abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85987747
quote:
SGP krijgt medisch-ethisch moratorium in ruil voor gedoogsteun
Gepubliceerd: 2 september 2010 15:06 | Gewijzigd: 2 september 2010 15:39
Door onze redacteur Pieter van Os

Den Haag, 2 sept. Het minderheidskabinet van VVD, PVV en CDA dat in de maak is, heeft de afgelopen weken met succes gezocht naar de gedoogsteun van de SGP. De twee staatkundig gereformeerde Kamerleden zullen de bezuinigingen van het kabinet steunen in ruil voor een moratorium op maatregelen op medisch-ethisch terrein.Dit bevestigen bronnen binnen de VVD. De ruil bevat onder meer het burgerinitiatief “Uit vrije wil”, dat euthanasie ook wettelijk mogelijk maakt als van ondraaglijk lijden geen sprake is. De VVD zal steun onthouden aan dit voorstel, dat mede door oud-partijleider Bolkestein is gelanceerd. Sinds de verkiezingen bestaat een seculiere Kamermeerderheid voor de verdere liberalisering in medisch-ethische kwesties. Zonder VVD-steun valt die weg.

De afspraak staat niet op papier. Dat is onnodig, aldus VVD’ers: de SGP heeft haar betrouwbaarheid in het verleden voldoende bewezen.

De SGP bevestigt noch ontkent de overeenkomst. Wel wijst een fractiemedewerker op het eerste formatieadvies, waarin de SGP zei „open te staan” als vierde partij deel te nemen aan een kabinet van VVD, PVV en CDA. Begin augustus verklaarde tweede man Dijkgraaf dat de SGP ook „beschikbaar” was voor gedoogsteun aan een minderheidskabinet van VVD en CDA dat de PVV gedoogt. Steun aan de regering is overigens niet ongewoon voor de oudste partij van Nederland, die zichzelf nooit oppositiepartij noemt, maar altijd niet-regeringspartij.

De SGP-fractiemedewerker zegt dat „als gesprekken hebben plaatsgevonden” die „niet lang” hoefden te duren, omdat „ de VVD weet wat voor ons belangrijk is”.

Uit de brief van CDA-onderhandelaar Klink zou kunnen worden opgemaakt dat de steun van de SGP nog niet zeker is. Hij schrijft over een „smalle parlementaire meerderheid in de Tweede Kamer” van 76 „en wellicht 78 zetels”. VVD, CDA en PVV beschikken samen over 76 zetels in de Kamer. Met de SGP erbij zijn dat er 78. Betrokkenen bij de VVD zeggen dat het „wellicht” waar Klink over praat, te maken heeft met het mondelinge karakter van de afspraken.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)uil_voor_gedoogsteun

Dat verdient wel een eigen topic imo.
edit: ik en TTs :') Kan iemand het verbeteren? Bedankt!
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 15:45:33 #2
230491 Zith
pls tip
pi_85987796
:r
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 2 september 2010 @ 15:45:39 #3
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85987801
Het wordt wel steeds fraaier zeg :')

Echt een kabinet om trots op te zijn.
Intelligent, but fucked up.
pi_85987844
VVD die zichzelf liberaal noemt :') :r
know'm sayin?
word? word.
pi_85987850
:o
pi_85987854
De hilariteit is compleet. Zoiets schreef ik gisteren al. Wat een zielig kutkabinet gaan wij krijgen zeg _O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 2 september 2010 @ 15:47:59 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85987877
Meer zelfbeschikking voor de burger wordt afgevoerd voor steun om in het pluche te komen.

Leuk man. Goed ook. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85987887
Nou hier ben ik dan toch vrij positief over, als hiermee voorkomen kan worden dat een belachelijk initiatief als 'Uit vrije wil' waarheid wordt dan vind ik dat grote winst.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:48:48 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85987909
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nou hier ben ik dan toch vrij positief over, als hiermee voorkomen kan worden dat een belachelijk initiatief als 'Uit vrije wil' waarheid wordt dan vind ik dat grote winst.
Wat is daar belachelijk aan dan?
pi_85987910
Damn wat een farce :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_85987939
quote:
Faal :')
pi_85987955
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wat is daar belachelijk aan dan?
De dood wordt steeds meer een uitvlucht om te voorkomen dat er werkelijk een probleem wordt opgelost bijvoorbeeld dat veel ouderen depressief zijn omdat zij zich geisoleerd voelen.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:51:28 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85987993
quote:
Je past prima bij de hypocriete vvd ja.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:51:28 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85987994
Dit is een hoax, hoop ik?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85988019
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:51 schreef ethiraseth het volgende:
Je past prima bij de hypocriete vvd ja.
Wat de VVD er van vindt interesseert mij eigenlijk niet, ik heb mijn eigen mening.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:53:01 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85988052
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De dood wordt steeds meer een uitvlucht om te voorkomen dat er werkelijk een probleem wordt opgelost bijvoorbeeld dat veel ouderen depressief zijn omdat zij zich geisoleerd voelen.
Weest niet bevreesd mensen, Bolkesteijn weet wel wat goed voor u is.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:53:25 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85988071
quote:

[..]

Maar er zijn simpelweg ook mensen die het gewoon niet meer zien zitten. Het is niet aan jou om daarover voor iedereen over te beslissen, of vind je van wel?
  donderdag 2 september 2010 @ 15:53:30 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_85988075
willen de mensen die mede uit liberale overwegingen op de VVD hebben gestemd zich even melden. Dan weten we wie de ezelsoren op moeten.
Laffe huichelaar
  donderdag 2 september 2010 @ 15:53:38 #19
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_85988082
Poppenkast, poppenkast.
pi_85988092
quote:

[..]

Laat de VVD'er dan uit hun villa's komen en zich aanmelden als vrijwilliger bij het plaatselijke steunpunt. Dat zijn mensen die gratis en voor niets eenzame ouderen bezoeken en met hen een praatje maken. Om te zorgen dat zij niet eenzaam worden. Helaas is dat een linkse hobby dus zal de geldkraan wel dicht moeten. Het is weliswaar vrijwilligerswerk, maar zo'n stichting heeft natuurlijk wel wat financiele middelen nodig.
pi_85988097
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:53 schreef ethiraseth het volgende:
Weest niet bevreesd mensen, Bolkesteijn weet wel wat goed voor u is.
Goed, ontwijk het punt maar weer, dat komt de discussie inderdaad ten goede.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:54:45 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85988110
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat de VVD er van vindt interesseert mij eigenlijk niet, ik heb mijn eigen mening.
Klopt, en wat dat betreft ben je net zo'n hypocriete huilende nepliberaal als de huidige VVD. Altijd maar huilen over die gemene overheid die je centjes afpakt en die arme bedrijven dwars zit (want die moeten volledig vrij zijn), maar wel vooraan staan juichen bij samenwerking met de SGP en het recht over je eigen leven (het belangrijkste recht wat iemand kan hebben) in wordt geperkt. :')
  donderdag 2 september 2010 @ 15:55:18 #23
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85988130
Wat is dit vreselijk zeg. Als ik dit minderheidskabinet nog niet zag zitten, dan is het nu definitief en monsterlijke rotzooi.

Dat burgerinitiatieven gewoon gebruikt worden als onderhandel-chips... gewetenloze klootzakken. Anti-democratie.
pi_85988150
Wat een kutland is dit eigenlijk :')
Ik ook, bedankt!
  donderdag 2 september 2010 @ 15:56:45 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_85988179
quote:
Nou, dan kun je maar beter een andere username gebruiken, want de echte Bolkesteijn zou dit nooit zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')