Maar dat wens je alleen als je in Wassenaar of Blaricum woont, of ondernemer bent. Als je een beetje de politiek volgt, je woont in Alkmaar en je verdient niet meer dan modaal, wens je echt geen rechts kabinet. Je denkt misschien van wel, maar geloof me, je wenst het echt niet. Tenzij je masochist bent, natuurlijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:37 schreef TomLievense het volgende:
Niet als je een (volledig) rechts kabinet wenst.
Dit is de eerste kabinetsformatie die je meemaakt?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:41 schreef Desunoto het volgende:
Dat ze nog steeds niet klaar zijn hiermee...![]()
Het is toch te triest voor woorden. De verkiezingen voelen toch al weer als een eeuwigheid geleden.
Twee en een halve maand. Gemiddeld duurt een formatie drie maanden, dus wat is er zo triest?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:41 schreef Desunoto het volgende:
Dat ze nog steeds niet klaar zijn hiermee...![]()
Het is toch te triest voor woorden. De verkiezingen voelen toch al weer als een eeuwigheid geleden.
Ik ben geen masochist, dus wens ik geen rechts kabinet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dat wens je alleen als je in Wassenaar of Blaricum woont, of ondernemer bent. Als je een beetje de politiek volgt, je woont in Alkmaar en je verdient niet meer dan modaal, wens je echt geen rechts kabinet. Je denkt misschien van wel, maar geloof me, je wenst het echt niet. Tenzij je masochist bent, natuurlijk.
Mijn post was slechts een uitbreiding op de jouwe, geen aanvalquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:35 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ik ben geen masochist, dus wens ik geen rechts kabinet.
Ik gaf in mijn post geen mening. Ik gaf antwoord op de vraag of er een scenario denkbaar is waarbij we niet afhankelijk zijn van hun (CDA) medewerking?
Ik wens geen rechts kabinet. Laat dat even duidelijk zijn.
En de meeste VVD kiezers ook niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar dat wil Rutte niet.
Die in mijn omgeving anders wel. Niet juichend, maar ze walgen harder van Wilders dan van Paars +.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En de meeste VVD kiezers ook niet.
Wilders komt dan ook niet in het kabinet waarvan de contouren nu op tafel liggen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die in mijn omgeving anders wel. Niet juichend, maar ze walgen harder van Wilders dan van Paars +.
Laat ik het anders stellen dan: De VVD-kiezers en -leden in mijn omgeving vinden de constructie van gedogen door de PVV zum kotzen. Ze zien dan nog liever een middenkabinet, hoewel de meesten van mening zijn dat het CDA, gezien de uitslag van de verkiezingen, in de oppositiebanken thuishoort.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wilders komt dan ook niet in het kabinet waarvan de contouren nu op tafel liggen.Een VVD-CDA-(PVV) kabinet zie ik nog wel zitten omdat VVD en CDA de regeringspartijen zijn en de PVV op afstand blijft. VVD-CDA-PVV zie ik niet zitten omdat de PVV niet aan capabele ministers kan komen.
Geen capabele ministers? Hou toch op met het demoniseren van de PVV man.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wilders komt dan ook niet in het kabinet waarvan de contouren nu op tafel liggen.Een VVD-CDA-(PVV) kabinet zie ik nog wel zitten omdat VVD en CDA de regeringspartijen zijn en de PVV op afstand blijft. VVD-CDA-PVV zie ik niet zitten omdat de PVV niet aan capabele ministers kan komen.
Troost je: als we weer een kabinet met CDA krijgen is de kans groot dat ze nóg kleiner worden, en als extra bonus misschien ook nog uit elkaar valt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het ook waardeloos dat het CDA 20 zetels verliest en toch de spil van het politieke systeem BLIJFT.
Waardeloos dat Hirsch Ballin straks weer blij minister wordt, met zijn fascistische plannetjes.
En vergeet Fleur Agema met haar cursus alternatieve geneeswijzen op volksgezondheid niet.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Geen capabele ministers? Hou toch op met het demoniseren van de PVV man.![]()
![]()
Het zijn toch 23 ''kanjers'' die met Geert in de kamer zitten nu? Ik zie het al voor me, minister Brinkman van Justitie, minister Graus van landbouw...
Hmm ... interessant om te weten, waarom lezen we zoiets niet in de kranten ?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen dan: De VVD-kiezers en -leden in mijn omgeving vinden de constructie van gedogen door de PVV zum kotzen. Ze zien dan nog liever een middenkabinet, hoewel de meesten van mening zijn dat het CDA, gezien de uitslag van de verkiezingen, in de oppositiebanken thuishoort.
Omdat de buurman en de achterneef van L-V misschien niet representatief zijn voor de gemiddelde VVDer?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hmm ... interessant om te weten, waarom lezen we zoiets niet in de kranten ?
Het balletje kan raar rollen, maar zo raar?quote:Op maandag 30 augustus 2010 07:59 schreef maartena het volgende:
De andere mogelijkheid is een VVD-PvdA-CDA kabinet. Dat is voor CDA in ieder geval veel makkelijker te slikken.
Wie dan wel? Iemand moet toch 'de gemiddelde VVDer' bepalen? Waarom zouden de VVDers in mijn omgeving niet tot die groep behoren?quote:Op maandag 30 augustus 2010 08:01 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Omdat de buurman en de achterneef van L-V misschien niet representatief zijn voor de gemiddelde VVDer?
Omdat de gemiddelde VVD'er een rechtse zuurpruim is die liever met doorgeflipte Geert samenwerkt dan met 'links'. Kijk maar naar Bolkesteijn en eriksd.quote:Op maandag 30 augustus 2010 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wie dan wel? Iemand moet toch 'de gemiddelde VVDer' bepalen? Waarom zouden de VVDers in mijn omgeving niet tot die groep behoren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |