Ik zie dat nog wel gebeuren. Vandaag in de Pers stond een stukje over iemand die een bedrijf heeft opgericht om mensen met lichamelijke handicap werk te bieden. Zij spreekt liever van een lastig lichaam. Daarin werd nog vermeld dat mensen bij handicap soms denken aan "Geestelijke handicap", dus vandaar dat ze het woord handicap liever niet vermeldt.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:45 schreef DeepChord het volgende:
Maar of deze tijd nou een gunstiger tijd is ten opzichte van de jaren 50 of niet, ik ben wel blij met internet, mp3's, wikipedia, niet meer tot de elite hoeven te behoren om te kunnen groeien, alle muziekstromingen binnen handbereik, onbeperkte mogelijkheden tot ontspanning en wat al niet meer.
Daarnaast gaat er echt wel weer een tijd komen dat de kijk op mensen met bepaalde diagnoses positief wordt geherwaardeerd.
quote:Op woensdag 15 september 2010 23:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]! RFID readers, daar heb ik ook mee gewerkt! mooi spul! en BAM, het slot is open!
![]()
btw, ik werk op windows, met netbeans
Heh, net zoals zoveel dingen uit het verleden die ik (denk ik) niet goed verwerkt heb, de psycholoog zei bij de uitslag dat ik moeilijke emoties/ervaringen weg stop in mijn hoofd en dat herken ik wel een beetje. Maar goed, eerst dit maar eens laten inzinken.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef DeepChord het volgende:
Jups, herkenbaar. Die diagnose is inderdaad even alsof je een flink harde stomp in je maag krijgt. Gevolgd door een wat minder fijne periode, bij mij althans dan. En hopelijk kun je het zelfs op enig moment in de toekomst een plaats geven..
Toen ik m'n diagnose kreeg (Asperger) had ik zoiets van: mja, oke. Het heeft voor mij alleen een naampje gekregen en voor de rest ben ik gewoon hetzelfde geblevenquote:Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef DeepChord het volgende:
Jups, herkenbaar. Die diagnose is inderdaad even alsof je een flink harde stomp in je maag krijgt. Gevolgd door een wat minder fijne periode, bij mij althans dan. En hopelijk kun je het zelfs op enig moment in de toekomst een plaats geven..
Jawel maar als je de diagnose asperger of een andere vorm van autisme krijgt dan weet je opeens dat je de rest van je leven zo zal blijven. Persoonlijk had ik de illusie dat ik over mijn sociale incapabelheid heen zou groeien of dat er met medicijnen iets gedaan kon worden. Maar niet dus. Zo'n diagnose is dus best wel een kick in the balls. Maar ieder persoon ervaart dat anders waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:57 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Toen ik m'n diagnose kreeg (Asperger) had ik zoiets van: mja, oke. Het heeft voor mij alleen een naampje gekregen en voor de rest ben ik gewoon hetzelfde gebleven
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:12 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Jawel maar als je de diagnose asperger of een andere vorm van autisme krijgt dan weet je opeens dat je de rest van je leven zo zal blijven. Persoonlijk had ik de illusie dat ik over mijn sociale incapabelheid heen zou groeien of dat er met medicijnen iets gedaan kon worden. Maar niet dus. Zo'n diagnose is dus best wel een kick in the balls. Maar ieder persoon ervaart dat anders waarschijnlijk.
Tja, zoals alles heeft het zijn negatieve en positieve kanten. Ik zelf vindt de diagnose die nog moet komen juist positief want dan weet ik tenminste wat de oorzaak van alles is. EN dat geeft toch rustquote:Op donderdag 16 september 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.
Ik dacht al, woordenboeken... wat gaat die gozer kraken?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:42 schreef Major-Balls het volgende:
[..]mooi heh? Ik ben dus eigenlijk helemaal een beetje into hacken en cracken en rommelen met draadloos spul enzo
Vind ik mooi.
Op het moment ben ik mijn desktop helemaal opnieuw aan het installeren. Hele verhalen, kut Windows enzo in combinatie met een nieuwe sata dvd writer.. maarja.. FF in het kort ben ik nu dus ubuntu 10.04 op een raptor aan het zetten en daar komt dan een aircrack-ng 1.1 suite op met CUDA , daar ben ik nu al een tijdje mee bezig om dat werkend te krijgen en dat gaat nu dus lukken.. Is mooi spul, ik heb die power nodig om snel door mijn dictionaries heen te knallen..
Capture ik onderweg dus een handshake met wpa2 hash, neem ik mee naar huis, kismet file en bssid etc en laat ik mijn desktop cracken![]()
Gisteren had ik nog bijna een GSM jammer gekocht![]()
Ik heb een nieuwe liefde gevonden, ik MOET een nokia n900 ... dat ding draait LinuxHet is de uber phone.. fiep fiep
Precies. Het is zo definitief.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Aan de andere kant.. Je kunt er niets meer aan doen. Je zult altijd anders blijven. Volgens mij blijft het dubbel.
Dat is mooi van je.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar dat is niet erg. Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben om iemand met ASS als vriend, collega of zelfs als partner te hebben, ik zie niet zoveel verschil.
Dus geen negatieve bijklank wmb
De klappen gaan ook vallen bij een gebrek aan financiële middelen. Mensen met ASS zijn daardoor vaak niet in staat om ook mee uit eten te gaan.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is mooi van je.
Maar het bedrijfsleven is gewoon een knetterhard ding. Nietsontziend.
Dat helpt inderdaad ook niet echt...quote:Op donderdag 16 september 2010 21:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De klappen gaan ook vallen bij een gebrek aan financiële middelen. Mensen met ASS zijn daardoor vaak niet in staat om ook mee uit eten te gaan.
Hoe moet ik mij jouw werk voorstellen? Hoeveel van de tijd werk jij solistisch? Zit je nu heel de dag te rekenen en te analyseren?quote:Een risico was mensen met ASS lopen is om overvraagd te worden. De persoon in kwestie kampt daardoor voortdurend met dilemma's. Bij mij loopt het helaas redelijk mis als sociale prikkels te veel geconcentreerd zijn rond een bepaalde dag. Werk is belangrijk, maar ik merk dat mensen met vergelijkbaar salaris, maar zonder autisme over het algemeen wel een rijker leven hebben en minder snel vermoeid/overprikkeld zijn.
Dat is mooi.quote:Toch mag ik anno 2010 zeker niet mopperen.
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden. Het leven lijkt heel erg maakbaar. En ik wil ook de boot niet missen.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat helpt inderdaad ook niet echt...
[..]
Hoe moet ik mij jouw werk voorstellen? Hoeveel van de tijd werk jij solistisch? Zit je nu heel de dag te rekenen en te analyseren?
[..]
Dat is mooi.Dat klinkt dat je het allemaal wel aankunt en niet overprikkelt raakt door de drukte van werk etc. Maar kom je nog aan andere dingen toe?
Je hebt dan nog redelijk voor elkaar.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden. Het leven lijkt heel erg maakbaar. En ik wil ook de boot niet missen.
Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar. Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken. Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.
Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze. Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
Dat is ook de kunst, maar ja voor de ene persoon lukt dat makkelijker dan de andere.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden.
Hmm. Dat dacht ik vroeger ook. Ik geloof nu meer in een lotsbestemmingquote:Het leven lijkt heel erg maakbaar.
Kan je vertellen wanneer jij vind dat van jezelf de boot niet gemist hebt? Bedoel je dat puur werk?quote:En ik wil ook de boot niet missen.
OK. Dus toch wel wat variatie, dat is mooi natuurlijk. En mooi dat je af en toe er ook uit mag. Doordat je wellich een wandelende encyclopedie bent als het gaat om regelingen, ben je wrs erg interessant voor het Ministerie. ik vind je altijd wel een kleine Donnerquote:Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar.
Zeer herkenbaar. Mensen zijn en blijven ongrijpbare wezen die speken met ongeschreven regels.quote:Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken.
Een werkbezoek is ook wel erg spannend. Het scheelt natuurlijk wel of er een duidelijke agenda is en met wie je allemaal kennis gaat makenquote:Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.
De lunch lijkt mij ook het meest vreselijke moment van de dag, ja.quote:Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze.
Toch vind ik het kanp dat je dit alles wel trektquote:Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
positief? is meer een scheldwoord.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.
quote:Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
positief? is meer een scheldwoord.
ik heb alleen maar negatieve dingen van autisme: vb sociale vaardigheden nihil
en ik ben dan nog niet eens zo goed in wiskunde, fysica enzo.
namen van mensen kan ik niet onthouden
ik haat het, stomme hersenstoornis
dankje, jij bent lievvvquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:51 schreef robuust89 het volgende:
[..]
![]()
*geeft aai over bolletje*
Ik weet het, het zuigt een beetje af en toe. Wanneer kreeg je je diagnose?
Ik heb niet zo een last van de sociale aspecten, maar dat ligt ook aan m'n gezinssituatie & de opvoeding. En ik hou niet van negatief denken dus dat doe ik dan maar nietquote:Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
positief? is meer een scheldwoord.
ik heb alleen maar negatieve dingen van autisme: vb sociale vaardigheden nihil
en ik ben dan nog niet eens zo goed in wiskunde, fysica enzo.
namen van mensen kan ik niet onthouden
ik haat het, stomme hersenstoornis
zowieso heeft de gezinssituatie invloed op de mate waarin je last hebt van je autisme.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:20 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik heb niet zo een last van de sociale aspecten, maar dat ligt ook aan m'n gezinssituatie & de opvoeding. En ik hou niet van negatief denken dus dat doe ik dan maar niet
En namen, tja ik vraag ze opnieuw op een lieve verontschuldige manier![]()
Vanavond Rowwen Héze![]()
Ik zeg altijd: "Ik ben niet asociaal maar onsociaal - ik wíl wel, maar het lukt gewoon niet altijd even goed."quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:02 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
dankje, jij bent lievvv
laaaaaaaang geleden, eerst adhd en dan ass
das nu al zo'n 10 jaar geleden denk ik, ik ben nu 16, dus niet echt de leeftijd voor ''asociaal'' gedrag. hoewel ik er niets aan kan doen
Hidden SSID ----> No problemquote:Op donderdag 16 september 2010 20:20 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik dacht al, woordenboeken... wat gaat die gozer kraken?![]()
*Zet zijn SSID op ontzichtbaar*
Ik ben nu toch echt wel een interessant boek aan het lezen. En dat ging hier ook over. Geschreven door iemand met Aspergers.quote:Maar het ligt in het geval van ASS niet aan het niet willen, maar aan het niet (goed) kunnen.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:15 schreef Major-Balls het volgende:
[..]
Hidden SSID ----> No problem
Het is eindeloos jongen, en ik flip er keihard als een malle opIk zat dus ook in een sessie tijdens dat ochtendje bij mijn nieuwe werkgever
En zoals ik zei, ik weet dat dan weer helemaal enthousiast en leuk te brengen.. Kerel vraagt wat ik dan graag doe en waar ik mij zoal mee bezig hou.. Hoppa;
Netbook op tafel, trek ik een 44cm 12 Dbi antenne uit me tas en ik zeg.. kijk dit is mijn Harry Potter stokkie, en dan heb ik hier nog een adapter (zwaar illegaal ding, maar dat zeg ik er niet bij) en dan heb ik altijd internet! En toen ff showtje gegeven.
Alleen nu ben ik dus gewoon op het punt dat ik zoveel mogelijk rekenkracht nodig heb om mijn dictionaries door te knallen of eventueel gewoon puur brute force.. dus dat CUDA moet ik sowieso aan de gang krijgen, en een oude PS3 op linux is misschien ook wel iets..
Maarja, het is nooit genoeg![]()
Ondertussen ben ik wel zo ver dat ik van afstand, waar dan ook ter wereld, met mijn netbookje en antenne op mijn auto lol kan hebben, en ten alle tijden contact leggen met mijn desktop thuis waar ik dan weer sneller op kan decrypten![]()
Het is zo mooi spul heh.. en dan straks, moet ik ff 150 eurootjes over hebben ofzo.. , dan zit ik in de bus.. naar mijn werk.. leg ik het gsm verkeer plat, capture ik alle RFID info van die OV-kaartdingen EN crack ik de wifi van de bus zelf.. Yep.. die dingen hebben constante internetverbinding met een SSID van CXX-TEMP en dan nogwat..![]()
Allemaal voor de wetenschap heh, komt er misschien nog wel een docu met Alberto Stegeman![]()
![]()
" er zit iets moois in de lucht!"
Hm, dat vind ik te.. intens. Dan kan je zo'n kind (die NT'er) bijna gaan betalen joh! Ik snap dat ASS'er vroeger een mikpunt van pesterijen kunnen zijn, en dat je op deze manier het een beetje te veer doortrekt naar de andere kant, savvy?quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik herken mensen niet van gezicht, maar qua uitstraling. Ik ben wat dat betreft high sensitive. Zo heb ik een klant gehad, waarbij ik de eerste 3x had dat t angstzweet mij uitbrak. En de 4e keer was relaxed. Kwam er later achter dat die klant een soort vrees had voor mensen, hij vertrouwde ze niet. En de 4e keer had hij door dat ik oprecht was.
[..]
Ik ben nu toch echt wel een interessant boek aan het lezen. En dat ging hier ook over. Geschreven door iemand met Aspergers.
Alleen val ik een klein beetje over de invalshoek. Die man is vroeger gruwelijk gepest en heeft nu een handleiding geschreven, hoe om te gaan met iemand met ASS.
Op zich ben ik daar helemaal voor! Als er iemand meedenkt met een ander ben ik dat wel (hoop ik)
Maar nou vraag ik me af waar de grens ligt. De auteur stelt correct, net als jij nu, we willen wel maar kunnen niet.
Tevens concludeert hij correct dat ASS een onzichtbare en hierdoor niet serieus genomen handicap is.
Maar vervolgens schrijft hij dat de NT-er elke keer moet nagaan waarom iemand met ASS reageert. Dus: Geen lawaai maken in de klas, een speciale ruimte maken waar iemand zich met ASS kan terugtrekken, jonge NT-ers zouden verplicht als buddy moeten fungeren, zodat die bijv. kan zeggen, joh, bereid je voor, over 5 minuten gaat de bel.
En dat soort dingen.
Maar is dit niet té ideaal? Ik merk aan mijzelf, in 99% van de gevallen ben ik geduldig, en in 99% van die gevallen kan ik mij indenken waarom iemand reageert zoals hij/zij doet. Maar in dat ene geval wil ik ook wel mijn geduld verliezen. Simpelweg omdat ik ook nog mijn eigen gevoel en mening heb.
En ik weet dat ik redelijk uniek ben dat ik bij álles nadenk over wat er door de ander heen gaat of kan gaan, wat diegene drijft. Maar om dat te verwachten van een 11-jarige klasgenoot die zorgeloos door het leven gaat?
Dat is bijna onmogelijk, en ik zou haast zeggen, onredelijk..?
(Pandora, dit gaat niet direct in op jouw zin hoor, moest er gewoon even bij nadenken)
Ik ben het dus totaaaaaaaal NIET eens met die auteur. Ik vind dat iemand met Asperger er maar mee moet leren omgaan. Iemand met een fysieke handicap leert er ook mee omgaan, dus waarom zou dat bij een geestelijke handicap anders moeten zijnquote:Op vrijdag 17 september 2010 19:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik herken mensen niet van gezicht, maar qua uitstraling. Ik ben wat dat betreft high sensitive. Zo heb ik een klant gehad, waarbij ik de eerste 3x had dat t angstzweet mij uitbrak. En de 4e keer was relaxed. Kwam er later achter dat die klant een soort vrees had voor mensen, hij vertrouwde ze niet. En de 4e keer had hij door dat ik oprecht was.
[..]
Ik ben nu toch echt wel een interessant boek aan het lezen. En dat ging hier ook over. Geschreven door iemand met Aspergers.
Alleen val ik een klein beetje over de invalshoek. Die man is vroeger gruwelijk gepest en heeft nu een handleiding geschreven, hoe om te gaan met iemand met ASS.
Op zich ben ik daar helemaal voor! Als er iemand meedenkt met een ander ben ik dat wel (hoop ik)
Maar nou vraag ik me af waar de grens ligt. De auteur stelt correct, net als jij nu, we willen wel maar kunnen niet.
Tevens concludeert hij correct dat ASS een onzichtbare en hierdoor niet serieus genomen handicap is.
Maar vervolgens schrijft hij dat de NT-er elke keer moet nagaan waarom iemand met ASS reageert. Dus: Geen lawaai maken in de klas, een speciale ruimte maken waar iemand zich met ASS kan terugtrekken, jonge NT-ers zouden verplicht als buddy moeten fungeren, zodat die bijv. kan zeggen, joh, bereid je voor, over 5 minuten gaat de bel.
En dat soort dingen.
Zoals je zelf al opmerkt, dat is onredelijk. Wie dan ook op deze planeet heeft het recht zichzelf te zijn, en hoeft zich niet aan te passen aan een ander(zoals ik zo vaak hoor in dit topic). Als iedereen zich een beetje aanpast, en degene met het probleem(stoornis, handicap of wat dan ook!!!) zich meer aanpast dan komt het wel goed.quote:Maar is dit niet té ideaal? Ik merk aan mijzelf, in 99% van de gevallen ben ik geduldig, en in 99% van die gevallen kan ik mij indenken waarom iemand reageert zoals hij/zij doet. Maar in dat ene geval wil ik ook wel mijn geduld verliezen. Simpelweg omdat ik ook nog mijn eigen gevoel en mening heb.
En ik weet dat ik redelijk uniek ben dat ik bij álles nadenk over wat er door de ander heen gaat of kan gaan, wat diegene drijft. Maar om dat te verwachten van een 11-jarige klasgenoot die zorgeloos door het leven gaat?
Dat is bijna onmogelijk, en ik zou haast zeggen, onredelijk..?
(Pandora, dit gaat niet direct in op jouw zin hoor, moest er gewoon even bij nadenken)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
Die antennes kan je wel kopen, van die RMA aansluitingen, belangrijker is dat je een Wifi adapter hebt die aircrack compatible is.. zo'n Belkin EU-362 (uit mijn hoofd), knap ding.. is dat niet en gaat je ook niet lukken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 19:35 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Hm, dat vind ik te.. intens. Dan kan je zo'n kind (die NT'er) bijna gaan betalen joh! Ik snap dat ASS'er vroeger een mikpunt van pesterijen kunnen zijn, en dat je op deze manier het een beetje te veer doortrekt naar de andere kant, savvy?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:12 schreef Major-Balls het volgende:
[..]
Die antennes kan je wel kopen, van die RMA aansluitingen, belangrijker is dat je een Wifi adapter hebt die aircrack compatible is.. zo'n Belkin EU-362 (uit mijn hoofd), knap ding.. is dat niet en gaat je ook niet lukken.
En in NL mag je maar 100mW zendvermogen hebben met je adapter..
Ik zeg;haha owja, heb ik gezien met een pringles busSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de techniek staat voor niets
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:12 schreef Major-Balls het volgende:
[..]
Die antennes kan je wel kopen, van die RMA aansluitingen, belangrijker is dat je een Wifi adapter hebt die aircrack compatible is.. zo'n Belkin EU-362 (uit mijn hoofd), knap ding.. is dat niet en gaat je ook niet lukken.
En in NL mag je maar 100mW zendvermogen hebben met je adapter..
Ik zeg;Je quote verkeerd....................SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een wandelende encyclopedie, wel grappig... feiten onthouden zijn mensen met ASS goed in. Het leuke is dat er veel meer nodig is dan feitenkennis. Je moet heel goed verbanden kunnen leggen en de context begrijpen. De sociale zekerheid bestaat uit allemaal losse bouwstenen, maar is uiteindelijk één geheel. Als je bijvoorbeeld de duur van een WW-uitkering verkort, wordt er meer beroep gedaan op de bijstand.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Hmm. Dat dacht ik vroeger ook. Ik geloof nu meer in een lotsbestemming![]()
[..]
Kan je vertellen wanneer jij vind dat van jezelf de boot niet gemist hebt? Bedoel je dat puur werk?
[..]
OK. Dus toch wel wat variatie, dat is mooi natuurlijk. En mooi dat je af en toe er ook uit mag. Doordat je wellich een wandelende encyclopedie bent als het gaat om regelingen, ben je wrs erg interessant voor het Ministerie. ik vind je altijd wel een kleine Donner
[..]
Toch vind ik het kanp dat je dit alles wel trekt
Dan nog: het is enorm belangrijk om jezelf 'te verkopen', en daar gaan de meeste autisten compleet plat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een wandelende encyclopedie, wel grappig... feiten onthouden zijn mensen met ASS goed in. Het leuke is dat er veel meer nodig is dan feitenkennis. Je moet heel goed verbanden kunnen leggen en de context begrijpen. De sociale zekerheid bestaat uit allemaal losse bouwstenen, maar is uiteindelijk één geheel. Als je bijvoorbeeld de duur van een WW-uitkering verkort, wordt er meer beroep gedaan op de bijstand.
De boot missen, dan bedoel ik meer qua activiteiten. Ik wil er tegenwoordig graag bij zijn.
Of het knap is dat ik bijna voltijd werk... dat zeggen wel meer mensen
Ik doe eigenlijk ook maar gewoon wat ik altijd al van plan was, en in grote lijnen wat de anderen doen.
Je hebt het voordeel dat je al vroeg bent beginnen werken, en al ver in je schaal zit.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Als Detroit zijn ww afloopt heeft hij niet eens recht op bijstand, ik verdien namelijk te veel. Als we samen wonen dan.
Gek eigenlijk.. Als je bedenkt dat hele gezinnen moeten rondkomen van minder dan mijn salaris..
Ik vind dat je hier een punt hebt. Mensen met ASS kunnen niet verwachten dat de maatschappij zich steeds aan hen aanpast. Iedereen heeft ook een eigen verantwoordelijkheid; soms moet je water bij de wijn doen. Op diverse fora probeer ik ook door te laten schemeren dat het loont om de handen uit de mouwen te steken en af en toe buiten je comfortzone te gaan. Op een Asperger-forum voelden een aantal mensen zich gelijk gekwetstquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |