Waar zit het verschil in rood uit bieten en roze uit bladluizen?quote:
Dat zijn toch andere luizen? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schellak)quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:04 schreef Chowi het volgende:
Die luizen worden niet alleen gebruikt als rode kleurstof in voeding, trouwens. Ze worden ook vaak gebruikt voor producten die 'glans' moeten hebben, zoals M&M's, jellybeans, maar ook gitaren.
Je bent in de war met Carnaubawas (van de carnauba palm ) die vaak met bijenwas vermengt wordt gebruikt als glansmiddel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:04 schreef Chowi het volgende:
Die luizen worden niet alleen gebruikt als rode kleurstof in voeding, trouwens. Ze worden ook vaak gebruikt voor producten die 'glans' moeten hebben, zoals M&M's, jellybeans, maar ook gitaren.
Nope, dat is onzin, Gelatine wordt gemaakt van huiden en kraakbeen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:09 schreef Flodder450 het volgende:
wist je dat de herenschors van koeien wordt gebruikt voor de gelatine van haribos?
Bladluizen eet ik nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar zit het verschil in rood uit bieten en roze uit bladluizen?
Dacht je dat er op/in groenten/fruit geen bladluizen of fruitvlieglarven zaten?quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:49 schreef Skonk het volgende:
[..]
Waar groeien M&M's aan de bomen dan?
You got mequote:Op vrijdag 3 september 2010 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dacht je dat er op/in groenten/fruit geen bladluizen of fruitvlieglarven zaten?
in honing zitten ook insectendeeltjes.quote:
Ja maar dat is natuurlijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in honing zitten ook insectendeeltjes.
Ik denk dat wij een verschil van inzicht hebben over het principe industrieel / grootschalig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met jouw bewering dat chemische stoffen pas sinds de industriële revolutie worden gebruikt?
Dat is volledige onzin.
Natriumchloride wordt al duizenden jaren gebruikt als conserveermiddel, kaliumnitraat al honderden jaren, en over je bacteriele fermentatie, wat denk je dat kaas maken is, of brood, of salami? Romeinen fermenteerden al dierlijke eiwitten om er smaakversterkers mee te maken.
Voor M&M;'s wordt schellak gebruikt, dat werd mij alhans een paar jaar geleden door een voorlichter van Mars verteld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent in de war met Carnaubawas (van de carnauba palm ) die vaak met bijenwas vermengt wordt gebruikt als glansmiddel.
Vertel, waar ligt het chemische verschil?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Ik denk dat wij een verschil van inzicht hebben over het principe industrieel / grootschalig.
Er is een groot verschil tussen een fermentatievat in de achtertuin en een raffinaderij
Dat kan, maar dat is het een ander soort luis, en zijn het niet de luizen zelf, maar wat ze afscheiden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor M&M;'s wordt schellak gebruikt, dat werd mij alhans een paar jaar geleden door een voorlichter van Mars verteld.
Om karmijn te winnen uit deze luis zijn enorme hoeveelheden van de vrouwelijk luizen nodig. Er bestaan dan ook in Peru, Mexico, Guatemala en Honduras plantages van de cactussen waarop de karmijnluizen worden aangebracht. Ook op de Canarische Eilanden vindt deze teelt plaats. Andere varianten komen uit Polen (Porphyrophora polonia) en uit Armenië (Porphyrophora hameli). 80% van de wereldproductie (rond 2004) komt echter uit Peru.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:49 schreef Blauwebaret het volgende:
en al die gestampte luisjes komen van lanzarote ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |