Ja, ik heb daar ervaring mee. Met mijn ex heb ik een relatie van bijna vier jaar gehad, waarvan we 2,5 jaar echt een open relatie hadden. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik daarbinnen seksueel actiever was dan hij; hij heeft nooit het bed gedeeld met een ander tijdens onze relatie, het is bij hem slechts bij zoenen en wat ander geflikflooi gebleven. Ik heb wel het bed gedeeld met anderen.
Ik denk dat een vereiste voor een open relatie is dat je relatie goed is; je moet open en heel erg eerlijk kunnen zijn. Daarbij moet je jaloezie opzij kunnen zetten. Ikzelf zag wanneer hij iets met een ander deed, het juist als een bevestiging dat hij daarna weer terug bij mij kwam. Wij hadden ook de afspraak dat we het altijd aan elkaar zouden vertellen wanneer er iets zou zijn gebeurt.
Een erg groot nadeel dat ik aan de open relatie ervoer is dat ik een enorm gevoelsmens ben en me heel snel ga hechten aan mensen, ook al is dat kortstondig, waardoor ik me toch vaak ging afvragen of ik niet 'meer voelde voor die ander'. Maar dat is voor mij een leerproces geweest waardoor ik juist nu een stuk zekerder sta in mijn huidige relatie; ik moet me niet mee laten slepen in oppervlakkige contacten en flirts; ik moet daarvan genieten, maar niet meteen meer eraan koppelen.
Momenteel heb ik ook een relatie. We zijn nog niet heel lang bij elkaar, maar hebben het wel gehad over een open relatie. Zowel hij als ik hebben daar al ervaring mee. Ikzelf heb echter in mijn huidige relatie op dit moment geen behoefte aan een open relatie. Ik sta door een aantal gebeurtenissen nu te onzeker in het leven om daarmee om te kunnen gaan, ben ik bang. Wel denk ik dat op termijn, mocht deze relatie standhouden, zeker de relatie open gaan gooien.
Ik ben ervan overtuigd dat de mens niet monogaam is. Natuurlijk kan je een partner voor het leven ontmoeten, en dat is volgens mij één van de mooiste dingen die je kan overkomen... Maar tegelijkertijd blijf je altijd kijken naar anderen. Waarom zou je daar dan niet aan toe mogen geven? Wanneer je dit kan delen met je partner, en er allebei (!!) het beste uit kunt halen is dat toch alleen maar mooi?
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Maanvis het volgende:ik vind jullie wel errug jong voor zulke relatie! vaak zie je dat toch pas bij verlepte mensen
Waarom jong? Ik was 21 toen ik mijn eerste open relatie had...