abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85908788
Achtergrond-informatie:
Ik ben 29, mijn vrouw 27, we zijn 8 jaar bij elkaar, waarvan 2 jaar getrouwd, samenwonend, beiden fulltime werkend, kortom zeer gelukkig en zeker niets te klagen ;-)
Op seksueel vlak zijn we beiden zeer tevreden en proeberen we nog steeds veel nieuwe dingen samen uit.

Wel heb ik vorig jaar de aanzet gegeven heb voor een "open relatie". We hebben er uitgebreid over gesproken en hebben hier goed afspraken over gemaakt: wij noemen het eigenlijk met toestemming vreemdgaan, omdat we als voorwaarde hebben gesteld dat je elkaar van tevoren informeert als je iets "buiten de deur gaat doen". Mochten we dus iemand tegenkomen en er is wederzijds interesse, dan overleggen we dit met elkaar.

Bovenstaande heb ik een beetje uitgebreid weergegeven, omdat ik niet een misverstand wil laten ontstaan of onze relatie wel goed is, of dat we stom bezig zijn etc.
Op andere forums en in andere topics wordt hier vaak negatief op gereageerd, vandaar.

Mijn vraag:
Heeft iemand van jullie ook een open relatie, puur om meningen te delen, of denken jullie hierover na?
En wat is jouw/ jullie ervaring?
Ben erg benieuwd ;-)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:39:45 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_85908828
Gaat niet werken. Jaloezie always kicks in.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:40:05 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85908836
ik vind jullie wel errug jong voor zulke relatie! vaak zie je dat toch pas bij verlepte mensen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:40:52 #4
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_85908864
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Maanvis het volgende:
ik vind jullie wel errug jong voor zulke relatie! vaak zie je dat toch pas bij verlepte mensen :)
Misschien zijn ze al verlept :)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:41:19 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85908883
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Misschien zijn ze al verlept :)
dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de leeftijd.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85908963
Lijkt me niks, maar goed, ieder zijn hobby :)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:44:57 #7
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_85909005
Niks voor mij zoiets. Ik kick er niet op wanneer andere mensen mijn vriendin neuken. Dan word ik kwaad.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_85909011
Verlept zijn we zeker niet, haha, jong valt best wel mee.
Niet vergeten dat we al 8 jaar samen zijn he....

En het ene stel is wat minder vrij en gedurft in dit soort dingen.

Denk ook eens bij jezelf na hoeveel stellen dit wel zouden willen (of alleen de man of alleen de vrouw) maar dit niet durven te vertellen tegen elkaar.
Er gaat niet voor niets 1 op de 3 mannen/ vrouwen vreemd in zijn/ haar leven.....
pi_85909017
Ja, mijn partner en ik hebben zo'n 1,5jr een open relatie, maar women only.
(ik heb gewoonweg geen behoefte aan een 2e man).

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 13:48:23 ]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:45:19 #10
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_85909022
Ik zou het nooit nooit willen en nooit kunnen.
Ik begrijp gewoon niet hoe je je kan laten neuken door een ander als je echt veel van je vriend houdt, of andersom je pik in een ander wijf kan steken terwijl je zoveel van je vriendin houd.
Ik heb geen behoefte aan seks met een ander, voor mij is seks ook niet alleen seks maar liefde bedrijven en dit kan ik alleen met iemand waar ik van hou, en dat is me vriend dus.
Ik begrijp niet waarom je persé meerdere sekspartners moet hebben om nog tevreden te blijven op seks gebied..waarom je het niet bij 1 persoon kan houden. Maarja.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:45:59 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85909042
ik heb het in vorige relaties wel geïnitieerd en meegemaakt. huidige niet, wil ze niet. ook die keuze moet ik respecteren, of ik moet haar verlaten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85909081
Ik denk juist dat als je "seks hebben" en "liefde bedrijven" gescheiden kunt houden dit geen enkel probleem zou moeten zijn.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:48:03 #13
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_85909116
Ik zou zoiets niet afspreken. Het overkomt je, of het overkomt je niet. Dat zou mijn uitgangspunt zijn.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_85909173
Natuurlijk, ieder zijn ding.
Ik begrijp de reacties, maar je kan dit ook alleen maar doen als je liefde en lust gescheiden kan houden.
Anders moet je er nooit aan beginnen....

En jullie moeten niet denken dat dit wekelijks gebeurt, 1/2 keer per jaar is al veel, omdat we er ook zelf scherpe eisen aan stellen.
Nogmaals, wij zien dit als iets extra's wat we zelf zien als iets buiten onze eigen relatie.
pi_85909253
@ electricEye,

Dat is nu juist de reden waarom wij er zelf niet actief naar op zoek gaan, want dan ben ik van mening dat er wel iets ontbreekt in je relatie.
Als je iemand tegenkomt prima, en zoniet, ook prima.

Maar we vertellen elkaar wel alles, anders kan er wel jaloezie ontstaan, omdat je (even overdreven gezegd) niet weet waar je partner mee bezig is.
pi_85909268
Lijkt me niets mis mee, als jullie er allebij emotioneel los genoeg voor staan (lust en liefde kunnen scheiden).

Mijn vrouw en ik hebben een soortgelijke regeling, echter alleen qua dames die met ons mee doen.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:53:30 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85909278
Ik vind het prima als mensen willen kiezen voor een open relatie. Maar ik kan het niet helemaal rijmen met de keuze om te trouwen. Waarom dan wél kiezen voor zo'n verbintenis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_85909336
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het prima als mensen willen kiezen voor een open relatie. Maar ik kan het niet helemaal rijmen met de keuze om te trouwen. Waarom dan wél kiezen voor zo'n verbintenis?
Als het alleen om de sex gaat kan dat toch? Wellicht heb je helemaal geen behoefte aan een liefdesrelatie met iemand anders.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:55:01 #19
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_85909339
quote:
omdat we als voorwaarde hebben gesteld dat je elkaar van tevoren informeert als je iets "buiten de deur gaat doen".
Lijkt mij dat elkaar van te voren informeren juist niet moet doen. Als jullie er dan open over willen zijn doe het dan achteraf.

En aangezien jij de aanzet hebt gegeven tot het met toestemming vreemd gaan vraag ik mij af of jij wel 100% zeker weet of jouw vrouw er ook echt 100% achter staat en zij er niet alleen in mee gaat uit angst jou 'kwijt' te raken.

quote:
Op seksueel vlak zijn we beiden zeer tevreden en proeberen we nog steeds veel nieuwe dingen samen uit.
Blijkbaar ben jij iniedergeval helemaal niet tevreden...
pi_85909398
Ja, ik heb daar ervaring mee. Met mijn ex heb ik een relatie van bijna vier jaar gehad, waarvan we 2,5 jaar echt een open relatie hadden. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik daarbinnen seksueel actiever was dan hij; hij heeft nooit het bed gedeeld met een ander tijdens onze relatie, het is bij hem slechts bij zoenen en wat ander geflikflooi gebleven. Ik heb wel het bed gedeeld met anderen.

Ik denk dat een vereiste voor een open relatie is dat je relatie goed is; je moet open en heel erg eerlijk kunnen zijn. Daarbij moet je jaloezie opzij kunnen zetten. Ikzelf zag wanneer hij iets met een ander deed, het juist als een bevestiging dat hij daarna weer terug bij mij kwam. Wij hadden ook de afspraak dat we het altijd aan elkaar zouden vertellen wanneer er iets zou zijn gebeurt.

Een erg groot nadeel dat ik aan de open relatie ervoer is dat ik een enorm gevoelsmens ben en me heel snel ga hechten aan mensen, ook al is dat kortstondig, waardoor ik me toch vaak ging afvragen of ik niet 'meer voelde voor die ander'. Maar dat is voor mij een leerproces geweest waardoor ik juist nu een stuk zekerder sta in mijn huidige relatie; ik moet me niet mee laten slepen in oppervlakkige contacten en flirts; ik moet daarvan genieten, maar niet meteen meer eraan koppelen.

Momenteel heb ik ook een relatie. We zijn nog niet heel lang bij elkaar, maar hebben het wel gehad over een open relatie. Zowel hij als ik hebben daar al ervaring mee. Ikzelf heb echter in mijn huidige relatie op dit moment geen behoefte aan een open relatie. Ik sta door een aantal gebeurtenissen nu te onzeker in het leven om daarmee om te kunnen gaan, ben ik bang. Wel denk ik dat op termijn, mocht deze relatie standhouden, zeker de relatie open gaan gooien.

Ik ben ervan overtuigd dat de mens niet monogaam is. Natuurlijk kan je een partner voor het leven ontmoeten, en dat is volgens mij één van de mooiste dingen die je kan overkomen... Maar tegelijkertijd blijf je altijd kijken naar anderen. Waarom zou je daar dan niet aan toe mogen geven? Wanneer je dit kan delen met je partner, en er allebei (!!) het beste uit kunt halen is dat toch alleen maar mooi?

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Maanvis het volgende:
Waarom jong? Ik was 21 toen ik mijn eerste open relatie had...
pi_85909527
@ Dlocks,

Jammer dat je zo reageert (ook al ben je daar helemaal vrij in hoor), want volgens mij heb ik alles duidelijk weergegeven.
Wij zien dit als iets wat buiten onze eigen relatie staat, dus binnen onze eigen relatie is alles perfect.

En als we er beiden niet achter zouden staan, dan moet je dit niet doen, want dan gaat het mis.
Persoonlijk kan je dingen altijd beter toelichten, maar daar is een forum logischerwijs minder geschikt voor helaas ;)
pi_85909560
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef cerror het volgende:
Dooddoener nr 1 ^O^
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:45 schreef VeerEli het volgende:
Ik zou het nooit nooit willen en nooit kunnen.
Ik begrijp gewoon niet hoe je je kan laten neuken door een ander als je echt veel van je vriend houdt, of andersom je pik in een ander wijf kan steken terwijl je zoveel van je vriendin houd.
Ik heb geen behoefte aan seks met een ander, voor mij is seks ook niet alleen seks maar liefde bedrijven en dit kan ik alleen met iemand waar ik van hou, en dat is me vriend dus.
Ik begrijp niet waarom je persé meerdere sekspartners moet hebben om nog tevreden te blijven op seks gebied..waarom je het niet bij 1 persoon kan houden. Maarja.
Zie t als een potje tennis, leuke lichamelijke inspanning die je ook best kunt doen met een ander dan je vaste partner. Is weer eens wat anders, de manier van slaan is nieuw, je bent niet op elkaar ingespeeld. Met je vaste partner kun je veel beter beoordelen hoe hij reageert enzo :P
quote:
Waarom past trouwen niet bij sex met anderen?
compact en kleverig.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:01:18 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85909603
Als mijn vriend dat wil maak ik het wel uit zodat hij lekker rond kan neuken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_85909646
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:01 schreef Harajuku. het volgende:
Als mijn vriend dat wil maak ik het wel uit zodat hij lekker rond kan neuken.
Meeste mensen met een open relatie neuken niet rond hoor :{
compact en kleverig.
pi_85909657
Als alle partijen akkoord zijn heb ik er helemaal niets op tegen. Hoewel ik denk dat het vaak voorkomt dat de ene partij het liever wil dan de andere en dan is het funest volgens mij.

Ikzelf zou het niet kunnen. Ik vind sex behoorlijk intiem, er zijn niet veel momenten waar je je zo verbonden voelt met iemand. En het is die verbondenheid die ik niet met iemand anders zou willen delen. I guess, dat ik sex niet echt los kan zien van genegenheid/liefde.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:04:10 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85909725
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Meeste mensen met een open relatie neuken niet rond hoor :{
Dat zei ik dan ook niet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_85909762
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:02 schreef conleche het volgende:
Als alle partijen akkoord zijn heb ik er helemaal niets op tegen. Hoewel ik denk dat het vaak voorkomt dat de ene partij het liever wil dan de andere en dan is het funest volgens mij.

Ikzelf zou het niet kunnen. Ik vind sex behoorlijk intiem, er zijn niet veel momenten waar je je zo verbonden voelt met iemand. En het is die verbondenheid die ik niet met iemand anders zou willen delen. I guess, dat ik sex niet echt los kan zien van genegenheid/liefde.
Ligt ook aan de manier waarop je t doet, ik heb bij tegen het aanrecht een vluggertje andere gevoelens dan bij een uitgebreide, lieve vrijpartij op bed bv.

Neuken zie ik prima los van liefde, mn gezicht strelen is voor mij veel intiemer bv.
compact en kleverig.
pi_85909778
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat zei ik dan ook niet.
Nee, klopt. Ik dacht dat je dat bedoelde
compact en kleverig.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:08:47 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85909871
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Waarom past trouwen niet bij sex met anderen?
Ik kijk ervan op omdat ik kiezen voor een huwelijk toch vrij traditioneel vind, en een open relatie vind ik een keuze in een veel minder traditionele richting. Je kunt immers ook prima je zaken regelen bij de notaris.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:10:16 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85909933
quote:

Ik wil nog wel een stapje verder gaan: ik wíl seks ook helemaal niet los zien van genegenheid/liefde!
pi_85910313
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik kijk ervan op omdat ik kiezen voor een huwelijk toch vrij traditioneel vind, en een open relatie vind ik een keuze in een veel minder traditionele richting. Je kunt immers ook prima je zaken regelen bij de notaris.
Ik zou ook wel graag willen trouwen, gewoon, voor het getrouwd zijn, man en vrouw enzo O+
Toch heb ik een relatie achter de rug, twee kinderen van een andere man en zijn we verder ook niet heel conventioneel geloof ik :+
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een stapje verder gaan: ik wíl seks ook helemaal niet los zien van genegenheid/liefde!
Dat kan, ik vind het wel prettig dat ik het kan, nu maakt t niet zoveel uit, maar toen ik vrijgezel was, was t verdomd handig :+
compact en kleverig.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:23:30 #32
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_85910440
quote:
Dit inderdaad.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:38:56 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85911004
kun je "vreemdgaan" in een open relatie... als je daar toestemming voor hebt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:39:32 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85911035
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:38 schreef Re het volgende:
kun je "vreemdgaan" in een open relatie... als je daar toestemming voor hebt?
vreemdgaan betekent toch gewoon neuken met een vreemde ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_85911197
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vreemdgaan betekent toch gewoon neuken met een vreemde ;)
zou kunnen. in het engels heeft Re in ieder geval gelijk (cheating)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:44:39 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85911241
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:43 schreef Klaudias het volgende:

[..]

zou kunnen. in het engels heeft Re in ieder geval gelijk (cheating)
in het duits niet (fremdfick)
Een gedicht over Maanvis
pi_85911353
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in het duits niet (fremdfick)
in het swahili ook niet (likki likki stranger)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:51:49 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85911497
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

in het swahili ook niet (likki likki stranger)
in het frans heet het tricherie, wat ook spieken etc is, maar zullen we nu maar stoppen met dit topique verpesten :).
Een gedicht over Maanvis
pi_85911547
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in het frans heet het tricherie, wat ook spieken etc is, maar zullen we nu maar stoppen met dit topique verpesten :).
in het spaa ... ok.
pi_85911703
quote:
Omdat je je wel wil verbidnen met 1 mens, waarmee je je leven wil delen?
Voor ons geld iig dat wij elkaars levenspartner zijn en dat we daarbuiten ook wel seks en zelfs evt wat meer verdieping hebben met anderen.
Maar ik moet er niet aan denken een echte volledige relatie met een ander te hebben, ik schat zelfs de kans bar hoog in dat mocht hij wegvallen om de een of andere reden ik nooit meer aan een vaste relatie begin.

Nogmaals, wij zijn dus wel echt verbonden met elkaar en hebben dat ook geuit in een huwelijk, we zijn een gezin, we horen echt bij elkaar, maar kennen geen lichamelijke trouw, alleen maar trouw van het hart.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:58:43 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85911753
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat je je wel wil verbidnen met 1 mens, waarmee je je leven wil delen?
Voor ons geld iig dat wij elkaars levenspartner zijn en dat we daarbuiten ook wel seks en zelfs evt wat meer verdieping hebben met anderen.
Maar ik moet er niet aan denken een echte volledige relatie met een ander te hebben, ik schat zelfs de kans bar hoog in dat mocht hij wegvallen om de een of andere reden ik nooit meer aan een vaste relatie begin.

Nogmaals, wij zijn dus wel echt verbonden met elkaar en hebben dat ook geuit in een huwelijk, we zijn een gezin, we horen echt bij elkaar, maar kennen geen lichamelijke trouw, alleen maar trouw van het hart.
tussendoorvraag: Jij bent toch moeder? Hoe leg je zoiets uit aan kinderen?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:01:15 #42
194833 Hanoying
pi_85911856
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:23 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Het is ook gewoon een slecht teken imo.

Na 8 jaar relatie heeft TS het wel een beetje gehad met zijn vrouw (en zij met hem) en hebben ze beide behoefte aan een ander. Ik ben zelf ook 8 jaar samen met mijn vrouw (waarvan 2 getrouwd) dus vrij vergelijkbaar met TS maar kan me niet voorstellen dat ik of mijn vrouw ineens met andere mensen gaan rondsexen. Dan ontbreekt er volgens mij gewoon iets in je huidige relatie. :Y
pi_85911871
quote:
Er zijn vele langdurige open relatie's, ik ken mensen die al 25 jaar getrouwd zijn, waarvan de kinderen al uit huis zijn en die dan blij vertellen over hoe dat vroeger ging op "swinger" party's enzo, die dus ook al minimaal 20 jaar een open relatie hebben.

Zelf zijn wij een ruime 18 jaar bij elkaar en het ziet er niet naar uit dat dat gaat veranderen.
Dus valt wel mee dat dat het niet kan houden, ja het gaat weleens mis, maar niet vaker dan gewone relatie;s en meestal ook om dezelfde redenen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_85911932
quote:
Precies, in theorie klinkt het allemaal eerlijk en evenwichtig, maar als in de praktijk het de dominante partij binnen de relatie is die een dergelijk voorstel doet en het ook slechts de dominante partij is die gebruik gaat maken van deze afspraak dan is het natuurlijk zo scheef als wat.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:07:18 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85912041
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:03 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Precies, in theorie klinkt het allemaal eerlijk en evenwichtig, maar als in de praktijk het de dominante partij binnen de relatie is die een dergelijk voorstel doet en het ook slechts de dominante partij is die gebruik gaat maken van deze afspraak dan is het natuurlijk zo scheef als wat.
het lijkt me idd wel dat het een bewuste keuze van allebei tegelijk moet zijn ipv een verzoek van de 1 dat de ander inwilligt omdat hij/zij hem/haar een plezier wil doen.
bovendien, ander issue, zie je ook vaak op filmkes op internet dat mannen hun vrouw door een neger laten neucken. op de een of andere manier heb ik dan niet het gevoel dat er ueberhaupt liefde kan ontstaan aangezien de meeste blanke vrouwen geen relatie met een neger willen. (niet discriminerend maar gewoon omdat negers niet hun type zijn)
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:08:05 #46
194833 Hanoying
pi_85912071
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn vele langdurige open relatie's, ik ken mensen die al 25 jaar getrouwd zijn, waarvan de kinderen al uit huis zijn en die dan blij vertellen over hoe dat vroeger ging op "swinger" party's enzo, die dus ook al minimaal 20 jaar een open relatie hebben.

Zelf zijn wij een ruime 18 jaar bij elkaar en het ziet er niet naar uit dat dat gaat veranderen.
Dus valt wel mee dat dat het niet kan houden, ja het gaat weleens mis, maar niet vaker dan gewone relatie;s en meestal ook om dezelfde redenen.
En zo zijn er ook verstokte rokers van 93 die in volle gezondheid hun shaqqies draaien.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:08:09 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85912074
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het lijkt me idd wel dat het een bewuste keuze van allebei tegelijk moet zijn ipv een verzoek van de 1 dat de ander inwilligt omdat hij/zij hem/haar een plezier wil doen.
bovendien, ander issue, zie je ook vaak op filmkes op internet dat mannen hun vrouw door een neger laten neucken. op de een of andere manier heb ik dan niet het gevoel dat er ueberhaupt liefde kan ontstaan aangezien de meeste blanke vrouwen geen relatie met een neger willen. (niet discriminerend maar gewoon omdat negers niet hun type zijn)
Wat een Schenkstroop-opmerking, over die filmpjes en negers.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:11:09 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85912154
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een Schenkstroop-opmerking, over die filmpjes en negers.
tja jij bent een vrouw ;), maar aan een man zou ik het toch perfect uit kunnen leggen dat ik liever heb dat een neger m'n vriendin nueckt dan dat iemand die verder helemaal haar type is het doet?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:12:54 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85912209
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tja jij bent een vrouw ;), maar aan een man zou ik het toch perfect uit kunnen leggen dat ik liever heb dat een neger m'n vriendin nueckt dan dat iemand die verder helemaal haar type is het doet?
Maar om dat soort filmpjes aan te halen als je referentiekader. Dan krijg je iets heel wereldvreemds over je.
pi_85912219
Ik wil hier ook wel even reageren.
Mijn vriend en ik hebben 5 jaar een relatie, zijn helemaal tevreden over ons seksleven, maar wilden hier op zich ook wel anderen bij betrekken. In eerste instantie samen, maar eventueel later ook individueel. Ik denk dat het zo is dat je goed je eigen grenzen moet bewaken bij een open relatie, en dat communicatie -nog- belangrijker is dan dat het eigenlijk altijd al is (zou moeten zijn) in een relatie.

Heel lang is er niets op ons pad gekomen, en eigenlijk zijn we de eerste 5 jaar van onze open relatie monogaam geweest. Onlangs is er een meisje op ons pad gekomen waar we allebei van genoten hebben. Het is nu zo'n maand geleden en we hebben tot nu toe alleen maar heel positieve gevoelens aan over gehouden. We achten beide de kans op negatieve gevoelens die nu nog komen erg klein, en staan ook beide open voor nog zo'n ervaring, eventueel in een iets andere vorm.

Kortom, nog niet zoveel ervaring, maar de ervaring die er is, is positief!
And the druids turn to stone...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')