Inderdaad ook een vorm van macht willen uitoefenen op het volk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is dan ook zo voor het judaisme en voor het zoroastrianisme ook natuurlijk. Eigenlijk voor alle monotheismes.
Hamvraag in een Joods topic.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:47 schreef Boldface het volgende:
De grote hamvraag is wanneer mensen zichzelf bevrijden van religie.
Omdat we hier anders niet van vernemen. Als een soort gelijk zich in Iran afgespeeld had hadden de Nederlandse persmuskieten al lang als vliegen naar stront op afgevlogen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En wat is er relevant aan om dit Engelstalig nieuwsbericht uit een joodse krant op een Nederlands forum te posten?
Alsof dat niet gebeurt bij andere orthodox religieuze groepjes? Ongeacht wat hun religie is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:18 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet dat die mafkees zegt ´ja je hebt gelijk, doe mij vrijwillig mijn zweepslagen toekomen pls´
vind ik haast nog vreemder dan dat een of andere zelfbenoemde groepering religieuze straffen oplegt
Volgens mij gebeurt dat wel?quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof dat niet gebeurt bij andere orthodox religieuze groepjes? Ongeacht wat hun religie is.
Jij bent degene die zich verbaast over het feit dat de zanger zegt "okay, ik was idd fout, doe maar straf" en degene die het vreemd lijkt te vinden dat een zelfbenoemde groepering straffen oplegt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat wel?
wat is je punt?
Goede post. Als men op fok nou ook zo zou kunnen redeneren met moslims zou je op FOK! al een betere discussie kunnen hebben.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:59 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dit heeft niets met Israelisch of Joods zijn te maken. Allereerst betreft het in dit artikel geen offici๋le rechtszaak maar een religieus rechtsorgaan waar een groep streng orthodoxe Joden, zoals die zanger, vrijwillig lid van zijn. Als de zanger zich zou hebben verzet tegen zijn straf, dan zou hij niet wettelijk gedwongen kunnen worden.
"Gewone" Joden zullen zich hier verder totaal niet in herkennen. Er is een heel groot verschil tussen orthodoxe Joden (te herkennen aan zwarte hoedjes en gewaden, baarden, en vlechten in het haar) en andere Joden. Deze groepen wonen en werken in Israel bijvoorbeeld ook niet of nauwelijks samen.
ja mijn eigen post begreep ik nog welquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die zich verbaast over het feit dat de zanger zegt "okay, ik was idd fout, doe maar straf" en degene die het vreemd lijkt te vinden dat een zelfbenoemde groepering straffen oplegt.
Kennelijk is begrijpend lezen nogal lastig....... jij verbaast je over twee verschillende punten, ik wijs je erop dat het vaker gebeurt bij ortodoxe religieuze groepjes.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja mijn eigen post begreep ik nog wel
wat was jouw punt???
euh nee, ik zeg dat ik het vreemd vind dat die kerel zich vrijwillig laat afranselen door een rechtbank zonder machtquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk is begrijpend lezen nogal lastig....... jij verbaast je over twee verschillende punten, ik wijs je erop dat het vaker gebeurt bij ortodoxe religieuze groepjes.
Ga nou niet doen alsof ik het niet snap, jij roept tot twee keer toe dat je verbaast bent, kennelijk begrijp je werkelijk niets van het doen en laten binnen sekte-achtige groepen.
Je gebrek aan kennis moet je mij vervolgens niet gaan verwijten
Nee we zijn het niet eens. Als Nederlandse journalisten geen aandacht aan bepaalde zaken besteden omdat ze subjectief zijn of om wat voor reden dan ook, dan betekent het niet dat wij dat ook maar niet moeten doen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat is dus ook weinig relevant om hier te posten. Volgens mij zijn wij het - eindelijk - eens eens met elkaar
Zie de afranseling 5:00:quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
euh nee, ik zeg dat ik het vreemd vind dat die kerel zich vrijwillig laat afranselen door een rechtbank zonder macht
Religieuzen doen ook altijd maar wat. Volgens mij zogen ze die straf zomaar uit hun duim. Nee correctie, uit Gods duim.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |