Zou de Dom dan niet links moeten staan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:17 schreef Neelix het volgende:
Dat is best een mooie foto....Moest even denken waar die nou genomen is, maar dit is volgens mij het zicht vanaf de Viebrug richting de dom, toch?
You're rightquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:17 schreef Neelix het volgende:
Dat is best een mooie foto....Moest even denken waar die nou genomen is, maar dit is volgens mij het zicht vanaf de Viebrug richting de dom, toch?
Bijna, het is vanaf de Jansbrug, brug met tram is de Bakkerbrugquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:37 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
You're right
[ afbeelding ]
Ha, toen reed er tenminste een tram door het centrumquote:Op woensdag 1 september 2010 03:09 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Bijna, het is vanaf de Jansbrug, brug met tram is de Bakkerbrug
(verkapte TVP)
En niet zomaar een, toen was het een echte paardentramquote:Op woensdag 1 september 2010 07:43 schreef TMan het volgende:
[..]
Ha, toen reed er tenminste een tram door het centrum
Er reden tot 1949 trams door het centrum.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:43 schreef TMan het volgende:
[..]
Ha, toen reed er tenminste een tram door het centrum
Meer door het centrum dan dit kan je niet rijden:quote:Op woensdag 1 september 2010 10:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Er reden tot 1949 trams door het centrum.
toen was de binnenstad nog overzichtelijk maar nu vind ik het echt een ramp.quote:
Ja, daar word je vrolijk van, loop eens een uurtje rond op de Lijnbaan of Hoogstraat. Of in die shabby expeditiestraatjes die daar overal zijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:08 schreef rubje het volgende:
[..]
toen was de binnenstad nog overzichtelijk maar nu vind ik het echt een ramp.
net 020 maar dan goedkoper. nee, dan is rotterdam binnenstad een metropool in de zin des woords.
Dit uitzicht is trouwens zo goed als niet veranderd.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:08 schreef rubje het volgende:
[..]
toen was de binnenstad nog overzichtelijk maar nu vind ik het echt een ramp.
Tot een jaar of 5 geleden reed bus 2 ook nog onder de Dom door. Ik stapte dan wel eens in op het Ledig Erf en de bus reed dan via de Wijde Doelen en de Lange Nieuwstraat richting Domplein, daar linksaf onder de Dom door, over de Zadelstraat richting Mariaplaats en dan naar het station.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:02 schreef The6thgate het volgende:
Wat vet! Bizar hoe het toch kan veranderen eigenlijk
Heb jij je nou nog ergens ingeschreven tijdens de UIT? (of was jij dat nietquote:Op woensdag 1 september 2010 14:13 schreef Eva4Evah het volgende:
Utregik kom het topic ook weer gezellig volgen.
gezellig en station gaan niet samen. ik zit met collega's na vijf uur wel eens bij The Guardian (vlak buiten station). Maar eigenlijk alleen omdat daar wél een zonnig terras is.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:07 schreef dreamzk het volgende:
Weet iemand van jullie of je ergens op het station een beetje gezellig wat kan drinken? Vrijdag komt een vriendin die reist van groningen naar eindhoven, maar aangezien ze moet overstappen op CS hadden we het goede plan om iets te gaan drinken. Normaal zou ik haar de stad mee intrekken, maar ze heeft niet zo heel veel tijd. Dus als iemand wat weet, tell me
Bij welke bank werkte jij ookal weer?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:26 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
gezellig en station gaan niet samen. ik zit met collega's na vijf uur wel eens bij The Guardian (vlak buiten station). Maar eigenlijk alleen omdat daar wél een zonnig terras is.
Bij geen enkelequote:Op woensdag 1 september 2010 18:31 schreef lost95 het volgende:
[..]
Bij welke bank werkte jij ookal weer?
Tot voor kort kon je nog gaan drinken bij The Copperfield Pub, dat was altijd wel gezellig. Maar goed, die is dicht dus dat gaat niet meer. Cafe Hoog Centraal was ook nog wel okee, maar is nu ook weg (zit nu de Starbucks).quote:Op woensdag 1 september 2010 18:07 schreef dreamzk het volgende:
Weet iemand van jullie of je ergens op het station een beetje gezellig wat kan drinken? Vrijdag komt een vriendin die reist van groningen naar eindhoven, maar aangezien ze moet overstappen op CS hadden we het goede plan om iets te gaan drinken. Normaal zou ik haar de stad mee intrekken, maar ze heeft niet zo heel veel tijd. Dus als iemand wat weet, tell me
Ik mis de Copperfield. Ik heb daar mijn eerste FOK!-meets gehad.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tot voor kort kon je nog gaan drinken bij The Copperfield Pub, dat was altijd wel gezellig. Maar goed, die is dicht dus dat gaat niet meer. Cafe Hoog Centraal was ook nog wel okee, maar is nu ook weg (zit nu de Starbucks).
Ik werk bij een bank aan de Croeselaan en ik ben maar één keer met collega's in de Guardian geweest. De hele Mineurslaan aflopen doe je dan ook je ergste vijanden nog niet aan.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:00 schreef lost95 het volgende:
[..]
En dan toch naar de Guardian? Schande!
Kzal even kijken, Oliver lijkt me niet heel verstandig aangezien mn ex daar werkt en die zal niet zo heel erg blij zijn als ik daar met een andere vrouw kom zittenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tot voor kort kon je nog gaan drinken bij The Copperfield Pub, dat was altijd wel gezellig. Maar goed, die is dicht dus dat gaat niet meer. Cafe Hoog Centraal was ook nog wel okee, maar is nu ook weg (zit nu de Starbucks).
Je kan naar Cafe De Tijd (in de stationshal). Echt heel gezellig is het niet, maar als het je puur om het kletsen en drinken gaat is dat een prima optie.
Als je iets meer tijd hebt kun je naar de La Place in de V&D lopen, helemaal bovenin gaan zitten en ook nog eens genieten van het uitzicht. Maar als je toch richting La Place gaat, kun je echter beter nog even doorlopen, bij de Blokker HC verlaten, direct rechtsaf en aan het einde van dat straatje (Achter Clarenburg) wat gaan drinken bij Cafe Olivier! Lekker Belgisch bier en een supermooi cafe!
[ afbeelding ]
Ja dat was ik jaquote:Op woensdag 1 september 2010 14:19 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Heb jij je nou nog ergens ingeschreven tijdens de UIT? (of was jij dat niet)
Niemand is anoniem op internet.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:36 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja dat was ik jaIk ben nu inderdaad lid van een studentenvereniging, welke dat is zeg ik liever niet omdat ik toch zo anoniem mogelijk wil blijven
Laatst zei iemand ook al tegen me van "ben jij Eva4Evah van dat forum" brrrr, ik wil dat echt nie he, ik wil lekker anoniem zijn op internet.
Raboquote:Op woensdag 1 september 2010 19:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik werk bij een bank aan de Croeselaan en ik ben maar één keer met collega's in de Guardian geweest. De hele Mineurslaan aflopen doe je dan ook je ergste vijanden nog niet aan..
Haha, dat interieur staat daar volgens mij ook al vanaf de opening van HCquote:Op woensdag 1 september 2010 23:08 schreef okiokinl het volgende:
als je rechtdoor loopt vanuit het station, eerste pleintje op HC, daar zit hoog brabandt. wel een ouwe mensen tent, maar daar kun je wat drinken.
Boh gewoon doen!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:21 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Kzal even kijken, Oliver lijkt me niet heel verstandig aangezien mn ex daar werkt en die zal niet zo heel erg blij zijn als ik daar met een andere vrouw kom zitten
Bang voor augurken in je bier?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:21 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Kzal even kijken, Oliver lijkt me niet heel verstandig aangezien mn ex daar werkt en die zal niet zo heel erg blij zijn als ik daar met een andere vrouw kom zitten
Voor diehard hackers misschien, maar voor de gewone man kun je best anoniem blijven als je oppast met profielen, e-mailadressen en bv Fokquote:
Het bier daar is duur. Hetzelfde bier in Kafe België is de helft van de prijs.quote:Op donderdag 2 september 2010 08:53 schreef zatoichi het volgende:
Olivier is echt prima, maar vooral voor de zware belgische bieren uiteraard; meestal loop ik niet helemaal recht meer als ik daar ben geweest...
andere vereniging geworden dan gepland of niet? Anders zie ik je vast nog wel eensquote:Op woensdag 1 september 2010 21:36 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja dat was ik jaIk ben nu inderdaad lid van een studentenvereniging, welke dat is zeg ik liever niet omdat ik toch zo anoniem mogelijk wil blijven
Laatst zei iemand ook al tegen me van "ben jij Eva4Evah van dat forum" brrrr, ik wil dat echt nie he, ik wil lekker anoniem zijn op internet.
UVSV toevallig?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:56 schreef The6thgate het volgende:
[..]
andere vereniging geworden dan gepland of niet? Anders zie ik je vast nog wel eensanonimiteit is overrated
Hoe weet jij om welke vereniging het gaatquote:Op donderdag 2 september 2010 09:56 schreef The6thgate het volgende:
[..]
andere vereniging geworden dan gepland of niet? Anders zie ik je vast nog wel eensanonimiteit is overrated
Als het dezelfde vereniging is en je vorige week op intro was wel jaquote:Op donderdag 2 september 2010 11:09 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
(of misschien heb ik je al ontmoet, dat zou wel bizar zijn)
Omdat je de naam wel eens hebt genoemd in een eerder topic.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:09 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Hoe weet jij om welke vereniging het gaatHeb ik me toch ergens verluld... haha. Maar nee, dan zien we elkaar misschien nog wel
(of misschien heb ik je al ontmoet, dat zou wel bizar zijn)
Grappig om m'n werkplek in aanbouw te zien. Wanneer is dat kantorencomplex er neergezet eigenlijk?quote:Op donderdag 2 september 2010 08:56 schreef Hansieworst het volgende:
[ afbeelding ]
Daar waar alles om draait.
Oh, dat weet ik al niet eens meer.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat je de naam wel eens hebt genoemd in een eerder topic.
Mijn vrouw werkt in hetzelfde gebouw, alleen niet bij conclusion...quote:Op donderdag 2 september 2010 12:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Grappig om m'n werkplek in aanbouw te zien. Wanneer is dat kantorencomplex er neergezet eigenlijk?
Rennen bedoel je? Als je te langzaam loopt word je neergestoken.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:25 schreef Q. het volgende:
Ja, daar word je vrolijk van, loop eens een uurtje rond op de Lijnbaan of Hoogstraat. Of in die shabby expeditiestraatjes die daar overal zijn..
Zitten nog best veel bedrijven daar. Werk zelf ook niet in de toren, maar in de laagbouw er achterquote:Op donderdag 2 september 2010 13:00 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt in hetzelfde gebouw, alleen niet bij conclusion...
Jaar of 2 / 3 geleden.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Grappig om m'n werkplek in aanbouw te zien. Wanneer is dat kantorencomplex er neergezet eigenlijk?
Da's toch de vrouwelijke tegenhanger van het corps met al die lekkere wijven?quote:
Nu wellicht. In mijn tijd was het voor uffen nog stoer om dik te zijn...quote:Op donderdag 2 september 2010 14:55 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Da's toch de vrouwelijke tegenhanger van het corps met al die lekkere wijven?
Oi, dat wil je inderdaad niet hebben nee.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nu wellicht. In mijn tijd was het voor uffen nog stoer om dik te zijn...
Is nog steeds een beetje zo. In het 1ste jaar zijn ze allemaal rammend geil. Dan vanaf het tweede jaar splitst de groep zich op. Je krijgt de eindbazen die je altijd bezopen in de stad ziet, die worden dus dik. Dan heb je ook de bieb-uffen, die zitten hele dag in de bieb, halen hun punten en sporten er ook nog eens bij. Dat zijn de goede vrouwen, maar ze zijn moeilijk te regelen aangezien je ze nooit in de stad ziet. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo graag naar de bieb ga in mn soepele outfitquote:Op donderdag 2 september 2010 15:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, de beruchte "Freshman Fifteen" . Zie je vooral bij verenigingsmeiden idd.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha heb je die link doorgelezen?quote:Op donderdag 2 september 2010 16:12 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Ah, de beruchte "Freshman Fifteen" . Zie je vooral bij verenigingsmeiden idd.
Zolang het binnen de perken blijft vind ik het niet erg hoor
Ja, daardoor krijgen die verenigingsmeiden het gevoel dat het normaal is om aan te komen. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaanquote:Op donderdag 2 september 2010 16:14 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Haha heb je die link doorgelezen?
Haha, nooooou, ik was echt niet van plan om dik te wordenquote:Op donderdag 2 september 2010 16:18 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Maak je borst maar nat Eva4evah
Ik spreek je over een jaar welquote:Op donderdag 2 september 2010 16:34 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Haha, nooooou, ik was echt niet van plan om dik te worden
Dan ben je geen actief lidquote:Op donderdag 2 september 2010 16:34 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Haha, nooooou, ik was echt niet van plan om dik te worden
Zijn jullie zelf allemaal netjes op gewicht gebleven in je studententijd?quote:Op donderdag 2 september 2010 16:12 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Ah, de beruchte "Freshman Fifteen" . Zie je vooral bij verenigingsmeiden idd.
Bij mij is het daarna pas begonnen.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn jullie zelf allemaal netjes op gewicht gebleven in je studententijd?
Ik rookte toen nog, dan is het niet zo heel moeilijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zekerr, gewoon blijven sporten.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, het vele bier drinken compenseerde ik destijds met slechte, weinig voedbare magnetronmaaltijden. Sinds ik samenwoon met een vrouw eet ik en voedzaam en drink ik nog steeds, waardoor het gewicht toeneemt...quote:Op donderdag 2 september 2010 17:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hèhè herkenbaar. Alhoewel ik moet zeggen dat het bij mij maar om een paar kilo gaat. Ik sport nog elke week een paar keer dus het blijft bij mij aardig op peilquote:Op vrijdag 3 september 2010 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, het vele bier drinken compenseerde ik destijds met slechte, weinig voedbare magnetronmaaltijden. Sinds ik samenwoon met een vrouw eet ik en voedzaam en drink ik nog steeds, waardoor het gewicht toeneemt...
Jij pakt meteen de trein naar je veilige huis natuurlijk.quote:
Nee, pak de bus om na 4 haltes uit te stappen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:54 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Jij pakt meteen de trein naar je veilige huis natuurlijk.
Wat is er mis met een beetje chillen met een biertje na colleges?
En dan veilig naar binnen rennen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:55 schreef s0k het volgende:
[..]
Nee, pak de bus om na 4 haltes uit te stappen.
Waarom fietsen als je gratis OV hebt?quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:06 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En dan veilig naar binnen rennen natuurlijk.
Tevens, een afstand van 4 haltes niet gaat fietsen.
Troll.quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:30 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Waarom fietsen als je gratis OV hebt?
Omdat er in de binnenstad geen gras ligt misschienquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:11 schreef s0k het volgende:
Natuurlijk niet. Maar waarom zou ik in godsnaam in de uithof in het gras gaan liggen terwijl de stad veel leuker is. Is mij volstrekt onduidelijk.
Oh bah! Vergeten dat dat was.. ik zou d'r eigenlijk niet zijn vandaag. Maar tot vanavond wachten met boodschappen gaan doen dan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:33 schreef The6thgate het volgende:
Er is weer eens braderie op de straatwegDan staat er altijd een aap voor m'n deur met een harde luchthoorn incl. irritant deuntje dat elke 10 minuten af gaat. Gelukkig moet ik vandaag werken.
