking zien.
Dit is ook de rede (een van de vele) waarom je nieuwe banden altijd op je achteras moet monteren. Dit gaat uiteraard alleen op als je 2 nieuwe en 2 gebruikte banden onder je auto zet. Met 4 nieuwe banden maakt het niet uitquote:Op zondag 5 september 2010 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat komt doordat statische weerstand (rollen) hoger is dan dynamische weerstand (glijden). Als je wielen blokkeren en zij gaan glijden over het asfalt dan neemt de weerstand van de wielen op het asfalt af ten opzichte van de situatie waarin de wielen gewoon rollen. Je achterwielen blokkeren, de weerstand van wielen op het asfalt daalt ten opzichte van de voorwielen die nog gewoon over het asfalt rollen, en daarom draait de auto om zijn as.
Pak een plank, zet die schuin. Pak een autootje, en zet de voor- of achterwielen vast met een stukje tape, en zet het autootje op de schuine plank. Dan kun je dit proces heel eenvoudig in werking zien.
Daar zit volgens mij ook het principe abs in. Zodra je slipt bij het remmen glijd je door, heb je abs dan staan je wielen nooit stil en glijd je niet waardoor je veel harder kan remmenquote:Op zondag 5 september 2010 19:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Eén kapotte zin waardoor ik effe lost was maar duidelijke recapThanks
De thuis-oefening laat ik effe zitten ... ik geloof het wel (gezien een vage kennis van mij hetzelfde heeft gedaan met een auto die hij voor de dealer waar hij voor werkte van A naar B moest brengen).
Best verbazend eigenlijk ... dat rolweerstand hoger is dan de weerstand van een slippend wielHad ik niet zo bij stilgestaan.
Een auto met ABS of zonder ABS heeft dezelfde remweg… Als je op de juiste manier remt, dus niet slipt…quote:Op zondag 5 september 2010 20:09 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Daar zit volgens mij ook het principe abs in. Zodra je slipt bij het remmen glijd je door, heb je abs dan staan je wielen nooit stil en glijd je niet waardoor je veel harder kan remmen
Dat dus, ik ben helaas de 'gelukkige' geweest die zo'n ongeluk met 120km/h voor zijn neus heeft zien gebeuren. Dronken klootzak trok aan de handrem terwijl zijn vriendin reed. Gevolg: één grote witte flits en auto aantal maal over de kop en bestuurder + passagier handen een voorhoofd dat vol met glas zat omdat zij hun gordels niet droegen.quote:Op zondag 5 september 2010 18:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Een kennis van mij heeft dit getest met 100 km/u op de snelweg. Resultaat was dat de wielen ineens blokkeerde (of de remmen ineens pakte, het is maar hoe je het ziet), de auto begon te tollen om vervolgens na een paar keer over de kop geslagen te hebben op zijn dak in de berm tot stilstand kwam. Hij praat er nu nog moeilijk door..
Eigenlijk is het ook wel vreemd dat dat zomaar kan. Tegenwoordig gaan deuren op slot bij een bepaalde snelheid, ben je helemaal ingepakt in airbags, kan je de auto niet zomaar in zijn achteruit gooien, etc. etc.. Maar elke idioot die in de auto zit kan zo een ruk aan de handrem geven waardoor de gevolgen niet te overzien zijnquote:Op zondag 5 september 2010 20:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat dus, ik ben helaas de 'gelukkige' geweest die zo'n ongeluk met 120km/h voor zijn neus heeft zien gebeuren. Dronken klootzak trok aan de handrem terwijl zijn vriendin reed. Gevolg: één grote witte flits en auto aantal maal over de kop en bestuurder + passagier handen een voorhoofd dat vol met glas zat omdat zij hun gordels niet droegen.
Ook bij een electrische handrem ? (is serieus een vraag, ik weet het echt niet)quote:Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook wel vreemd dat dat zomaar kan. Tegenwoordig gaan deuren op slot bij een bepaalde snelheid, ben je helemaal ingepakt in airbags, kan je de auto niet zomaar in zijn achteruit gooien, etc. etc.. Maar elke idioot die in de auto zit kan zo een ruk aan de handrem geven waardoor de gevolgen niet te overzien zijn
Het 4e pedaal als parkeerrem (van o.a. Mercedes) is een goede manier om deze idioten de kans niet te geven de parkeerrem te misbruikenquote:Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook wel vreemd dat dat zomaar kan. Tegenwoordig gaan deuren op slot bij een bepaalde snelheid, ben je helemaal ingepakt in airbags, kan je de auto niet zomaar in zijn achteruit gooien, etc. etc.. Maar elke idioot die in de auto zit kan zo een ruk aan de handrem geven waardoor de gevolgen niet te overzien zijn
Ik mag toch hopen dat dat beveiligd isquote:Op zondag 5 september 2010 21:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ook bij een electrische handrem ? (is serieus een vraag, ik weet het echt niet)
Ben privechauffeur geweest, je wilt niet weten wat voor plastic dingen mensen allemaal in die gordels gepropt krijgenquote:Op zondag 5 september 2010 21:07 schreef glasbak het volgende:
[..]
Het 4e pedaal als parkeerrem (van o.a. Mercedes) is een goede manier om deze idioten de kans niet te geven de parkeerrem te misbruiken
Portieren op slot boven een bepaalde snelheid is trouwens redelijk zinloos. Ze kunnen de auto's beter zo beveiligen dat men eerst een gordel om moet doen voordat de motor gestart kan worden.
Volgens mij is het bij de elektrische remmen niet mogelijk. Ook moet je vaak de rem ingedrukt houden om de handrem erop te krijgen.quote:Op zondag 5 september 2010 21:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ook bij een electrische handrem ? (is serieus een vraag, ik weet het echt niet)
Ja als je het zo gaat bekijken kan je blijven beveiligen. Een bijrijder kan ook een flinke ruk aan het stuur geven, dat houden de meeste bij 120 ook niet. Sleutel omdraaien en in het stuurslot, nog zoiets.quote:Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook wel vreemd dat dat zomaar kan. Tegenwoordig gaan deuren op slot bij een bepaalde snelheid, ben je helemaal ingepakt in airbags, kan je de auto niet zomaar in zijn achteruit gooien, etc. etc.. Maar elke idioot die in de auto zit kan zo een ruk aan de handrem geven waardoor de gevolgen niet te overzien zijn
Het is ook zo.quote:Op zondag 5 september 2010 17:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... dus je beweert dat remmen op de achterwielen (blokkeren) je auto achtestevoren zet?
En dat blokkerende voorwielen je auto recht laten gaan?
Ik gebruik NOOIT mijn handrem. Gewoon in P zetten of in z'n 1 of achteruitquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:07 schreef errrbek het volgende:
Ik had vanmorgen een behoorlijke discussie met een maat van me over het aantrekken van de handremHij zei dat ik de handrem niet ver genoeg aantrok bij het parkeren en ik vind eigenlijk van wel. Je moet in mijn optiek niet alle kracht van de wereld willen gebruiken om dat ding aan te trekken. Hij was van mening dat je 'm zo ver mogelijk moet aantrekken, omdat het anders geen effect heeft. Is er wat dat betreft een verschil tussen oude en nieuwe auto's? Moet je de handrem bij oude auto's vol aantrekken en bij nieuwe is dat niet nodig?
Dat dus.quote:Op maandag 6 september 2010 20:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik gebruik NOOIT mijn handrem. Gewoon in P zetten of in z'n 1 of achteruit
een opengescheurde mantel of wat vocht tussen de mantel en de kabel doet ook wonderen bij niet zulke extreme vriestemperaturenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:38 schreef error_404 het volgende:
![]()
[..]
Nope, van de winter was er ook een de lul hier. Je hebt alleen wel een flinke kou nodig wil het gebeuren. In de regel gebeurd het zelden, maar het is een lullige mogelijkheid.
idd niet te strakquote:Verder handrem idd handvast aantrekken, in de winter is iig de versnelling slimmer. Verder lijkt het me niet dat een versnelingsbak slijt, wanneer de auto met de motor uit geparkeert staat
valt mee, je kan de kabel ook wat strakker stellenquote:Verder wil het geval vaak bij oudere auto's dat de boel een beetje oprekt door het vele gebruik. Bij een oudere auto zal je de handrem dus verder aan moeten trekken om hem handvast te zetten. ( dus niet uit alle macht trekken; de 'overbrugging' is gewoon wat groter dan bij een nieuwe auto)
Alsof ie met geblokkeerde achterwielen wel zo lekker stuurtquote:Op maandag 6 september 2010 20:24 schreef FransDeens het volgende:
De reden dat je bij een BX niet om je as tolt als je de handrem aantrekt is omdat de voorwielen niet zullen blokkeren. Niet omdat de handrem minder sterk is dan bij een andere auto, maar omdat je meer kracht nodig hebt om voorwielen te laten blokkeren dan je kunt leveren met een kabelbediende, onbekrachtigde rem.
Als de voorwielen wel zouden blokkeren dan zou je stuurloos de weg van de minste weerstand volgen, meestal is dat de berm in.
Op tijd naar bed gaan wellicht?quote:Op maandag 6 september 2010 20:44 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik gebruik de handrem niet meer bij het parkeren. Ik vergeet echt 9 van de 10 keer als ik uit mijn bed rol en naar het werk ga dat die handrem erop staat en kom er dan pas na een tijdje achter en dat is niet zo goed voor mijn handrem
Gelukkig valt zo'n rood lampje op je dashboard niet opquote:Op maandag 6 september 2010 20:44 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik gebruik de handrem niet meer bij het parkeren. Ik vergeet echt 9 van de 10 keer als ik uit mijn bed rol en naar het werk ga dat die handrem erop staat en kom er dan pas na een tijdje achter en dat is niet zo goed voor mijn handrem
De straat in Frankrijk waar ik doorheen reed. Voetrem vol indrukken, beetje los laten zodat het spul net in beweging komt, voorzichtig weer wat harder op de rem trappen en ik hoorde de banden over het asfalt schuren. Ik moest mij ook aardig vast houden om niet uit m'n stoel te glijden. Gelukkig werd het verderop wat vlakker want ik had daar niet uit durven stappen met m'n auto alleen op de handrem.quote:Op maandag 6 september 2010 20:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat dus.
En de handrem gebruikers mogen mij één plek noemen op straat/ stad waar dit niet voldoende zou zijn?
1 keer een mens met zo'n neiging in mijn auto gehad. Dat mens kroop toen bijna in het vakje in de deur toen ik duidelijk maakte dat ik dat niet zo'n geslaagd idee vond.quote:Op maandag 6 september 2010 01:55 schreef KosterT het volgende:
[..]
Ja als je het zo gaat bekijken kan je blijven beveiligen. Een bijrijder kan ook een flinke ruk aan het stuur geven, dat houden de meeste bij 120 ook niet. Sleutel omdraaien en in het stuurslot, nog zoiets.
Mensen met dat soort neigingen komen niet in mijn auto.
Je kon je auto daar niet parkeren in de versnelling?quote:Op maandag 6 september 2010 20:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
De straat in Frankrijk waar ik doorheen reed. Voetrem vol indrukken, beetje los laten zodat het spul net in beweging komt, voorzichtig weer wat harder op de rem trappen en ik hoorde de banden over het asfalt schuren. Ik moest mij ook aardig vast houden om niet uit m'n stoel te glijden. Gelukkig werd het verderop wat vlakker want ik had daar niet uit durven stappen met m'n auto alleen op de handrem.
Zowel de handrem als aandrijving bij mijn auto is op de voorwielen. Dan heb ik dus nog 2 niet geblokkeerde wielen over. Als ik daar had moeten parkeren dan had ik hem gewoon met de voorbumper heel voorzichtig tegen de muur van een huis ofzo aan gezet. Het straatje was te smal om m'n auto (illegaal) dwars neer te zetten ...quote:Op maandag 6 september 2010 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kon je auto daar niet parkeren in de versnelling?
Oei, dat was dus echt steilquote:Op maandag 6 september 2010 21:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zowel de handrem als aandrijving bij mijn auto is op de voorwielen. Dan heb ik dus nog 2 niet geblokkeerde wielen over. Als ik daar had moeten parkeren dan had ik hem gewoon met de voorbumper heel voorzichtig tegen de muur van een huis ofzo aan gezet. Het straatje was te smal om m'n auto (illegaal) dwars neer te zetten ...
Ja, dat stond eerder ook al beschrevenquote:
Nee, en die blauwe, groene en oranje lampjes ook niet want hoe vaak zie je mensen met groot licht, mistlicht voor of achter of zelfs met de achterruitewisser aan als het al 2 dagen niet geregend heeft?quote:Op maandag 6 september 2010 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Gelukkig valt zo'n rood lampje op je dashboard niet op
Valt ie dan niet om?quote:Op maandag 6 september 2010 21:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zowel de handrem als aandrijving bij mijn auto is op de voorwielen. Dan heb ik dus nog 2 niet geblokkeerde wielen over. Als ik daar had moeten parkeren dan had ik hem gewoon met de voorbumper heel voorzichtig tegen de muur van een huis ofzo aan gezet. Het straatje was te smal om m'n auto (illegaal) dwars neer te zetten ...
Geen idee, het straatje was te smal om het uit te proberen.quote:
dat valt inderdaad helemaal niet opquote:Op maandag 6 september 2010 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Gelukkig valt zo'n rood lampje op je dashboard niet op
Volgens mij heeft dat meer te maken met het mechanisme dat ervoor zorgt dat de handrem er niet zomaar af gaat.quote:Op zondag 5 september 2010 17:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb met rijles juist geleerd dat je wél de knop in moet drukken
Ik hoop jou nooit tegen te komen in het verkeer voor je die 2 bakken koffie op hebt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:13 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
dat valt inderdaad helemaal niet op![]()
heb een tijd terug bijna 20 km gereden met de handrem erop, pas bij het optrekken bij een stoplicht dacht ik: wat gaat hij toch langzaam. Maar nog wat getest, maar hij doet het verder nog prima, dus dat zal wel goedzitten
![]()
ik probeer er wel op te lette, maar als ik niet 2 bakken koffie op heb mis ik toch wat en ik ga meestal wel op tijd naar bed (nouja, dat is niet helemaal waar ,maar vooruit).
Ik gebruik de handrem gewoon niet meer, heb ik er ook geen last van.
Na 2 bakken koffie rijd ik natuurlijk fantastischquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:16 schreef Sometimes het volgende:
Je zult wel meer missen dan alleen een aangetrokken handrem als ik dit zo lees
Kijk maar uit, straks kom je mij nog tegenquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Na 2 bakken koffie rijd ik natuurlijk fantastisch![]()
Heb meestal koffie mee in de auto, maar vanochtend heb ik met mijn slaperige kop de koffiebeker thuis laten staan en geen pinpas of contant geld mee![]()
Maar aangezien ik in Friesland woon hoef je niet zo op te letten op de weg, er rijdt toch bijna niemand
quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:39 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Na 2 bakken koffie rijd ik natuurlijk fantastisch![]()
Heb meestal koffie mee in de auto, maar vanochtend heb ik met mijn slaperige kop de koffiebeker thuis laten staan en geen pinpas of contant geld mee![]()
Maar aangezien ik in Friesland woon hoef je niet zo op te letten op de weg, er rijdt toch bijna niemand
is het je ooit gebeurd?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:17 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Hebben ze je tijdens de rijles ook verteld dat een handrem kan vast vriezen in de winter?
er rijd hier bijna niemand, niet zeuren, gisteren mega files in het hele land, in friesland niks te bekennenquote:
Dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 6 september 2010 20:35 schreef glasbak het volgende:
[..]
Alsof ie met geblokkeerde achterwielen wel zo lekker stuurt
Ben ik nou écht de enige die deze reactie geniaal vindt?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef Gwywen het volgende:Ik zet 'm overigens altijd in de versnelling. Ik gebruik de handrem alleen als ik wil keren op de snelweg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |