De moppen van mijn meester in klas 4/5 waar hij zelf het hardst om moest lachen:
Twee dieven willen ontsnappen uit de gevangenis. Zegt de ene dief: "ik heb een plan. We nemen een aanloop, rennen naar het hek en klimmen er over. Als er een bewaker aankomt doen we alsof we een hond zijn, oké?" De ander vindt het een geniaal plan. Zo gezegd zo gedaan, dief 1 neemt een aanloop, springt en RAMMELDERAMMEL! het hek rammelt. Komt er een bewaker aangesneld die roept: "Wie is daar?" Dus die dief doet een hond na: "WOEF! WOEF!" Bewaker gerustgesteld en loopt verder. Dan neemt dief 2 een aanloop, springt en RAMMELDERAMMEL! het hek rammelt. Komt die bewaker er weer aanrennen en roept: "Wie is daar?" Zegt die dief: "Nog een hond!"
Uiteindelijk zijn ze toch ontsnapt en staan ze op de bus te wachten. Maar helaas, ze hebben maar één buskaartje. Zegt dief 1: "Ik heb een jutezak meegesmokkeld. Ga jij daar in zitten, dan gooi ik je over m'n schouder en we doen alsof jij papier bent." De ander vindt het een geniaal plan. Dief 2 in de zak, de bus komt er aan en dief 1 stapt in met die zak over z'n schouder. De chauffeur stempelt het kaartje af en vraagt nieuwsgierig: "Wat zit er in die zak?" Zegt dief 2 vanuit de zak: "RITSEL RITSEL!"
Ritsel ritsel. En dan die man zelf helemaal in een stuip. Ik vergeet ze nooit meer
Nothing has changed. Everything has changed.