Hoezo nou weer troll? Omdat ik student ben heb ik gratis OV door de week. Dan gebruik ik liever die 10min extra die ik overhoud door de bus te nemen en niet te fietsen met slapen ofzo, klinkt toch niet heel gek?quote:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 03:06 schreef NoBody122 het volgende:
Zo, laat ik mij ook maar weer eens melden in het Utrecht-topic.
Waar is de OP van voorheen gebleven, met die google map?
Ik heb al vanaf vanmorgen 10 uur een Peter Beense-wannabe hier vooraan de straat die elke 5 minuten gratis cd's uitdeelt en van geen ophouden weet. Wel bewonderenswaardig hoor, zijn uithoudingsvermogen, zeker in combinatie met zijn gewicht, maar van mij mag hij best een jaartje of wat pauze inlassen nu...quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:33 schreef The6thgate het volgende:
Er is weer eens braderie op de straatwegDan staat er altijd een aap voor m'n deur met een harde luchthoorn incl. irritant deuntje dat elke 10 minuten af gaat. Gelukkig moet ik vandaag werken.
haha ik zag er een paar die deze beschrijving pasten... dat in combinatie met heel ondiep met kinderwagens en oma in de rolstoel..quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb al vanaf vanmorgen 10 uur een Peter Beense-wannabe hier vooraan de straat die elke 5 minuten gratis cd's uitdeelt en van geen ophouden weet. Wel bewonderenswaardig hoor, zijn uithoudingsvermogen, zeker in combinatie met zijn gewicht, maar van mij mag hij best een jaartje of wat pauze inlassen nu...
Hehe, zat met hetzelfde. Uiteindelijk maar naar de Plus op de Plantage gegaan, daar kan ik naartoe zonder over de straatweg te moeten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:01 schreef The6thgate het volgende:
Er wordt al weer driftig opgeruimd. Gok dat ik over een half uurtje wel weer naar de AH kan fietsen
Waterfietsen is leuker dan een rondvaart. Maaaar als je ook nog de Dom wil beklimmen is het misschien ook wel een beetje teveel van het goede danquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:50 schreef Ruud het volgende:
Morgen ga ik met iemand uit het buitenland naar Utrecht, beetje de toerist uithangen
Ga in ieder geval de Dom beklimmen en een rondvaart door de gracht maken. Iemand verder nog een leuk idee?
Ik weet niet of ze daar voor in is, ik ken haar nog helemaal nietquote:
Wat is daar te doen? Hoeren zeker?quote:Hardebollestraat?
Leuk idee wel ja, ik ga het voorleggenquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:53 schreef Naamah het volgende:
[..]
Waterfietsen is leuker dan een rondvaart. Maaaar als je ook nog de Dom wil beklimmen is het misschien ook wel een beetje teveel van het goede dan
Ja.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:58 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daar voor in is, ik ken haar nog helemaal niet
[..]
Wat is daar te doen? Hoeren zeker?
Ze komt uit Thailand, dus wat hoeren betreft hoef ik haar niets te laten zienquote:Op zaterdag 4 september 2010 19:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja.
Misschien leuk om te laten zien omdat NL bekend staat als het land van hoeren en wiet.
Nogmaals, het is beide best wel vermoeiend. Dus wel zorgvuldig plannen, tenzij je allebei een superconditie hebtquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:58 schreef Ruud het volgende:
[..]
Leuk idee wel ja, ik ga het voorleggen
Vergeet haar dan ook niet de oude kloostertuin van de Dom te laten zien. De Dom is trouwens echt niet de enige mooie kerk van Utrecht.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:20 schreef s0k het volgende:
Laat dan alleen de Domkerk zien, incl toren. Dat moet genoeg zijn. Je tijd verdoen met de andere kerken is echt onzin. Tenzij je Olivier ook nog als kerk beschouwd.
De Inktpot is maar 1x per 5 jaar open.quote:Op zondag 5 september 2010 08:26 schreef Nielsch het volgende:
Komende zaterdag is het weer Open Monumentendag. De perfecte gelegenheid om eens wat gebouwen te bekijken waar je normaal nooit inkomt.
Zie voor de openstellingen: http://www.openmonumentendagutrecht.nl/informatie.aspx?ID=286
persoonlijke tip en interesse: de toren van de Buurkerk.
Een aantal jaar geleden ben ik in De Inktpot geweest, dat was ook erg mooi. Staat er nu niet meer tussen.
Dit is echt succes gegarandeert; waar wij orgels over het algemeen een beetje suf vinden is dat voor buitenlanders cultureel hoogwaardig.quote:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:20 schreef s0k het volgende:
Laat dan alleen de Domkerk zien, incl toren. Dat moet genoeg zijn. Je tijd verdoen met de andere kerken is echt onzin. Tenzij je Olivier ook nog als kerk beschouwd.
Ugh, ja ik leef nog maar ik vind het wel echt naar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:11 schreef Nielsch het volgende:
Eva4Evah, leef je nog?
http://www.nu.nl/binnenla(...)-studentenflat-.html
Ja, je woont in een stad, dan wil je natuurlijk geen lawaai of levendigheid hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:14 schreef speknek het volgende:
30, 1 en 2 is het weer oktoberfest
http://www.oktoberfestutrecht.nl/
Deze keer aan de Weg tot de Wetenschap, want de omwonenden van het Wilhelminapark hadden geklaagd (het eindigde om half twaalf). Vorig jaar heb ik me bijkans doodgelachen. Gaat hier heen mensen!
Is uiteindelijk hierbij gebleven, was leukquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:50 schreef Ruud het volgende:
Ga in ieder geval de Dom beklimmen en een rondvaart door de gracht maken.
Wtf dat ken ik helemaal nietquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:14 schreef speknek het volgende:
30, 1 en 2 is het weer oktoberfest
http://www.oktoberfestutrecht.nl/
Deze keer aan de Weg tot de Wetenschap, want de omwonenden van het Wilhelminapark hadden geklaagd (het eindigde om half twaalf). Vorig jaar heb ik me bijkans doodgelachen. Gaat hier heen mensen!
Was vorig jaar voor het eerst.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:49 schreef The6thgate het volgende:
Wtf dat ken ik helemaal nietIs dat ieder jaar? Dan heb ik echt iets gemist.
Helaas alleen een baggerfoto (waar mijn in lederhosen en dirndl uitgedoste vriendengroep niet opstaat), maar denk dit en dan nog een stuk kanslozer:quote:Eens kijken of ik wat geinteresseerden kan vinden. Hoe kansloos is het?
quote:Op donderdag 2 september 2010 16:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Is nog steeds een beetje zo. In het 1ste jaar zijn ze allemaal rammend geil. Dan vanaf het tweede jaar splitst de groep zich op. Je krijgt de eindbazen die je altijd bezopen in de stad ziet, die worden dus dik. Dan heb je ook de bieb-uffen, die zitten hele dag in de bieb, halen hun punten en sporten er ook nog eens bij. Dat zijn de goede vrouwen, maar ze zijn moeilijk te regelen aangezien je ze nooit in de stad ziet. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo graag naar de bieb ga in mn soepele outfit
Jaquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:26 schreef The6thgate het volgende:
Ik zie helemaal geen bier op die foto? (of zit dat op de camera). Zijn er literpullen?
Realiseer me net dat ik eigenlijk echt nauwelijks meer uit gaquote:Op woensdag 8 september 2010 23:06 schreef dreamzk het volgende:
Ik heb ook even vlug dating advies van jullie nodig. Over 2 weken (weekend van de 25ste) komt een vakantie scharrel langs. Ze moet tot 7 uur werken dus daarna moet ik haar utrecht laten zien. Utrecht in het donker vind ik het mooiste maar op dit moment kom ik niet verder dan de OG en daarna de Dom. Is er nog wat speciaals te zien s'avonds laat in Utrecht? En waar kan ik het beste zaterdagavond uitgaan? Als student zijnde ga ik nooit zaterdag avond uit dus ik heb geen flauw idee wat leuk is. Beurs vind ik een klote tent dus dat valt iig af voor mij
http://www.utrecht.nl/ima(...)Noord%20sept2010.pdfquote:Tijdens een bewonersavond op 16 september vragen wij de aanwezigen samen zelf met maquettemateriaal aan het werk te gaan. Stedenbouwkundig Bureau Rijnboutt geeft vooraf een presentatie over hoogbouw. Daarna kan iedereen aan de slag. Vervolgens geeft elke groep een korte presentatie over hun maquette.
Je kan de Trajectum Lumen route lopen, erg mooi als het donker is.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:06 schreef dreamzk het volgende:
Ik heb ook even vlug dating advies van jullie nodig. Over 2 weken (weekend van de 25ste) komt een vakantie scharrel langs. Ze moet tot 7 uur werken dus daarna moet ik haar utrecht laten zien. Utrecht in het donker vind ik het mooiste maar op dit moment kom ik niet verder dan de OG en daarna de Dom. Is er nog wat speciaals te zien s'avonds laat in Utrecht? En waar kan ik het beste zaterdagavond uitgaan? Als student zijnde ga ik nooit zaterdag avond uit dus ik heb geen flauw idee wat leuk is. Beurs vind ik een klote tent dus dat valt iig af voor mij
Stick 'm up punkquote:Op donderdag 9 september 2010 18:25 schreef Nielsch het volgende:
+ zaterdag Fun Lovin' Criminals in Tivoli. Als je het ding is, is dat natuurlijk ook een leuke optie. Wel wat duurder dan gewoon ergens gaan dansen.
http://upload.wikimedia.o(...)_Bakkerbrug_1900.jpg deze moet je wel ergens kunnen laten drukken (al is poster misschien weer net te groot, kwaliteit is niet super).quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zou die foto uit het 1e bericht ook op posterformaat verkrijgbaar zijn?
Ik heb hier aan de muur een groot canvasdoek hangen met een historisch aanblik van Utrecht. Ik heb bij het Utrechts Archief een mooie ansichtkaart gehaald met een foto uit pak 'em beet 1890. Die heb ik op een zeer hoge resolutie ingescand en daarna via de website van de HEMA op het grootste formaat canvas laten drukken. Stukken goedkoper dan bij een galerie en erg mooi.quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zou die foto uit het 1e bericht ook op posterformaat verkrijgbaar zijn?
Zag ik ook vandaag, lekkere puinhoop is het daar nu.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:06 schreef The6thgate het volgende:
Ah de eerste brug over de catherijnesingel is er niet meer (vanaf de ASW gezien).
Oh, dank voor de waarschuwing, was het idd vergeten (er wilde iemand zaterdag met me naar de bioscoop).quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:38 schreef speknek het volgende:
Suikerfeest. Dat betekent dus t/m zondag niet de binnenstad in en zeker niet naar de bioscoop.
oh ja natuurlijk...quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:38 schreef speknek het volgende:
Suikerfeest. Dat betekent dus t/m zondag niet de binnenstad in en zeker niet naar de bioscoop.
In een restaurant met 1 ster? Vind ik vrij pretentieus (als ze geen goedkopere hebben).quote:Op maandag 13 september 2010 14:41 schreef speknek het volgende:
Karel V?
Voorgerechten die beginnen bij 50 euro.
Nee, was niet in Utrecht. Karel V is ook niet "het beste restaurant van Nederland".quote:Op maandag 13 september 2010 14:41 schreef speknek het volgende:
Karel V?
Voorgerechten die beginnen bij 50 euro.
Ja ik loog, op de eerste pagina waren ze allemaal 50 euro, wat verderop waren ook goedkopere te vinden. Overigens vond ik het ook vrij duur voor wat je kreeg.quote:Op maandag 13 september 2010 15:00 schreef Vanyel het volgende:
In een restaurant met 1 ster? Vind ik vrij pretentieus (als ze geen goedkopere hebben).
Officieel wordt Oud Sluis als beter gezien in alle ranglijsten (vb. Oud Sluis is 19de en Librije 37ste van de wereld). Maar ik denk dat dat iets meer is voor de specialisten omdat verschil te proeven. Ik kon het verschil tussen de Librije en Oud Sluis qua smaaksensatie in ieder geval niet proeven. Maar het was in ieder geval overheerlijk en de reis naar Sluis dubbel en dwars waard.quote:Op maandag 13 september 2010 15:08 schreef speknek het volgende:
Oh sorry, ik had het verkeerd gelezen, las beste restaurant van Utrecht, in plaats van Nederland. Zal inderdaad wel de Librije of Parkheuvel zijn. Edit: of Oud Sluis natuurlijk.
Geeft aan waar de stadsmuur vroeger stond. Blijkbaar kan je nog resten ervan onder de grond zien. Reden waarom ik dit weet is omdat ik eens in de Rabobank te Utrecht lang moest wachten en maar naar die tv keken die ze daar hebben met reclame van Rabobank. Werd helemaal uitgelegd en zag je ook beelden van hoe het er onder de grond uitziet. Volgens mij kan je zelfs een rondleiding er langs nemen.quote:Op maandag 13 september 2010 15:38 schreef Neelix het volgende:
Nou ben ik er al echt een flink aantal keer langsgereden en gelopen, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen flauw idee wat nou het idee achter die "goten" met stoom en licht bij het Domplein en de Zadelstraat zijn.
Weet iemand dat?
Inderdaad, de stadsmuur liep heel ergens anders. Er zijn helaas nog maar hele kleine stukjes stadsmuur over. In Amersfoort is die mooi bewaard gebleven.quote:Op maandag 13 september 2010 19:55 schreef Battlefan het volgende:
Stadsmuur? Was toch de grens van het Romeinse castellum?
Kan ook, die hele reclame was zonder geluid dus ik gokte er maar opquote:Op maandag 13 september 2010 19:55 schreef Battlefan het volgende:
Stadsmuur? Was toch de grens van het Romeinse castellum?
Dat is het zeker niet, want het castellum lag ten noorden van die spleten.quote:Op maandag 13 september 2010 22:30 schreef okiokinl het volgende:
volgens mij is het de grens van het romeinse rijk. bij die op t domplein heb je ook een grenspaal staan.
de oude stadsmuur liep helemaal langs de singel, de singel was de water barriere. de bolwerken waren versterkingen, die waar de sterrenwacht op staat is nog de best bewaarde. als je bij de schouwburg de singel opgaat, richting lepelenburg, staat daar nog een stukje stadsmuur.
je hebt gelijk..quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:11 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dat is het zeker niet, want het castellum lag ten noorden van die spleten.
Aanrijding met tram ofzo? 'k Hoorde nogal wat sirenes.quote:P 1 BEKNELLING 5 MEIPLEIN UTRECHT (Classificatie: middel hv) (GRIP: 1) Eenh: REG799 COH591 IJS916
14-09-2010 17:53:35 - Utrecht - Utrecht
LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR MKA :UTRECHT 5 MEIPLEIN COORDINAAT L 1 7D
14-09-2010 17:53:14 - Amsterdam-Amstelland - Utrecht
P 1 BEKNELLING 5 MEIPLEIN UTRECHT (Classificatie: middel hv) Eenh: UTR802 UTR602 UTR767
14-09-2010 17:50:20 - Utrecht - Utrecht
Is inderdaad heel vreemd. Die trams rijden op kruispunten heel langzaam en toeteren keihard als er iets op het spoor rijdt/loopt. Het lijkt me dat die bus door rood is gereden. Maar ik was er niet bij ofzoquote:Op dinsdag 14 september 2010 18:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoe krijgen ze dat nou voor elkaar joh?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:48 schreef s0k het volgende:
Over het OV gesproken, het is weer een ramp in lijn 11 en 12 de afgelopen 2 weken. Ik kan gewoon niet meer in de 11 instappen omdat die bussen al voor het JKH al vol schijnen te zijn.
Dat komt omdat alle nieuwe sjaars nog elke dag braaf naar college gaan.quote:Op dinsdag 14 september 2010 23:48 schreef s0k het volgende:
Over het OV gesproken, het is weer een ramp in lijn 11 en 12 de afgelopen 2 weken. Ik kan gewoon niet meer in de 11 instappen omdat die bussen al voor het JKH al vol schijnen te zijn.
Ja.quote:
Klopt. Rammend irritant. Vorige week was het nog iets drukker. Dankzij al die feuterige intro gezeik. Moest vandaag gewoon de fiets pakken, anders was ik te laat voor me tentamen.quote:Op woensdag 15 september 2010 00:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat komt omdat alle nieuwe sjaars nog elke dag braaf naar college gaan.
Ik ben voor voorang voor ouwejaarsquote:Op woensdag 15 september 2010 00:07 schreef s0k het volgende:
[..]
Klopt. Rammend irritant. Vorige week was het nog iets drukker. Dankzij al die feuterige intro gezeik. Moest vandaag gewoon de fiets pakken, anders was ik te laat voor me tentamen.
Met de bus fiets dus...quote:Op dinsdagavond is er een ernstig ongeval gebeurd met de sneltram Utrecht-Nieuwegein bij het 5-meiplein. Hierbij is de tram ontspoord. Door het ongeluk is er op dit moment geen tramverkeer mogelijk tussen Utrecht Centraal en halte Westraven.
Er worden bussen ingezet om het vervoer tussen Utrecht Centraal en Westraven te verzorgen.
Tussen Nieuwegein/IJsselstein en de halte Westraven rijden wél trams.
Het is nog niet bekend wanneer de trams weer kunnen gaan rijden.
Want met een gebroken vinger kun je ... de fietsbel niet bedienen?quote:Op woensdag 15 september 2010 08:53 schreef zatoichi het volgende:
Hmm je kan tenminste met de fiets; ik loop met een gebroken vinger rond en ben echt afhankelijk van het OV; in ieder geval morgen als ik in Nieuwegein moet zijn...
Geen rare vraag; maar in het begin zetten ze je hele onderarm in het gips (ik vroeg me ook af of dat nodig was, maar dat schijnt zo te zijn...quote:Op woensdag 15 september 2010 10:58 schreef TMan het volgende:
[..]
Want met een gebroken vinger kun je ... de fietsbel niet bedienen?
Sorry, zonder gekheid, waarom kun je niet fietsen met een gebroken vinger?
Zou wel geinig zijn als je nu constant met de hitlergroet bent ingegipst hehequote:Op woensdag 15 september 2010 11:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Geen rare vraag; maar in het begin zetten ze je hele onderarm in het gips (ik vroeg me ook af of dat nodig was, maar dat schijnt zo te zijn...
Nu het is geopereerd zit enkel mijn complete hand in het verband, maar mijn ringvinger zit aan mijn middelvinger gespalkt en goed ingetaped; ik kan net dingen oppakken met mijn wijsvinger en duim, maar geen zaken zoals kopjes en zo. Schrijven is ook amper mogelijk.
Verder draag ik gewoon een mitella, dus ik loop erbij als napoleon... Fietsen zou wel kunnen, maar dan met één hand; en als ik val ben ik waarschijnlijk weer terug bij af....
Jee, dat is bizar. Misschien zodat je je pols ook niet kunt bewegen ofzo?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Geen rare vraag; maar in het begin zetten ze je hele onderarm in het gips (ik vroeg me ook af of dat nodig was, maar dat schijnt zo te zijn...
Nu het is geopereerd zit enkel mijn complete hand in het verband, maar mijn ringvinger zit aan mijn middelvinger gespalkt en goed ingetaped; ik kan net dingen oppakken met mijn wijsvinger en duim, maar geen zaken zoals kopjes en zo. Schrijven is ook amper mogelijk.
Verder draag ik gewoon een mitella, dus ik loop erbij als napoleon... Fietsen zou wel kunnen, maar dan met één hand; en als ik val ben ik waarschijnlijk weer terug bij af....
Vertelquote:Op zaterdag 18 september 2010 10:22 schreef Neelix het volgende:
Ik moest gister in het ziekenhuis zijn en was een beetje aan de late kant, dus ben maar met de bus gegaan ipv de fiets. Heenweg lijn 11, terugweg lijntje 12S...sjonge wat een ervaring en herinneringen
Sja, als je 6 jaar gestudeerd hebt dan heb je best veel herinneringen daarquote:
heb hier ook jaren gestudeerd, maar nee, geen herinneringen aan bus 12quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:54 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sja, als je 6 jaar gestudeerd hebt dan heb je best veel herinneringen daar
En als je dan al die studenten ziet nu dan voel je je ineens oud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2010 14:38:53 ]![]()
quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
heb hier ook jaren gestudeerd, maar nee, geen herinneringen aan bus 12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo vaak ging ik ook niet met de bus, vanaf het IBB is dat toch vaak een kansloze bezigheid. Maar toch, het heeft iets nostalgisch![]()
![]()
Ik had het gelezen op zo'n 112 melding site maar dat was te ver weg.quote:Op zondag 19 september 2010 11:32 schreef Neelix het volgende:
Misschien was het dit wel: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/260611![]()
je zal dat idd niet heel ver horen, maar toch, wat een bizar ongeluk en dat je daar van weg kan lopen.
Dan zijn die auto's heel veilig, of die bestuurder was helemaal dronken en/of stoned.![]()
vriend van mij woond daar om de hoek...quote:Op maandag 20 september 2010 13:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Kolere zeg, wat een brand in Sterrenwijk
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/261282
![]()
![]()
Goed van je!quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:34 schreef DeBassist het volgende:
ik hou van utrecht![]()
ga er zo vaak heen als ik kan![]()
Ik blijf deze toch ontzettend mooi vinden: http://web.me.com/evelinebouwkamp/1001kleuren/Utrecht.html![]()
Pfff.. Zondag weer is de halve stad afgesloten vanwege een hardloopwedstrijd
..................................................................................................................................................![]()
Wel met 030, kleinere gerechtjes, erg lekker. Wel erg druk (pakweg 2 jaar geleden)quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:53 schreef rajknier het volgende:
Iemand ervaring met Sparkling (Voorstraat) of het vlakbij gelegen 030?
![]()
030 heb ik een keer het 5-gangen verrassingsmenu genomen. Was zeker niet slecht, maar voor de prijs niet bijster bijzonder of origineel. Heeft bij mij geen verpletterende indruk achtergelaten en denk niet dat ik er (voor dat geld) nogmaals zal eten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:53 schreef rajknier het volgende:
Iemand ervaring met Sparkling (Voorstraat) of het vlakbij gelegen 030?
Sparkling ken ik niet...![]()
Henk en Ingrid hebben vast de frituur aan laten staan!quote:Op maandag 20 september 2010 13:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Kolere zeg, wat een brand in Sterrenwijk
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/261282![]()
Ze staat regelmatig op de oude gracht haar doeken te verkopen. Zelf ook nog over getwijfeld, maar vond het toch wat teveel geld, ik ben bang dat je het snel zat wordt.quote:Op maandag 20 september 2010 23:33 schreef Neelix het volgende:
Ik blijf deze toch ontzettend mooi vinden: http://web.me.com/evelinebouwkamp/1001kleuren/Utrecht.htmlThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik vind het ook wel veel geld, maar dat stadhuisbrug gezicht vind ik toch wel erg mooi. Als zwartwit foto is ie mooi, maar deze staat net wat vrolijkerquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze staat regelmatig op de oude gracht haar doeken te verkopen. Zelf ook nog over getwijfeld, maar vond het toch wat teveel geld, ik ben bang dat je het snel zat wordt.denk dat ik er toch maar een ga halen binnenkort.
![]()
in sterrewijk heten ze sjonnie en anita.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Henk en Ingrid hebben vast de frituur aan laten staan!
![]()
tegenwoordig heten ze Henk en Ingrid!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:11 schreef okiokinl het volgende:
[..]
in sterrewijk heten ze sjonnie en anita.
![]()
ik heb nog nooit en ingrid gekend volgens mij... misschien wonen die allemaal in wilders land?quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tegenwoordig heten ze Henk en Ingrid!
![]()
Wilders woonde tot een paar jaar geleden in Utrechtquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:41 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik heb nog nooit en ingrid gekend volgens mij... misschien wonen die allemaal in wilders land?![]()
![]()
Bron: DNU.nuquote:Na bijna vijf jaar praten zijn er nog steeds geen vervolgcontracten op de begin 2006 afgesloten Bilaterale Ontwikkel Overeenkomst (BOO) tussen gemeente Utrecht en Jaarbeurs. De komst van een casino, hotel en vooral bioscopen is daarmee nog vele jaren weg. Het Nederlands Filmfestival twijfelt inmiddels over de toekomst van Utrecht als gaststad van het prestigieuze evenement.
Willemien van Aalst, directeur van het Nederlandse Filmfestival dat woensdag weer zal losbarsten in de Domstad met de wereldpremière van Tirza, vraagt zich af of er voor het Nederlands Film Festival in Utrecht toekomst is als de bioscoopsituatie niet op zo kort mogelijke termijn wordt verbeterd. “Utrecht, ooit Filmstad nummer 1, heeft dringend behoefte aan een Megaplex op het Jaarbeursterrein en een Filmtheater annex Bibliotheek op het Smakkelaarsveld”, laat ze via haar woordvoerder desgevraagd weten.
Volgens de BOO-Jaarbeurs moeten voor 31 december 2012 vervolgcontracten worden gesloten anders vervalt een groot aantal afspraken tussen Utrecht en Jaarbeurs. Sinds begin 2008 communiceerde de gemeente meermaals dat die contracten op een haar na rond waren. “Alleen de puntjes moeten nog op de i”, was telkens de kreet. Contracten zijn er nog steeds niet.
In oktober 2009 dacht toenmalig wethouder Stationsgebied nog dat de contracten tussen de gemeente, Jaarbeurs, Holland Casino, Amrath Hotels en Wolff Bioscopen nog voor het eind van het jaar rond zouden zijn. Ook daarvan kwam niets terecht.
Inmiddels heeft de nieuwe wethouder Stationsgebied Victor Everhardt (D66) zijn eerste gesprek gehad met de top van de Jaarbeurs. Volgens zijn woordvoerder was het een gesprek om “samen over en weer te kijken naar de afspraken, doelstellingen en ambities”. Woordvoerder Talitsch: “Er is opnieuw vastgesteld dat deze ongewijzigd blijven bestaan. Besloten is dat er een werkgroep komt die een plan van aanpak maakt waarin de fasering en concrete stappen die moeten worden gezet in beeld worden gebracht. Zo'n werkgroep was er eerder niet. Nog dit jaar moeten daar zichtbare acties uit voort komen.”
Ik kan me de reactie van Van Aalst goed voorstellen. Het amateuristisch gekloot van de ambtenaren is om treurig van te worden. Nu dreigt Utrecht een zeer prestigieus festival te verliezen door de zeer trieste gang van zaken. De verantwoordelijken zouden zich diep, heel diep moeten schamen. De gemeente moet met het schaamrood op de kaken overgaan tot actie! Woorden hebben we al genoeg gehoord.![]()
Kanaleneiland zelfs.quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:45 schreef Neelix het volgende:
[..]
Wilders woonde tot een paar jaar geleden in Utrecht
![]()
Ja, in Utrecht heten echt 80.000 vrouwen Bep. (En nog een paar mannen)quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Die Uteregse volkstypes heten allemaal Bep.
![]()
quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:33 schreef Doedezemaar het volgende:
![]()
Ik ken er één en die heet inderdaad Bep
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*![]()
Ik heb 2 achterbuurvrouwen: Bep en Bertha. Hoor je over de schutting: Bertha, ben je daar? Ja Bep.....en dan begint alles op z'n plat Uteregs. Ik heb eigenlijk altijd wel een 'buurvrouw' Bep gehad.![]()
Inderdaad, mijn hele familie aan moeders kant komt uit Utrecht en ik heb dus een oudtante Bep...quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar ook een oudtante Mien, Riet en Toos![]()
Via mycitydeal/groupon kun je vandaag(en volgens mij ook morgen als extra deal) een voucher bestellen voor ¤7,95 waarmee je je haar kunt laten wassen, knippen en drogen bij de Haarhoek aan de Voorstraat, op maandag t/m vrijdag overdag.
http://www.groupon.nl/deals/utrecht
Mocht je mij credits gunnen, dan geef ik graag via PB mijn code door.
Voor ¤7,95 wil ik een kapper wel uitproberen.![]()
Oh beter. Laat daar altijd m'n haar knippen en het is weer hard nodig.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Via mycitydeal/groupon kun je vandaag(en volgens mij ook morgen als extra deal) een voucher bestellen voor ¤7,95 waarmee je je haar kunt laten wassen, knippen en drogen bij de Haarhoek aan de Voorstraat, op maandag t/m vrijdag overdag.
http://www.groupon.nl/deals/utrecht
Mocht je mij credits gunnen, dan geef ik graag via PB mijn code door.
Voor ¤7,95 wil ik een kapper wel uitproberen.Too much is never enough!![]()
Weet iemand een goed kuuroord/spa/wellness/stoombad achtig ding in Utrecht (of omgeving)? En niet al te duur? Ik zoek gewoon iets met turkse stoombaden, geurbaden, jacuzzi's et cetera.Google levert nog niet heel veel boeiends op...![]()
Oneens, ik vind het echt niet kunnen dat er nog meer belastinggeld naar die zakkenvullers van de jaarbeurs gaat. En waarvoor? Nóg een bioscoop? Er bestaan er al 6 in Utrecht waarvan de meerderheid doordeweeks voor lege zalen draait. Als je het stuk goed leest zijn het trouwens niet de woorden van Van Aalst, maar van een nou niet heel erg objectieve journalist.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bron: DNU.nu
Ik kan me de reactie van Van Aalst goed voorstellen. Het amateuristisch gekloot van de ambtenaren is om treurig van te worden. Nu dreigt Utrecht een zeer prestigieus festival te verliezen door de zeer trieste gang van zaken. De verantwoordelijken zouden zich diep, heel diep moeten schamen. De gemeente moet met het schaamrood op de kaken overgaan tot actie! Woorden hebben we al genoeg gehoord.
Und ein frau ist ein frau![]()
Ik ga wel eens naar Houten Sauna... tot voor kort hadden die een aanbieding dat als je lid werd van hun nieuwsbrief, je voor 10 euro naar binnen kon pp. Weet niet of dat nog steeds is...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:27 schreef Eva4Evah het volgende:
Weet iemand een goed kuuroord/spa/wellness/stoombad achtig ding in Utrecht (of omgeving)? En niet al te duur? Ik zoek gewoon iets met turkse stoombaden, geurbaden, jacuzzi's et cetera.Google levert nog niet heel veel boeiends op...
http://www.houtensauna.nl/
Owja op je verjaardag mag je gratis naar binnen (misschien ook een tip).
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2010 21:30:01 ]![]()
Het lijkt me dat als Wolff een megabioscoop bouwt, hun overige bioscopen (Hoog Catharijne, Camera/Studio en City/Movies) kunnen sluiten. Die zalen zijn echt zo uit de tijd en verouderd, daar trek je ook echt geen bezoekers mee. Ik heb geregeld films over geslagen omdat ze niet in de Rembrandt draaiden. Wachtte ik wel totdat ik een keer in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam was.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:47 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Oneens, ik vind het echt niet kunnen dat er nog meer belastinggeld naar die zakkenvullers van de jaarbeurs gaat. En waarvoor? Nóg een bioscoop? Er bestaan er al 6 in Utrecht waarvan de meerderheid doordeweeks voor lege zalen draait. Als je het stuk goed leest zijn het trouwens niet de woorden van Van Aalst, maar van een nou niet heel erg objectieve journalist.
![]()
Mijn fucking hemel, die burgemeester van ons is ECHT incompetent he... dat wisten we natuurlijk al veel langer, maar ik blijf me er continu weer over verbazen dat hij het ook weer keer op keer weet te bewijzen![]()
![]()
Zelfde. Catharijne ga ik categorisch niet heen (is het niet oud, dan zijn het wel de Marokkanen), Camera/Studio draait alleen Nederlandstalig en bagger en City/Movies, nouja dat gaat wel maar is mini. Je kan in Utrecht bijna alleen naar Rembrandt, en die verkloten de boel regelmatig en je hebt er ook veel films niet (onlangs bijvoorbeeld the Expendables, draaide alleen in C. maar daar pas ik dus voor). Wat mij betreft komt die megabioscoop er hoor, en dan kunnen ze inderdaad 2 van de 3 wegdoen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als Wolff een megabioscoop bouwt, hun overige bioscopen (Hoog Catharijne, Camera/Studio en City/Movies) kunnen sluiten. Die zalen zijn echt zo uit de tijd en verouderd, daar trek je ook echt geen bezoekers mee. Ik heb geregeld films over geslagen omdat ze niet in de Rembrandt draaiden. Wachtte ik wel totdat ik een keer in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam was.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Rembrandt vind ik maar kut, city movies is echt een prima bios; maar mij vind je toch vooral in louis hartlooper, springhaver of het hoogt; maar ja daar draaien ze weer ander soort films...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelfde. Catharijne ga ik categorisch niet heen (is het niet oud, dan zijn het wel de Marokkanen), Camera/Studio draait alleen Nederlandstalig en bagger en City/Movies, nouja dat gaat wel maar is mini. Je kan in Utrecht bijna alleen naar Rembrandt, en die verkloten de boel regelmatig en je hebt er ook veel films niet (onlangs bijvoorbeeld the Expendables, draaide alleen in C. maar daar pas ik dus voor). Wat mij betreft komt die megabioscoop er hoor, en dan kunnen ze inderdaad 2 van de 3 wegdoen.
![]()
Eva, idd Houten sauna en met optimelcodes kun je sparen voor 2e persoon gratis.
Anders heb je sauna Soesterberg, die doet wat meer met geurdingen.
En je kunt natuurlijk het nog wat verderop zoeken: de massa in de Zwaluwhoeve bij Harderwijk.
Er komt trouwens een saunacomplex bij de Maarsseveense Plassen.
Ik las dat onze burgemeester een of andere veiligheidsprijs gaat uitreiken bij winkelcentrum Rokade, ik kreeg bijna de neiging om er met rotte tomaten heen te gaan. Wat krijg ik toch een jeuk van die man.![]()
Ik kijk vrijwel nooit een film in Utrecht omdat de meeste zalen kut zijn of dat er sommige films helemaal niet afspelen. Meestal ga ik naar Amsterdam Bijlmer, die pathe naast het station. Grote bioscoop, veel zalen, nooit te druk, alle films. Eigenlijk alleen maar voordelen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als Wolff een megabioscoop bouwt, hun overige bioscopen (Hoog Catharijne, Camera/Studio en City/Movies) kunnen sluiten. Die zalen zijn echt zo uit de tijd en verouderd, daar trek je ook echt geen bezoekers mee. Ik heb geregeld films over geslagen omdat ze niet in de Rembrandt draaiden. Wachtte ik wel totdat ik een keer in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam was.
Gooi alle utrechtse bioscopen maar dicht en geef mij maar zo een mega bioscoop, zal een stuk beter werken dan dat ze allemaal los van mekaar werken.Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers![]()
Echt die megabioscopen zijn zo suf... Gezelligheid als een parkeergarage met als enig verschil dat een parkeergarage vaak beter wordt schoongehouden; verder hangen er alleen maar 15 jongetjes en meisjes; in zal 1 t/m 3 draait standaard film 1, en zaal 4 t/m 7 standaard film 2 en zaal 8 en 9 standaard film 3....
Iets eten of drinken koop je voor veel te veel geld bij zo neon verlichte plastice counter en kun je drinken op een vies bankje in de hal...
Nee doe mij dan maar het LHC, Hoogt en Springhaver waar je en lekker kunt eten, en lekker kunt drinken, en sfeervol kan zitten en ook nog eens meer variatie met die drie hebt dan één megabioscoop. Ohja en geen marrokaantjes of hollanders die lopen te bellen of schreeuwen tijdens de film/.![]()
Ook als daar miljoenen extra aan Utrechts belastinggeld naar toe moet? > Rechtstreeks in de zakken van de hoge piefen van de jaarbeurs? Dank U!quote:Op woensdag 22 september 2010 22:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelfde. Catharijne ga ik categorisch niet heen (is het niet oud, dan zijn het wel de Marokkanen), Camera/Studio draait alleen Nederlandstalig en bagger en City/Movies, nouja dat gaat wel maar is mini. Je kan in Utrecht bijna alleen naar Rembrandt, en die verkloten de boel regelmatig en je hebt er ook veel films niet (onlangs bijvoorbeeld the Expendables, draaide alleen in C. maar daar pas ik dus voor). Wat mij betreft komt die megabioscoop er hoor, en dan kunnen ze inderdaad 2 van de 3 wegdoen.
Eens. Ben laatst naar de film geweest bij Pathe ArenA. Heel steriele sfeer, je gaat naar binnen, kijkt film en gaat weer naar buiten. In dit geval zat er zelfs geen pauze in, dus drankjes halen tussendoor ging ook niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 09:14 schreef zatoichi het volgende:
Echt die megabioscopen zijn zo suf... Gezelligheid als een parkeergarage met als enig verschil dat een parkeergarage vaak beter wordt schoongehouden; verder hangen er alleen maar 15 jongetjes en meisjes; in zal 1 t/m 3 draait standaard film 1, en zaal 4 t/m 7 standaard film 2 en zaal 8 en 9 standaard film 3....
Iets eten of drinken koop je voor veel te veel geld bij zo neon verlichte plastice counter en kun je drinken op een vies bankje in de hal...
Nee doe mij dan maar het LHC, Hoogt en Springhaver waar je en lekker kunt eten, en lekker kunt drinken, en sfeervol kan zitten en ook nog eens meer variatie met die drie hebt dan één megabioscoop. Ohja en geen marrokaantjes of hollanders die lopen te bellen of schreeuwen tijdens de film/.
Slightly OT: Imax is highly overrated. Het enige wat ik ervan merkte was dat ze de bas veel te ver open hadden gedraaid. Maar voor de extra kwaliteit hoef je het echt niet te doen.![]()
Ik heb ook niks met megabioscopen, saaie ongezellige bende. Ik weiger over het algemeen ook iets te kopen bij een bioscoop vanwege de prijzen. Je bent 8 euro kwijt voor wat drinken en popcorn, dat vind ik echt over the top![]()
Ow ja, ik neem altijd zelf drinken mee hoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:29 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook niks met megabioscopen, saaie ongezellige bende. Ik weiger over het algemeen ook iets te kopen bij een bioscoop vanwege de prijzen. Je bent 8 euro kwijt voor wat drinken en popcorn, dat vind ik echt over the top
¤ 4,50 voor een verkleinde beugelfles Grolsch![]()
Okee, ga ik onthouden, thnx.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ga wel eens naar Houten Sauna... tot voor kort hadden die een aanbieding dat als je lid werd van hun nieuwsbrief, je voor 10 euro naar binnen kon pp. Weet niet of dat nog steeds is...
http://www.houtensauna.nl/
Owja op je verjaardag mag je gratis naar binnen (misschien ook een tip).
![]()
![]()
Ik ga het zaterdag uitproberen! Ben benieuwd!quote:Op maandag 13 september 2010 14:09 schreef speknek het volgende:
Gisteren bij Amberes gegeten op de Burg. Reigerstraat. Staat standaard op nr 1 op iens.nl. Pokkeduur, maar erg lekker. Het wijnarrangement was ook puik.
![]()
Klopt! Persoonlijk vind ik die in Veenendaal nog net ietsje beter dan die in Houten, maar die in Houten is prima te bereiken met het OV, en die in Veenendaal wat dat betreft een stuk minder, daarvoor moet je eigenlijk een auto hebben.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:33 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Er zit er ook eentje in Veenendaal. Volgens mij is die ook wel mooi
![]()
Utrecht heeft hele gave filmhuizen waar ik ook zeker graag kom. Met name Springhaver en LHC, omdat je daar ook heerlijk kan eten en er gewoon een leuke sfeer hangt. De films zijn er vaak heel mooi. Maar soms wil ik gewoon een gave Hollywoodfilm zien op een groot scherm en met keihard geluid (300, Star Trek, Batman e.d.) en dan voldoen de Utrechtse bioscopen toch echt niet vergeleken met die in Amsterdam en Rotterdam.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Rembrandt vind ik maar kut, city movies is echt een prima bios; maar mij vind je toch vooral in louis hartlooper, springhaver of het hoogt; maar ja daar draaien ze weer ander soort films...![]()
oh exploitablequote:Op donderdag 23 september 2010 17:35 schreef TMan het volgende:
Hmm... Aleid komt morgen op m'n werk langs en ik zit in m'n opzegtermijn...They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nou moet ik me zeker in gaan houden als amberes me niet is bevallen zaterdag?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:18 schreef speknek het volgende:
Nun ist das heil und die kraft und das reich und die macht
![]()
![]()
volgens mij heb ik daar echt nog nooit gepostquote:Op donderdag 23 september 2010 20:18 schreef speknek het volgende:
Nun ist das heil und die kraft und das reich und die macht
![]()
quote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volgens mij heb ik daar echt nog nooit gepost
Nee hoor, heb ook hele negatieve commentaren gelezen, van mensen die heel lang moesten wachten. Wij waren er redelijk vroeg dus hadden alle aandacht, maar het zou zo maar mis kunnen gaan. In elk restaurant kan dat natuurlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:20 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou moet ik me zeker in gaan houden als amberes me niet is bevallen zaterdag?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Iemand die nog een leuk tentje weet waar je als student een beetje voor een redelijke prijs wat kan eten?Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.![]()
Spuit 11....lees even terug wat hier eerder in het topic stond.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:21 schreef okiokinl het volgende:
bij de jaarbeurs komt een muliplex geloof ik, IVM het UCP.
![]()
Mr Jacksquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:57 schreef Zero17 het volgende:
Iemand die nog een leuk tentje weet waar je als student een beetje voor een redelijke prijs wat kan eten?
![]()
![]()
lol het erge is dat ik dat gewoon wist, en toch schrijf ik het op..quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:06 schreef Neelix het volgende:
[..]
Spuit 11....lees even terug wat hier eerder in het topic stond.
![]()
![]()
wat is voor jou een redelijke prijs is dan een betere vraag....quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:57 schreef Zero17 het volgende:
Iemand die nog een leuk tentje weet waar je als student een beetje voor een redelijke prijs wat kan eten?
![]()
Stairway, Florin, Broers, Basket (quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:57 schreef Zero17 het volgende:
), mick o' connels, mr. jacks
Met google vind je er nog 10 meer.Und ein frau ist ein frau![]()
Hij wil alleen eten, niet doodquote:![]()
Mick O'connels is echt prima voor weinig geldToo much is never enough!![]()
Mr Jacks is eten voor een stundentikoze prijs met een studentikoze sfeer.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Hij wil alleen eten, niet dood![]()
Mick O'connels is echt prima voor weinig geld
En als er echt was mis was met het eten had de keuringsdienst daar allang iets aan gedaan. Het is niet alsof die tent er pas een jaar zit ofzo..![]()
Lang wachten, je bent toch lekker uit eten? Heb gisteren heerlijk vier uur getafeld; en ja wij waren ook de eerste; volledige aandacht van jack de vries, en heerlijk eten! Ik moet zeggen dat ik Goeie Louisa net wat beter vond, maar het zit hem in de marge; ook omdat ik daar op een hele zomerse dag in de tuin van goeie louisa zit, dus echt eerlijk vergelijken is het nietquote:Op zaterdag 25 september 2010 12:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hoor, heb ook hele negatieve commentaren gelezen, van mensen die heel lang moesten wachten. Wij waren er redelijk vroeg dus hadden alle aandacht, maar het zou zo maar mis kunnen gaan. In elk restaurant kan dat natuurlijk.
![]()
![]()
Ben nu ook wel benieuwd geworden eigenlijk! Ben in december jarig, misschien dan maar eens langsgaanquote:Op zondag 26 september 2010 12:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Lang wachten, je bent toch lekker uit eten? Heb gisteren heerlijk vier uur getafeld; en ja wij waren ook de eerste; volledige aandacht van jack de vries, en heerlijk eten! Ik moet zeggen dat ik Goeie Louisa net wat beter vond, maar het zit hem in de marge; ook omdat ik daar op een hele zomerse dag in de tuin van goeie louisa zit, dus echt eerlijk vergelijken is het niet
![]()
![]()
Tsja, ik vind niks lekkers aan wachten.quote:Op zondag 26 september 2010 12:35 schreef zatoichi het volgende:
Lang wachten, je bent toch lekker uit eten?Dat zei mijn vriendin ook gelijk, hey Jack de Vriesquote:Jack de vries.
Heb alleen nog bij het restaurant van Karel V zelf gegeten, maar zal Goeie Louisa ook zeker eens uitproberen!quote:Ik moet zeggen dat ik Goeie Louisa net wat beter vondThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ach, als het gezelschap en de wijn goed is, heb ik er nooit zo'n problemen mee. Het moet natuurlijk niet te lang gaan duren, maar 3 uur tafelen vind ik prima!quote:Op zondag 26 september 2010 20:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Tsja, ik vind niks lekkers aan wachten.
![]()
Vieze stinklui, hopelijk worden ze er per 1 oktober uitgeslagen...quote:Krakers in actie in Amsterdam en Utrecht
Uitgegeven: 26 september 2010 20:56
Laatst gewijzigd: 26 september 2010 20:55
AMSTERDAM - Krakers hebben zondag gebouwen ingenomen in Amsterdam en Utrecht. In de hoofdstad kraakte een groep zondagmiddag het oude hoofdkantoor van de brandweer op de Weesperzijde.
© ANP
In Utrecht bezetten krakers een pand op de Uithof. Dit pand van de Universiteit Utrecht staat volgens de krakers als enige tijd leeg.
De politie in Amsterdam wilde niet zeggen of er actie wordt ondernomen. De brandweer verhuisde in december naar Amsterdam-Zuidoost. In het voorjaar sloot een vastgoedbedrijf een langjarige huurovereenkomst af voor het pand aan de Weesperzijde.
Studenten
De krakers in Utrecht zijn van plan het gebouw onder meer te gaan gebruiken als woon-, atelier- en expositieruimte. Ook informatie- en debatavonden staan op het programma en mogelijk komt er een eetcafé of een weggeefwinkel.
''Er is niet alleen een enorm tekort aan betaalbare woonruimte voor studenten. De Uithof schiet ook enorm tekort in het aanbieden van laagdrempelige faciliteiten voor studenten'', liet een van de krakers weten.
Eisen
Volgens een woordvoerder van de Utrechtse politie gaat het om twintig mensen. De politie heeft rapport opgemaakt. De krakers mogen voorlopig blijven. ''Hun actie voldoet aan de eisen.'' Tot 1 oktober is kraken niet strafbaar. Op 1 oktober gaat de antikraakwet in.
Een grote groep krakers hield in de nacht van zaterdag op zondag een slaapactie op de Dam in Amsterdam om te protesteren tegen de wet. Die 'Damslaapactie' verliep zonder noemenswaardige incidenten.
Weet iemand trouwens om welk gebouw op de Uithof het gaat?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 21:04:07 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: