Ah, een modern spoorzoekertje?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:56 schreef Re het volgende:
misschien waren ze bezig met en puzzelbom...
maar best vaag verder
Wat is het anders? Een experimentele manier om je koffer efficienter te pakken?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tuurlijk, want als je een dry run doet dan maak je jezelf zo verdacht mogelijk...mischien zijn ze afgestudeerd aan het trainingskamp van Achmed the Dead Terrorist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 13:03:23 ]
Was geen bom. Was gewoon bij elkaar getaped spul. Er werden juist géén explosieven aangetroffenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:43 schreef Paul-89 het volgende:
Die bommen zien er wel verdomd profi uit. Knutselboys.
Als ze ballen hebben dan snijden ze zichzelf open, tapen ze de boel bij elkaar, stoppen het in hun pens, naaien zichzelf dicht, gaan aan boord, trekken de hechtingen eruit, halen de benodigdheden uit hun pens, zetten het spul in elkaar en klaar is klara. Kunnen ze in hun maag nog vloeibare explosieven stoppen ook. Slechts 1 sneetje extraquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:51 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Wat is het anders? Een experimentele manier om je koffer efficienter te pakken?
Je brengt gevaarlijke FOK!kers op ideeën. O nee, laat maar, terroristen bestaan niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:16 schreef FollowThisLeader het volgende:
[..]
Als ze ballen hebben dan snijden ze zichzelf open, tapen ze de boel bij elkaar, stoppen het in hun pens, naaien zichzelf dicht, gaan aan boord, trekken de hechtingen eruit, halen de benodigdheden uit hun pens, zetten het spul in elkaar en klaar is klara. Kunnen ze in hun maag nog vloeibare explosieven stoppen ook. Slechts 1 sneetje extra
Was het in dit geval niet andersom? ze zijn via Chicago naar Amsterdam gekomen, en niet vice versa.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:37 schreef Roi het volgende:
Toch opvallend dat Schiphol een soort terroristisch poort naar Amerika is/was.
het was een interland oefening, om te kijken hoe passagiers reageren op een arrestatie in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:46 schreef Qebbel het volgende:
Ik vind het raar dat ze wel toestemming hebben gekregen om te vliegen! Ze hebben nep explosieven, messen een een shitload aan cash gevonden, maar stappen wel vrolijk een UA toestel in. Iedereen weet hoe streng die Amerikaanse autoriteiten zijn; je kunt nog geen scheet laten bij de douane, of je mag zo een paar dagen brommen in een cel, maar dit staan ze blijkbaar toe.
De Verenigde Staten is overrated.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat ze VAN amerika helemaal niet streng zijn met controle. Maar dat het NAAR amerika wel echt gekkenhuis is (ik ken iemand die moest bewijzen dat de scheergel in de bus die hij meehad niet explosief was door het op zijn hand te spuiten. Intussen gingen de 4 bewakers achter een kogelvrij glazen deur staan.
en wie zijn 'ze'?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Goed gevoel voor humor hebben ze dan.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:22 schreef Roi het volgende:
Zonder smileys is sarcasme moeilijk te herkennen op internet Cynix, kan je er voortaan een gebruiken?
doe dan ff meteen de link en vermeld de minuut waarop dit enorm geestige stukje te zien is!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:27 schreef Tunafish het volgende:
Zonet leuk op het journaal, een of andere pipo van Jusitie die door een journalist gevraagd werd hoe je een aanslag pleegt met aan elkaar geplakte telefoons.
'Ehhhh.... nou... ehm... *peins peins* ja... ... ...'
Mooi staaltje tv
Ja, want als het dan lukt lukt het als je het wel zo onverdacht mogelijk aanpakt zéker.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tuurlijk, want als je een dry run doet dan maak je jezelf zo verdacht mogelijk...mischien zijn ze afgestudeerd aan het trainingskamp van Achmed the Dead Terrorist?
quote:AMERSFOORT - Hezam al-Murisi (37) die maandagochtend als terrorismeverdachte samen met de 48-jarige Ahmed Mohamed Nasser al-Soofi op Schipol werd opgepakt, ontkent in alle toonaarden.
Dat zegt zijn advocaat Klaas-Arjen Krikke nadat hij zijn cliënt dinsdag had bezocht.
''Hij is heel erg geschrokken. Hij begrijpt er niets van en ontkent ooit iets met terrorisme te maken te hebben gehad'', vertelt de raadsman.
''Hij is heel emotioneel en wil zo snel mogelijk naar zijn familie en ziet dit als een grote boze droom.''
Amerikanen
De nationale recherche heeft Al-Murisi dinsdag verhoord. De verwachting is dat dit de komende dagen nog zal doorgaan.
Binnen een aantal dagen bekijkt justitie of er aanleiding is hem en de andere verdachte nog langer vast te houden en voor te leiden aan de onderzoeksrechter. Op dit moment wordt de voortgang van het onderzoek afgestemd met de Amerikanen
bron
Vooral de zinsnede hierin die me het meest opvalt:quote:Op woensdag 1 september 2010 01:15 schreef IHVK het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)een-terroristen.html
raar verhaal
Dus we moeten niet te snel conclusies trekken, maar er werd hier meteen een persbericht de wereld in geslingerd dat er potentiele terroristen opgepakt waren, dan is er in mijn optiek al een conclcusie getrokken. Als er nu alleen verdachten waren opgepakt en na een onderzoek dingen bekend gemaakt zouden worden komt het antuurlijk een stuk neutraler over.quote:WASHINGTON - In de zaak van de twee Jemenieten die op Schiphol zijn opgepakt, moeten niet te snel conclusies worden getrokken. Daarvoor hebben de Amerikaanse autoriteiten dinsdag gewaarschuwd.
© NU.nl/Albert van DijkVolgens Amerikaanse functionarissen maken de mannen waarschijnlijk geen deel uit van een terroristisch plot.
Eh ja, verdachten van een terroristisch plot.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:08 schreef Basp1 het volgende:
Als er nu alleen verdachten waren opgepakt en na een onderzoek dingen bekend gemaakt zouden worden komt het antuurlijk een stuk neutraler over.
Lees eens hier door dit topic heen, die mannen worden alleen al omdat het woord terrorist erin voor komt bij voorbaat al veroordeeld en dan al die speculaties die meteen erbij komen waarom ze wel terroristen zouden zijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh ja, verdachten van een terroristisch plot.
Ik heb het topic gelezen en dit niet gezien.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Lees eens hier door dit topic heen, die mannen worden alleen al omdat het woord terrorist erin voor komt bij voorbaat al veroordeeld en dan al die speculaties die meteen erbij komen waarom ze wel terroristen zouden zijn..
Wat mij betreft is het terecht dat ze opgepakt zijn (of althans eentje, de ander lijkt meer een onschuldige omstander), maar verkeerd dat ze met naam, toenaam en foto in de krant zijn gekomen.quote:In mijn optiek zijn we onze rechtstaat flink op de schop aan het zetten en worden veel verdachten al veroordeeld voordat de rechter ooit maar naar de zaak gekeken heeft alleen maar voor de kijkcijfers en de scoringsdrift van ons OM.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:12 schreef speknek het volgende:
Wat raar, klinkt alsof ze gewoon aan het testen waren of ze op deze manier vlaggetjes af lieten gaan.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Kan best uit terroristisch oogpunt zijn natuurlijk. Ze hebben nu technisch gezien helemaal niets verkeerds gedaan, en als er geen link naar terroristisch gedachtegoed gevonden kan worden, zullen ze weer vrijgelaten worden. Andere broeders weten dan dat aan elkaar getapete mobiele telefoons opgepikt worden en geen goede manier voor een bom zijn.
En hier ben ik het dan wel mee eens, maar ik vind dat vooral ons OM en vanuit de VS wel eens wat voorzichter hiermee mogen zijn, dus wacht eens met je opgepakt persbericht totdat er echt meer duidelijkheid is, dan hadden we al deze onzin niet eens gehoord.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:01 schreef speknek het volgende:
Wat mij betreft is het terecht dat ze opgepakt zijn (of althans eentje, de ander lijkt meer een onschuldige omstander), maar verkeerd dat ze met naam, toenaam en foto in de krant zijn gekomen.
Serieus? Zoals ik al eerder zei, die bagage is niet eens in de richting van Nederland gegaanquote:Op woensdag 1 september 2010 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb het topic gelezen en dit niet gezien.
[..]
Wat mij betreft is het terecht dat ze opgepakt zijn (of althans eentje, de ander lijkt meer een onschuldige omstander), maar verkeerd dat ze met naam, toenaam en foto in de krant zijn gekomen.
"klinkt als" en "kan best" geeft toch aan dat het een verdenking is, en geen veroordeling?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:07 schreef Basp1 het volgende:
Nou dan maar eens even wat quotes van speculaties.
[..]
[..]
![]()
Maar ik zal het wel weer verkeerd intrepeteren zoals gebruikelijk is hier.
Nou en?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:13 schreef trancethrust het volgende:
Serieus? Zoals ik al eerder zei, die bagage is niet eens in de richting van Nederland gegaan.
Op wat voor basis wil je die gasten van terrorisme verdenken dan?quote:
Als dry run. Ik snap je punt niet, moet je per se jezelf doodmaken om een terrorist te zijn?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:15 schreef trancethrust het volgende:
Op wat voor basis wil je die gasten van terrorisme verdenken dan?
Je kan iedereen betichten een 'dry run' te maken. Er moet genoeg aanwijzing zijn dat het inderdaad een terroristische actie is. Die bagage wijst in die richting, of is gewoon een kneiterdomme actie wat op zich al een celovernachting rechtvaardigt; maar zonder dat spul slaat het mijns inziens totaal nergens op die mensen aan te houden.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dry run. Ik snap je punt niet, moet je per se jezelf doodmaken om een terrorist te zijn?
Nee je moet omgeboekt worden en je bagage moet ook nog eens met een ander vlucht mee zijn gegaan, dat lijkt me toch een bijna onmogelijk opgave om hiermee een gericht aanslag te kunnen plegen, omdat je nooit van te voren kan inschatten of je omgebeokt wordt en hoe je bagage dan gerouteerd wordt.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dry run. Ik snap je punt niet, moet je per se jezelf doodmaken om een terrorist te zijn?
Heh wat, stel nou dat het niet hypothetisch is?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:30 schreef trancethrust het volgende:
Je kan iedereen betichten een 'dry run' te maken. Er moet genoeg aanwijzing zijn dat het inderdaad een terroristische actie is. Die bagage wijst in die richting, of is gewoon een kneiterdomme actie wat op zich al een celovernachting rechtvaardigt; maar zonder dat spul slaat het mijns inziens totaal nergens op die mensen aan te houden.
Onschuldig totdat schuld bewezen is weet je nog? Rechtstaat ligt hier inderdaad aan stukken, ik had beter verwacht.
Nouja een aanslag plegen is niet zo moeilijk; in de lucht werkt je telefoon toch vaak niet, dus als je een mobieltje als ontsteker wil gebruiken, dan moet je hem ombouwen zodat hij na een bepaalde timer afgaat (bijvoorbeeld dan begint te bellen en de statische ruis een trigger is, of iets dergelijks). Dan maakt het dus niet uit of je in hetzelfde vliegtuig zit of niet. En aanvankelijk zat de baggage volgens mij 'gewoon' op de goede vlucht, zijzelf alleen niet.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:31 schreef Basp1 het volgende:
Nee je moet omgeboekt worden en je bagage moet ook nog eens met een ander vlucht mee zijn gegaan, dat lijkt me toch een bijna onmogelijk opgave om hiermee een gericht aanslag te kunnen plegen, omdat je nooit van te voren kan inschatten of je omgebeokt wordt en hoe je bagage dan gerouteerd wordt.
Ik vind het nogal een samenloop van omstandigheden die ik niet zou willen wanneer ik zo een proces zou moeten ontwerpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |