Ik weet die van mij ook nog wel, maar dat is (1) al even geleden en (2) ik deed Social Work, dus een deel was gezamelijk met CMV en SPHquote:Op donderdag 9 september 2010 19:37 schreef Swietje het volgende:
1e jaars MWD'ers uit dit topic, zouden jullie zo lief willen zijn om een overzichtje te geven van de vakken die je nu hebt? Ik ben benieuwd naar overeenkomsten/verschillen.
Mijn MWD vakken waren: Psychosociale Hulpverlening en Justitiėle en Forensische Hulpverlening. Verder had ik enkele recht-vakken als keuze en "interculturele communicatie". Die "recht-vakken" deed ik extra trouwens.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:52 schreef Swietje het volgende:
Brand los![]()
Mijn 1e jaar is ook hetzelfde voor de SPH'ers en de CMV'ers.
Ik las in een ander topic dat je ook in Alkmaar op school zit!quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:58 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik ben tweedejaars MWD'er. Leuke opleiding, maar het is nog wel erg inkomen zo nu het schooljaar weer net is begonnen. De motivatie is nog een beetje ver te zoeken, maar dat komt wel weer goed denk ik. Vorig jaar ook alles gehaald. Het is geen moeilijke opleiding vind ik, alleen veel werk. Ik weet nog niet wat ik er uiteindelijk mee wil gaan doen, dat zie ik dan wel weer.
Waar ik trouwens een hekel heb zijn mensen die zich beter voelen dan anderen omdat ze een sociale opleiding doen. Dat zijn vaak de vrouwen en dan ook nog eens de uberlelijke. Ik ben 1 van de weinige mannen, misschien zie ik het daarom sneller. Ik heb echt een hekel aan die mensen. Ze vertellen vol trots alles over hun opleiding/ervaringen/stages aan anderen en niemand die daarop zit te wachten.
Maarja verder heb ik een gezellige klas en het valt me op dat mensen die een sociale opleiding doen over het algemeen veel humor hebben. Ik houd daar zelf ook wel van dus ik vind het altijd wel leuk om naar school te gaan.
Ik studeer Nederlandse taal en cultuur aan de VU, met als eerste major Nederlandse taalstudies en als tweede major taalwetenschap. Het is heel leuk, maar ook best simpel, dus ben ik nu begonnen met Pedagogische Wetenschappen als tweede studie.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:20 schreef Swietje het volgende:
[..]
Dan kan ik toch beter naar Pedagogische Wetenschappen, Nederlandse taal & cultuur, Taalwetenschappen of Psychologie kijken..Ik weet het gewoon niet.
Je ontkomt er volgens mij niet aan (bij sociologie iig, ik denk andere studies ook). Schrijfopdrachten zijn vrijwel altijd naast een tentamen.quote:Op zondag 12 september 2010 16:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Gezien het feit dat het nogal lastig googlen is vroeg ik me af of er hier mensen zijn die me kunnen helpen.
Ik ben eigenlijk benieuwd bij welke studies je veel verslagen moet schrijven en minder echt moet leren.
Ik vind verslagen schrijven erg leuk en stampen iets minder. Ben benieuwd!
In Tilburg bij Sociale Psychologie moet je wel veel verslagen maken, maar ook wel echt tentamens maken. De gezondheidkant is voornamelijk lerenquote:Op zondag 12 september 2010 16:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Gezien het feit dat het nogal lastig googlen is vroeg ik me af of er hier mensen zijn die me kunnen helpen.
Ik ben eigenlijk benieuwd bij welke studies je veel verslagen moet schrijven en minder echt moet leren.
Bij mijn is sociologie opgesplitst in probleem gestuurd onderwijs en tentamen dus we moeten er essays over schrijven en een toets maken, eigenlijk geld zoiets voor al mijn vakken behalve onderzoek en methodiek.quote:Op zondag 12 september 2010 16:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |