Grappig, niet eerder van gehoord, weer een nieuwe tussenklasse... Persoonlijk vind ik op die lange vluchten alleen een flat bed belangrijk. Ik skip eigenlijk alle maaltijden, bezoek de lounges bijna nooit en verdere significanten gemakken heeft business niet echt. Gewoon een flat bed zonder services zou prima zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:37 schreef static het volgende:
Nee, geen business deze keer, was premium voyager, een soort kleinere versie van business. Prima te doen, alle gemakken van business alleen geen electrische stoelen en iets minder ruimte.
Zoals Fogel al zegt, een retourtje AMS-EWR levert dus precies 1818 level miles op tegenwoordig, en daarnaast dan nog wat bonus miles, afhankelijk van van de status. Maar de tijden dat je op een trip AMS-CDG-GRU in een week tijd even iets van 25000 miles binnenkruiide is echt voorbij. (als je voor de goedkoopste tickets gaat).quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:58 schreef EddyAlbena het volgende:
Status kun je niet krijgen idd, maar met bijv. twee intercontinentale retourtjes zit je volgens mij al in de buurt van de 10k waarmee je een leuke citytrip in Europa kan doen.
Die ken ik nog niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:32 schreef Fogel het volgende:
Ik ga in juli de economy comfort van KLM eens testen. Verre van flat bed, maar in ieder geval een paar extra inches recline.
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:43 schreef Drive-r het volgende:
Alleen business/first class tikt nog echt aan, verder is het enige nut het verzamelen van level miles en zo status krijgen. Dan heb je lounges en meer upgrades, als je dat nuttig vind.
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...). Het reisbureau kon geen economy comfort reserveren (mogen ze blijkbaar niet), dus ik had de KLM gebeld... zelfs KLM zelf kon geen economy comfort stoel verkopen op de terugvlucht omdat het een codeshade was met Delta... vreemd!quote:Op maandag 23 mei 2011 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die economy comfort class van KLM is echt OK. Maar zoek in een 747 geen stoel op de voorste rij, die zijn echt veel smaller en daar zit ook die afstandsbediening continue in je zij te prikken. In een 777 moet je juist wel proberen op de voorste rij terecht te komen, die stoelen zijn een kwart breder dan de rest omdat er maar 2 naast elkaar staan.
Ik ben met klm niet zo bekend, maar bij BA scheelt het nogal.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef static het volgende:
[..]
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.
Weet je dat wel zeker? Want ik dacht dat ze dat upgrade programma voor al die 747 Combi's nu al wel afgerond hadden met de invoering van economy plus en personal video system for all. Of is het soms een Delta toestel. Die maken er helemaal een potje van. Vlogen eerst AMS-EWR met een A330-200 met personal video en sinds kort met een 767 met een vernieuwde economy comfort class (prima stoelen en beenruimte overigens) maar wel gezellig samen naar een o zo correcte Amerikaanse familie film moeten kijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...).
Ze hebben het fout! Alle KLM-widebodies hebben individuele beelschermen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef Fogel het volgende:
Het is in ieder geval een KLM toestel, dat weet ik zeker, zowel heen als terug.
Volgens seatcounter.com is het shared video in de combi, maar ik zie graag dat ze het fout hebben.
Simpel als wat. Als het een award ticket was en je niet terug vliegt ben je alles kwijt. Je kunt hooguit nog proberen een beetje luchthaven belasting e.d. terug te krijgen, maar ik vrees dat de administratiekosten hoger zullen zijn de het te restitueren bedrag ..... In geval het echter zo'n ticket voor dubbele miles (ben even de naam kwijt) was, dan kun je dat voor een gering bedrag op een andere vlucht om laten boeken. Maar de helft van je punten krijg je nooit terug.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Christiaan het volgende:
Even vraagje. Ik heb met miles een vlucht geboekt. Voor ik vloog kon ik deze tegen een kleine boete annuleren. Ik heb nu de heenvlucht gemaakt. De terugreis moet nog komen. Deze wil ik echter annuleren of omzetten naar een andere datum. Weet iemand of dit kan of ben ik alles kwijt? (KLM)
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:11 schreef static het volgende:
Vorige week stiekem Gold geworden, op naar Platinum.
Nou ja, het kan wel met b.v. iets meer dan 3 retourtjes naar Hong Kong of Sao Paulo tegen een vol tarief of 30 (of is het 40?) enkele reizen. En dat allemaal sinds 1 april. Jij liever dan ik.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef static het volgende:
Aantal punten/vluchten; of werkt dat niet zo?
Vaak het vliegtuig nemenquote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.quote:
Ik moest de afgelopen 8 weken naar Boekarest, na 6 weken was ik ook van nul naar gold (elke week met overstap)quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)quote:Op zondag 12 juni 2011 15:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
Zo, met verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Ach, ik vind het wel lekker om zo'n tafeltje ertussen te hebben. Daarnaast is het natuurlijk niet te vergelijken met intercontinentale business class.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Nou, zo dus.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
kloptquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:04 schreef Fogel het volgende:
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:05 schreef chratnox het volgende:
Ik doe ook maar eens mee..
Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)
Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)
Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000
Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.
Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.
Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More
Helemaal mee eens. Wij kwamen geheel toevallig terecht bij het Marriott op Curaçao, waardoor het een stuk goedkoper is (mn vriendin wou al naar dat hotel voor ze wist dat het een Marriott was), dus is het een mooi voordeel. We hebben de goedkoopste kamer geboekt (van +/- ¤ 90,- per nacht), maar doordat we 5 nachten op basis van punten hebben is het al een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:43 schreef XL het volgende:
[..]
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.
Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
Je wordt in het vliegtuig dan (veel te) vaak uitgenodigd om een enquete in te vullen.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
Ik dacht ook dat het continu kan. Er zijn trouwens allerlei haken en ogen. Veel maatschappijen doen het nooit en weer andere maatschappijen gooien je meteen weer uit het programma als je de eerste 3 maanden niet (veel) met hen vliegt.quote:Op maandag 11 juli 2011 02:26 schreef static het volgende:
[..]
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.
Emirates wordt niet als partner genoemd op de Flying Blue website. In eerste instantie zou ik zeggen dat je geen FB miles verdient bij Emirates. Dat je het FB nummer wel op hun website kan invullen doet echter vermoeden dat er toch een of andere deal is via Korean Air.quote:Op maandag 19 september 2011 20:25 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Vraagje,
Ik heb een flying blue kaart van de Klm, maar in Oktober vlieg ik met Emirates.
Je kan wel een flyingblue nr daar invoeren met Korean Air als maatschappij.
Worden deze miles op mijn Flying Blue account bijgeschreven? of zou ik een Skywards team kaart moeten aanschaffen?
Korean Air is lid van Skyteam en Skywards team.
Op Emirates site kan je de 5 of 6 partners kiezen en daarbij je nummer intypen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Emirates wordt niet als partner genoemd op de Flying Blue website. In eerste instantie zou ik zeggen dat je geen FB miles verdient bij Emirates. Dat je het FB nummer wel op hun website kan invullen doet echter vermoeden dat er toch een of andere deal is via Korean Air.
Misschien wordt het nummer geaccepteerd omdat het format hetzelfde is als dat van Korean Air miles. Werd de naam "Flying Blue" expliciet vermeld door Emirates ? Het feit dat de invoer wordt geaccepteerd, belooft niets over het uiteindelijk toekennen van de miles.
In ieder geval is wel zeker dat als je iets verdiend voor FB, dat je alleen award miles krijgt en geen level miles. Ik zou daarom van Skywards lid worden indien je verwacht vaker met Emirates te gaan vliegen.
Nee, ik vlieg hooguit 1x per jaar haha.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:38 schreef Individual het volgende:
Heb je al wat voordeel gehad van je pasjes Ali?
Leuk dat het lukte om in te vullen, maar ik denk niet dat je FB miles krijgt. Je moet in het programma van Korean Air zelf zitten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:33 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Op Emirates site kan je de 5 of 6 partners kiezen en daarbij je nummer intypen.
Ik koos Korean Air en flyingblue nummer dat was de enigste die dat nummer pakte.
Je moet de Skyward miles binnen 3 jaar gebruiken, anders ben je ze kwijt.quote:Misschien beter idd om zo;n kaart aan te vragen. Weet niet of ik in de toekomst veel met Emirates vlieg.
Je kan dan toch ook nog claimen binnen een jaar?
Met Skywards krijg je de punten zeker, met Flying Blue is het maar de vraag. Je krijgt nooit miles voor 2 programma's tegelijk. Ik zou dan meer waarde hechten aan de zekere miles van Emirates dan aan de twijfelachtige miles voor FB.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:15 schreef Boterbartje het volgende:
Even wat betreft Flying blue, gewoon invullen en kijken of je de punten krijgt. Altijd mooi meegenomen
quote:Op woensdag 21 september 2011 08:21 schreef static het volgende:
Bijna platinum , nog één vluchtje terug van Wenen naar Amsterdam volgende week.
Klopt.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Met Skywards krijg je de punten zeker, met Flying Blue is het maar de vraag. Je krijgt nooit miles voor 2 programma's tegelijk. Ik zou dan meer waarde hechten aan de zekere miles van Emirates dan aan de twijfelachtige miles voor FB.
Ik denk dat er niets anders op zit dan de economy stoelen te nemen. De Comfort stoelen zullen bezet zijn, waarschijnlijk door Flying Blue of Skyteam Elite leden die na jou hebben geboekt. Anders zou de KLM er niet voor gekozen hebben om je extra betaling hiervoor te weigeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:03 schreef tjiube het volgende:
Mijn vraag aan jullie is nu, hoe ik dit het beste aan kan pakken? Gewoon in de Economy gaan zitten en naderhand mijn geld terugvragen, of valt er misschien wat meer te regelen?
Het is erg vervelend allemaal, helemaal ook omdat mijn vader (en moeder dus ook) een gold card heeft bij de KLM, en die heeft ook de boeking gedaan. Misschien dat ik dat op tafel gooi, en anders moet ik mijn verlies maar pakken en restitutie aanvragen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat er niets anders op zit dan de economy stoelen te nemen. De Comfort stoelen zullen bezet zijn, waarschijnlijk door Flying Blue of Skyteam Elite leden die na jou hebben geboekt. Anders zou de KLM er niet voor gekozen hebben om je extra betaling hiervoor te weigeren.
Het is totaal niet klantvriendelijk en netjes. Volgens de voorwaarden rondom de Economy Comfort stoelen mag de KLM ze echter inderdaad weer terugnemen: http://www.klm.com/travel(...)terms_conditions.htm
Via deze link kun je ook een Restitutieformulier vinden.
Ik zou er niet vanuit gaan dat dit lukt. Hun systeem heeft de prioriteit aan iemand anders gegeven, wellicht een Platinum houder. Datzelfde systeem zal aangehouden worden als je het op Schiphol opnieuw vraagt. Bovendien wil je 3 stoelen: met 1 stoel heb je nog wel wat kans dat er iemand niet komt opdagen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:57 schreef tjiube het volgende:
[..]
Het is erg vervelend allemaal, helemaal ook omdat mijn vader (en moeder dus ook) een gold card heeft bij de KLM, en die heeft ook de boeking gedaan. Misschien dat ik dat op tafel gooi, en anders moet ik mijn verlies maar pakken en restitutie aanvragen.
En kijk als je toch op zoek gaat meteen ook even hoeveel minder dit was geweest als je een regulier ticket had geboektquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:14 schreef static het volgende:
En hoeveel belasting- en administratiekosten moest je betalen?
Dat blijkt; een enkeltje AMS - SYD kost normaal ¤2058,- en nu ik m'n miles heb gebruikt kostte het me slechts ¤202,-quote:Op zondag 16 oktober 2011 07:25 schreef Bajskorv het volgende:
Het megavoordeel van Flying Blue miles is dat je er goedkoop enkeltjes mee kan boeken. Normaal zijn enkele vluchten bij de KLM bizar duur, maar dat probleem heb je niet meer als je met miles boekt. Ik spendeer ze dus vooral aan enkele vluchten binnen Europa.
Okee...'static' kloon vertel eens. En wat levert dat jou nu in de praktijk op want met al dat *bling* gebeuren moet je wel heel goedkoop de wereld over reizen in de beste klassen vd vliegtuigen en resortsquote:Op maandag 30 augustus 2010 17:54 schreef Drive-r het volgende:
Deze reeks toch nog maar even voortzetten. Ik ben altijd zo'n kneus die hier toch op let. Maar het levert dan ook echt wat op als je veel reist, dus zo vreemd is het ook weer niet. Net de Gold Club gehaald bij Hertz, dus dat is weer een gouden kaartje in de map. Inmiddels Gold bij British Airways, StarAlliance (BMI), Sixt, Hertz en Starwood (hotels).
Leuk om tips en trucks uit te wisselen, dankzij een oud topic heb ik gratis de Gold status bij BMI gekregen.
Frequent Flyer Programma's #2
Te laat: Na mijn vorige post ben ik waarschijnlijk ook al een static-kloon?quote:
Als je niks beters te doen hebt door blijven zeuren, als je een leven hebt je bezig gaan houden met boeiendere zaken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:50 schreef Shivo het volgende:
Vraagje voor de kenners hier: ik heb een reservering van Liverpool naar Houston via Amsterdam; vlucht zou vertrekken vanuit Liverpool om 1035am. Vlucht is gecancelled en ik ben nu herboekt naar vetrektijd 6am. Ben hier niet erg blij mee maar KLM zegt dat ze hier niet voor compenseren omdat het meer dan twee weken van te voren is aangekondigd. Moet ik nu blijven doorzeuren of heb ik pech? Ik wil gewoon een voucher of iets dergelijks.
In deze situatie moet je echt heel lang zeuren...quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je niks beters te doen hebt door blijven zeuren, als je een leven hebt je bezig gaan houden met boeiendere zaken.
Je krijgt echt wel een voucher als je lang genoeg zeurt
Weet ik, maar voor mensen die graag gaan zeuren voor een voucher, is een voucher geven wel een goede oplossing. Het leidt zowel tot minder kosten als tot een betere werkomgeving voor de medewerkersquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In deze situatie moet je echt heel lang zeuren...
Inderdaad. Vergeet het maar. KLM meldt het op tijd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:32 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In deze situatie moet je echt heel lang zeuren...
Eens, maar zo denkt de KLM helaas niet.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weet ik, maar voor mensen die graag gaan zeuren voor een voucher, is een voucher geven wel een goede oplossing. Het leidt zowel tot minder kosten als tot een betere werkomgeving voor de medewerkers
Lang genoeg blijven bellen als een ex met borderline die niet weet wat over betekentquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:34 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Eens, maar zo denkt de KLM helaas niet.
Zal best, maar dat duurt dus heel lang - zo lang ik al zei.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lang genoeg blijven bellen als een ex met borderline die niet weet wat over betekent
Tuurlijk wel, alleen moet je dan wellicht vertrekken vanaf Dusseldorf of Brusselquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 04:17 schreef Shivo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Het vervelende is dat je ook niet kunt zeggen 'dan vlieg ik maar geen KLM' aangezien er natuurlijk geen andere maatschappij diezelfde route vliegt.
en ik dacht dat ik 'veel' bezig was met mn FF programma.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het continu kan. Er zijn trouwens allerlei haken en ogen. Veel maatschappijen doen het nooit en weer andere maatschappijen gooien je meteen weer uit het programma als je de eerste 3 maanden niet (veel) met hen vliegt.
Als je er toch in wil duiken, dan is Flyertalk het aangewezen forum:
http://www.flyertalk.com/(...)h-master-thread.html
Het gaat niet altijd even snel, hoewel mijn ervaringen wel goed zijn. Dus last minute zou wellicht net lukken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
en ik dacht dat ik 'veel' bezig was met mn FF programma.
Zijn dit soort dingen last minute mogelijk? Dus maw, ik wil over 2 week naar 'xxx' met 'xxx' luchtvaartmaatschappij. Snel even status over laten zetten voor de boeking ?
Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verhevenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
en ik dacht dat ik 'veel' bezig was met mn FF programma.
Dat weet ik niet, maar ik heb het vermoeden dat dit langer duurt omdat er toch iemand naar jouw specifieke situatie zal moeten kijken.quote:Zijn dit soort dingen last minute mogelijk? Dus maw, ik wil over 2 week naar 'xxx' met 'xxx' luchtvaartmaatschappij. Snel even status over laten zetten voor de boeking ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |