Mwoah, dat ben ik dan niet met je eens. Hij ondersteunde met zingen af en toe als derde man, en was dan bassist, dat deed hij natuurlijk uitstekend, maar in principe was hij een ondersteunende factor. Niet even belangrijk dusquote:Op woensdag 1 april 2015 10:56 schreef PeterKelder het volgende:
Sowieso deed Paul naast AEDM er ook nog andere tours bij, zoals met Maarten van Roozendaal en een paar maanden terug nog een Tribute to Neil Diamond-tour (waar Angelo ook aan deelnam). Ik gok er op dat Paul wel zal blijven optreden, maar dan met kleinere tours en meer in de luwte.
En Thomas zei toen bij DWDD dat hij Carré weleens in zijn eentje wil vullen Van mij mag hij, dan ben ik er sowieso bij! En als het goed is 'krijgt' Thomas David, dus dat zit dan al helemaal goed
Overigens vind ik het wel een beetje schandelijk dat David geen lintje heeft gekregen, hij is naar mijn mening even belangrijk geweest voor het succes als Thomas en Paul
Dan onderschat je zijn aandeel toch wel denk ik. Hij is verantwoordelijk voor tientallen arrangementen door de jaren heen, was producer van het album Hier Zijn, was de muzikale leider bij de rockopera, maakte demo's (Laura, Bob en Ellen is daar een voorbeeld van) en schreef muziek nog voordat er überhaupt een tekst was (zo is Amsterdam (hij die slentert) ontstaan: Thomas vond de muziek die David speelde mooi en schreef er in Memphis de tekst op). Tel daarbij op dat hij een belangrijke factor is geweest bij alle cabaretshows...quote:Op woensdag 1 april 2015 11:55 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Mwoah, dat ben ik dan niet met je eens. Hij ondersteunde met zingen af en toe als derde man, en was dan bassist, dat deed hij natuurlijk uitstekend, maar in principe was hij een ondersteunende factor. Niet even belangrijk dus
Voor een artiest is een gigantisch applaus wel 1 van de mooiste beloningen. Plus, door de samenwerking met Acda en de Munnik heeft hij een CV waar je u tegen zegt, naamsbekendheid, prachtige avonden, prachtige jaren beleeft. De erkenning is absoluut gekomen, getuige het gigantische applaus.quote:Op donderdag 2 april 2015 00:06 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dan onderschat je zijn aandeel toch wel denk ik. Hij is verantwoordelijk voor tientallen arrangementen door de jaren heen, was producer van het album Hier Zijn, was de muzikale leider bij de rockopera, maakte demo's (Laura, Bob en Ellen is daar een voorbeeld van) en schreef muziek nog voordat er überhaupt een tekst was (zo is Amsterdam (hij die slentert) ontstaan: Thomas vond de muziek die David speelde mooi en schreef er in Memphis de tekst op). Tel daarbij op dat hij een belangrijke factor is geweest bij alle cabaretshows...
Tuurlijk, hij is niet het meesterlijke brein van de prachtige teksten en oké, een lintje gaat wat ver, maar dat hij buiten het enorme applaus van het publiek en de vele bedankjes in de cd-boekjes niet de waardering krijgt die hij mijns inziens verdient vind ik jammer. Ik neem wel aan dat hij achter de schermen die waardering krijgt van Thomas en Paul, maar dat dat voor de schermen niet is gebeurd is een beetje lullig naar mijn mening.
Hij is onderweg naar me, morgen verwacht ik hem! Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:30 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De Blu-ray van het afscheidsconcert staat nu aan Prachtige registratie van een fenomenaal concert
Hij is uiteraard ook op dvdquote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:55 schreef hierissieweer het volgende:
Top dat het bestaat! Helaas geen blueray speler...
Kleine Komedie is ook een mooie locatie. Ben benieuwd of hij zijn niveau wat hij jarenlang heeft geëtaleerd ook kan handhaven alleen. Wordt vast een toffe avond. Recensies zijn welkomquote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:51 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ga naar zijn cd-presentatie. Ben heel benieuwd!
Ik was er ook bij afgelopen maandag. Was echt een hele leuke cd-presentatie, ook met wat niet-gescripte humor er tussendoor (Paul tegen David: "Dan ga jij toch ook solo?!" nadat David applaus had gekregen "terwijl Wouter (Planteijdt) veel beter speelde", een aankondiging die in de soep liep omdat Wouter nog niet klaar was met zijn gitaar stemmen, Paul die van de toneelmeester zijn gitaar niet kreeg ) en een briljante speech van Paul als de "operator van PDM Records" - echt, daar zit een sketch in.quote:Op zondag 28 februari 2016 01:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kleine Komedie is ook een mooie locatie. Ben benieuwd of hij zijn niveau wat hij jarenlang heeft geëtaleerd ook kan handhaven alleen. Wordt vast een toffe avond. Recensies zijn welkom
Het was een mooie avond. Subliem om een avond te kunnen genieten van het piano-en gitaarspel van Paul de Munnik. Ook zijn monologen zijn van een onveranderd hoog niveau. Hoe hij simpele dingen weet te beschrijven als ijsbloemen op enkel glas in de winter.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik was er ook bij afgelopen maandag. Was echt een hele leuke cd-presentatie, ook met wat niet-gescripte humor er tussendoor (Paul tegen David: "Dan ga jij toch ook solo?!" nadat David applaus had gekregen "terwijl Wouter (Planteijdt) veel beter speelde", een aankondiging die in de soep liep omdat Wouter nog niet klaar was met zijn gitaar stemmen, Paul die van de toneelmeester zijn gitaar niet kreeg ) en een briljante speech van Paul als de "operator van PDM Records" - echt, daar zit een sketch in.
Maar vooral hele mooie muziek en sterke liedjes. Ik durf nu wel te zeggen dat het beëindigen van Acda en de Munnik voor Paul alleen maar een grote stap vooruit is geweest. Zijn liedjes in de AedM-periode bleven toch vrij vaak hetzelfde als je er goed naar luistert, maar hier heeft hij 14 (want 'Voor Eeuwig' is van Bram Vermeulen) hele sterke liedjes die ook wel verrassen. Bij "Ik kan jou heel erg ongelukkig maken" hoorde ik zelfs wat gegiechel in de zaal, simpelweg omdat het niet een liedje is dat je direct van Paul zou verwachten, evenals "Suzanne wil me terug". Sommige liedjes leunen nog wel sterk op het beproefde AedM-recept ("Dan denk ik aan jou", nu al een klassieker naar mijn mening, en "Onderweg" wat eigenlijk een soort "Ik kom eraan" 2.0 is), maar dat is niet storend.
Het is een afwisselend album geworden, met ballads, up-tempo songs en vooral mooie teksten. Qua instrumenten is het ook wel lekker: af en toe een scheurende elektrische gitaar van Wouter, de rhodes en hammond van Patrick van Herrikhuyzen, contrabas van Hein Offermans en ook nog wat strijkers en blazers. En natuurlijk het prachtige pianospel van Paul En het gekke van alles: ik mis de stem van Thomas geen seconde.
En ik zie dat jij 23 april ook gaat naar Walhalla? Leuk! Ik ben erg benieuwd naar de try-out
Hoe het begin ook meteen misging doordat die gitaarstandaard viel en iemand echt reageerde van "aaaah" En ook de regel dat we moesten blijven klappen als Paul van het ene punt (piano) naar het andere punt (gitaar) liep omdat ze het anders zo akelig stil wasquote:Op zondag 24 april 2016 11:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was een mooie avond. Subliem om een avond te kunnen genieten van het piano-en gitaarspel van Paul de Munnik. Ook zijn monologen zijn van een onveranderd hoog niveau. Hoe hij simpele dingen weet te beschrijven als ijsbloemen op enkel glas in de winter.
En dat een kleine twee uur lang, uiteraard afgewisseld met muziek van een niveau zoals je het niet vaak hoort in Nederland. "Nieuw" was zijn openingsnummer en daarmee greep hij het publiek direct bij de keel. Wat kan live muziek toch zoveel mooier zijn dan muziek bespeeld vanaf CD
Zo mooi, Laat gaan, Gister nog... Elk nummer had eigenlijk wel wat, op 1 of 2 nummers na die mij niet veel deden. Ook afgewisseld met goede grappen met een knipoog naar Thomas Acda (Mensen vragen me steeds vaker: wat zie je er goed uit, ben je afgevallen? Dan zeg ik: dat klopt, ik ben 100 kilo kwijt )
De monologen waren soms wel wat somber van toon, maar wel realistisch en vaak volgde uiteindelijk de krachtigere boodschap. Ik denk dat de breuk van Acda en de Munnik goed is geweest voor Paul de Munnik. Ik denk dat het grote publiek afhaakt en er voldoende echte liefhebbers achterblijven.
Uiteindelijk een fantastische avond gehad voor het luttele bedrag van 15 euro. Ik kijk uit naar de uiteindelijke theatershow die zal volgen
Ik moet nu weer lachen Die gillende vrouw inderdaad en de verwarring die direct ontstond En dan heel droog zeggen: Nou, dat is niet zo erg hoorquote:Op zondag 24 april 2016 12:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Hoe het begin ook meteen misging doordat die gitaarstandaard viel en iemand echt reageerde van "aaaah" En ook de regel dat we moesten blijven klappen als Paul van het ene punt (piano) naar het andere punt (gitaar) liep omdat ze het anders zo akelig stil was
Ik vond vooral het tussenstuk met de 'uitleg' bij 'Wachten (voor het raam)' zo ontzettend sterk, het gaf het nog meer toegevoegde waarde. Ook het stuk 'Je mag opnieuw' dat overvloeide uit 'Laat Gaan' was echt mooi... Van de website begreep ik dat er oorspronkelijk 16 nummers zijn opgenomen en 1 niet is gebruikt... Vergeten te vragen na afloop gisteren maar ik denk wel dat 'Je mag opnieuw' dat lied is, zo klonk het wel.
Verder dat verhaal met de volle en de lege spoel en het stuk wat hij voorlas van zijn iPad waren heel mooi. En natuurlijk de liedjes... 'Geen Lied, de Blues' vind ik op de cd echt een mindere, maar gisteren was het echt genieten om hoe hij dat speelde. Wat je zegt: wat kan live muziek zoveel mooier zijn dan de versie op cd
Sowieso is Paul echt altijd veel beter geweest in de zwaardere monologen, ook in de AedM-periode (zoals dat stuk in Spelen over zijn vader). Maar gisteren bewees hij opnieuw dat ook hij een zeer fijn gevoel voor humor heeft, wat eerder vooral bij Thomas lag. Deze breuk is zeker goed voor Paul geweest, absoluut. Een lied als 'Ik kan jou heel erg ongelukkig maken' was echt naar Thomas gegaan in de AedM-periode, dat had niet gepast bij Paul, toch de man van 'Mooi liedje' en 'Lopen tot de zon komt'. Nu kan Paul ook die kant laten zien en dat blijft leuk. Er zullen zeker mensen afhaken of dat inmiddels hebben gedaan, maar ja, daar valt ook wel wat voor te zeggen denk ik.
Zeker! Was ook een bijzondere ambiance (wel vervelende stoelen, maar goed). En absoluut! Het ziet er tot nu toe veelbelovend uit, dus ik ben zeker benieuwd naar het uiteindelijke resultaat
Inderdaad! En hoe hij dat gegil ook direct verwerkt in het verhaaltje was ook geweldig Ook dat hele stuk dat hij na afloop cd's verkoopt en signeert en alles maar dat dat niet het belangrijkste is, of toch wel, nou ja, we moesten zelf maar zien... Ik moet gewoon weer lachen daaromquote:Op zondag 24 april 2016 12:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik moet nu weer lachen Die gillende vrouw inderdaad en de verwarring die direct ontstond En dan heel droog zeggen: Nou, dat is niet zo erg hoor
Had ik ook, het wilde maar niet lekker zitten daar. Maar het optreden zelf maakte dat wel goed.quote:Was inderdaad stoeltjes-technisch blij dat het voorbij was, steeds meer mensen om me heen begonnen ook andere houdingen te zoeken.
Haha, ik had al een cd bij de presentatie daarvan in maart gekocht, nu nog eentje, wel voor een ander. Maar ik vind het gewoon wel erg tof dat hij dat na afloop doet en daar ook plezier in lijkt te hebben, dat gaf hij ook aan in een interview. Hopelijk blijft hij dat bij de grotere tour ook gewoon doenquote:Wilde eerst aansluiten om de cd te kopen, maar bedacht me tijdens het optreden dat ik de afgelopen jaren iets te veel met de hedendaagse techniek meegegaan ben en geen CD-speler meer heb. Dus ik ga wel naar een extra optreden in een later stadium om het goed te maken
Ik baal enorm dat het niet een paar weken later is, ik heb 9 dagen daarvoor een operatie en dan ben ik de 28ste nog niet voldoende hersteldquote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:48 schreef PinkLow het volgende:
Ik ga erheen
Wie van hier is er ook bij 28 oktober?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |