Ja, maar in veel gevallen geen vrije keuze... in te veel gevallen...quote:Op woensdag 1 september 2010 09:33 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Religie is ook voor iedereen toegankelijk.
wel in dit geval ... je mag zelf kiezen of je gelooft wat die man gelooftquote:Op woensdag 1 september 2010 09:59 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, maar in veel gevallen geen vrije keuze... in te veel gevallen...
open er een topic overquote:Op woensdag 1 september 2010 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vrijheid van religie of geldt dat alleen voor hoofddoekjes, boerkinis, boerka's enz. in een van oorsprong christelijk land?
Iemand?
Wat heeft het in de verkeerde kleur schilderen van je dak nou met religie te maken?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vrijheid van religie of geldt dat alleen voor hoofddoekjes, boerkinis, boerka's enz. in een van oorsprong christelijk land?
Iemand?
In bepaalde stromingen binnen het Christendom is er een zendelingenplicht. Of hoe je dat ook noemt.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat heeft het in de verkeerde kleur schilderen van je dak nou met religie te maken?
Daar heb je idd een sterk puntquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik snap eerlijk gezegd niet dat een land wat god met ons op zijn munten heeft tegelijkertijd wettelijk kan verbieden wat iemand op zijn dak zet.
Ik heb het over de tekst.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat heeft het in de verkeerde kleur schilderen van je dak nou met religie te maken?
Ik denk dat als er Allah redt op had gestaan, er net zo goed moeilijk over werd gedaan.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb het over de tekst.
Lekker boeiend wat die vent op zijn dak kalkt maar ik vind het opvallend dat het hem moeilijk wordt gemaakt terwijl vreemde doctrines niets in de weg wordt gelegd.
Heel Nederland? Dus jij ook?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:48 schreef Jojoortje het volgende:
Ach ja.. Als er 'Allah redt' op stond, was heel Nederland in rep en roer.
Ook boeiend. We leven in een overwegend christelijk land en we moeten leven met de randverschijnselen daarvan.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In bepaalde stromingen binnen het Christendom is er een zendelingenplicht. Of hoe je dat ook noemt.
En dat vind je vreemd?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als er Allah redt op had gestaan, er net zo goed moeilijk over werd gedaan.
Oh? Van wie moet dat?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook boeiend. We leven in een overwegend christelijk land en we moeten leven met de randverschijnselen daarvan.
Net als dat ik het gehuil nu vreemd vind ja. Laat die man lekker zijn boodschap verkondigen, je bent niet verplicht om erop in te gaan.quote:
We leven in een seculier land waar gelovigen hun bek dienen te houden.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook boeiend. We leven in een overwegend christelijk land en we moeten leven met de randverschijnselen daarvan.
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We leven in een seculier land waar gelovigen hun bek dienen te houden.
Je kunt ook kiezen voor te vertrekken naar een islamitische of communistische heilstaat hoor als je er tegen bent.quote:
Muah. Ik vind het "gehuil" zoals je dat zo stropopmatig weet aan te merken niet vreemd hoor. Mensen mogen toch van mening zijn dat ze dat storend vinden? En geheel ongegrond is het niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als dat ik het gehuil nu vreemd vind ja. Laat die man lekker zijn boodschap verkondigen, je bent niet verplicht om erop in te gaan.
Van mij mag hij het hoor. Ik ben er duizenden keren langsgekomen en het stoort me niet. De eerste paar keren dat ik het zag werkte het een beetje op mijn lachspieren.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als dat ik het gehuil nu vreemd vind ja. Laat die man lekker zijn boodschap verkondigen, je bent niet verplicht om erop in te gaan.
Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen zeggen. Ik vind de aandacht alleen nogal overdreven, die man heeft het al járen op zijn dak staan - geef het gewoon geen verdere aandacht (denk ik dan), want daar is het hem juist om te doen.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:27 schreef SpecialK het volgende:
Muah. Ik vind het "gehuil" zoals je dat zo stropopmatig weet aan te merken niet vreemd hoor. Mensen mogen toch van mening zijn dat ze dat storend vinden? En geheel ongegrond is het niet.
Ik begrijp niet hoe mensen aanstoot kunnen nemen aan een Bijbel o.i.d. op een nachtkastje. Maar inderdaad, ieder zijn eigen mening. Vind het alleen getuigen van een ietwat minder ruime tolerantie-grens zegmaar.quote:Net zoals de bijbels in een hotelkamer. Niemand is verplicht om die bijbels weg te halen niemand is verplicht om ze te lezen maar het betekent wel iets en mensen met bepaalde overtuigingen en.of meningen kunnen er (met alle recht) aanstoot aan nemen. En dat is niet vreemd.
Maar dat mag jij wel vreemd vinden
Maar dit is mijn mening en dat mag ook.
Dan houdt een discussie al vrij snel op he.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je kunt ook kiezen voor te vertrekken naar een islamitische of communistische heilstaat hoor als je er tegen bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |