De cover:quote:Op woensdag 1 september 2010 15:07 schreef Dark0z het volgende:
welke songs van guns n roses zijn eigenlijk covers?
Iers volksliedje -> The Dubliners -> Thin Lizzy -> Metallicaquote:Op woensdag 1 september 2010 15:59 schreef Maanvis het volgende:
Ik dacht overigens altijd dat het orgineel van Whiskey in the Jar van metallica door the Dubliners geschreven was..
Echter het blijkt dus een traditioneel iers volksliedje te zijn.
En ik kan me niet voorstellen dat er daarna niemand meer is geweest die de versie van metallica weer heeft gecoveredquote:Op woensdag 1 september 2010 16:04 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Iers volksliedje -> The Dubliners -> Thin Lizzy -> Metallica
Nee. Mochten ze willen.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:59 schreef cafca het volgende:
Was Mr. Tambourine Man niet oorspronkelijk voor de Byrds geschreven?
quote:Op woensdag 1 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bowie's quote over de Nirvanaversie van The Man Who Sold the World is trouwens ook veelzeggend.
"Kids that come up afterwards and say, 'It's cool you're doing a Nirvana song.' And I think, 'Fuck you, you little tosser!'"
Dat wist ik tot een minuut geleden ook niet...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:16 schreef Mr_Moon het volgende:
Bjork : it's oh so quiet
Betty Hutton : Blow a Fuse - 1951 (Bjork had de titel veranderd)
Wat weer een cover was Horst Winter : Und jetzt ist es still - 1948
Ah, de nummer één van mijn cover top 100quote:Op woensdag 1 september 2010 18:26 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Nee. Mochten ze willen.
Origineel:
[..]
![]()
Maar is dan weer wel geschreven door Bowie. (Bowie deed dat nog een keer door China Girl te "coveren")quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
-Tonight van Bowie en Turner is van Iggy Pop en gaat over incest.
Wel andersom dus.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:04 schreef Piles het volgende:
Origineel:
Cover van Amy Winehouse
En nee, niet andersom
correct...quote:
quote:The song was much more successful after being covered by Amy Winehouse.
Het origineel is van de Zutons. Niet andersom.quote:
hij zegt:quote:Op maandag 6 september 2010 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het origineel is van de Zutons. Niet andersom.
Ah, je kan het op twee manieren lezen. Als "de cover is door Winehouse gemaakt" of "de cover is van een nummer van Winehouse". We lazen het verschillend maar bedoelen hetzelfde. Opgelost.quote:Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef mschol het volgende:
[..]
hij zegt:
The Zutons - Valerie
Cover van Amy Winehouse
het moet andersom zijn...
The zutons hebben em gemaakt en amy heeft em gecovered (en wat er nu staat is dat the zutons em gecovered hebben van amy)
Wat een discussiequote:Op dinsdag 7 september 2010 09:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah, je kan het op twee manieren lezen. Als "de cover is door Winehouse gemaakt" of "de cover is van een nummer van Winehouse". We lazen het verschillend maar bedoelen hetzelfde. Opgelost.
Alle numers van de CD Spagetthi Incidentquote:Op woensdag 1 september 2010 15:07 schreef Dark0z het volgende:
welke songs van guns n roses zijn eigenlijk covers?
en fantastisch gecoverd door creedence clearwater revivalquote:Op zaterdag 4 september 2010 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
-Ik heard it through the Grapevine, niet van Marvin Gaye maar van Smokey Robinson, ook fantastisch gecovered door The Temptations overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |