Als je geen haast hebt kan je een bod neerleggen van 25-30% onder de vraagprijs.quote:Op maandag 6 september 2010 19:52 schreef trekker25 het volgende:
[..]
zou ik meteen een eindbod moeten neergooien of op -25/-30% gaan zitten en kijken hoe het uitpakt?
Het klinkt hard maar je kan er beter 1 hebben die er niet zo riant inzit. (tijd zat)quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Tja, toch zou dat voor mij geen reden zijn om meer te bieden dan ik van plan was.
Net zoals mensen die op marktplaats een laptop verkopen 'geen lage biedingen want ik heb er ooit 3000 euro voor moeten betalen'. Tja. Wat moet je met die info. Ik ga echt niet meer betalen dan wat ik het NU waard vind.
Je zegt het zelf al...quote:Op maandag 6 september 2010 23:14 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het klinkt hard maar je kan er beter 1 hebben die er niet zo riant inzit. (tijd zat)
Als er geen uitzicht is op een koper kunnen ze best eens accoord gaan met je belachelijke bod.
Een bod is een bodquote:Op dinsdag 7 september 2010 00:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al...![]()
Maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis. Probeer het zou ik zeggen.
staat al meer als 2 jaar te koop (langer als wat op jaap staat), man woont al half jaar ergens anders. denk wel dat die het huis vrij heeft want woonde er al jaar of 30... Dus geen idee of die haast heeftquote:Op maandag 6 september 2010 20:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik geef je weinig kans, er is al 28000 vanaf en het laatste half jaar niet verlaagd. Erg veel druk zit er voor de verkoper lijkt het niet op.
inderdaad geen haast en zo wil ik het ook gaan doen, je weet maar nooit, bv deze villa:quote:Op maandag 6 september 2010 23:11 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Als je geen haast hebt kan je een bod neerleggen van 25-30% onder de vraagprijs.
De makelaar zal je uitlachen maar geef gewoon je telefoonnummer met een stalen gezicht.
Ik ken 2 gevallen waarbij de makelaar na een half jaar met hangende pootjes toch belde.
Daarna is er nog wel wat onderhandeld maar ze hebben er toch 20% afgekregen.
En gaan ze niet accoord, kijk je toch voor wat anders?
Het gevaar is dat je verliefd word op zo'n hok en dan krijg je een plaat voor je kop.
succes!
een bod van -25% is echt niet belachelijk, dat vinden woningeigenaren. Als ik een 2ehands auto koop en pingel er 25% vanaf is er niks raars aan. Kennelijk bij een huis is het dan belachelijk? Zeker als het al 2 jaar te koop staat en 6 maanden leeg... Kopers markt it is. Kan zeker genoeg betalen, maar als de prijs te gek is blijf ik lekker 6-12 maanden in me huurhuisje zitten voor 400 in de maand, in prima staat en flinke tuin.quote:Op maandag 6 september 2010 23:14 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het klinkt hard maar je kan er beter 1 hebben die er niet zo riant inzit. (tijd zat)
Als er geen uitzicht is op een koper kunnen ze best eens accoord gaan met je belachelijke bod.
Zo langzamerhand zullen mensen die nu hun woning nu te koop zetten wel beseffen dat de markt verandert is. Daarentegen zijn er mensen die hun huis al 2 jaar te koop hebben die voet bij stuk houden en waarschijnlijk over 4 jaar nog steeds in denial zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:36 schreef Bayswater het volgende:
Ik richt mijn pijlen juist op aardige huizen die net op de markt komen, makelaars willen immers wat verdienen en voor hun provisie maakt het niet zo uit of een woning voor 330 of 280 weggaat.
Zat makelaars die met een droevig verhaal naar de verkoper de woning heel laag in de markt zet. Simpelweg om te blijven verdienen in deze tijd met weinig verkopen. Als er dan nog een beetje druk op de verkoper zit is het goed handelen.
Er komt ook voor deze mensen een moment dat ze doorhebben dat prijsdalingen (net als prijsstijgingen) zichzelf versterken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er mensen die hun huis al 2 jaar te koop hebben die voet bij stuk houden en waarschijnlijk over 4 jaar nog steeds in denial zijn
Toch lastig als je net dat huis wil hebben...quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo langzamerhand zullen mensen die nu hun woning nu te koop zetten wel beseffen dat de markt verandert is. Daarentegen zijn er mensen die hun huis al 2 jaar te koop hebben die voet bij stuk houden en waarschijnlijk over 4 jaar nog steeds in denial zijn
Dat is niet lastig... blijven vasthouden aan iets dat je niet kan krijgen is gewoon dwaas. Net zo dwaas als de verkoper die vast houd aan zijn onrealistische vraagprijs.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:37 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Toch lastig als je net dat huis wil hebben...
Ja dat moet je dus zien te voorkomen, verliefd worden op dat éne huis.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:37 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Toch lastig als je net dat huis wil hebben...
Het niet-kopen van een huis daarentegen is vrijwel altijd een rationele beslissingquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:47 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Ja dat moet je dus zien te voorkomen, verliefd worden op dat éne huis.
Probleem is alleen dat het kopen van een huis bijna nooit een rationele beslissing is.
Ik kan me niet voorstellen, in wat voor soort handel dan ook, dat het slechter is kalm te blijven en je verstand te gebruiken dan er bovenop te springen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:57 schreef Bayswater het volgende:
Ja geduld. Klinkt mooier dan het is. Heb al wat leuke woningen door kalm te blijven (en er niet bovenop te springen), dus ook in deze lastige verkooptijd, mijn neus voorbij zien schieten. Er zijn best nog veel snelle happers en daarbij is de hypotheekrente dalende.
Ja, doei. Minstens net zo vaak is het geen kwestie van niet willen maar gewoon het financiële plaatje niet rond kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het niet-kopen van een huis daarentegen is vrijwel altij een rationele beslissing
quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, doei. Minstens net zo vaak is het geen kwestie van niet willen maar gewoon het financiële plaatje niet rond kunnen krijgen.
Je zit nog in de ontkennende fase of wat?quote:
Het is een rationele beslissing dat ik geen paleis ga kopen ja.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, doei. Minstens net zo vaak is het geen kwestie van niet willen maar gewoon het financiële plaatje niet rond kunnen krijgen.
Bij jou wellicht wel. Bij anderen niet. Exact wat ik al zei.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is een rationele beslissing dat ik geen paleis ga kopen ja.
hangt van de persoon af. Je hebt van die mensen die denken dat iets 25% minder waard is, en als het op die prijs aangeland is vinden dat het weer 25% minder waard is, enzovoorts. Die zijn dan beter af als ze een keer emotioneel worden, en de knoop doorhakken, dan deze alternatieve methode van waterboarding te ondergaan (zonder resultaat)quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen, in wat voor soort handel dan ook, dat het slechter is kalm te blijven en je verstand te gebruiken dan er bovenop te springen.
Dat je kalm blijft wil niet zeggen dat je niet op een korte termijn kunt beslissen overigens.
Aah.... een ervaringsdeskundigequote:Op woensdag 8 september 2010 04:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hangt van de persoon af. Je hebt van die mensen die denken dat iets 25% minder waard is, en als het op die prijs aangeland is vinden dat het weer 25% minder waard is, enzovoorts. Die zijn dan beter af als ze een keer emotioneel worden, en de knoop doorhakken, dan deze alternatieve methode van waterboarding te ondergaan (zonder resultaat)![]()
QFT... momenteel zijn de prijzen te hoog, dus 50% daling zou op dit prijsniveau de lucht uit de markt halenquote:Wat je zegt klopt in principe. Alleen in dat licht bezien zijn al die percentage die hier rondgeslingerd worden nogal idioot. Wie zijn hoofd erbij houdt, kijkt gewoon naar de prijs, en niet naar hoeveel minder hij het krijgt. Gevoelsmatig heb je het goedkoop als het 25% goedkoper krijgt, maar het gaat natuurlijk om de uiteindelijke prijs. Percentages zeggen precies niks.
quote:Maar dit topic is natuurlijk een geweldig mooi voorbeeld hoe irrationeel en emotioneel beladen dit onderwerp isEn al helemaal de bears onder ons
Rationeel in vastgoed is alleen voorbehouden aan de heren handelaren, is mijn ervaring. En die durven gewoon iets op de vraagprijs te kopen als het dat een reeele prijs is.
Jaaa.... doeiquote:Op woensdag 8 september 2010 07:57 schreef caroline88 het volgende:
Heb eens een keer in Las Vegas rondgehangen voor een investeringstraining van een week.
Daar in elk geval geleerd dat je alleen een goede deal kunt maken als je ook bereid bent om weg te lopen.
Als je echt dat huis MOET hebben. Ja die ander merkt het en dan wordt het lastig onderhandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |