abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85942959
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:40 schreef speknek het volgende:
Ja maar er was dus wel bewijs, dus dat er geen bewijs zou zijn is een straw man.
Ow noes 2 telefoons die tegen elkaar getaped zijn was het bewijs. En wat oude casio's. :')

Al die oude telefoons die hier ingeleverd worden om naar de 3e wereld verscheept te worden moeten we dan ook maar mee ophouden ze zouden er wel eens een bom van kunnen maken.
pi_85943580
quote:
Ja maar er was dus wel bewijs, dus dat er geen bewijs zou zijn is een straw man.
In de VS beste man. Daar kon je ze aanhouden. Waarom zou men in Nederland, waar we dat bewijs niet hebben gezien, ook niet deze richting op ging, en geen beschikking over hebben, die gasten wel aanhouden? Klinkt het jou nu echt best in de oren dat mensen worden aangehouden vanwege bewijs wat niet in handen is, niet doorslaggevend is, en bovendien beoordeeld als niet boeiend genoeg door de mensen die het wel in handen hebben gehad? Dezelfde mensen waarop wij nu lijken te baseren dat deze mensen toch geen kwaad in de zin hadden?

Ik vind het een belachelijke gang van zaken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_85943647
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:30 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Je kan iedereen betichten een 'dry run' te maken. Er moet genoeg aanwijzing zijn dat het inderdaad een terroristische actie is. Die bagage wijst in die richting, of is gewoon een kneiterdomme actie wat op zich al een celovernachting rechtvaardigt; maar zonder dat spul slaat het mijns inziens totaal nergens op die mensen aan te houden.

Onschuldig totdat schuld bewezen is weet je nog? Rechtstaat ligt hier inderdaad aan stukken, ik had beter verwacht.
Ze zijn bij voorbaat ook nog niet veroordeeld, dus niet zo snel piepen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_85943705
quote:
Wat was het bewijs, als ik vragen mag?
Allah Al Watan Al Malik
pi_85944107
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat was het bewijs, als ik vragen mag?
Mobiele telefoons vastgetaped aan flesjes water. Omgeboekte vluchten. Bagage die naar een andere bestemming gaat als de vlucht. En 7000 dollar contant geld.
pi_85944506
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Mobiele telefoons vastgetaped aan flesjes water. Omgeboekte vluchten. Bagage die naar een andere bestemming gaat als de vlucht. En 7000 dollar contant geld.
Volgens mij waren zij niet verantwoordelijk voor de omboeking van die vluchten (of het feit dat de bagage naar een andere bestemming ging). Ten tweede is dit niet genoeg om de intentie te achterhalen natuurlijk. Zonder motief is het een berg nietszeggende rotzooi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85944635
quote:

[..]

De angst regeert.

Hoeveel vluchten zijn er in de historie gevlogen, en hoeveel zijn er opgeblazen met geïmproviseerde explosieven? Die getallen duiden niet op een reëel gevaar.

Per saldo hebben deze heren ook geen misdrijf begaan, als ik de feiten zo beluister. Het is allemaal wel héél suggestief. Is een (onbewuste) ongelukkige samenloop van omstandigheden al uitgesloten?
pi_85944636
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij waren zij niet verantwoordelijk voor de omboeking van die vluchten (of het feit dat de bagage naar een andere bestemming ging). Ten tweede is dit niet genoeg om de intentie te achterhalen natuurlijk. Zonder motief is het een berg nietszeggende rotzooi.
Ik zeg ook niet dat ze moeten worden veroordeeld of dat ze schuldig zijn. Maar er was op het moment van aanhouding wel degelijk reden tot bezorgdheid vanwege dit bewijs. Wat de waarde hiervan is zal na onderzoek moeten blijken. Op dit moment lijkt het met een sisser af te lopen.
pi_85944688
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze moeten worden veroordeeld of dat ze schuldig zijn. Maar er was op het moment van aanhouding wel degelijk reden tot bezorgdheid vanwege dit bewijs. Wat de waarde hiervan is zal na onderzoek moeten blijken. Op dit moment lijkt het met een sisser af te lopen.
Schuldig waaraan?

Het bang maken van mensen die graag bang worden?
pi_85944814
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De angst regeert.
Het is waakzaamheid. Uitstekend hoe de diensten hebben gereageerd.

quote:
Hoeveel vluchten zijn er in de historie gevlogen, en hoeveel zijn er opgeblazen met geïmproviseerde explosieven? Die getallen duiden niet op een reëel gevaar.
Vanuit Nederland nog niet eens een jaar geleden. Of ben je dit verhaal al vergeten?

http://www.nu.nl/buitenla(...)chiphol-detroit.html
  woensdag 1 september 2010 @ 12:41:07 #111
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_85945021
Lekker logisch, om dat na de vlucht te doen. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_85945186
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is waakzaamheid. Uitstekend hoe de diensten hebben gereageerd.
[..]
Het is paranoia. Ik ontvang net berichten van een toerist dat er op een willekeurig treinstation in NY militairen rondlopen met hun hand op hun pistool. Ben je dan gestoord of niet?
En op JFK airport in NY een verplicht vraaggesprekje over je achtergrond en dagelijkse werkzaamheden. Zelfs in fucking Noord-Korea, Iran en China zijn ze minder paranoia.

quote:
Vanuit Nederland nog niet eens een jaar geleden. Of ben je dit verhaal al vergeten?

http://www.nu.nl/buitenla(...)chiphol-detroit.html
Mag ik dit -enigszins marginaal- noemen? Bovendien het werk van een doorgedraaid, zwakzinnig en onkundig individu.
Het controlesysteem zoals nu geïmplementeerd, met een verbod op vloeistoffen, een bodyscanner etc., vraaggesprekjes door douane, vragenlijsten invullen, lijkt voldoende preventieve werking te hebben ten opzichte van een gevaar wat toch al niet reëel was (gezien de statistieken).

Het lost allemaal niets op, maar je verplaatst het gevaar (voor zover dat überhaupt aanwezig is).

Nog even en je darmen worden verplicht onderzocht, je moet wangslijm afstaan, gebitsafdruk en alle coupletten van het Amerikaanse volkslied kunnen opdreunen.

Het land maakt zichzelf gek. En wij moeten ons niet mee laten sleuren door deze onbegrensde controledrang, welke alléén op paranoia (waarschijnlijk door een slecht geweten) is gebaseerd. Nu ben je kennelijk schuldig met een mobiele telefoon aan een flesje water vast. Ben je volgend jaar schuldig met alleen een flesje water?
pi_85945231
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:02 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ze zijn bij voorbaat ook nog niet veroordeeld, dus niet zo snel piepen.
Het is dus ok als men willekeurig wordt gearresteerd, zolang ze maar niet veroordeeld raken indien toevallig onschuldig? Denk eens na.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:49:38 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_85945288
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij waren zij niet verantwoordelijk voor de omboeking van die vluchten (of het feit dat de bagage naar een andere bestemming ging).
Dat bleek inderdaad later. En had inderdaad eerder moeten blijken.
quote:
Ten tweede is dit niet genoeg om de intentie te achterhalen natuurlijk. Zonder motief is het een berg nietszeggende rotzooi.
En daarom, vermoed ik, zijn ze naar de recherche gebracht en niet naar Kamp Zeist ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:58:41 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_85945624
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:46 schreef Chooselife het volgende:
Mag ik dit -enigszins marginaal- noemen? Bovendien het werk van een doorgedraaid, zwakzinnig en onkundig individu.
Dat mag je vinden, maar het was een individu uit een bijzonder welgesteld gezin die afgestudeerd ingenieur is aan een van de beste universiteiten ter wereld en die na afloop geen sporen van gekte tentoonspreidde dus hoe je daar bij komt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85946146
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:49 schreef speknek het volgende:

En daarom, vermoed ik, zijn ze naar de recherche gebracht en niet naar Kamp Zeist ofzo.
Dat gebeurd altijd dat je eerst in normale detentie gezet wordt zolang als het onderzoek nog loopt. Het was natuurlijk helemaal bizar geweest als we ze op de US manier ( vasgebonden op de grond in een transportvliegtuig) meteen naar guatamo hadden gebracht en zonder proces daar hadden neer gezet. :P
pi_85946526
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar het was een individu uit een bijzonder welgesteld gezin die afgestudeerd ingenieur is aan een van de beste universiteiten ter wereld en die na afloop geen sporen van gekte tentoonspreidde dus hoe je daar bij komt?
Achteraf niet bijster ingenieus, die geïmproviseerde "bom".

Welgesteldheid betekent niet automatisch beschaafdheid. Ik heb altijd gezegd dat de écht gevaarlijke mensen op deze wereld, de welgestelde conservatieve gelovigen zijn. Dat zijn namelijk de mensen die hun primitieve idealen met (gekochte) macht proberen af te dwingen. Geld is macht helaas, in deze wereld.
Er hoeft binnen die kringen maar één figuur megalomane trekjes te krijgen in combinatie met connecties en geld, en je hebt gelijk een enorm gevaar. Osama Bin Laden is daar per saldo ook een bekend voorbeeld van. In mijn ogen George W. Bush en Sarah Palin idem. Deze jongen is ook zo'n geval.

Nou, de gekte is wat mij betreft ruimschoots bewezen, na zo'n poging.
pi_85952867
Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Een overstap die ze niet halen, bagaga die hierdoor verkeerd terechtkomt, een vastgetaped mobieltje en dit allemaal in combinati emet die Arabische namen. Tja, genoeg reden om de stempel "terrorist" op mensen te drukken.

En Amerika waarschuwt Nederland om niet te snel conclusies te trekken. Wat een grap!

quote:
In de zaak van de twee Jemenieten die op Schiphol zijn opgepakt, moeten niet te snel conclusies worden getrokken. Daarvoor hebben de Amerikaanse autoriteiten dinsdag gewaarschuwd. Volgens Amerikaanse functionarissen maken de mannen waarschijnlijk geen deel uit van een terroristisch plot.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:22:11 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_85952935
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:25 schreef Chooselife het volgende:
Achteraf niet bijster ingenieus, die geïmproviseerde "bom".
Ik zag laatst een filmpje van wat er gebeurd was als de bom wel goed afgegaan was, het hele vliegtuig uit elkaar. Aardig ingenieus voor wat poeder in je onderbroek.
pi_85953294
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:22 schreef speknek het volgende:

Ik zag laatst een filmpje van wat er gebeurd was als de bom wel goed afgegaan was, het hele vliegtuig uit elkaar. Aardig ingenieus voor wat poeder in je onderbroek.
Doe ons eens de link van dat filmpje. Ik kijk ook vaak films en daarbij ontploffen de auto's altijd terwijl ik bij een botsing nog nooit een onploffende auto gezien heb. ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 16:51:16 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_85954045
Hmm in Netwerk lieten ze een hele indrukwekkende explosie zien, maar bij Air Crash Investigations zeggen ze juist dat het vliegtuig het gehouden zou hebben.
pi_85954803
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe het ook zij, gelukkig mislukte het.

Maar je bent toch wel met me eens dat zaken enigszins overdreven worden en er sprake is van paranoia?
Ik zou het zeer ernstig vinden als er mensen strafrechtelijk vervolgd zouden worden, die volstrekt onschuldig zijn. Al is het maar dat ze in hun goede naam worden aangetast, ook verschrikkelijk. Alleen al de associatie met een terreuraanslag is een hele besmetting voor de rest van je leven. En ook de behandeling door overheidsdiensten moet indrukwekkend zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 18:36:56 #123
862 Arcee
Look closer
pi_85957187
quote:
2 Jemenieten Schiphol vrijgelaten

` De twee mannen van Jemenitische
afkomst die maandagochtend op Schiphol
waren opgepakt,zijn vrijgelaten.Dat
heeft het Landelijk Parket gemeld.

De mannen zaten in een vliegtuig uit
Chicago en werden op verzoek van de VS
aangehouden.Ze werden verdacht van het
voorbereiden van een aanslag.In hun
bagage,die in een ander vliegtuig zat,
waren verdachte voorwerpen gevonden.

Gisteravond meldden bronnen bij de FBI
al dat de mannen onschuldig waren.
Ze kenden elkaar niet en reisden niet
samen.Ze zouden een vlucht hebben
gemist en waren daarna overgeboekt op
de vlucht naar Amsterdam.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85959819
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:47 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het is dus ok als men willekeurig wordt gearresteerd, zolang ze maar niet veroordeeld raken indien toevallig onschuldig? Denk eens na.
Dat had ik allang gedaan.
In dit topic is al goed aangegeven waarom ze zijn gearresteerd.

Jij moet minder piepen.
Faal van de eeuw.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 20:40:36 #125
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_85962225
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:22 schreef Roi het volgende:
Zonder smileys is sarcasme moeilijk te herkennen op internet Cynix, kan je er voortaan een gebruiken?
Ik denk toch dat ik gelijk heb.

Ze zijn al "vrij", zul je zien dat ze voor de vorm ook nog een schadevergoeding gaan eisen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_85964916
Groot gelijk. Onterecht een paar dagen zitten moet vergoed worden.
pi_85964951
quote:

[..]

:')
  woensdag 1 september 2010 @ 21:47:56 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85965175
volgens mij is het gewoon een islamitische 1 april grap. maar dan de islamitische 1 april grap die je je volgens de profeet en zijn overleveringen pas eigenlijk moet inzetten op de laatste dag van de ramadan.

die dit jaar, volgens mensen die niet kunnen rekenen, zoals veel moslims, op 9-11 valt... :')
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85966129
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:47 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is het gewoon een islamitische 1 april grap. maar dan de islamitische 1 april grap die je je volgens de profeet en zijn overleveringen pas eigenlijk moet inzetten op de laatste dag van de ramadan.

die dit jaar, volgens mensen die niet kunnen rekenen, zoals veel moslims, op 9-11 valt... :')
Laatste dag ramadan is op 8-9. Verder slaat je opmerking nergens op. Waarschijnlijk een mislukte poging om grappig te zijn. Sommige mensen moeten gewoon niet proberen de lolbroek uit te hangen.
pi_85970677
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:46 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat had ik allang gedaan.
In dit topic is al goed aangegeven waarom ze zijn gearresteerd.

Jij moet minder piepen.
Dan moet je typen wat je daadwerkelijk wilt zeggen: dat je wel voldoende bewijs zag. Wel apart, daar de Nederlandse autoriteiten totaal geen bewijs in handen had. Ofwel: je moeder.
pi_85971351
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:43 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dan moet je typen wat je daadwerkelijk wilt zeggen: dat je wel voldoende bewijs zag. Wel apart, daar de Nederlandse autoriteiten totaal geen bewijs in handen had. Ofwel: je moeder.
Allang duidelijk aangegeven. We lezen allebei hetzelfde topic door.
En probeer het niveau nog een beetje op peil te houden, van wat er nog door jouw posting over is, wil je?

Voor zover mijn informatie reikt is/was men bezig met een onderzoek naar deze verdachten.
Als daar niks vruchtbaars uitkomt worden ze vrij gelaten.
We zien wel wat hier uiteindelijk uit zal komen.
Faal van de eeuw.
pi_85971513
Vaag verhaal dit, er zijn toch van die spullen in de bagage gevonden? Hoezo is dat ineens niet meer relevant? Waarom worden beiden vrijgelaten met de verklaring dat zij elkaar niet kenden, hun vlucht hebben gemist en daarom op deze vlucht zaten?
pleased to meet you
pi_85971701
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:03 schreef moussie het volgende:
Vaag verhaal dit, er zijn toch van die spullen in de bagage gevonden? Hoezo is dat ineens niet meer relevant? Waarom worden beiden vrijgelaten met de verklaring dat zij elkaar niet kenden, hun vlucht hebben gemist en daarom op deze vlucht zaten?
Ik vraag mij precies hetzelfde af
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 00:18:01 #134
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_85972025
Omdat ze ingehuurd zijn door de CIA.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 2 september 2010 @ 00:18:23 #135
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85972032
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:03 schreef moussie het volgende:
Er werd verteld dat het cadeautjes waren die als een 'pakketje' verpakt waren.

Ze zullen het heus wel onderzocht hebben allemaal :)
AFC AJAX
pi_85972183
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:18 schreef msnk het volgende:

[..]

Er werd verteld dat het cadeautjes waren die als een 'pakketje' verpakt waren.

Ze zullen het heus wel onderzocht hebben allemaal :)
Rare cadeauverpakking dan voor een mobieltje uit de vorige eeuw
pleased to meet you
pi_85972199
http://www.volkskrant.nl/(...)Schiphol_vrijgelaten
quote:
Geen sporen
Bij een voorlopige test was in Amerika bovendien de mogelijke aanwezigheid van een spoor van explosieven op een bagagestuk waargenomen. Bij nauwkeuriger tests bleken er echter geen sporen te zijn.

Bij aankomst op de luchthaven Schiphol heeft de marechaussee de handbagage van de Jemenieten in beslag genomen. Ook zijn in het vliegtuig van United Airlines waarmee ze aankwamen, sporen veiliggesteld. Vervolgens zijn de mannen verhoord. In de VS hebben de autoriteiten onder meer huiszoekingen gedaan en hebben zij verscheidene personen gehoord. Nederland en de VS hebben ‘nauw overleg’ gehad over de zaak, aldus het OM.

De aan elkaar geplakte mobiele telefoons en de telefoon die aan een fles maagmedicijnen was geplakt, worden niet langer als verdacht gezien. Deze goederen zijn in de VS gevonden en onderzocht. Het OM meldt dat er geen aanwijzingen meer zijn die de terreurverdenking ondersteunen.
En een foto van de spullen.

Inderdaad wel vaag waarom die dingen zo bij elkaar zitten :D

Maarja, als er verder geen aanwijzingen zijn, en zo te zien zijn ze goed ondersteboven gekeerd, zal het toch wel 'normaal' zijn.

Misschien dat ze die telefoons aan elkaar plakten zodat het 1 apparaat leek ipv 2 8)7
Leaf
  donderdag 2 september 2010 @ 00:23:27 #138
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85972200
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Rare cadeauverpakking dan voor een mobieltje uit de vorige eeuw
Ik heb zijn bagage niet gezien.
AFC AJAX
pi_85973394
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:18 schreef Cynix ® het volgende:
Omdat ze ingehuurd zijn door de CIA.
Ow, dacht de KGB!
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]

[ afbeelding ]

Maarja, als er verder geen aanwijzingen zijn, en zo te zien zijn ze goed ondersteboven gekeerd, zal het toch wel 'normaal' zijn.

Misschien dat ze die telefoons aan elkaar plakten zodat het 1 apparaat leek ipv 2 8)7
Ik vind die van de CIA nog geloofwaardiger
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_85973511
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]

[ afbeelding ]

Niet zo raar dat ze worden ondervraagd wat mij betreft. Hopelijk blijven de diensten net zo alert in de toekomst.
  donderdag 2 september 2010 @ 02:03:00 #141
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85974021
De 2 boys hadden zeker mass destruction weapons bij zich? :D :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85974142
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet zo raar dat ze worden ondervraagd wat mij betreft. Hopelijk blijven de diensten net zo alert in de toekomst.
Denk/hoop dat ze om de reden van die foto dan ook kunnen fluiten naar een schade vergoeding. Heel normaal dat je dat soort zaken goed gaat controleren.

Je weet dat je bepaalde zaken al niet mee mag nemen. Deze dingen aan elkaar tapen is gewoon vragen om aandacht
pi_85974153
quote:
Op donderdag 2 september 2010 02:03 schreef BansheeBoy het volgende:
De 2 boys hadden zeker mass destruction weapons bij zich? :D :')

:{²
Niet alles hoeft eruit te zien als een bom om een bom te kunnen worden.
pi_85975170
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Bullshit. Als die kerels westerse namen hadden (Hans en Piet) dan was er niks aan de hand geweest. Triest dat je op basis van je afkomst meteen voor terrorist aangezien kan worden. Niks kan dit goedpraten.
pi_85977127
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:38 schreef kb1983 het volgende:

[..]

Bullshit. Als die kerels westerse namen hadden (Hans en Piet) dan was er niks aan de hand geweest. Triest dat je op basis van je afkomst meteen voor terrorist aangezien kan worden. Niks kan dit goedpraten.
Tuurlijk, het is altijd discriminatie, niet waar?
Waarom wacht je de uitkomst van dat onderzoek niet eerst eens af.
Faal van de eeuw.
  donderdag 2 september 2010 @ 10:49:27 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_85978527
quote:
Ehm jawel, namelijk dat de kans dat je een terrorist bent veel groter is.
pi_85979308
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Ehm jawel, namelijk dat de kans dat je een terrorist bent veel groter is.
Dan snap ik niet dat veel terroristen nog niet op het idee gekomen zijn om hun naam in een westerse naam te veranderen en zodoende de vlaggetjes bij hun namen op die manier te laten verdwijnen. :P
  donderdag 2 september 2010 @ 12:49:22 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_85982057
Het zou al schelen, dan woon je alleen nog steeds in Jemen.
pi_85984080
quote:

[..]

Ik kan me nog herinneren dat ik een keer flink vertraging had omdat er bagage aan boord was geladen van iemand die niet had geboard. Westerse naam, werd nog omgeroepen. Toen moesten wij wachten tot de betreffende bagage weer afgeladen was voor we konden vertrekken.
pi_85984142
En reken maar dat deze jongens de komende tijd nog goed in de gaten worden gehouden, alle officiele verklaringen ten spijt.
pi_85984335
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:54 schreef Boekenwurm het volgende:

Ik kan me nog herinneren dat ik een keer flink vertraging had omdat er bagage aan boord was geladen van iemand die niet had geboard. Westerse naam, werd nog omgeroepen. Toen moesten wij wachten tot de betreffende bagage weer afgeladen was voor we konden vertrekken.
Wat is dit nou voor een achterlijke vergelijking? Natuurlijk wordt bagage afgeladen, als de desbetreffende persoon niet komt opdagen. Dat gebeurt bij iedereen. Dat is het punt toch helemaal niet.
Het gaat erom dat je met namen als Hasan, Achmed en Mohammed sneller verdacht bent als je een telefoon taped aan een flesje pillen.

@ Hughh:
Hoe wil je het dan noemen als twee onschuldige kerels door een ongelukkige samenloop van omstandigheden voor terrorist worden aangezien? En zou dit ook gebeuren bij twee Britten? Maak het nou een beetje. Je kan toch wel een beetje logisch nadenken.
pi_85990697
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef kb1983 het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een achterlijke vergelijking? Natuurlijk wordt bagage afgeladen, als de desbetreffende persoon niet komt opdagen. Dat gebeurt bij iedereen. Dat is het punt toch helemaal niet.
Het gaat erom dat je met namen als Hasan, Achmed en Mohammed sneller verdacht bent als je een telefoon taped aan een flesje pillen.

Misschien heb je het niet echt gevolgd, maar de belangrijkste reden voor paniek was het feit dat hun bagage op een andere vlucht dan henzelf zat. Beter opletten, achterlijke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')