abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86130922
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).

Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
MOrgen de tweede les, hoop dat het minder wordt!
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_86131667
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Ik heb m al eens uitgelopen voor de zomer (heb in de zomer niet gelopen) en ben nu weer begonnen (gister les 15 en 16).

Ik heb altijd de eerste paar keer hardlopen (dat was vroeger dus les 1,2,3 en nu was dat gisteren) onwijze spierpijn, maar daarna niet meer. Ik denk dat je erna aan went. Al moet ik zeggen dat mijn benen nu na die 10 km het wel erg goed voelen.
Het kinkt wel een beetje alsof je niet heel veel gaat hebben aan het schema tot 5km. Als je verder wil opbouwen, zou je dan niet het tweede schema pakken naar 10km?
pi_86135624
Eerst maar terug naar dat half uur in 1 stuk lopen. Ik heb wel een kwartier gelopen achter elkaar tot nu toe maar moet eerst opbouwen naar 30 min. Durfde het niet aan in 1x meteen zo lang te lopen, dan maar opbouwen (al was het niet heel zwaar). Misschien morgenochtend een half uur proberen.
  maandag 6 september 2010 @ 23:38:39 #79
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86149894
Niet opgeven in ieder geval. De eerste maanden zijn echt het zwaarst. Zolang je in jezelf blijft geloven en tussentijdse doelen blijft stellen komt het wel goed.
Als je eenmaal een bepaald niveau bereikt, herstel je ook sneller van elke training.
pi_86155676
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)

Is dat slim met spierpijn?
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:39:23 #81
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_86157076
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:38 schreef vanKampen het volgende:
Vraagje, ik ben zondag de eerste les van Evy gedaan en nu nog steeds spierpijn in de bovenbenen! Vandaag moet ik wel de tweede les doen (wil ik ook!)

Is dat slim met spierpijn?
Lijkt me niet verstandig om met spierpijn hard te gaan lopen. Misschien gewoon een flink eind stevig doorwandelen. Maar rennen zou ik niet doen. Als je een blessure oploopt, dan ben je verder van huis.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_86157156
spierpijn verdwijnt vaak ook door trainen, heb ik zelf gemerkt.

als je pijn in je gewichten hebt of je schenen moet je zeker niet gaan rennen maar gewoon wat spierpijn? goed inwandelen, opwarmen en afkoelen na het renne. dat iig nooit vergeten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86175099
Ik geloof niet zo in opwarmen en cooling down...en er is ook geen bewijs voor dat het werkt.

Als je echt heel erge spierpijn hebt, dan zou ik niet gaan lopen. Maar bedenk welk dat het programma van Evy er op gericht is om zon beetje iedereen naar de 5km te krijgen. Ze houden daarin best rekening met spierpijn en rustig opbouwen.
pi_86176064
Ik vind een paar minuten wandelen/dribbelen voor ik begin en wat rekken erg prettig.
afkoelen doe ik door 5 minuten te wandelen als ik klaar ben.

Tis idd maar net wat je prettig vindt. En de een vindt het onzin en de ander weer niet, denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren. Voelt het prettig, dan gewoon doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:57:59 #85
38396 mazaru
pi_86176819
Ik ben al helemaal gelukkig als ik na afloop weer normaal kan ademen. :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:32:24 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_86178367
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1 ;)
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Lekker douchen!
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:49:32 #87
38396 mazaru
pi_86179367
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:32 schreef sjak het volgende:
Ik heb een week rust genomen omdat mijn enkels en benen teveel pijn deden. Vandaag toch maar weer begonnen en na wijs beraad met mezelf opnieuw bij les 1 begonnen. Dat ging een stuk beter dan de vorige keer les 1 ;)
Ik voel het nu toch ook wel in mijn enkels en achillespezen. Ik ga eens goed kijken naar de oefeningen van jou DarkElf. Wie weet komt het dan langzaam wel goed.
Ik ben terug gegaan naar les 13. Die had ik al een keer gehaald, maar toen heb ik me stuk gelopen op les 14, die haalde ik wel, maar ik was daar echt de hele dag beroerd van.

Nu heb ik Zondag les 13 weer gedaan, maar ik haalde hem niet.
Vandaag weer les 13 gedaan, nu haalde ik hem wel en het voelde goed.
Donderdag doe ik weer les 13 en dan ben ik eigenlijk van plan om nog een volle week alleen maar les 13 te lopen.

Evy gaat echt veel te snel voor me.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:52:34 #88
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_86179575
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).

Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen.... :D
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:59:56 #89
38396 mazaru
pi_86183241
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:52 schreef Fallen het volgende:
Ik vond het erg vervelend om maar niet vooruit te komen in de lessen, maar uiteindelijk is dat toch gelukt. Gewoon een kwestie van blijven doen en niet opgeven (of ontmoedigd raken).

Nou nog mijzelf overtuigen dat ik het kunstje van vorig jaar kan herhalen.... :D
Maar als je een les waar je moeite mee hebt een paar keer overdoet, dan merk je toch langzaam aan verbetering.
De één gaat nu eenmaal wat sneller dan de ander. Maar vooruitgang is vooruitgang. ;)
pi_86194676
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.

Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.

Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
pi_86202488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:20 schreef vanKampen het volgende:
Ondanks de spierpijn gisteren toch gaan lopen (Evy les 2) en heb even de tijd genomen voor 10 minuten stevig wandelen aan het begin en wat rek en strek oefeningen aan het einde.

Training ging goed, wat rustiger begonnen dan de vorige keer.

Spierpijn in onderbenen is ook veel minder, alleen mijn bovenbenen doen echt zeer. Weet iemand goede rek/strek oefeningen voor de bovenbenen om dit wat te verminderen?
Strekoefeningen moet je niet koud doen, zeker niet als je al spierpijn hebt. Dus zorg dat je een beetje gelopen hebt, of gefietst, of whatever.

Voor de achterkant van je benen, rechtop staan, je rechtervoet links naast je linkervoet zetten en je tenen proberen aan te raken, 10 seconden vasthouden en dan voet wisselen.

Voor de voorkant van je benen, rechtop staan, een voet omhoog en die vastpakken in de boog bij je enkel (dus niet bij je tenen!). Wederom 10 seconden blijven staan, liefst zonder te steunen aan een paal of muur, dan train je meteen je enkel van je andere voet.

Beide rekoefeningen kan je twee-drie keer doen per been ofzo.
pi_86203049
vanmorgen ondanks de regen toch heerlijk gelopen :) Regenjasje aan en gaan!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 18:36:47 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86212776
Bij Appie hebben ze nu hardloopkleding liggen. Waaronder waterafstotende jacks en shirts met lange mouwen. Ik heb een shirt meegenomen voor 9,95 euro.
  woensdag 8 september 2010 @ 22:03:27 #94
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_86222288
Vanavond weer 5 KM gelopen, maar zo goed als afgelopen zaterdag ging het nu niet. Ik heb wel geprobeerd het laatste stuk het tempo erin te houden met als resultaat een tijd van 27:45 (10,8 km/u).
Wel ben ik erg blij dat een deel van het parcours een stuk beter is geworden, nu de hoofdweg en naastliggend fietspad opnieuw geasfalteerd zijn _O_
pi_86224346
Ik heb vanavond ook gelopen en volledig doorweekt geregend, maar was wel lekker om zo eens te lopen, zijn mijn nieuwe schoenen ook meteen goed ingelopen ;)

Helaas moet ik vrijdag wel naar de fysio, de pijn onder mijn wreef gaat niet echt over en de huisarts dacht dat het misschien wel beginnend hielspoor is -O-. Ik heb er met lopen niet zoveel last van, maar het is erna vooral irritant.
pi_86224441
Vandaag weer gelopen ondanks erge spierpijn van het buikdansen van gisteren.
Maar het ging lekker *O*
Nu moet ik waarschijnlijk morgen ook weer lopen want de rest van de week heb ik er geen tijd meer voor........
pi_86225868
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
pi_86231947
Tja, nu kan ik niet meer terug:

quote:
Beste,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 5 kilometer (12.30 uur).

Kijk regelmatig op http://www.vumc.nl/gebouwenloop voor de laatste informatie over de zesde VUmc gebouwenloop.
Op 23 oktober 2010 ligt het startnummer voor u klaar bij het wedstrijdsecretariaat.
Het startnummer wordt dus niet toegestuurd.

Wij wensen u veel succes met de voorbereiding en zien u aan de start op zaterdag 23 oktober 2010 in Amsterdam.

Organisatie zesde VUmc gebouwenloop
VU medisch centrum
http://www.vumc.nl/gebouwenloop
:)
Ik ben van pindavlees
pi_86233140
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:33 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand nog een goed schema voor mij? Ik train drie keer per week maar krijg m'n 10km niet sneller dan 45 minuten.
Ik denk dat je die vraag beter in het andere hardloop topic kan stelln: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 45
pi_86243175
Ja wij gaan vooral voor het halen van de 5 km en eventueel 10 km, maar ik zou niet weten hoe je harder moet gaan lopen.

Ik ga morgen weer, rond een uurtje of 10. Kijken hoever ik kom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')