abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86495209
Nouja t zure is dat ik sowieso zat afwisseling heb, balie, ldt, kinderopvang, eindafrekeningen/bezwaar, telefoon.
Maar ja mijn senior is op vakantie en ik wil haar uit de brand helpen. Maar mijn collega's zeiden net, zij maakt van haar probleem míjn probleem. En dit is dag 4 dat ik non-stop bezwaren heb gedaan, dus ik ga nu lekker tegendraads zijn en nog even 2 uurtjes met de ldt aan de slag, en het laatste dagdeel heb ik baliedienst.

Over die baliedienst, ik zie toch wel op tegen de ochtendbalie omdat dat zo druk is en ik wel overprikkeld raak, ik pik al die emoties op, en tegen een uur of 1 ben ik zo gaar als een vaatdoek.
pi_86496331
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:45 schreef DeepChord het volgende:
Maar of deze tijd nou een gunstiger tijd is ten opzichte van de jaren 50 of niet, ik ben wel blij met internet, mp3's, wikipedia, niet meer tot de elite hoeven te behoren om te kunnen groeien, alle muziekstromingen binnen handbereik, onbeperkte mogelijkheden tot ontspanning en wat al niet meer.

Daarnaast gaat er echt wel weer een tijd komen dat de kijk op mensen met bepaalde diagnoses positief wordt geherwaardeerd.
Ik zie dat nog wel gebeuren. Vandaag in de Pers stond een stukje over iemand die een bedrijf heeft opgericht om mensen met lichamelijke handicap werk te bieden. Zij spreekt liever van een lastig lichaam. Daarin werd nog vermeld dat mensen bij handicap soms denken aan "Geestelijke handicap", dus vandaar dat ze het woord handicap liever niet vermeldt.

Autisme is psychisch, heeft ook alles met de geest te maken. Nu nog een ondergewaardeerde en onderbelichte groep. Maar wacht maar totdat over een jaar of twintig 70% van de mensen met ASS een uitkering heeft omdat ze niet meer mee kunnen komen... dan moet er wel iets gaan veranderen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86498455
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:12 schreef robuust89 het volgende:

[..]

:D ! RFID readers, daar heb ik ook mee gewerkt! mooi spul! en BAM, het slot is open! :D

btw, ik werk op windows, met netbeans :)
:P mooi heh? Ik ben dus eigenlijk helemaal een beetje into hacken en cracken en rommelen met draadloos spul enzo :D Vind ik mooi.
Op het moment ben ik mijn desktop helemaal opnieuw aan het instaleren. Hele verhalen, kut Windows enzo in combinatie met een nieuwe sata dvd writer.. maarja.. FF in het kort ben ik nu dus ubuntu 10.04 op een raptor aan het zetten en daar komt dan een aircrack-ng 1.1 suite op met CUDA , daar ben ik nu al een tijdje mee bezig om dat werkend te krijgen en dat gaat nu dus lukken.. Is mooi spul, ik heb die power nodig om snel door mijn dictionaries heen te knallen..

Capture ik onderweg dus een handshake met wpa2 hash, neem ik mee naar huis, kismet file en bssid etc en laat ik mijn desktop cracken :D
Gisteren had ik nog bijna een GSM jammer gekocht :')

Ik heb een nieuwe liefde gevonden, ik MOET een nokia n900 ... dat ding draait Linux :D Het is de uber phone.. fiep fiep
pi_86504360
Daar ben ik weer :')
Children of the night. What music they make.
pi_86504667
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:12 schreef DeHovenier het volgende:
Daar ben ik weer :')
hoi ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 18:35:20 #256
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_86506780
* kijkt naar postgeschiedenis, niets wat me irl kan wijzen (behalve het ip maar ja)..

Ik heb zojuist de uitslag gekregen van een autisme-onderzoek, de onderzoekster denkt aan PDD-NOS, en ik voel me zwaar emotioneel en natuurlijk proberen mijn gare hersenen dat weer te onderdrukken. Misschien dat ik er later wel meer over schrijf maar ik moet dit gewoon kwijt :{ , en stiekum had ik toch zoiets wel verwacht.

Ik probeer dit te relativeren maar het lukt me allerminst ... Fuck, waarom kunnen hersenen dit niet in éénmaal verwerken :(.

Ik weet niet eens of dit oplucht maar ik post dit toch maar.

Ik heb tenminste wel de intelligentie kant van het autisme spectrum (misschien wel te veel ofzoiets).. :P

:( Bah :( :( :(
pi_86506867
Jups, herkenbaar. Die diagnose is inderdaad even alsof je een flink harde stomp in je maag krijgt. Gevolgd door een wat minder fijne periode, bij mij althans dan. En hopelijk kun je het zelfs op enig moment in de toekomst een plaats geven. ;).
  donderdag 16 september 2010 @ 18:43:13 #258
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_86507012
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef DeepChord het volgende:
Jups, herkenbaar. Die diagnose is inderdaad even alsof je een flink harde stomp in je maag krijgt. Gevolgd door een wat minder fijne periode, bij mij althans dan. En hopelijk kun je het zelfs op enig moment in de toekomst een plaats geven. ;).
Heh, net zoals zoveel dingen uit het verleden die ik (denk ik) niet goed verwerkt heb, de psycholoog zei bij de uitslag dat ik moeilijke emoties/ervaringen weg stop in mijn hoofd en dat herken ik wel een beetje. Maar goed, eerst dit maar eens laten inzinken.

/diepe zucht
pi_86507493
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef DeepChord het volgende:
Toen ik m'n diagnose kreeg (Asperger) had ik zoiets van: mja, oke. Het heeft voor mij alleen een naampje gekregen en voor de rest ben ik gewoon hetzelfde gebleven :')
Children of the night. What music they make.
pi_86508030
quote:
Op donderdag 16 september 2010 18:57 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Toen ik m'n diagnose kreeg (Asperger) had ik zoiets van: mja, oke. Het heeft voor mij alleen een naampje gekregen en voor de rest ben ik gewoon hetzelfde gebleven :')
Jawel maar als je de diagnose asperger of een andere vorm van autisme krijgt dan weet je opeens dat je de rest van je leven zo zal blijven. Persoonlijk had ik de illusie dat ik over mijn sociale incapabelheid heen zou groeien of dat er met medicijnen iets gedaan kon worden. Maar niet dus. Zo'n diagnose is dus best wel een kick in the balls. Maar ieder persoon ervaart dat anders waarschijnlijk.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
  donderdag 16 september 2010 @ 19:45:44 #261
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_86509236
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:12 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Jawel maar als je de diagnose asperger of een andere vorm van autisme krijgt dan weet je opeens dat je de rest van je leven zo zal blijven. Persoonlijk had ik de illusie dat ik over mijn sociale incapabelheid heen zou groeien of dat er met medicijnen iets gedaan kon worden. Maar niet dus. Zo'n diagnose is dus best wel een kick in the balls. Maar ieder persoon ervaart dat anders waarschijnlijk.
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_86510270
{quote]Op donderdag 16 september 2010 19:12 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

[/quote]

Het is altijd wel ff wennen aan zo'n labeltje. En tja, meestal hoop je toch dat je ervanaf komt...maar door dat labeltje gaat dat dus niet meer . En dat is toch iets wat je moet verwerken.

quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.
Tja, zoals alles heeft het zijn negatieve en positieve kanten. Ik zelf vindt de diagnose die nog moet komen juist positief want dan weet ik tenminste wat de oorzaak van alles is. EN dat geeft toch rust :D
pi_86510731
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:42 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

:P mooi heh? Ik ben dus eigenlijk helemaal een beetje into hacken en cracken en rommelen met draadloos spul enzo :D Vind ik mooi.
Op het moment ben ik mijn desktop helemaal opnieuw aan het installeren. Hele verhalen, kut Windows enzo in combinatie met een nieuwe sata dvd writer.. maarja.. FF in het kort ben ik nu dus ubuntu 10.04 op een raptor aan het zetten en daar komt dan een aircrack-ng 1.1 suite op met CUDA , daar ben ik nu al een tijdje mee bezig om dat werkend te krijgen en dat gaat nu dus lukken.. Is mooi spul, ik heb die power nodig om snel door mijn dictionaries heen te knallen..

Capture ik onderweg dus een handshake met wpa2 hash, neem ik mee naar huis, kismet file en bssid etc en laat ik mijn desktop cracken :D
Gisteren had ik nog bijna een GSM jammer gekocht :')

Ik heb een nieuwe liefde gevonden, ik MOET een nokia n900 ... dat ding draait Linux :D Het is de uber phone.. fiep fiep
Ik dacht al, woordenboeken... wat gaat die gozer kraken? :P
*Zet zijn SSID op ontzichtbaar O-) *
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_86511486
Het positieve aan een label is dat je beseft dat je niet raar of asociaal of incapabel bent. Je kunt er niets aan doen dat je anders bent dan de gemiddelde mens. En anders kan ook uniek zijn.
Aan de andere kant.. Je kunt er niets meer aan doen. Je zult altijd anders blijven. Volgens mij blijft het dubbel.

Ben nu zelf ook een boek aan t lezen, en dat gaat onder andere in op je kind vertellen dat hij/zij ass heeft of niet, de voor en nadelen daarvan. Ingewikkelde materie.
pi_86512144
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:

Aan de andere kant.. Je kunt er niets meer aan doen. Je zult altijd anders blijven. Volgens mij blijft het dubbel.
Precies. Het is zo definitief.
pi_86512277
Maar dat is niet erg. Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben om iemand met ASS als vriend, collega of zelfs als partner te hebben, ik zie niet zoveel verschil.
Dus geen negatieve bijklank wmb
pi_86512351
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar dat is niet erg. Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben om iemand met ASS als vriend, collega of zelfs als partner te hebben, ik zie niet zoveel verschil.
Dus geen negatieve bijklank wmb
Dat is mooi van je. :Y

Maar het bedrijfsleven is gewoon een knetterhard ding. Nietsontziend.
pi_86513460
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is mooi van je. :Y

Maar het bedrijfsleven is gewoon een knetterhard ding. Nietsontziend.
De klappen gaan ook vallen bij een gebrek aan financiële middelen. Mensen met ASS zijn daardoor vaak niet in staat om ook mee uit eten te gaan.

Een risico was mensen met ASS lopen is om overvraagd te worden. De persoon in kwestie kampt daardoor voortdurend met dilemma's. Bij mij loopt het helaas redelijk mis als sociale prikkels te veel geconcentreerd zijn rond een bepaalde dag. Werk is belangrijk, maar ik merk dat mensen met vergelijkbaar salaris, maar zonder autisme over het algemeen wel een rijker leven hebben en minder snel vermoeid/overprikkeld zijn.

Als het uiteindelijke doel is om bij de vrouwen je mannetje te staan, ja... dan moet je daar wat voor over hebben merk ik :)

Anno 2010 mag ik zeker niet mopperen. Ik leg op sociaal terrein de lat ook hoog, simpelweg omdat de mogelijkheden er zijn. De afdeling waar ik werk, faciliteert het namelijk allemaal...
pi_86513693
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:21 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

De klappen gaan ook vallen bij een gebrek aan financiële middelen. Mensen met ASS zijn daardoor vaak niet in staat om ook mee uit eten te gaan.
Dat helpt inderdaad ook niet echt...
quote:
Een risico was mensen met ASS lopen is om overvraagd te worden. De persoon in kwestie kampt daardoor voortdurend met dilemma's. Bij mij loopt het helaas redelijk mis als sociale prikkels te veel geconcentreerd zijn rond een bepaalde dag. Werk is belangrijk, maar ik merk dat mensen met vergelijkbaar salaris, maar zonder autisme over het algemeen wel een rijker leven hebben en minder snel vermoeid/overprikkeld zijn.

Hoe moet ik mij jouw werk voorstellen? Hoeveel van de tijd werk jij solistisch? Zit je nu heel de dag te rekenen en te analyseren?
quote:
Toch mag ik anno 2010 zeker niet mopperen.
Dat is mooi. :) Dat klinkt dat je het allemaal wel aankunt en niet overprikkelt raakt door de drukte van werk etc. Maar kom je nog aan andere dingen toe?
pi_86514990
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat helpt inderdaad ook niet echt...
[..]

Hoe moet ik mij jouw werk voorstellen? Hoeveel van de tijd werk jij solistisch? Zit je nu heel de dag te rekenen en te analyseren?
[..]

Dat is mooi. :) Dat klinkt dat je het allemaal wel aankunt en niet overprikkelt raakt door de drukte van werk etc. Maar kom je nog aan andere dingen toe?
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden. Het leven lijkt heel erg maakbaar. En ik wil ook de boot niet missen.

Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar. Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken. Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.

Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze. Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
pi_86515388
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden. Het leven lijkt heel erg maakbaar. En ik wil ook de boot niet missen.

Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar. Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken. Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.

Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze. Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
Je hebt dan nog redelijk voor elkaar.
En autisme is gewoon een vaag iets, want bijvoorbeeld ze zeggen dat het sociale en struikelblok voor velen autisten is, maar in mijn geval wel en niet tegelijk.
Zo ben ik bijvoorbeeld dol op al het sociale, maar om de een of andere reden trek ik me altijd terug. Ik kan super veel zin erin hebben, maar des te dichterbij des te minder zin ik heb ofzoiets. Het is ook niet echt geen zin meer hebben.

En iedereen moet zich af en toe terugtrekken vooral als je tijdens je werk superveel met mensen bezig bent heb je de neiging om de pauzes ff rust te nemen en ver zelf op uit te trekken.
Dat was bij mijn vorige baan zo, ije werkte constant met zo'n 6 man op de afdeling naast elkaar en had constant interactie, maar doordat er altijd iemand moest zijn van mijn "functie", en we met 3 waren namen we om de beurt pauze, en soms als er overbezetting was gingen we weleens samen pauze houden.
Maar tijdens het werk werdt er wel veel "Lol" getrapt.
pi_86515843
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden.

Dat is ook de kunst, maar ja voor de ene persoon lukt dat makkelijker dan de andere.
quote:
Het leven lijkt heel erg maakbaar.

Hmm. Dat dacht ik vroeger ook. Ik geloof nu meer in een lotsbestemming :{
quote:
En ik wil ook de boot niet missen.

Kan je vertellen wanneer jij vind dat van jezelf de boot niet gemist hebt? Bedoel je dat puur werk?
quote:
Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar.

OK. Dus toch wel wat variatie, dat is mooi natuurlijk. En mooi dat je af en toe er ook uit mag. Doordat je wellich een wandelende encyclopedie bent als het gaat om regelingen, ben je wrs erg interessant voor het Ministerie. ik vind je altijd wel een kleine Donner ;)
quote:
Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken.

Zeer herkenbaar. Mensen zijn en blijven ongrijpbare wezen die speken met ongeschreven regels.
quote:
Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.

Een werkbezoek is ook wel erg spannend. Het scheelt natuurlijk wel of er een duidelijke agenda is en met wie je allemaal kennis gaat maken :{
quote:
Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze.

De lunch lijkt mij ook het meest vreselijke moment van de dag, ja.
quote:
Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
Toch vind ik het kanp dat je dit alles wel trekt :)
pi_86518264
quote:
Op donderdag 16 september 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:

[..]

positief? is meer een scheldwoord.
ik heb alleen maar negatieve dingen van autisme: vb sociale vaardigheden nihil
en ik ben dan nog niet eens zo goed in wiskunde, fysica enzo.
namen van mensen kan ik niet onthouden

ik haat het, stomme hersenstoornis
pi_86528784
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef HowAreYouDoing het volgende:

[..]

:*
*geeft aai over bolletje*

Ik weet het, het zuigt een beetje af en toe. Wanneer kreeg je je diagnose?
pi_86530094
En HowAreYouDoing, er zal toch vast wel iets zijn waar je in ieder geval een beetje goed in bent?
Af en toe zijn er zoveel dingen om ontevreden over te zijn (op het eerste gezicht) dat je toch je best moet doen lichtpuntjes te vinden omdat je anders alleen maar all-negative wordt. Anders worden de dagen wel heel erg vervelend!
pi_86530674
oeioei ik heb een beetje adrenaline overload, ik heb net ruzie staan maken met een collega :X
pi_86530950
Vrees straks wel het ergste van het knetterrechts kabinet. :r
pi_86537323
Ik heb nu twee weken vrij, maar weet dat ondertussen op mijn werk weer eens een verhuizing gaande is. Als ik over anderhalvel week weer naar het werk ga, zitten we in plaats van met 5 man in een kamer, met 75 man in een grote kantoortuin-vleugel. -O-
Omdat mijn baas weet van mijn prikkelovergevoeligheid (door de Asperger) mocht ik nog wel kiezen op welke plek "mijn" teampje kwam te zitten, dus ik heb een plek in de hoek gekozen, maar ik vrees met grote vrezen dat het toch een ramp gaat worden.
En ze willen dus niet beseffen dat het niet alleen voor *mij* lastiger is, maar dat algemeen wetenschappelijk is aangetoond dat vrijwel iedere werknemer minder gelukkig en minder productief is in een kippenhok kantoortuin... En daar heb ik dus nu flink de pest over in. Hoe managers zo dom kunnen zijn!
* Pandora73 neemt nieuwe Scientific American Mind mee naar kantoor om aan manager te laten lezen want daar staat net een uitgebreid artikel in over de invloed van werkplek op welbevinden en dus op productiviteit
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_86537766
Jeutje, vervelend Pandora73! Ik ben blij dat ik dusdanig goed tegen prikkels kan dat ik er geen problemen mee heb om met veel mensen in een kleine ruimte te zitten zonder afscheidingen. Als je daar niet zo goed tegen kunt dan is het een ware hel denk ik.

Is het een beetje een grote kantoortuin? Hoop dat er in ieder geval wat afstand is tussen de bureau's enzo zodat er in ieder geval wat mogelijkheid is jezelf af te sluiten.
Ik snap sowieso niet hoe men erop kan komen dat het goed is mensen in zo'n groot hok te laten werken.
pi_86538036
Het is vooral de herrie en het feit dat er veel meer gelopen wordt (en waarvan mijn hersenen dus constant zitten te bepalen "Komt het op mij af? Wat moet ik doen als het op mij afkomt?" zeg maar) waar ik veel problemen mee heb. Maar ze willen dus op zich wel aannemen dat het voor mij lastig is (na mijn overspannenheid en diverse berichten van medici kunnen ze daar - helaas voor hen - niet meer omheen) maar helaas ben ik dan dus (volgens hun) een hele rare uitzondering want open ruimtes zijn toch juist heerlijk en motiverend en iedereen wordt daar toch gelukkiger van? (Niet dus, volgens allerlei onderzoek, maar dat accepteren ze dan weer niet)
Zelfs als ik aandraag dat is aangetoond dat de productiviteit en efficiëntie van mensen hierdoor vermindert (met andere woorden, als je het dan niet voor je medewerkers wil doen, doe het dan voor je eigen afdelingsresultaten want die zullen eronder lijden), luisteren ze gewoon niet! |:(
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_86540490
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 10:51 schreef robuust89 het volgende:

[..]

:*
*geeft aai over bolletje*

Ik weet het, het zuigt een beetje af en toe. Wanneer kreeg je je diagnose?
dankje, jij bent lievvv
laaaaaaaang geleden, eerst adhd en dan ass
das nu al zo'n 10 jaar geleden denk ik, ik ben nu 16, dus niet echt de leeftijd voor ''asociaal'' gedrag. hoewel ik er niets aan kan doen :'(
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:20:59 #282
247161 ikke043
pi_86541129
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef HowAreYouDoing het volgende:

[..]

Ik heb niet zo een last van de sociale aspecten, maar dat ligt ook aan m'n gezinssituatie & de opvoeding. En ik hou niet van negatief denken dus dat doe ik dan maar niet :P

En namen, tja ik vraag ze opnieuw op een lieve verontschuldige manier :@

Vanavond Rowwen Héze *) :7
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_86541687
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:20 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik heb niet zo een last van de sociale aspecten, maar dat ligt ook aan m'n gezinssituatie & de opvoeding. En ik hou niet van negatief denken dus dat doe ik dan maar niet :P

En namen, tja ik vraag ze opnieuw op een lieve verontschuldige manier :@

Vanavond Rowwen Héze *) :7
zowieso heeft de gezinssituatie invloed op de mate waarin je last hebt van je autisme.
In een positieve gezinssituatie heb je over het algemeen minder last van bepaalde aspecten, en dat geldt dus ook voor werk situaties.

Trouwens namen ben ik wel redelijk goed in maar gezichten onthou ik dus heel goed. En ik herken mensen dus vrij snel en makkelijk alleen het plaatsen van een naam bij een gezicht gaat soms wat lastiger. Want ik heb de neiging om ze te verwisselen.
Daaroom spreek ik mensen soms niet aan dmv de naam.
pi_86542950
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 16:02 schreef HowAreYouDoing het volgende:

[..]

dankje, jij bent lievvv
laaaaaaaang geleden, eerst adhd en dan ass
das nu al zo'n 10 jaar geleden denk ik, ik ben nu 16, dus niet echt de leeftijd voor ''asociaal'' gedrag. hoewel ik er niets aan kan doen :'(
Ik zeg altijd: "Ik ben niet asociaal maar onsociaal - ik wíl wel, maar het lukt gewoon niet altijd even goed."
Asociaal is zo negatief, en kinkt alsof het je niet interesseert; dat is tenminste het kenmerk van wat men normaal onder asociaal verstaat. Maar het ligt in het geval van ASS niet aan het niet willen, maar aan het niet (goed) kunnen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_86544869
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:20 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik dacht al, woordenboeken... wat gaat die gozer kraken? :P
*Zet zijn SSID op ontzichtbaar O-) *
Hidden SSID ----> No problem
Het is eindeloos jongen, en ik flip er keihard als een malle op :') Ik zat dus ook in een sessie tijdens dat ochtendje bij mijn nieuwe werkgever _O- En zoals ik zei, ik weet dat dan weer helemaal enthousiast en leuk te brengen.. Kerel vraagt wat ik dan graag doe en waar ik mij zoal mee bezig hou.. Hoppa;
Netbook op tafel, trek ik een 44cm 12 Dbi antenne uit me tas en ik zeg.. kijk dit is mijn Harry Potter stokkie, en dan heb ik hier nog een adapter (zwaar illegaal ding, maar dat zeg ik er niet bij O-) ) en dan heb ik altijd internet! En toen ff showtje gegeven.

Alleen nu ben ik dus gewoon op het punt dat ik zoveel mogelijk rekenkracht nodig heb om mijn dictionaries door te knallen of eventueel gewoon puur brute force.. dus dat CUDA moet ik sowieso aan de gang krijgen, en een oude PS3 op linux is misschien ook wel iets..
Maarja, het is nooit genoeg :P

Ondertussen ben ik wel zo ver dat ik van afstand, waar dan ook ter wereld, met mijn netbookje en antenne op mijn auto lol kan hebben, en ten alle tijden contact leggen met mijn desktop thuis waar ik dan weer sneller op kan decrypten :D

Het is zo mooi spul heh.. en dan straks, moet ik ff 150 eurootjes over hebben ofzo.. , dan zit ik in de bus.. naar mijn werk.. leg ik het gsm verkeer plat, capture ik alle RFID info van die OV-kaartdingen EN crack ik de wifi van de bus zelf.. Yep.. die dingen hebben constante internetverbinding met een SSID van CXX-TEMP en dan nogwat.. :o

Allemaal voor de wetenschap heh, komt er misschien nog wel een docu met Alberto Stegaman :') O-)
" er zit iets moois in de lucht!" *O*
pi_86545349
Dat is dus ook precies waar ik helemaal van doordraai dus.. vroeger al met scanners en draadloze telefoons en etc etc.. Dat hele ICT en vooral internet en draadloze spullen is gewoon geweldig. En daar dan mee rommelen.. Want het kan dus heh, in de bus heb je zo'n scherm, met ook een stem die zo aangeeft wat de volgende halte's zijn en de tijd etc.. nou dat is dus allemaal Wifi en windows..
Dus dat je dan in de bus zit en vanaf je telefoon de allernieuwste bioscoop film, die je van internet hebt gedownload, afspeelt op dat scherm in die bus! :D Ik zeg het, mooi spul man! Fascinerend!
pi_86547106
Ik herken mensen niet van gezicht, maar qua uitstraling. Ik ben wat dat betreft high sensitive. Zo heb ik een klant gehad, waarbij ik de eerste 3x had dat t angstzweet mij uitbrak. En de 4e keer was relaxed. Kwam er later achter dat die klant een soort vrees had voor mensen, hij vertrouwde ze niet. En de 4e keer had hij door dat ik oprecht was.

quote:
Maar het ligt in het geval van ASS niet aan het niet willen, maar aan het niet (goed) kunnen.
Ik ben nu toch echt wel een interessant boek aan het lezen. En dat ging hier ook over. Geschreven door iemand met Aspergers.
Alleen val ik een klein beetje over de invalshoek. Die man is vroeger gruwelijk gepest en heeft nu een handleiding geschreven, hoe om te gaan met iemand met ASS.
Op zich ben ik daar helemaal voor! Als er iemand meedenkt met een ander ben ik dat wel (hoop ik)
Maar nou vraag ik me af waar de grens ligt. De auteur stelt correct, net als jij nu, we willen wel maar kunnen niet.
Tevens concludeert hij correct dat ASS een onzichtbare en hierdoor niet serieus genomen handicap is.
Maar vervolgens schrijft hij dat de NT-er elke keer moet nagaan waarom iemand met ASS reageert. Dus: Geen lawaai maken in de klas, een speciale ruimte maken waar iemand zich met ASS kan terugtrekken, jonge NT-ers zouden verplicht als buddy moeten fungeren, zodat die bijv. kan zeggen, joh, bereid je voor, over 5 minuten gaat de bel.
En dat soort dingen.

Maar is dit niet té ideaal? Ik merk aan mijzelf, in 99% van de gevallen ben ik geduldig, en in 99% van die gevallen kan ik mij indenken waarom iemand reageert zoals hij/zij doet. Maar in dat ene geval wil ik ook wel mijn geduld verliezen. Simpelweg omdat ik ook nog mijn eigen gevoel en mening heb.
En ik weet dat ik redelijk uniek ben dat ik bij álles nadenk over wat er door de ander heen gaat of kan gaan, wat diegene drijft. Maar om dat te verwachten van een 11-jarige klasgenoot die zorgeloos door het leven gaat?
Dat is bijna onmogelijk, en ik zou haast zeggen, onredelijk..?
(Pandora, dit gaat niet direct in op jouw zin hoor, moest er gewoon even bij nadenken :) )
pi_86547366
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:15 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

Hidden SSID ----> No problem
Het is eindeloos jongen, en ik flip er keihard als een malle op :') Ik zat dus ook in een sessie tijdens dat ochtendje bij mijn nieuwe werkgever _O- En zoals ik zei, ik weet dat dan weer helemaal enthousiast en leuk te brengen.. Kerel vraagt wat ik dan graag doe en waar ik mij zoal mee bezig hou.. Hoppa;
Netbook op tafel, trek ik een 44cm 12 Dbi antenne uit me tas en ik zeg.. kijk dit is mijn Harry Potter stokkie, en dan heb ik hier nog een adapter (zwaar illegaal ding, maar dat zeg ik er niet bij O-) ) en dan heb ik altijd internet! En toen ff showtje gegeven.

Alleen nu ben ik dus gewoon op het punt dat ik zoveel mogelijk rekenkracht nodig heb om mijn dictionaries door te knallen of eventueel gewoon puur brute force.. dus dat CUDA moet ik sowieso aan de gang krijgen, en een oude PS3 op linux is misschien ook wel iets..
Maarja, het is nooit genoeg :P

Ondertussen ben ik wel zo ver dat ik van afstand, waar dan ook ter wereld, met mijn netbookje en antenne op mijn auto lol kan hebben, en ten alle tijden contact leggen met mijn desktop thuis waar ik dan weer sneller op kan decrypten :D

Het is zo mooi spul heh.. en dan straks, moet ik ff 150 eurootjes over hebben ofzo.. , dan zit ik in de bus.. naar mijn werk.. leg ik het gsm verkeer plat, capture ik alle RFID info van die OV-kaartdingen EN crack ik de wifi van de bus zelf.. Yep.. die dingen hebben constante internetverbinding met een SSID van CXX-TEMP en dan nogwat.. :o

Allemaal voor de wetenschap heh, komt er misschien nog wel een docu met Alberto Stegeman :') O-)
" er zit iets moois in de lucht!" *O*
:D omg, ik lachte hardop!
FFFFUUUUU- waar koop je zo'n antenne? MUST HAV! :D

btw, ik ga voortaan bij jou in de bus zitten :P idd, Windows gebruiken ze overal. Mogelijkheden...eindeloos!
pi_86547599
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik herken mensen niet van gezicht, maar qua uitstraling. Ik ben wat dat betreft high sensitive. Zo heb ik een klant gehad, waarbij ik de eerste 3x had dat t angstzweet mij uitbrak. En de 4e keer was relaxed. Kwam er later achter dat die klant een soort vrees had voor mensen, hij vertrouwde ze niet. En de 4e keer had hij door dat ik oprecht was.
[..]

Ik ben nu toch echt wel een interessant boek aan het lezen. En dat ging hier ook over. Geschreven door iemand met Aspergers.
Alleen val ik een klein beetje over de invalshoek. Die man is vroeger gruwelijk gepest en heeft nu een handleiding geschreven, hoe om te gaan met iemand met ASS.
Op zich ben ik daar helemaal voor! Als er iemand meedenkt met een ander ben ik dat wel (hoop ik)
Maar nou vraag ik me af waar de grens ligt. De auteur stelt correct, net als jij nu, we willen wel maar kunnen niet.
Tevens concludeert hij correct dat ASS een onzichtbare en hierdoor niet serieus genomen handicap is.
Maar vervolgens schrijft hij dat de NT-er elke keer moet nagaan waarom iemand met ASS reageert. Dus: Geen lawaai maken in de klas, een speciale ruimte maken waar iemand zich met ASS kan terugtrekken, jonge NT-ers zouden verplicht als buddy moeten fungeren, zodat die bijv. kan zeggen, joh, bereid je voor, over 5 minuten gaat de bel.
En dat soort dingen.

Maar is dit niet té ideaal? Ik merk aan mijzelf, in 99% van de gevallen ben ik geduldig, en in 99% van die gevallen kan ik mij indenken waarom iemand reageert zoals hij/zij doet. Maar in dat ene geval wil ik ook wel mijn geduld verliezen. Simpelweg omdat ik ook nog mijn eigen gevoel en mening heb.
En ik weet dat ik redelijk uniek ben dat ik bij álles nadenk over wat er door de ander heen gaat of kan gaan, wat diegene drijft. Maar om dat te verwachten van een 11-jarige klasgenoot die zorgeloos door het leven gaat?
(Pandora, dit gaat niet direct in op jouw zin hoor, moest er gewoon even bij nadenken :) )
Hm, dat vind ik te.. intens. Dan kan je zo'n kind (die NT'er) bijna gaan betalen joh! Ik snap dat ASS'er vroeger een mikpunt van pesterijen kunnen zijn, en dat je op deze manier het een beetje te veer doortrekt naar de andere kant, savvy?
pi_86547981
Dat denk ik ook. Ik vraag me ook af hoe objectief de auteur is. Maar ik ben op de helft dus ik wacht af :D

Is er iemand goed in rekenen, en heeft die zin om uit te rekenen hoeveel vierkante meter van mijn huis gestuct moet worden? Zelf last van discalculie waardoor ik al 4 verschillende bedragen heb berekend, en mijn buren komen met een oppervlakte dat ik denk ???? Ik heb toch geen villa?
  vrijdag 17 september 2010 @ 19:58:18 #291
247161 ikke043
pi_86548367
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]

En dat soort dingen.
Ik ben het dus totaaaaaaaal NIET eens met die auteur. Ik vind dat iemand met Asperger er maar mee moet leren omgaan. Iemand met een fysieke handicap leert er ook mee omgaan, dus waarom zou dat bij een geestelijke handicap anders moeten zijn :? Het is niet zo dat iemand die verlamd is, de hele dag wordt rondgedragen. Die geef je een rolstoel, leer je een aantal basisvaardigheden en daarna gaat die de weide wereld in. En dan leert die vanzelf hoe die zich kan redden. Daar pikt toch ook niemand het van als die zegt dat de wereld zich moet aanpassen. Ja een hellingsbaan of lift zodat die mobiel is, maar dan heb je het al ver gehad.

quote:
Zoals je zelf al opmerkt, dat is onredelijk. Wie dan ook op deze planeet heeft het recht zichzelf te zijn, en hoeft zich niet aan te passen aan een ander(zoals ik zo vaak hoor in dit topic). Als iedereen zich een beetje aanpast, en degene met het probleem(stoornis, handicap of wat dan ook!!!) zich meer aanpast dan komt het wel goed.
Maar wat je in dit topic zoveel hoort is dat anderen zich moeten aanpassen aan de autisten in deze samenleving. Doe normaal, we zijn een minderheid & dan komen wij ons aan te passen. Dat de samenleving al zoveel begrip opbrengt voor ons in de vorm van wajong/sociale-vaardigheidstrainingen/autisme-sozen/etc.......... is al heel wat.

Wat autisten veelal doen is de schuld afschuiven, dat valt terig te lezen in zoveel boeken over autisme. En ik irriteer me er mateloos aan, dat iemand zich niet kan aanpassen is onzin, succesverhalen spreken het tegen in alle glorie die er maar is.
En nog(en dan vooral in deze reeks) hoor je dat de wereld onrechtvaardig is. Dat het zo zwaar is voor autisten. Ik zal 'm er weer eens bijhalen, m'n broertje.

De jongen heeft een iq van niets, maar hij krijgt z'n dag vol. Gaat elke dag naar school, hem zie je elke dag lachen. Zelfs als hij moet werken op school, waar hij een godsgruwelijke hekel aan heeft, dan heeft hij nog een lach op z'n gezicht. Hij heeft waarschijnlijk meer vrienden gemaakt - ondanks dat hij niet kan praten - dan de meeste in dit topic(als ik de verhalen moet geloven). Hij heeft al zo belachelijk veel ziekenhuis opnames meegemaakt, al tig keer op sterven gelegen, zo ernstig dat zelfs de dokters het niet meer wisten. Maar elke keer als ik 'm zag, en ik zei hoi of ik lachte naar hem, dan lachte hij. De jongen maakt het niet uit, aan welke apparaten hij is gekoppeld of hoeveel slangen er in hem zijn geprikt. Hij is tevreden met wat hij heeft en wat hij kan.

Het is gewoon te bizar voor woorden, dat een jongen die intelectueel zo is achtergesteld, zoveel meer wijsheid bezit als zovelen in dit topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_86548867
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:35 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Hm, dat vind ik te.. intens. Dan kan je zo'n kind (die NT'er) bijna gaan betalen joh! Ik snap dat ASS'er vroeger een mikpunt van pesterijen kunnen zijn, en dat je op deze manier het een beetje te veer doortrekt naar de andere kant, savvy?
Die antennes kan je wel kopen, van die RMA aansluitingen, belangrijker is dat je een Wifi adapter hebt die aircrack compatible is.. zo'n Belkin EU-362 (uit mijn hoofd), knap ding.. is dat niet en gaat je ook niet lukken.
En in NL mag je maar 100mW zendvermogen hebben met je adapter..

Ik zeg;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86550397
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:12 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

Die antennes kan je wel kopen, van die RMA aansluitingen, belangrijker is dat je een Wifi adapter hebt die aircrack compatible is.. zo'n Belkin EU-362 (uit mijn hoofd), knap ding.. is dat niet en gaat je ook niet lukken.

Ik zeg;
SPOILER
haha owja, heb ik gezien met een pringles bus :') de techniek staat voor niets :D
pi_86550497
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 20:12 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

Ik zeg;
SPOILER
Je quote verkeerd....................
pi_86551745
@ikke043:
Je zegt dat je broertje een IQ van niks heeft? Dat is enerzijds heel triest, maar anderzijds heeft hij daarmee ook te maken met lagere verwachtingen. Zowel hijzelf, als zijn omgeving zullen van hem geen "normaal" gedrag verwachten.

Van autisten met een normaal of hoog IQ (Aspergers bijvoorbeeld) wordt vaak wel veel verwacht, omdat je daaraan aan de buitenkant niks ziet. En ook niet altijd gelijk iets merkt.
Zelf heb ik Asperger en een hoog IQ (en dan bedoel ik wetenschappelijk meermaals vastgesteld, dus geen TV-IQ-test of dergelijke onzin). En vergeet dan maar dat het leven makkelijk is hoor! Ja ik heb een goede baan, en ik kan me redelijk redden, maar dingen als sociale vaardigheden worden nou eenmaal erg hoog aangeslagen. En als je dat niet hebt, dan sta je overal buiten. Ik heb mijn leven lang me een buitenstaander gevoeld, thuis, op school, op mijn werk. Vrienden? Heb ik heel weinig. En die hebben leren leven met mijn eigenaardigheden (de meesten hebben zelf ook autistische trekjes of andere "stoornissen" als ADD).
Nee ik ben niet zielig, ik heb het in vergelijking met sommige anderen heel goed voor elkaar en dat besef ik terdege. Maar ik vind jouw reactie ook wel wat erg sterk de "stel je niet aan"-hoek ingaan.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_86556471
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Hmm. Dat dacht ik vroeger ook. Ik geloof nu meer in een lotsbestemming :{
[..]

Kan je vertellen wanneer jij vind dat van jezelf de boot niet gemist hebt? Bedoel je dat puur werk?
[..]

OK. Dus toch wel wat variatie, dat is mooi natuurlijk. En mooi dat je af en toe er ook uit mag. Doordat je wellich een wandelende encyclopedie bent als het gaat om regelingen, ben je wrs erg interessant voor het Ministerie. ik vind je altijd wel een kleine Donner ;)
[..]

Toch vind ik het kanp dat je dit alles wel trekt :)
Een wandelende encyclopedie, wel grappig... feiten onthouden zijn mensen met ASS goed in. Het leuke is dat er veel meer nodig is dan feitenkennis. Je moet heel goed verbanden kunnen leggen en de context begrijpen. De sociale zekerheid bestaat uit allemaal losse bouwstenen, maar is uiteindelijk één geheel. Als je bijvoorbeeld de duur van een WW-uitkering verkort, wordt er meer beroep gedaan op de bijstand.

De boot missen, dan bedoel ik meer qua activiteiten. Ik wil er tegenwoordig graag bij zijn.

Of het knap is dat ik bijna voltijd werk... dat zeggen wel meer mensen :)
Ik doe eigenlijk ook maar gewoon wat ik altijd al van plan was, en in grote lijnen wat de anderen doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door schaal_9 op 17-09-2010 23:09:20 ]
  vrijdag 17 september 2010 @ 23:13:24 #297
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86556935
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:02 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Een wandelende encyclopedie, wel grappig... feiten onthouden zijn mensen met ASS goed in. Het leuke is dat er veel meer nodig is dan feitenkennis. Je moet heel goed verbanden kunnen leggen en de context begrijpen. De sociale zekerheid bestaat uit allemaal losse bouwstenen, maar is uiteindelijk één geheel. Als je bijvoorbeeld de duur van een WW-uitkering verkort, wordt er meer beroep gedaan op de bijstand.

De boot missen, dan bedoel ik meer qua activiteiten. Ik wil er tegenwoordig graag bij zijn.

Of het knap is dat ik bijna voltijd werk... dat zeggen wel meer mensen :)
Ik doe eigenlijk ook maar gewoon wat ik altijd al van plan was, en in grote lijnen wat de anderen doen.
Dan nog: het is enorm belangrijk om jezelf 'te verkopen', en daar gaan de meeste autisten compleet plat.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86557199
Als Detroit zijn ww afloopt heeft hij niet eens recht op bijstand, ik verdien namelijk te veel. Als we samen wonen dan.
Gek eigenlijk.. Als je bedenkt dat hele gezinnen moeten rondkomen van minder dan mijn salaris..
pi_86558082
Rowwen Heze! ^O^

Sorry ben weer weg, heb hier eigenlijk vrij weinig te zoeken :@ ben ooit met Asperger gediagnosticeerd maar klopt vrij weinig van, volgens mij dan. ;)
Hallon!
pi_86558203
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Als Detroit zijn ww afloopt heeft hij niet eens recht op bijstand, ik verdien namelijk te veel. Als we samen wonen dan.
Gek eigenlijk.. Als je bedenkt dat hele gezinnen moeten rondkomen van minder dan mijn salaris..
Je hebt het voordeel dat je al vroeg bent beginnen werken, en al ver in je schaal zit.

Als (echt)paar moet je het gegeven de huidige arbeidsparticipatie wel heel bont maken wil je in de bijstand belanden. Belangrijkste is in ieder geval dat je een partner hebt; alleenstaande zijn (en dat ben ik) zie ik toch een beetje als een vorm van armoede. Alleen is maar alleen; mensen kunnen zich afvragen: waarom nog steeds geen lief gevonden. Dan praat ik wel over mijn leeftijd (ca. 30 jaar).

quote:
Op vrijdag 17 september 2010 19:58 schreef ikke043 het volgende:
...
Ik vind dat je hier een punt hebt. Mensen met ASS kunnen niet verwachten dat de maatschappij zich steeds aan hen aanpast. Iedereen heeft ook een eigen verantwoordelijkheid; soms moet je water bij de wijn doen. Op diverse fora probeer ik ook door te laten schemeren dat het loont om de handen uit de mouwen te steken en af en toe buiten je comfortzone te gaan. Op een Asperger-forum voelden een aantal mensen zich gelijk gekwetst :')

Ja, Aspies kunnen soms knap eigenwijs zijn. Gewoon niet te veel van aantrekken.

Ik geloof wel dat je veel minder gelukkig bent als je net intelligent genoeg bent om te beseffen dat je anders bent. Hieronder valt ook een bepaalde groep mensen met ASS. Sommigen doen echt hun best om er iets van te maken, maar vallen desondanks buiten de boot. Daar heb ik meer begrip/respect voor dan mensen met ASS die blijven hangen in hun autisme.

[ Bericht 6% gewijzigd door schaal_9 op 17-09-2010 23:51:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')