abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:47:32 #201
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_88193695
Nog twee weken :)
Burnt to the core but not broken
pi_88193860
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ff een vraag over het vorige deel. Die heb ik net pas gekeken he.....maar ben ik de enige die het een verschrikkelijk kutdeel vond? En dan vooral het afgeraffelde einde? Zo'n afsluiting is toch te triest? Ik dacht nog dat ik de verkeerde keek en of dat ik misschien een dvd deel 2 er in moest doen..... :?
Halfbloed Prins was vreselijk inderdaad. Het boek was prachtig en bevatte veel spanning, maar de film bevatte teveel liefde. Opzich is dat niet verkeerd, maar boek 6 was erg donker, dus was film 6 een slechte verfilming.
pi_88194334
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:50 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Halfbloed Prins was vreselijk inderdaad. Het boek was prachtig en bevatte veel spanning, maar de film bevatte teveel liefde. Opzich is dat niet verkeerd, maar boek 6 was erg donker, dus was film 6 een slechte verfilming.
De film op zich was vermakelijk, alleen mistte ik de spanning zoals in de vorige delen en het einde was zo'n verschrikkelijke domper dat ik me afvraag of ik de laatste 2 delen eigenlijk nog wel wil zien ;(
pi_88194405
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:02 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De film op zich was vermakelijk, alleen mistte ik de spanning zoals in de vorige delen en het einde was zo'n verschrikkelijke domper dat ik me afvraag of ik de laatste 2 delen eigenlijk nog wel wil zien ;(
Ik denk dat ze de laatste twee delen echt wel wat spannender hebben gemaakt, ook gezien de trailers. Dit zijn dé films waar het publiek op gewacht heeft, dat gaan ze niet verkrachten, hoop ik. :P
pi_88200651
Ik vond de zesde juist wél erg goed. Het enige dat ik echt miste, was de geschiedenis van Voldemort - dat vond ik het leukst in het boek. Het scheelt misschien wel dat ik de boeken niet daarvoor nog heb gelezen, en ik zie de films echt als 'gebaseerd op' en niet als rechtstreekse verfilmingen. Dan erger je je niet zo aan dingen die veranderd of weggelaten zijn. :)
  maandag 1 november 2010 @ 14:20:12 #206
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_88209010
Wat ik nu niet begrijp hè, als je de trailer die in de OP staat bekijkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide zijn scènes die ver achterin het boek staan, die kunnen dus nooit in de eerste film zitten, waarom laten zie die dan toch in de trailer zien?
Dit, dus.
pi_88212779
quote:
5s.gif Op maandag 1 november 2010 14:20 schreef Buitendam het volgende:
Wat ik nu niet begrijp hè, als je de trailer die in de OP staat bekijkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide zijn scènes die ver achterin het boek staan, die kunnen dus nooit in de eerste film zitten, waarom laten zie die dan toch in de trailer zien?
In de trailer staat wel 'presented in 2 parts', dus ze melden eigenlijk dat het gewoon stukjes zijn uit de complete film die ze laten zien, maar dat hij in 2 delen wordt uitgebracht.
Waarschijnlijk doen ze dat gewoon omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat er nog maar 1 film komt en natuurlijk ook om mensen alvast nieuwsgierig te maken naar deel 7.2
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_88260666
Ik kan al bijna niet meer wachten :)
Denk dat ik de boeken er nog eens zal bijnemen. Het liefst lees ik nu nog eens de volledige reeks, maar dat haal ik niet meer, vrees ik :D (alhoewel ik deze keer niet op dag 1 ga, te veel kinderen in de cinemazaal waardoor ik me de vorige keer constant zat te ergeren).
pi_88330746
Laatst ook de 6e film gekeken zodat ik weer helemaal up to date ben. _O_

Kan niet wachten. Ik heb de boeken niet gelezen maar door bepaalde scenes in de 6e film had ik toch al een beetje voorspeld hoe het werkelijk zit met Snape. En na wat spoilers te hebben gelezen klopt dat ook nog.
SPOILER
  donderdag 4 november 2010 @ 18:23:28 #210
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_88334907
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Laatst ook de 6e film gekeken zodat ik weer helemaal up to date ben. _O_

Kan niet wachten. Ik heb de boeken niet gelezen maar door bepaalde scenes in de 6e film had ik toch al een beetje voorspeld hoe het werkelijk zit met Snape. En na wat spoilers te hebben gelezen klopt dat ook nog.
SPOILER
Ik heb ook het idee dat mensen die de boeken niet gelezen hebben het niet echt gaan snappen. Er is ook te weinig tijd in gestopt in film 6 om het te begrijpen voor buitenstaanders.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_88338103
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:23 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat mensen die de boeken niet gelezen hebben het niet echt gaan snappen. Er is ook te weinig tijd in gestopt in film 6 om het te begrijpen voor buitenstaanders.
Hoezo? Zo ingewikkeld vond ik het niet toen ik het online las. Ik had zelf al zo'n vermoeden.
Maar het hangt wel een beetje van de films af ja.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 november 2010 @ 19:52:41 #212
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88338276
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo? Zo ingewikkeld vond ik het niet toen ik het online las. Ik had zelf al zo'n vermoeden.
Ik ben pas aan de boeken begonnen na film zes omdat ik als leek al vrij snel doorhad dat er stukken miste die wel van belang waren.
Dat had ik niet bij de vorige delen, dus ik vind dat wel een nadeel voor film zes.
Daarbij vond ik een bepaalde scene te belachelijk voor woorden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 4 november 2010 @ 19:53:38 #213
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_88338317
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ken wat mensen en heb gelezen dat er heel wat zijn die het allemaal wel verwarrend vinden.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_88339410
Ik vond alles ook bijzonder verwarrend tot ik de boeken had gelezen (na het uitkomen van OotP). Ik snapte niks van die hal met die bollen, waarom waren die zo belangrijk?

Het is logisch dat ze de films moeten inkorten, maar sommige dingen hadden wat dat betreft wel iets beter uitgelegd mogen worden imo.
pi_88339513
Ik vind dat in 6 sowieso heel veel weg is gelaten. Ook met Bill en Fleur, terwijl dat een grote rol speelt in 7.
pi_88339554
Precies, ik heb de boeken dan wel gelezen voordat ik de films ging kijken, maar mijn mening is dat de films ook toegankelijk en begrijpelijk moet zijn voor mensen die de boeken niet lezen. Dus sommige dingen hadden idd wel wat beter uitgelegd moeten worden (en nutteloze scènes geschrapt moeten worden)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik ben pas aan de boeken begonnen na film zes omdat ik als leek al vrij snel doorhad dat er stukken miste die wel van belang waren.
Dat had ik niet bij de vorige delen, dus ik vind dat wel een nadeel voor film zes.
Hebben we het hier over de 'veterstrikscène' :+ ?
Die was idd echt totaal niet relevant en volstrekt onnodig ja. Sowieso dat stuk waarin Het Nest wordt afgebrand vond ik stom
pi_88339587
Ik snap niet waarom ze de scène met Het Nest erin hebben gedaan. Ik snap die scène nog steeds niet.
pi_88339589
Jup. Ik vraag me sowieso af hoe ze dat gaan oplossen met The Burrow, al las ik in Harry Potter Film Wizardry dat ze The Burrow opnieuw hebben opgebouwd en aangepast zodat het lijkt alsof het opnieuw is opgebouwd
  donderdag 4 november 2010 @ 20:24:36 #219
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_88339611
Veterstrik scene :o?
pi_88339627
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:24 schreef Bellatrix het volgende:
Dat Ginny de veters van Harry gaat strikken in Het Nest (daarna wordt het afgebrand door de death eaters)
pi_88339641
Die veterstrikscene ja.. _O-
pi_88339734
quote:
Op donderdag 4 november 2010 20:24 schreef Bellatrix het volgende:
pi_88339761
Mja, ik vind het gewoon een vage scène. Waarom een scène erin doen die niet in het boek zit? :') Wat is het daar het nut van?
  donderdag 4 november 2010 @ 20:29:18 #224
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_88339790
quote:
Oja, ik dacht voor een moment dat ze onspreekbare dingen ging doen bij onze Harry.
  donderdag 4 november 2010 @ 20:33:33 #225
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_88339958
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

de brand in de burrow zeker.

Er zijn grote verschillen tussen wat boekharry en filmharry weet na deel 6. Hoe ze dat gaan oplossen vraag ik me af.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')