mja, maar ik had ze toevallig nog liggen in de vriezer, dus waarom niet?quote:
Dan duik je in je kruidenrekje en fabriceer je zelf een heerlijke kruidenmelange die je samen met een paar blikjes tomatenpuree (of ketchup als je geen puree hebt) door je gehakt/groentemix mengt, presto pasta!quote:Op maandag 30 augustus 2010 00:38 schreef Brennie het volgende:
Wat doe je als je bijna klaar bent met het bereiden van spaghetti en er dan achter komt dat je helemaal geen mix hebt!Creatief zijn: heb maar carbonara mix door het gehakt gegooid. Was niet eens echt vies.
klinkt best goed behalve die bos radijsquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:07 schreef renzell het volgende:
Net een bos radijs achter de kiezen.![]()
Vanavond vegaschnitzels met gestoomde groene groenten (erwtjes, asperges, broccoli en peultjes) in een munt-yoghurt dipje en met een salade van tomaat, komkommer, rode ui en basilicum. Even balansen na die 3000 kilo tapas van gisteren.
Straks als lunch een enorme yoghurtshake met daardoorheen banaan, rode besjes en muesli met noten. Lekker!
kapjesquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:58 schreef Purdey het volgende:
Radijs is lekker juist!![]()
Dadelijk boterhammen eten met rosbief, en een kapje met speculoosVanavond eet ik een left-over spinazietaart
Alleen kleine kindjes hebben moeite met korstjes hé?quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kapjesook al zoiets.. ik hou niet van korstjes dus kapjes vind ik al helemaal niks
zie je mijn ava niet?quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Alleen kleine kindjes hebben moeite met korstjes hé?
Ook niet als ze supervers zijn?quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kapjesook al zoiets.. ik hou niet van korstjes dus kapjes vind ik al helemaal niks
nee vind het geen lekkere smaak hebben. ben sowieso geen groot broodliefhebber maar eet zacht brood alleen, dus kadetjes of puntjesquote:
Klinkt heul niet vervelendquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:52 schreef Bluezz het volgende:
Lunchvan tomaten, feta, olie, Boris'pesto, pijnboompitjes die op moesten en een beetje balsamico
En een koppie thee erbij.
HI hi, ik ben verslaafd aan radijs.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
klinkt best goed behalve die bos radijs
Ik betwijfel of je partner daar straks ook zo over denktquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:40 schreef renzell het volgende:
[..]
HI hi, ik ben verslaafd aan radijs.Ik eet dus zo'n 'snoepbeker' leeg, TERWIJL ik nog op de fiets naar huis zit!
Nou ja, er zijn slechtere verslavingen denkbaar, zullen we maar zeggen.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je partner daar straks ook zo over denkt
En áls je je vergrijpt aan zoiets chemisch als schuimpjes, dan natuurlijk roze!quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je partner daar straks ook zo over denkt
Ik eet schuimpjes. Roze
Maar dat zijn eer-lijke suikersquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:50 schreef LieLie het volgende:
[..]
![]()
Weet je hoeveel suiker daar in zit?
salade?quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:27 schreef Ayca het volgende:
Lasagne denk ik. Maar wil er nog iets anders bij.. Tips?
Zelfgemaakte, dus dat telt nietquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:50 schreef LieLie het volgende:
[..]
![]()
Weet je hoeveel suiker daar in zit?
hier nog niet hoorquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:26 schreef ondeugend het volgende:
Gisteren met kou en veel regen besloten vandaag stamppot te eten.
En het zal me worst zijn dat het vandaag weer zomer is.
met gekookte of rauwe andijvie?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:28 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond stamppotje Andijvie met spekkies
Hier vergeleken bij gisteren voelt het zeker zomers.quote:
Rauw....duhquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
met gekookte of rauwe andijvie?
gisteren was er thuis gekookte andijvie met jus
omelet...quote:Op woensdag 1 september 2010 10:09 schreef PdeHoog het volgende:
Vanmorgen crackers met smeerkaas en een optimelletje. Tussen de middag brood met een omelet met ui, mais en spekjes (restantjes in de kast)
waar ga je eten?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:26 schreef Karstman het volgende:
Zometeen uit lunchen eens kijken wat voor heerlijkheden er op de kaart staan. Vanavond Enchiladas
Ik was bij De Brasserie met een collega, gezellig en lekkere clubsandwich. Vanavond mexicaans uit eigen keukenquote:
Prei vind ik alleen lekker als het ergens doorheen zit, zo puur als groente vind ik het idd ook geen succes.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Vanavond prei gegeten, wat ik niet zo'n succes vond, vind het iets te 'ui-achtig'. Erbij gekookte aardappeltjes en een Valess burger. Denk dat ik vanavond nog wat pure chocolade met allerlei noden/zaten eet
Door de bami vind het indd lekker, gewoon goed gewassen en kort geroerbaktquote:Op donderdag 2 september 2010 18:52 schreef Windigo het volgende:
[..]
Prei vind ik alleen lekker als het ergens doorheen zit, zo puur als groente vind ik het idd ook geen succes.
receptje?quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:11 schreef Windigo het volgende:
Vanavond maak ik hongaarse paddenstoelenstoof met rijst
[ afbeelding ]
artisjokkenquiche? enlighten me!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef DarkElf het volgende:
heb nog groene asperges/ham en artisjokkenquiche in de vriezer, dat eten we vanavond.
vanmiddag 2 zelfgebakken krentenbollen met kaas.
enlightenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
artisjokkenquiche? enlighten me!
klinkt lekker.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja heerlijk lijkt het me, receptje staat hier , wel in 't Engels.
Dat belooft veel goeds!quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:07 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn magnetron is stuk en mijn frietpan heb ik aan de buren gegeven, dus dan maar op deze manier
Vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
zomg
mogen we ook resultaat foto's?!
Tuurlijk wel. Dit scheelt in de afwas. Ook weer een directe oplossing voor het probleem dat ik een schurfthekel aan afwassen heb.quote:
Klinkt goed. Kan dat ook op de broodrooster?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef DarkElf het volgende:
ga zo eens gerookte forelpate maken voor vanavond op een toastje
Wat moet het voorstellenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:28 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Goed te kanen. Ik had alleen geen saus meer dus dat was wel jammer!
Zonder satésaus of chilisaus toch wel erg karig.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:28 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Goed te kanen. Ik had alleen geen saus meer dus dat was wel jammer!
moet in de koelkast maar wie weetquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Klinkt goed. Kan dat ook op de broodrooster?!
of mayonaisequote:Op vrijdag 3 september 2010 15:32 schreef Stirner het volgende:
[..]
Zonder satésaus of chilisaus toch wel erg karig.
Zaanse mayo kan idd ook nog wel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
of mayonaisezonder idd..
![]()
net dag begonnen met een sinaasappel![]()
denk dat Golfer wel bij je wil etenquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond een grote pan mosselen met daarbij een veldslasalade en een chiabata met een bord knoflookolijfolie om te dippen.
wortels en prei staan te stoven met peperkorrels en peterselie, straks blussen met witte wijn en daar de mosselen gaarkoken.
Altijd lekker, mosselen. Gestoofd in triplebier of met wijn.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond een grote pan mosselen met daarbij een veldslasalade en een chiabata met een bord knoflookolijfolie om te dippen.
wortels en prei staan te stoven met peperkorrels en peterselie, straks blussen met witte wijn en daar de mosselen gaarkoken.
Ook met dikke friet niet te versmaden, maar vandaag met brood.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Altijd lekker, mosselen. Gestoofd in triplebier of met wijn.
De veldslasalade was met walnoten, tomaten, schapenmelkfeta en kappertjes met een dressing van 10 jaar oude balsamico en walnotenolie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Golfer eet 2 kg, dan heb je te weinig voor jullie overquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De veldslasalade was met walnoten, tomaten, schapenmelkfeta en kappertjes met een dressing van 10 jaar oude balsamico en walnotenolie.
met zijn tweeen 4 Kilo mosselen weggewerkt, juk, wat zit ik vol. Had ze bij de aldi gehaald, prima kwaliteit had slechts een stuk of 8 die ik uitgelezen had omdat de schaal kapot was.
Nu aan het uitbuiken met een koel glaasje witte wijn
@ Golfer, je had prima mee kunnen eten, het was teveel voor 2 personen.
Is heel makkelijk,quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Golfer eet 2 kg, dan heb je te weinig voor jullie over![]()
goed dat het heeft gesmaakt! het klinkt zo lekker en ik zie mensen echt smullen van een pan mosselen in een restaurant.. ik moet het toch maar eens proberen
thanks maar ik ga het eerst proberen met sausjes of gegratineerd...quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is heel makkelijk,
Je zet een grote soeppan (8 liter of groter) op het vuur en snijdt daar een prei en een dikke wortel aan stukken in met wat olijfolie, paar tenen knoflook platslaan en erin, wat peterselie, blaadje laurier en met de deksel erop laten zweten op laag vuur, na een 20 minuten afblussen met wat witte wijn, blaadje laurier erbij.
Neem een pak mossels van de aldi, en controleer iedere mossel of ie nog heel is, geen barsten heeft en of ie niet door is (staat wijd open en reageerd niet op tikken of knijpen)
Haal met een mesje de baarden zover aanwezig eraf net als de zeepokken.
Doe de mosselen in de pan en laat een paar minuten koken tot ze open staan.
Serveren met brood en salade, of met verse dikke friet, niet verpesten met sausjes, gewoon zo puur mogelijk eten.
Maar ik eet er dan ook verder geen dikke frieten of broodjes bij. Alleen mosselen met een lekker dipsausje om ze doorheen te halen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Golfer eet 2 kg, dan heb je te weinig voor jullie over![]()
Dat klinkt lekker?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:29 schreef golfer het volgende:
Bakkie zomerse erwtensoep met ketjap en sambal.
Vegetarisch vandaag?quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:56 schreef Windigo het volgende:
Vanavond vlaamse frites, geroosterde maīskolf met crčme fraiche en groene salade,
Ik eet lang niet elke dag vlees Piet, dat zou je nu toch wel eens opgevallen moeten zijnquote:
Jaloersquote:Op zaterdag 4 september 2010 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net een flesje Cava opengetrokken.
Hij is al op, was een Freixenet Elyssia grand cuve, niet de zoete troep die iedereen kent van Freixenet maar lekker droog.quote:
Ik hou ook niet van zoete champagne, dus ik ben nog jaloersquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij is al op, was een Freixenet Elyssia grand cuve, niet de zoete troep die iedereen kent van Freixenet maar lekker droog.
Ga nu een glaasje Nieuw Zeelandse drinken, een marlborough Sauvingon Blanc van Sileni. Is te drinken, niets vergeleken wat ik daar zoal dronk.
Zucht,,
Wil er van de winter weer naar toe.
Bedanktquote:Op zondag 5 september 2010 19:21 schreef motorbloempje het volgende:
pizzaeen halve met salami en een halve met scharzwalder ham
![]()
beterschap Windigo!
jij doet het een stuk beter dan ik!quote:Op zondag 5 september 2010 20:11 schreef DarkElf het volgende:
net heerlijke zoete zelfgemaakte uiensoep op
straks nog wat yoghurt met fruit.
oh ja en drink nu vlierbloesemlimonade
wel blijven eten ja!quote:Op maandag 6 september 2010 10:34 schreef Windigo het volgende:
Nu een speltboterham met een gebakken ei. Heb honger nadat ik gister ziek was, dus misschien ben ik aan t beter wordenGlaasje sap erbij.
Dat is een goed teken! En indd een teken dat je weer beter aan het worden bentquote:Op maandag 6 september 2010 10:34 schreef Windigo het volgende:
Nu een speltboterham met een gebakken ei. Heb honger nadat ik gister ziek was, dus misschien ben ik aan t beter wordenGlaasje sap erbij.
Hoe maak je die Gado Gado, renzell?quote:Op maandag 6 september 2010 12:36 schreef renzell het volgende:
Shake van yoghurt, veel aardbeien, een banaan en muesli met fruit en noten.Ik haal het maximale uit mijn blender.
Vanavond Gado Gado met broccoli, sperzies, taugé, paprika en courgette. Daarbij pittige kroepoek.
dat zegt ie toch net....quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hoe maak je die Gado Gado, renzell?
Zal straks even een receptje posten!quote:Op maandag 6 september 2010 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hoe maak je die Gado Gado, renzell?
Hé, IE is een ZE hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 14:37 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
dat zegt ie toch net....
overigens... courgette, paprika, broccoli in de gado gado![]()
![]()
heeft niks met gado gado te makenquote:Op maandag 6 september 2010 14:43 schreef renzell het volgende:
[..]
Hé, IE is een ZE hoor.En ik vind dat lekker, dat soort groenvoer in de Gado Gado.
![]()
Ontopic: Shake bleek niet voldoende tot aan avondeten. Nu nog even een boterham met vegafilet + komkommer.
Ik weet het niet hoor, maar met die groente zou ik ook prima pastasaus kunnen maken. Of een ovenschotel. Ik gok zo dat er ergens een trucje is waardoor het op magische wijze verandert in Gado Gado, en niet in iets andersquote:
nou met die ingrediënten is het geen gado gado, maargoed.quote:Op maandag 6 september 2010 14:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar met die groente zou ik ook prima pastasaus kunnen maken. Of een ovenschotel. Ik gok zo dat er ergens een trucje is waardoor het op magische wijze verandert in Gado Gado, en niet in iets anders. En daar vraag ik dus naar. Als jij 't weet mag je 't ook zeggen trouwens, in plaats van afkeurend je hoofdje schudden
.
Kippenboutjes met ailoli, patatas bravas, gevulde pepers met roomkaasquote:Op maandag 6 september 2010 17:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik wil mn moeder vanavond iets lekkers voorzetten omdat ze een rotdag heeft.
Nou zat ik te denken, ze is gek op tapas (ik ook) en het lijkt me wel leuk om 3 gerechtjes neer te zetten die samen voor een avondmaal door kunnen gaan.
Liefst warme gerechtjes, 1 koude erbij mag ook. Eventueel met een stuk brood erbij.
Heeft iemand ideeën of beter nog, een goed recept?
Ook goed joh. Gado Gado zonder de Gado Gado dan. Prima. Hoe dan ook. Het is lekker!quote:Op maandag 6 september 2010 14:50 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
heeft niks met gado gado te maken
- groente stomen die je gewoon in de winkel kan kopenquote:Op maandag 6 september 2010 14:50 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
heeft niks met gado gado te maken
eet een chocolaatje
Maar.. lees ik nou zo slecht, of weet ik nou nog niet hoe je het maaktquote:Op maandag 6 september 2010 17:43 schreef renzell het volgende:
[..]
Ook goed joh. Gado Gado zonder de Gado Gado dan. Prima. Hoe dan ook. Het is lekker!
Ja, komt.quote:Op maandag 6 september 2010 17:49 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Maar.. lees ik nou zo slecht, of weet ik nou nog niet hoe je het maakt? en ja, ik kan heus wel googlen op die indo-termen, geen punt, maar ik houd van
eigen recepten
met aanwijzingen van anderen en zulks, en zonder zakjes graag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 06-09-2010 19:26:05 ]
mmmquote:Op maandag 6 september 2010 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
Tortelloni con formaggio e nocci van de AH (zou vers maken, maar dat ging tijdstechnisch echt niet meer, dus dan maar 'vers' van de AH) met daarbij een saus van creme fraiche, oude kaas, grana padano, knoflook en spinazie![]()
en zalm erbij, gegrild!
Vandaar dat je ook zo'n dikke zeug bent.quote:Op maandag 6 september 2010 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
mmm
ik vind echt teveel lekker
*knor knor*quote:Op maandag 6 september 2010 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Vandaar dat je ook zo'n dikke zeug bent.
quote:Op maandag 6 september 2010 18:54 schreef renzell het volgende:
Gado GadoJe kan ook gekookte aardappels in plakken erbij doen, want dat doen ze in indonesië vaak ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |