quote:In de kleine lettertjes staat dat ze de opslag van 2,1% ten allen tijde naar beneden of naar boven kunnen bijstellen. Ze kunnen de opslag dus ook gewoon op 1,9% zetten en dan zijn ze gelijk van het probleem af.Op woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef alientrader het volgende:
Leaseplanbank geeft aan dat zij de rente per maand vaststellen dmv 1 maands euribor + opslag van 2,1%
Euribor staat nu op 0,806% dus volgende maand zou de rente van leasplanbank dus moeten stijgen van 2,72% naar 2,90%. Ik vraag mij af of ze dit wel zullen uitvoeren aangezien ze dat een stuk meer rente geven dan de concurrentie... de laatste bank die fundamenteel meer gaf dan de concurentie was Icesafe..
quote:Dat laatste is waar. Maar het is een groot kartel in het bankenland.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:51 schreef mschol het volgende:
kleine tvp:
ik heb momenteel wat geld (zo rond de 750) euro dat ik apart wil zetten
iemand wat tips?
ik kan natuurlijk bij de ing zo een vrij opneembare rekening openen maar iets zegt me dat ik dan een slechte rente krijg
quote:De wisselkoers is nogal een gok:Op donderdag 21 oktober 2010 02:14 schreef W00fer het volgende:
[..]
Australië is ook nog wel leuk: 4,5%
http://www.savings.anz.com/tools/calculator
quote:Als je het een jaar laat staan bij 2%, dan 'verdien' je 15 euro. Niet echt de moeite van het shoppen waard...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:33 schreef Mandal het volgende:
Met 750 euro maakt het niet veel uit. ING biedt de hoogste rente van de wat bekendere banken.
quote:Het verrot aan de inflatie. Te triest voor woorden. Maffiapraktijken.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je het een jaar laat staan bij 2%, dan 'verdien' je 15 euro. Niet echt de moeite van het shoppen waard...
quote:Je moet het dan ook relatief zien.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:40 schreef Mandal het volgende:
Bij 4% is het 30 euro, alsnog geen noemenswaardig bedrag.
quote:Inflatie is toch op dit moment 1,5%? Dan verdien je per saldo minstens 0,5%Op zaterdag 23 oktober 2010 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verrot aan de inflatie. Te triest voor woorden. Maffiapraktijken.
quote:Ja maar ik bedoelde meer van: sparen met 750 euro is zinloos.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je moet het dan ook relatief zien.
Kreeg ik maar ergens die 4%.
quote:Waarom? Er zijn genoeg mensen die netto negatief staan (som van bezittingen + schulden), dan is 750 euro in de plus toch heel netjes?Op zaterdag 23 oktober 2010 16:43 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde meer van: sparen met 750 euro is zinloos.
quote:Tja. Het levert niks op iig.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:43 schreef Mandal het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde meer van: sparen met 750 euro is zinloos.
quote:Jawel, 15 euro! Dat zijn 15 euroknallers bij de McDo!
quote:Nee, de inflatie, die ongeveer even groot is, moet er nog af.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jawel, 15 euro! Dat zijn 15 euroknallers bij de McDo!
quote:CBS acht inflatie 1,6%, dus je hebt 0,4% winst. Ofwel 3 volledige euro's.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jawel, 15 euro! Dat zijn 15 euroknallers bij de McDo!
quote:Inflatie is maar relatief, als je spaart voor een TV maakt de inflatie geen reet uit. TV's worden immers alleen goedkoper. Heb je geen auto (en tank je dus geen benzine) zal de inflatie voor jouw persoonlijk ook veel lager zijn wanneer de benzineprijzen weer eens stijgen.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, de inflatie, die ongeveer even groot is, moet er nog af.
quote:Dat is waar...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Inflatie is maar relatief, als je spaart voor een TV maakt de inflatie geen reet uit. TV's worden immers alleen goedkoper. Heb je geen auto (en tank je dus geen benzine) zal de inflatie voor jouw persoonlijk ook veel lager zijn wanneer de benzineprijzen weer eens stijgen.
quote:Niet sparen...Op zaterdag 23 oktober 2010 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Maaruh, iemand een oplossing? Want de rentes zijn gewoon krankzinnig.
quote:true.. heb het dus ook maar gewoon op een internetsparen rekening geflikkerd... kan ik het iig vrij opnemen , maar staat het wel apart en kan ik het niet "zomaar" uitgeven:Op zaterdag 23 oktober 2010 16:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je het een jaar laat staan bij 2%, dan 'verdien' je 15 euro. Niet echt de moeite van het shoppen waard...
quote:Waar kun je binnenlopen in de buurt?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm, bij iedere bank waar je binnen kunt lopen
quote:ING hier in ieder geval.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar kun je binnenlopen in de buurt?
quote:Maand klant geweest?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
Bank of Scotland weigert mijn rekening op te heffen en het tegoed over te maken.
Ik denk dat ze bijna failliet zijn... u bent gewaarschuwd.
quote:Je ging de 30 euro scoren?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
Bank of Scotland weigert mijn rekening op te heffen en het tegoed over te maken.
quote:Ach, dat zal wel loslopen.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
quote:Gisteren mijn 21 euro eraf gehaald. Laat de rekening nu gewoon staan met 0 euro eropOp dinsdag 26 oktober 2010 16:36 schreef caroline88 het volgende:
quote:Waarom zijn het boeven dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:09 schreef caroline88 het volgende:
Het zijn klantonvriendelijke boeven. Ik geef ze nog een dag en dan gaat er een klacht naar de consumentenbond.
Overigens kun je voor een papieren spaarrekening volgens mij het beste naar SNS regiobank gaan. Ik hoor van collega beleggers dat die een goede rente bieden!
quote:Geef eens een samenvatting van wat er gebeurd is?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:09 schreef caroline88 het volgende:
Het zijn klantonvriendelijke boeven. Ik geef ze nog een dag en dan gaat er een klacht naar de consumentenbond.
Overigens kun je voor een papieren spaarrekening volgens mij het beste naar SNS regiobank gaan. Ik hoor van collega beleggers dat die een goede rente bieden!
quote:Boerenbank, boevenbank, wat scheelt het?Op dinsdag 26 oktober 2010 18:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Geef eens een samenvatting van wat er gebeurd is?
Zo kan ik ook wel roepen dat de Rabobank een boevenbank is..
quote:Mwah als je naar rentes kijkt klopt dat ook wel aardigOp dinsdag 26 oktober 2010 18:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Geef eens een samenvatting van wat er gebeurd is?
Zo kan ik ook wel roepen dat de Rabobank een boevenbank is..
quote:Omdat ze stomme vragen stellen bij het inloggen
quote:
quote:Mee eens dat de vragen wat ongelukkig zijn, wat bijvoorbeeld als je geen auto hebt? Dan moet je iets gaan verzinnen ofzo. Nog niet zo'n ramp, maar niet echt over nagedacht. Maar met jouw punten ben ik het ook niet helemaal eens. Ook een beetje zoeken naar redenen om BoS af te kraken hoor...Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef caroline88 het volgende:
[..]Misschien lezen "de boeven" hier wel mee??
1. Rekening geopend en met heel veel moeite de vragen ingevuld. Vragen over moeder en vader wil ik niet horen of zien want ik ben door drie vaders en een moeder als kind en volwassene ernstig mishandeld. Dan blijven er weinig over en "opel" werd niet goedgekeurd als antwoord hoewel het wel het merk van mijn eerste auto was.
2. Verhuizing waarbij niet alles normaal verliep en ik nog steeds in een onverwarmd huis zit met mijn administratie (zoals de BoS spiekbrief) bij de hand.
3. Ingelogd en keer op keer bleef hij dezelfde vraag stellen. Jawel, de opel vraag en ik kon hem dus niet beantwoorden. Gevolg rekening geblokkeerd.
4. Brief gestuurd met kopie paspoort aan contactadres op de site met verzoek rekening op te heffen en tegoed plus premie en rente over te maken op mijn bankrekening.
5. Boevenmailtje ontvangen.
> Bedankt voor uw brief ontvangen d.d. 26-10-2010.
>
> Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om uw rekening te
> sluiten via een regulier e-mail bericht of schriftelijk.. U kunt uw
> spaarrekening alleen sluiten door een bericht te sturen vanuit uw
> beveiligde mailbox. Deze vindt u via het online banking systeem onder
> 'Contact'. Als onderwerp van het bericht kiest u de optie ´sluiting
> van de rekening´. Wij handelen het afsluiten van uw spaarrekening dan verder af.
>
> Wij hopen u in de toekomst als klant van Bank of Scotland terug te zien.
6. Pissig mailtje retour gestuurd. Ik heb geen scheldwoorden gebruikt maar
ze eraan herinnerd dat ik dus geen toegang tot mijn rekening heb en dat een
rekening opzeggen per gewone post IN NEDERLAND heel GEBRUIKELIJK is.
(Mag dan honderd keer een Schotse bank zijn maar internationaal business
doen betekent dat je je in het gastland moet voegen naar hun gebruiken!)
En natuurlijk de afsluiting met hint naar hun dreigende bankroet want je
moet boeven toespreken in een taal die ze kunnen begrijpen. En boosheid
kun je beter uiten want opkroppen krijg je maagzweren en andere ellende
van.
Mailtje met CC naar maatschappelijk werk, die hier weliswaar niets van af
weet maar waar ik wel gisteren nog contact mee had over een andere kwestie.
7. En vanmorgen kreeg ik een mailtje (met CC erbij, jawel!) dat mijn rekening
per heden wordt geannuleerd en dat ik binnenkort mijn centjes krijg. Met de
opmerking om enige automatisch gegenereerde emails die ik nog zal krijgen
verder te negeren.
quote:Ik ga de boel nu echt overzetten naar de Leaseplanbank. Laat alleen het deel staan met opnamekosten (beetje dom ja...)Op woensdag 27 oktober 2010 13:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat mailtje kreeg ik net ook, dus gelijk weer op zoek naar een bank met een hogere rente.
2.0%kom op zeg, zelfs bij de ING kan je nog meer krijgen.
quote:jup, hier hetzelfde, maar dat is toch maar een klein potje.Op woensdag 27 oktober 2010 13:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ga de boel nu echt overzetten naar de Leaseplanbank. Laat alleen het deel staan met opnamekosten (beetje dom ja...)
quote:Opent die weer rekeningen?Op woensdag 27 oktober 2010 13:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ga de boel nu echt overzetten naar de Leaseplanbank. Laat alleen het deel staan met opnamekosten (beetje dom ja...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |