abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88140501
quote:
1.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een raar verhaal, vol tegenstrijdigheden. Alleen al de eigenschappen van de genoemde raketten: in handen van goed getrainde mensen kun je een doel raken op 8 kilometer afstand en kennelijk in handen van niet zo goed getrainde mensen halen die dingen 90 km.
Lees het bericht eens nog een keer.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_88154634
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 01:38 schreef moussie het volgende:

[..]

oh jeetje, die is inmiddels ook al dood, nou maar hopen dat die geen apostelen oid heeft, anders wordt voetbal echt oorlog (of was het dat al?).
Ach welnee, dat is alleen Zijn stoffelijk lichaam. Zijn eeuwige geest reïncarneert ergens in een andere octopus.
En dat voetbal was alleen een methode om Zijn goddelijkheid te bewijzen. Toen bleek dat de oppermachtige FIFA de uitkomst van de WK al helemaal voorgekookt had, heeft Hij de gelegenheid te baat genomen om de FIFA te kijk te zetten. En Wie machtiger is dan de oppermachtige FIFA moet wel almachtig zijn, dat kan niet anders.
Maar Hij geeft helemaal niks om voetbal hoor.

Hij heeft nog weinig aanbidders, ik schat een stuk of drie. Maar Hij is al verketterd door Ahmadinejad, en als dat geen internationale erkenning is, weet ik het ook niet meer.

Godsdienstoorlogen worden juist voorkomen doordat iedereen zijn of haar eigen heilige boek kan schrijven met Zijn heilige inkt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88154824
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:19 schreef Roi het volgende:

[..]

Lees het bericht eens nog een keer.
Ja:

In the hands of highly trained troops, the 107 mm artillery rockets can accurately hit targets as far as eight and a half kilometrs away, killing everything within about 40 feet. Fighters in Afghanistan and Iraq have used similar rockets against U.S. troops.

China, the United States, and Russia manufacture versions of the rocket, as does Iran - which calls the weapon a Katyusha rocket. In 2006, the Islamic militant group Hezbollah fired nearly 4,000 Katyusha rockets across Israel's northern border, some of which fell as far as 55 miles (90 kilometers) inside Israel.

En wordt mijn conclusie nu anders?
Kan alleen allebei waar zijn als ze 90 km kunnen vliegen maar slechts tot 8 km accuraat zijn. Wat heb je aan zo'n wapen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88155363
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:13 schreef Kees22 het volgende:

Kan alleen allebei waar zijn als ze 90 km kunnen vliegen maar slechts tot 8 km accuraat zijn. Wat heb je aan zo'n wapen?
Je hebt dan heel veel aan zo'n wapen. 8km is een grote afstand voor het schieten op een specifiek doel. Bovendien zeggen ze niet dat die raketten 90km kunnen vliegen maar dat ze 90km binnen de grenzen van Israël zijn gevallen. En ook al zouden ze 90km kunnen vliegen, dan nog maakt het niet uit dat dat niet nauwkeurig is. Hamas heeft er geen problemen mee om lukraak te schieten op Israël.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88158686
quote:
Turkish document defines Israel as 'central threat'
National Security Council in Ankara decides to remove Syria, Bulgaria, Georgia, Armenia from list of countries that pose threat.

The Turkish National Security Council approved a few days ago significant changes in a document which contains threats against Turkey claiming that Israel is now a major threat to the country, Turkish media reported Saturday.

Israel was redefined as a "major threat" in the document called "The Red Book."

This is the first time that Turkey has defined Israel's actions in the Middle East as a threat towards it.

The document also stated that Israel's actions may cause countries in the region to begin an "arms race."[..]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88161318
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 22:27 schreef waht het volgende:

[..]

Je hebt dan heel veel aan zo'n wapen. 8km is een grote afstand voor het schieten op een specifiek doel. Bovendien zeggen ze niet dat die raketten 90km kunnen vliegen maar dat ze 90km binnen de grenzen van Israël zijn gevallen. En ook al zouden ze 90km kunnen vliegen, dan nog maakt het niet uit dat dat niet nauwkeurig is. Hamas heeft er geen problemen mee om lukraak te schieten op Israël.
Dan kunnen ze dus 90 km vliegen.
Toch vind ik het een vreemd verhaal.
En dan zijn er ook nog de verschillende verhalen over de bestemmingen van de lading.
pi_88161580
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:12 schreef waht het volgende:

[..]

Syrië, Bulgarije, Armenië en Georgië als vijanden van Turkije zijn nog voorstelbaar.

Overigens vind ik de veronderstelling dat de daden van Israel rotzooi veroorzaken in de regio wel reëel.
Verder heeft Israel atoombommen. Turkije heeft vast wel wat atoomwapens van de VSvA liggen, maar kan die zelf dus niet gebruiken. Zo bang als Israel zegt te zijn van Iraanse atoombommen, zo bang kan Turkije dus echt zijn van Israelische atoombommen. En die Iraanse bommen bestaan helemaal niet, de Israelische wel.
pi_88162024
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:12 schreef waht het volgende:

[..]

onzin, lijkt mij, ik heb hier helemaal niets over gehoord nog gelezen in de turkse media, het grappige is dat ik dingen lees hierover in het turks, maar dan wordt er verwezen naar dit artikel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_88169131
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan kunnen ze dus 90 km vliegen.
Toch vind ik het een vreemd verhaal.
En dan zijn er ook nog de verschillende verhalen over de bestemmingen van de lading.
Ik vermoed dat 'manufacture versions of' het verschil uitmaakt, en de Iraanse versie idd verder kan vliegen, maar door het gepruts eraan een stuk onbetrouwbaarder is geworden, waardoor die vaker dan eens in de eigen achtertuin beland.

Maar waarom Iran de wapens eerst naar Nigeria zou transporteren en dan van daaruit naar Gaza is mij een raadsel .. ze gaan die raketten dwars door geheel Afrika smokkelen, incluis dat conflictgebied in de Hoorn?
pleased to meet you
pi_88169162
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 01:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

onzin, lijkt mij, ik heb hier helemaal niets over gehoord nog gelezen in de turkse media, het grappige is dat ik dingen lees hierover in het turks, maar dan wordt er verwezen naar dit artikel
Een wat uitvoeriger bericht
http://www.todayszaman.co(...)curity-document.html
pleased to meet you
pi_88171257
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 12:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Een wat uitvoeriger bericht
http://www.todayszaman.co(...)curity-document.html
ik lees dit ook nu voor het eerst, maar het is niet zo, dat uit die andere likns leek alsof andere landen uit de bedreiging lijst ging en israel erin kwam, israelische acties kunnen instabiliteit in de regio veroorzaken wat dan weer een dreiging voor turkije zou kunnen zijn, wat ik er van uit maak, wat wel goed wordt verwoord,

quote:
Turkey has for the first time referred to Israel's actions in the Middle East as a threat to Turkey. In the section on relations with neighbors and external threats, the document draws attention to the instability in the region caused by Israel and the possibility that Israel's actions may lead the countries in the region to be engaged in an arms race.
wat tegenwoordig ook een bedreiging is volgens het document: Cyber terror, global warming and aging population"", als die dingen erin staan zou het merkwaardig zijn, dat het hele israel verhaal er niet in zou staan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_88196498
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 12:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat 'manufacture versions of' het verschil uitmaakt, en de Iraanse versie idd verder kan vliegen, maar door het gepruts eraan een stuk onbetrouwbaarder is geworden, waardoor die vaker dan eens in de eigen achtertuin beland.

Maar waarom Iran de wapens eerst naar Nigeria zou transporteren en dan van daaruit naar Gaza is mij een raadsel .. ze gaan die raketten dwars door geheel Afrika smokkelen, incluis dat conflictgebied in de Hoorn?
Dat conflictgebied in de Hoorn (d.i. Somalië en consorten) zie ik dan weer niet.

Misschien zijn de wegen van de wapensmokkel wel totaal onbegrijpelijk voor gewone stervelingen
pi_90473744
Nieuwe Gaza-oorlog lijkt kwestie van tijd

GAZA-STAD - Twee jaar na het begin van de oorlog in de Gazastrook lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat het Israëlische leger opnieuw een offensief begint tegen militanten in het kustgebied.
AFP
Spanning in het Midden-Oosten
Fotoserie

Het geweld over en weer neemt toe en leiders in Israël speculeren steeds nadrukkelijker over een nieuwe militaire operatie.

Zondag reageerde vicepremier Silvan Shalom op een actie tegen Palestijnse militanten, die in het zuiden van de Gazastrook werden gedood door Israëlische militairen.

Gazastrook

De leden van de beweging Islamitische Jihad zouden in de ochtend bezig zijn geweest met het plaatsen van een bom nabij de grens tussen Israël en de Gazastrook. De beweging wordt ook verantwoordelijk gehouden voor raketbeschietingen richting Israël.

Shalom zei voorafgaand aan de wekelijkse ministerraad dat ''we met volle kracht zullen reageren'' als ''deze situatie voortduurt waarin raketten probleemloos naar binnen worden gesmokkeld, waarin zij Israël blijven beschieten, en waarin zij onschuldige burgers proberen te treffen''.

Gevechtshelikopters

Het Israëlische leger zette zondagochtend gevechtshelikopters en tanks in tegen een onbekend aantal leden van Islamitische Jihad, die zouden hebben teruggeschoten. Na het incident lanceerden Palestijnse strijders opnieuw raketten richting het zuiden van Israël. De projectielen raakten geen mensen of gebouwen.

Het laatste grootschalige offensief van het Israëlische leger in de Gazastrook begon op 27 december 2008. De toenmalige regering van Israël wilde hiermee een eind maken aan raketbeschietingen vanuit Gaza.

Oorlogsmisdaden

Tijdens de 22 dagen durende gevechten kwamen 1300 Palestijnen en dertien Israëli's, van wie tien militairen, om het leven. Volgens VN-onderzoek pleegde zowel Israël als Hamas tijdens het conflict oorlogsmisdaden. Twee jaar later is in de verpauperde regio aan de Middellandse Zee nog nauwelijks sprake van wederopbouw. Israël en Egypte laten bijna geen goederen toe tot het gebied.

Desondanks slagen militanten erin wapens te bemachtigen, onder meer met behulp van smokkeltunnels onder de grens met Egypte. Dit jaar schoten ze meer dan tweehonderd projectielen af richting Israël. Deze beschietingen leiden zelden tot doden, gewonden of materiële schade.

Radicale bewegingen

Het Israëlische leger slaat doorgaans hard terug. In 2010 stierven zeker 64 Palestijnen door toedoen van acties van de strijdkrachten van Israël in de Gazastrook.

In de afgelopen maand was sprake van een toename van het geweld. Tijdens de begrafenis van de militanten die stierven tijdens het incident van zondag riepen rouwenden de radicale bewegingen Islamitische Jihad en Hamas op om wraak te nemen op Israël. Een woordvoerder van de gewapende tak van Islamitische Jihad bezwoer dat Israël ''de prijs zal betalen'' als het land een nieuw offensief begint in de Gazastrook.

De Israëlische chef-staf, luitenant-generaal Gabi Ashkenazi, noemde de situatie afgelopen week al ''zeer fragiel en explosief''. Volgens de topmilitair is een nieuwe oorlog in Gaza ''slechts een kwestie van tijd''.
© ANP
  zondag 26 december 2010 @ 23:03:04 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90474422
quote:
9s.gif Op zondag 26 december 2010 22:49 schreef IHVK het volgende:
Nieuwe Gaza-oorlog lijkt kwestie van tijd

GAZA-STAD - Twee jaar na het begin van de oorlog in de Gazastrook lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat het Israëlische leger opnieuw een offensief begint tegen militanten in het kustgebied.
AFP
Spanning in het Midden-Oosten
Fotoserie

Het geweld over en weer neemt toe en leiders in Israël speculeren steeds nadrukkelijker over een nieuwe militaire operatie.

Zondag reageerde vicepremier Silvan Shalom op een actie tegen Palestijnse militanten, die in het zuiden van de Gazastrook werden gedood door Israëlische militairen.

Gazastrook

De leden van de beweging Islamitische Jihad zouden in de ochtend bezig zijn geweest met het plaatsen van een bom nabij de grens tussen Israël en de Gazastrook. De beweging wordt ook verantwoordelijk gehouden voor raketbeschietingen richting Israël.

Shalom zei voorafgaand aan de wekelijkse ministerraad dat ''we met volle kracht zullen reageren'' als ''deze situatie voortduurt waarin raketten probleemloos naar binnen worden gesmokkeld, waarin zij Israël blijven beschieten, en waarin zij onschuldige burgers proberen te treffen''.

Gevechtshelikopters

Het Israëlische leger zette zondagochtend gevechtshelikopters en tanks in tegen een onbekend aantal leden van Islamitische Jihad, die zouden hebben teruggeschoten. Na het incident lanceerden Palestijnse strijders opnieuw raketten richting het zuiden van Israël. De projectielen raakten geen mensen of gebouwen.

Het laatste grootschalige offensief van het Israëlische leger in de Gazastrook begon op 27 december 2008. De toenmalige regering van Israël wilde hiermee een eind maken aan raketbeschietingen vanuit Gaza.

Oorlogsmisdaden

Tijdens de 22 dagen durende gevechten kwamen 1300 Palestijnen en dertien Israëli's, van wie tien militairen, om het leven. Volgens VN-onderzoek pleegde zowel Israël als Hamas tijdens het conflict oorlogsmisdaden. Twee jaar later is in de verpauperde regio aan de Middellandse Zee nog nauwelijks sprake van wederopbouw. Israël en Egypte laten bijna geen goederen toe tot het gebied.

Desondanks slagen militanten erin wapens te bemachtigen, onder meer met behulp van smokkeltunnels onder de grens met Egypte. Dit jaar schoten ze meer dan tweehonderd projectielen af richting Israël. Deze beschietingen leiden zelden tot doden, gewonden of materiële schade.

Radicale bewegingen

Het Israëlische leger slaat doorgaans hard terug. In 2010 stierven zeker 64 Palestijnen door toedoen van acties van de strijdkrachten van Israël in de Gazastrook.

In de afgelopen maand was sprake van een toename van het geweld. Tijdens de begrafenis van de militanten die stierven tijdens het incident van zondag riepen rouwenden de radicale bewegingen Islamitische Jihad en Hamas op om wraak te nemen op Israël. Een woordvoerder van de gewapende tak van Islamitische Jihad bezwoer dat Israël ''de prijs zal betalen'' als het land een nieuw offensief begint in de Gazastrook.

De Israëlische chef-staf, luitenant-generaal Gabi Ashkenazi, noemde de situatie afgelopen week al ''zeer fragiel en explosief''. Volgens de topmilitair is een nieuwe oorlog in Gaza ''slechts een kwestie van tijd''.
© ANP

ben je blij als die oorlog er komt? gaan ze weer piepen als israel hem wint?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90474497
Blij?
  zondag 26 december 2010 @ 23:08:05 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90474681
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2010 23:04 schreef IHVK het volgende:
Blij?
zo klonk je ff. dus ik vroeg het me af.
pi_90474731
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waaruit haal jij dat dan?
-Rabia Al-Basri
pi_90474759
quote:
Op zondag 26 december 2010 23:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik postte een verdrietige PI dus rare conclusie wmb.
pi_90474792
zolang er geen vrede is (wat ik zelf totaal niet zie aankomen) zal het altijd een kwestie van tijd zijn voor de volgende geweldsescalatie
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 december 2010 @ 23:14:05 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90474994
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik postte een verdrietige PI dus rare conclusie wmb.
:'(
te laat soms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')