Nee, het is vaak genoeg een neurologisch probleem.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gewoon klaar met je leven, dat gaat er bij mij niet in, dat is gewoon een teken van geestelijke lamlendigheid.
Dat jij je nu laat bedonderen door die vreselijke babyboomers die de generatie boven hen massaal aan de pil van Drion wil helpen zodat ze zelf in alle rust van hun goudgerande pensioentjes kunnen gaan genieten.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Weest niet bevreesd mensen, Bolkesteijn weet wel wat goed voor u is.
Het ergste is nog dat mensen kiezen op een partij OM die reden bijvoorbeeld, en dan nu dit. Bloed onder nagels enzo.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:13 schreef Leandra het volgende:
Hoe diep zak je als je iets wat zo staat voor je gedachtengoed, het recht op zelfbeschikking, in de uitverkoop gooit om de steun van een twee-zetel-partij te kunnen krijgen.
Het is nog triester dan CDA en PvdA die voor zes-zetel-partij CU een nitwit-ministerie ontwikkelden.
Ik ben niet per definitie tegen euthanasie. Maar dit soort initiatieven van 'Uit vrije wil' gaan volledig voorbij aan de problemen met eenzaamheid, aan de problemen met afname van maatschappelijk cohesie, dat vind ik heel erg slecht. Als je euthanasie op grotere schaal toe wil staan dan moet er een wettelijke verzekering voor zorgvuldigheid in zitten en op artsen vertrouw ik niet want die zijn op geen enkele manier ter verantwoording te roepen als geen wettelijke verzekering voor is.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:11 schreef ViaRegnum het volgende:
Mensen kiezen er echt niet zomaar voor om te sterven. Ik ben het helemaal met je eens dat depressiviteit onder ouderen vaak het gevolg is van eenzaamheid, dat dit vreselijk is en dat dit voorkomen zou moeten worden. Maar als een oudere vindt dat het wel genoeg is geweest, en dat hij of zij niet ook nog wil lijden terwijl hij/zij helemaal geen geluk in het leven meer heeft, dan vind ik dat je pragmatisch naar de zaak moet kijken en moet concluderen dat die oudere dan de mogelijkheid moet hebben om er op een waardige manier een einde aan te maken.
Tot het moment dat de volgende generatie weer van hen af wilt...quote:Op donderdag 2 september 2010 16:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat jij je nu laat bedonderen door die vreselijke babyboomers die de generatie boven hen massaal aan de pil van Drion wil helpen zodat ze zelf in alle rust van hun goudgerande pensioentjes kunnen gaan genieten.
Meneer simpel weer eens in de bocht met één van zijn fabuleuze onelinersquote:Op donderdag 2 september 2010 16:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat jij je nu laat bedonderen door die vreselijke babyboomers die de generatie boven hen massaal aan de pil van Drion wil helpen zodat ze zelf in alle rust van hun goudgerande pensioentjes kunnen gaan genieten.
Misschien zou de zorg voor diezelfde vereenzaamde ouderen dan eerst eens wat beter geregeld kunnen worden, want laten we eerlijk zijn; als iemand toch al geen zin meer heeft om door te vechten in een strijd die hij niet meer kan winnen, dan helpt het niet echt als hij ook nog eens een verplichte pyjamadag heeft omdat het personeel geen tijd heeft om hem te wassen....quote:Op donderdag 2 september 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
-edit-, ik wil niemand gaan dwingen om zijn ouders te bezoeken, ik doe een moreel appel. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij daar mee doet, maar ik ben er van overtuigd dat de afname van sociale cohesie en 'klaar zijn met leven' onder ouderen verband houden met elkaar. Je kunt daar natuurlijk achteloos overheen stappen, maar doe dat dan aub niet uit naam van liberalisme maar gewoon uit naam van je eigen maatschappelijke egoisme want dat is toch vaak jullie interpretatie van liberalisme, vrijheid blijheid.
Voor de SGP wordt het ministerie van geloofszaken in het leven geroepen. Een soort relgieuze politie die erop toeziet dat de vrouwen wel lange rokken dragen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:13 schreef Leandra het volgende:
Hoe diep zak je als je iets wat zo staat voor je gedachtengoed, het recht op zelfbeschikking, in de uitverkoop gooit om de steun van een twee-zetel-partij te kunnen krijgen.
Het is nog triester dan CDA en PvdA die voor zes-zetel-partij CU een nitwit-ministerie ontwikkelden.
dan snap ik niet waarom je zo pro-kapitalisme en vrije markt bent. Dat is een wezenlijk onderdeel van de afname van de sociale cohesie door de nadruk op winnaars en een ik-mentaliteit.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
-edit-, ik wil niemand gaan dwingen om zijn ouders te bezoeken, ik doe een moreel appel. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij daar mee doet, maar ik ben er van overtuigd dat de afname van sociale cohesie en 'klaar zijn met leven' onder ouderen verband houden met elkaar. Je kunt daar natuurlijk achteloos overheen stappen, maar doe dat dan aub niet uit naam van liberalisme maar gewoon uit naam van je eigen maatschappelijke egoisme want dat is toch vaak jullie interpretatie van liberalisme, vrijheid blijheid.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:17 schreef Leandra het volgende:
Misschien zou de zorg voor diezelfde vereenzaamde ouderen dan eerst eens wat beter geregeld kunnen worden, want laten we eerlijk zijn; als iemand toch al geen zin meer heeft om door te vechten in een strijd die hij niet meer kan winnen, dan helpt het niet echt als hij ook nog eens een verplichte pyjamadag heeft omdat het personeel geen tijd heeft om hem te wassen....
Het gevoel ongewenst en overbodig te zijn kan ik me in een hoop gevallen van bewoners van verpleegtehuizen wel voorstellen, zeker als ze nog niet dement zijn.
Misschien moet men daar eerst eens wat aan veranderen, de tijd dat je 3 keer daags een vrolijke verpleegster in je kamer had die je hielp met van alles en nogwat tussen eten en wassen is al heel lang voorbij.
Dat gaat al generaties lang niet meer op.... God wordt regelmatig voor de voeten gelopen door artsen die redden wat eigenlijk niet te redden viel.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:17 schreef Flounder het volgende:
Dit is een zegen. Immers, alleen God bepaald wanneer iemand heen gaat.
Daar ben ik het dus niet mee eens, kapitalisme en maatschappelijke cohesie kunnen prima samen gaan. Als we de overheid nodig hebben om de maatschappelijk cohesie te bevorderen ben je verkeerd bezigquote:Op donderdag 2 september 2010 16:19 schreef ethiraseth het volgende:
dan snap ik niet waarom je zo pro-kapitalisme en vrije markt bent. Dat is een wezenlijk onderdeel van de afname van de sociale cohesie door de nadruk op winnaars en een ik-mentaliteit.
Tis inderdaad een treurige bedoening.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moest net een beetje overgeven bij de gedachte aan dit kabinet. Wat moet Rutte trots zijn zeg. Alles voor het pluche.
Darn, ik woon in het gereformeerde Schubbekutteveen en ik heb niet eens een (lange) rokquote:Op donderdag 2 september 2010 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de SGP wordt het ministerie van geloofszaken in het leven geroepen. Een soort relgieuze politie die erop toeziet dat de vrouwen wel lange rokken dragen.
Het grootste probleem zijn nog niet eens de ouderen in verpleegtehuizen, maar de alleenstaande bejaarden die ergens in een of ander flatje wonen. Ik heb wel eens mensen gesproken die wekenlang alleen thuis op hun kamer zitten. Ze vertelde dat ze vaak in het donker alleen in haar woonkamer zit. In het donker? Ja, er komt immers toch geen bezoek. Dus gaat ze maar naar buiten staren.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien zou de zorg voor diezelfde vereenzaamde ouderen dan eerst eens wat beter geregeld kunnen worden, want laten we eerlijk zijn; als iemand toch al geen zin meer heeft om door te vechten in een strijd die hij niet meer kan winnen, dan helpt het niet echt als hij ook nog eens een verplichte pyjamadag heeft omdat het personeel geen tijd heeft om hem te wassen....
Het gevoel ongewenst en overbodig te zijn kan ik me in een hoop gevallen van bewoners van verpleegtehuizen wel voorstellen, zeker als ze nog niet dement zijn.
Misschien moet men daar eerst eens wat aan veranderen, de tijd dat je 3 keer daags een vrolijke verpleegster in je kamer had die je hielp met van alles en nogwat tussen eten en wassen is al heel lang voorbij.
Darn? Bedoel je niet godverdomme?quote:Op donderdag 2 september 2010 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn, ik woon in het gereformeerde Schubbekutteveen en ik heb niet eens een (lange) rok
Goed gezegd!quote:Op donderdag 2 september 2010 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grootste probleem zijn nog niet eens de ouderen in verpleegtehuizen, maar de alleenstaande bejaarden die ergens in een of ander flatje wonen. Ik heb wel eens mensen gesproken die wekenlang alleen thuis op hun kamer zitten. Ze vertelde dat ze vaak in het donker alleen in haar woonkamer zit. In het donker? Ja, er komt immers toch geen bezoek. Dus gaat ze maar naar buiten staren.
Het zijn steunpunten die draaien op vrijwilligers die deze mensen te hulp schiet. Steunpunten die ons geweldige rechtse kabinet wil korten. Tenminste, als ik de programma's mag geloven.
Echt een hel is het hier he? Al die welvaart, rust, stabiliteit. Ik ben er helemaal klaar mee.quote:
De zorg voor hulpbehoevenden heeft altijd te lijden onder marktwerking en kapitalisme, behalve voor hen die zich goede zorg kunnen permitteren, maar het gros kan geen partikuliere verpleegster inhuren als het nodig is, zelfs het gros van de VVD'ers niet, zeker niet als het voor langere periode is.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens, kapitalisme en maatschappelijke cohesie kunnen prima samen gaan. Als we de overheid nodig hebben om de maatschappelijk cohesie te bevorderen ben je verkeerd bezig
Ja dat dus. De SGP heeft nog liever dat mensen dat doen, dan dat mensen op een fatsoenlijke manier een einde aan hun leven kunnen maken. Fatalistische Christenenquote:Op donderdag 2 september 2010 16:25 schreef Mutant01 het volgende:
Voorkomt het initiatief juist niet dat mensen (uit wanhoop, immers geen andere uitweg) voor de trein gaan springen?
Nee, dat typ ik sowieso nooit.... hoewel in een van de vorige posts wel GVD bleek te staan ipv CDAquote:Op donderdag 2 september 2010 16:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Darn? Bedoel je niet godverdomme?
Ik ben het er helemaal mee eens dat er ook een 'duurzame' oplossing nodig is voor deze problemen en hun oorzaken, maar het is nu eenmaal niet makkelijk om deze tendens in de maatschappij om te draaien. Ik vind ook zeker dat hier niet zomaar overheen gekeken mag worden. Ik vind echter ook dat iedere oudere de mogelijkheid gegeven moet worden om er op een waardige manier een einde aan te maken als zij dit toch willen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben niet per definitie tegen euthanasie. Maar dit soort initiatieven van 'Uit vrije wil' gaan volledig voorbij aan de problemen met eenzaamheid, aan de problemen met afname van maatschappelijk cohesie, dat vind ik heel erg slecht. Als je euthanasie op grotere schaal toe wil staan dan moet er een wettelijke verzekering voor zorgvuldigheid in zitten en op artsen vertrouw ik niet want die zijn op geen enkele manier ter verantwoording te roepen als geen wettelijke verzekering voor is.
Ook, en dat heeft niets te maken met hoeveel kinderen ze hebben en of ze op een flatje wonen.... ook in de villawijk komt het voor dat oma (met 5 kinderen die allemaal binnen 10 km wonen) vooral door de buren in de gaten gehouden wordt....quote:Op donderdag 2 september 2010 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het grootste probleem zijn nog niet eens de ouderen in verpleegtehuizen, maar de alleenstaande bejaarden die ergens in een of ander flatje wonen. Ik heb wel eens mensen gesproken die wekenlang alleen thuis op hun kamer zitten. Ze vertelde dat ze vaak in het donker alleen in haar woonkamer zit. In het donker? Ja, er komt immers toch geen bezoek. Dus gaat ze maar naar buiten staren.
Het zijn steunpunten die draaien op vrijwilligers die deze mensen te hulp schiet. Steunpunten die ons geweldige rechtse kabinet wil korten. Tenminste, als ik de programma's mag geloven.
Oke, duidelijk. In deze lijn kan ik mij al veel beter vinden dan wat nu de trend lijkt.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:28 schreef ViaRegnum het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens eens dat er ook een 'duurzame' oplossing nodig is voor deze problemen en hun oorzaken, maar het is nu eenmaal niet makkelijk om deze tendens in de maatschappij om te draaien. Ik vind ook zeker dat hier niet zomaar overheen gekeken mag worden. Ik vind echter ook dat iedere oudere de mogelijkheid gegeven moet worden om er op een waardige manier een einde aan te maken als zij dit toch willen.
Uiteraard vind ik dat hier een voortraject voor moet zijn, en een procedure die doorlopen moet worden. Maar als ze het echt willen, vind ik dat het moet kunnen.
En hier ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:17 schreef Leandra het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |