abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86439175
Je hebt gelijk Satsuma. Mijn excuses als ik jou of iemand anders gekwetst heb.

Maar dergelijke nuances maakte degene waar ik op reageerde ook niet bij Aspergers.
Niet alle Aspergers zijn ongelukkig ómdat ze te veel (wat is dat eigenlijk? wie bepaalt dat?) analyseren. Persoonlijk vind ik dat veel "normale" mensen eens wat méér zouden moeten nadenken over allerlei dingen. Bewust(er) keuzes maken kan namelijk ook veel spijt en frustratie voorkomen.

Ik vond alleen de stelling "laten die Aspergers nou eens niet zo veel analyseren!" zo absurd. Juist het analyseren is een van de kenmerken van Asperger... dus hoe kan je dan zeggen dat "we" dat niet moeten doen?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_86442927
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:13 schreef Pandora73 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat veel "normale" mensen eens wat méér zouden moeten nadenken over allerlei dingen. Bewust(er) keuzes maken kan namelijk ook veel spijt en frustratie voorkomen.

_O_ Bewustwoording was het woord van 2008 (in mijn wereld dan) :Y mooi woord, helaas heeft haast niemand het meegekregen..

Ik wil nog even een 10+ geven aan EG voor het gebruiken van het woord sophisticated ^O^
Dat is toch denk ik wel mijn favoriete nummer 1 woord :9 Briljant, zelfs in text ziet het er super mooi uit :D

Ik ga morgen even proberen een nieuw eigen accountje te scoren, dan ben ik beneden bezig met een leuk projectje, ga ik een oude pc "reanimeren" en dat wordt dan een fileserver en testomgeving in mijn netwerk.
Dus dan ben ik lekker aan het rommelen. En beneden staat ook een krachtigere computer dan de mijne, dus laat ik die ondertussen draaien op 1 van mijn eigen linux bootdisks met leuke software erop en dan eens even kijken hoe snel dat ding door mijn dictionaries heen knalt :9
pi_86460495
ik kom hier ook even buurten want mijn vriend heeft onlangs een diagnose gekregen en wellicht dat dit topic wat inzicht kan bieden.
pi_86466832
En wat nou echt schijtirritant is he...

Kijk, ik programmeer. Best leuk om te doen, weet je. Alleen nu heb ik zo'n probleem, dat ik me god niet weet hoe ik die oplossing van me hoofd naar het scherm moet verplaatsen, als het ware. Chaos in het hoofd, paniek, paniek! Makes me feel like a moron :')

Wie kan er even een sudo rm -rf / draaien? :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_86467665
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]
@EG: seks met collega's mag mits er geen relatie uit voorkomt. Want dat gaat niet samen. :P
Een relatie is nog tot daar aan toe, maar kindjes :o
pi_86468002
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:03 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

C'est pas facile avec autisme, loin de vela. Mensen jagen elkaar onbewust ook op, lijkt het. Men wil iets te vertellen hebben; zo wil ik zelf ook de boot niet missen.

Precies. Mensen doen alles om tov van elkaar te wedijveren op alle fronten, vooral ook privé. Het was jaren geleden al zo dat je anders gewoon niet meer meetelt. Eigenlijk te gek voor woorden. Ik liet mij er nooit in meeslepen, tel dan maar niet mee....Het uitte zich vooral in de vakantietijd, de ene kwam nog met een spannender verhaal terug dan de andere (hoe gevaarlijker hoe liever, vaak zwaar aangezet, maar goed)
quote:
Ja, ik geloof wel dat het voor ASS-ers moeilijk is. Een enkeling in mijn netwerk denkt dat het onderwerp Inkomen en Toeleiding naar arbeid een obsessie van mij is. Obsessie... ik moet toch ook mijn brood verdienen?! Mensen met ASS die zo sneaky zijn om hier mijn berichten te lezen en het denken beter te weten :W
Ze bedoelen het denk ik niet kwaad. Ook ik merkte het terloops op met mijn "modus operandi" analyse over jou ;). Ook dat was puur ter constatering. Uiteraard moet je je brood verdienen, toch is het een thema dat jouw meer dan gemiddeld bezig houdt, denk ik , dat viel mij toen echt op. Het woord obsessie zou ik in deze niet liever niet gebruiken. Ook jij ontleed wel degelijk nogal status uit het feit dat je nu een redelijke baan hebt. :) En dat mag hoor, niks mis mee, maar voor jou kan het ook een valkuil zijn. Stel je voor dat je contract niet verlengd wordt? Dan zou je eigenwaarde dan ook meer dan gemiddeld zijn aangedaan, of niet soms? :)
quote:
Verbaal zeer sterk zijn heeft zijn nadelen. Zou het niet zo zijn als mensen met ASS wat minder analyseren, dan ook gelukkiger worden?
Laat ik het analyseren naar een breder verband trekken: ze denken veel meer, ze leven veel meer in hun hoofd dan in hun hart (gevoel). En ja, dat kan je wel degelijk ongelukkiger maken..... Het soms goed om juist niet teveel na te denken. Vaak zijn dingen helemaal niet logisch. Soms is het beter om je met je gevoel in het hier en nu bij feiten stil te staan. Dat kan je leven wel aangenamer maken :Y
pi_86468232
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:24 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

Ik wil nog even een 10+ geven aan EG voor het gebruiken van het woord sophisticated ^O^
Dat is toch denk ik wel mijn favoriete nummer 1 woord :9 Briljant, zelfs in text ziet het er super mooi uit :D

:D

Het gekke was dat er maar geen goed Nederlands equivalent kwam bovendrijven, toen ik het zinnetje typte... :P Dat heb ik vaker, dat ik een woord zoek en makkelijker een Engels woord vind dan een Nederlandse versie :{

Maar de Belgen doen het wat netter dan ik, Belgen proberen het nog een beetje te vertalen en zouden dan "gesophisticeerd" neerplempen _O_

Ik heb wel wat met woorden. Bijvoorbeeld expireren is zo'n woord _O-

quote:
Ik ga morgen even proberen een nieuw eigen accountje te scoren, dan ben ik beneden bezig met een leuk projectje, ga ik een oude pc "reanimeren" en dat wordt dan een fileserver en testomgeving in mijn netwerk.
Dus dan ben ik lekker aan het rommelen. En beneden staat ook een krachtigere computer dan de mijne, dus laat ik die ondertussen draaien op 1 van mijn eigen linux bootdisks met leuke software erop en dan eens even kijken hoe snel dat ding door mijn dictionaries heen knalt :9
Dat reanimeren toch hopelijk niet met een AED? :o

Zou inderdaad weer leuk zijn als je weer met een eigen account komt :Y
pi_86468389
ik dacht laat ook maar eens even wat weten.
Ik ben ondertussen begonnen met het geven van "pc/internetles" aan die bekenden. De eerste keer was een ramp ze zaten met storing..vanuit de provider.
En ze snappen er bijna niks van..
Maar die persoon was bezig om over te stappen op een andere provider, dus komt er een kleine pauze tussen van 2 weken ongeveer. Maar die persoon zou nog bellen erover.

Ik heb ondertussen wel kunnen kijken naar wat ze snappen, en die persoon heeft nog geen emailadres en kan de pc aan en uit doen. En thats it.
Maar meer hebben we dus niet kunnen doen :(.

Verder, kwa de psycholoog even afwachten op volgende week.
Momenteel is alles voor mij heel dubbel, aangezien de psycholoog graag wilde dat ik meer over autisme zou gaan lezen en evt. herkenningspunten opzoek.
Maar dat is super leuk, want meerdere aspecten daar herken ik me wel en niet in tegelijk.
Bijvoorbeeld kwa het sociale, chit-chat en dat soort dingen kan ik wel, als de andere persoon erover begint. Ik zal zelf niet snel initiatief ertoe nemen.
En vriendschappen opbouwen, is ook dubbel want digitale vriendschappen lukt mij wel maar irl niet echt, dan loopt het uiteindelijk weer dood.

En kwa werk, zolang het iets is wat ik in ieder redelijk interesant vindt en mij kwa omgeving oké voel, gaat het prima. Zoals mijn 2e baan in 2008. Terwijl bij de 1e baan heb ik het met geluk 3 weekjes volgehouden...ik had het idee dat men constant mijn werk liep tecontroleren, en als mensen bijvoorbeeld over mijn schouders meekijken dat gaat het "mis" bij mij.

En tegelijkertijd zit ik een beetje voor de helft in een soort ontkenningsfase.Mede doordat autisme zo vaag is, en ik vooral kleine verschillen merk met NT'ers heb ik de neiging tot het denken dat er helemaalniks mis is, en dat ik het me aanpraat, maar ik heb van meerdere dingetjes sinds de basischool al last..

Maar goed, het wordt even kijken hoe alles nu gaat lopen, want aan de andere kant heb ik momenten waarop de depressie dus weer heel sterk terugkeert, en ik zomaar boos/geirriteerd en gigantisch somber wordt.

Dat van die ontkenningsfase ik weet niet of anderen dat herkennen?? Maar hoe ging(e) jij of jullie daarmee om.
pi_86469168
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:12 schreef robuust89 het volgende:
En wat nou echt schijtirritant is he...

Kijk, ik programmeer. Best leuk om te doen, weet je. Alleen nu heb ik zo'n probleem, dat ik me god niet weet hoe ik die oplossing van me hoofd naar het scherm moet verplaatsen, als het ware. Chaos in het hoofd, paniek, paniek! Makes me feel like a moron :')

-rf?

het is of -r of -f of -fr .. wat is het probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door Major-Balls op 15-09-2010 18:36:06 ]
pi_86469403
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een relatie is nog tot daar aan toe, maar kindjes :o
Moet kunnen toch :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86469612
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:

:D

Het gekke was dat er maar geen goed Nederlands equivalent kwam bovendrijven, toen ik het zinnetje typte... :P Dat heb ik vaker, dat ik een woord zoek en makkelijker een Engels woord vind dan een Nederlandse versie :{

Maar de Belgen doen het wat netter dan ik, Belgen proberen het nog een beetje te vertalen en zouden dan "gesophisticeerd" neerplempen _O_

Ik heb wel wat met woorden. Bijvoorbeeld expireren is zo'n woord _O-

Dat reanimeren toch hopelijk niet met een AED? :o

Zou inderdaad weer leuk zijn als je weer met een eigen account komt :Y
"gesophisticeerd" gebruik ik zelf ook nog wel eens :D

En computer opnieuw leven proberen in te blazen is nog niet gelukt. Moet even wachten op wat onderdeeltjes om verder te rommelen. Accountje moet ik ook nog even regelen.
pi_86470840
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:30 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

-rf?

het is of -r of -f of -fr .. wat is het probleem?
-rf is goed, waar r staat voor recursief en f is als in force :)

ik moet het aantal dubbele waarden tellen en weergeven uit een array, want ik laat er een MainTest.java overheen gaan, en die zegt: FAILED, expected <5> but was <4> maar heb dus geen idee hoe of wat, of waarom dit niet werkt. ik heb wel gehoord van hashmap, magoed...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86472588
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:03 schreef francis998 het volgende:

En tegelijkertijd zit ik een beetje voor de helft in een soort ontkenningsfase.Mede doordat autisme zo vaag is, en ik vooral kleine verschillen merk met NT'ers heb ik de neiging tot het denken dat er helemaalniks mis is, en dat ik het me aanpraat, maar ik heb van meerdere dingetjes sinds de basischool al last..

Maar goed, het wordt even kijken hoe alles nu gaat lopen, want aan de andere kant heb ik momenten waarop de depressie dus weer heel sterk terugkeert, en ik zomaar boos/geirriteerd en gigantisch somber wordt.

Dat van die ontkenningsfase ik weet niet of anderen dat herkennen?? Maar hoe ging(e) jij of jullie daarmee om.
Autisme/Asperger komt in vele vormen voor. Sommigen maken een succesvolle carrière door en krijgen pas op latere leeftijd een diagnose. Op basis van mijn eigen ervaring kan ik je aanraden om je niet te veel van de diagnose aan te trekken als je je er niet voldoende ik herkent. Naast verschillen met NT'ers zijn er ook genoeg overeenkomsten.

Ja, ik heb een diagnose Asperger. Maar ik voel me niet zo anders als NT'ers. Net nog naar een activiteit met de jongvereniging van mijn werk geweest. Gaat prima. Ik ben alleen nog autistisch voor de statistiek. Ik hoop dat je ook vriendschap zal vinden waarbij het klikt. Vaak is dat een prima basis om je verder te ontplooien. Een en ander hangt wel van je omgeving af en de kansen die je krijgt. Een baan bijvoorbeeld helpt om te ontdekken wat je kunt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86472618
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:24 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

_O_ Bewustwoording
Is dit nu expres? Grappig
pi_86473287
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:

Is dit nu expres? Grappig
Hoe bedoel je expres? of grappig? Ik bedoel en meen het heel serieus. Bewustwoording is een heel mooi en belangrijk woord, het is voor mijzelf ook heel erg belangrijk geweest zo'n 2 jaar geleden.. ik ben toen ook keihard met bewustwoording geconfronteerd. En het is ook zo dat het gros van de mensen eens wat bewuster moeten worden, wat langer of dieper bij dingen stil staan, nadenken.. Niet dat gejaagde en als een kip zonder kop rondrennen.

Maar ik zie geen reden waarom ik dit expres zo zou vinden of posten, het is iig geen aanval op mensen hier ofzo.

@Robuust, lekker zeg! :D Ik kom er morgen denk ik wel even op terug, want het is wel de bedoeling dat ik ga slapen vanavond :D
Waar draai je in?
pi_86473419
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:12 schreef robuust89 het volgende:

In de categorie deltree c:\ /y of format c: :').
pi_86473444
Ik bedoel er niets mee, puur nieuwsgierigheid ;) Ik ken alleen bewustwording, vandaar.
pi_86473506
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:24 schreef DeepChord het volgende:

[..]

In de categorie deltree c:\ /y of format c: :').
Que? Stelletje computernerds.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86474059
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:26 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

SPOILER
We moeten inderdaad niet teveel over computers praten, anders worden er nog bepaalde vooroordelen bevestigd. :P.

Dat vind ik trouwens wel vervelend, dat er soms zo laatdunkend over ICT en over mensen die in dat vakgebied werken. Net alsof het allemaal probleemgevallen en idioten zijn. Terwijl je er zoveel verschillende werkzaamheden in kunt verrichten die in bepaalde gevallen best veel contact met klanten en collega's vereisen. :). Totaal geen werk voor idioten en probleemgevallen.
pi_86474130
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:38 schreef DeepChord het volgende:

[..]

We moeten inderdaad niet teveel over computers praten, anders worden er nog bepaalde vooroordelen bevestigd. :P.

Dat vind ik trouwens wel vervelend, dat er soms zo laatdunkend over ICT en over mensen die in dat vakgebied werken. Net alsof het allemaal probleemgevallen en idioten zijn. Terwijl je er zoveel verschillende werkzaamheden in kunt verrichten die in bepaalde gevallen best veel contact met klanten en collega's vereisen. :). Totaal geen werk voor idioten en probleemgevallen.
Och die vooroordelen hoor je overal
Wat dacht je van ambtenaren, lui en een 9 tot 5 mentaliteit?

Overigens zijn de ICT-ers die ik ken behoorlijk relaxt. Heb ook altijd de grootste lol met een vrouwelijke ICT-er, die is net zo ad-rem als ik dus dat is flink wat hilariteit.
pi_86474226
Ohja met programmeren heb ik overigens niets. Ik zei al tegen detroit, is dat nou xml ofzo?
Ik kreeg wel een pluim voor t feit dat ik XML kende :+ En verder een goed bedoeld lachje (jaja hij lachte mij gewoon uit :{w )

Ik heb meer met applicaties, daar ben ik altijd erg rap mee. Handig om je toch in een zekere zin onmisbaar te maken plus ik mag nieuwe applicaties altijd als eerste uittesten :D
pi_86474817
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:26 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik snap er ook niets van.
SPOILER
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86475089
Het format systeemschijf stukje tekst is volgens mij verboten! am Fok! :X meen mij zoiets te herinneren.. al zullen de mensen die in dit topic komen er niet intrappen of iets mee doen denk ik.. Maarja, het gaf meteen een "alert" in mijn koppie :')

Maar goed, te veel en te diep over fiepjes praten hadden we toch al afspraken over gemaakt?
Gaat wel goed toch?

Alleen even over dat er negatief gekeken wordt naar ICTers vindt ik niet helemaal waar. Dat het allemaal nerds en introverte rare types zijn.. Dat is juist de laatste jaren helemaal veranderd omdat ICT zo hip was.. er loopt genoeg "normaal" volk rond.. juist zoveel dat er weer in gefaald wordt en er weer van die type "freaks" nodig zijn :s) Zie je die cyclus? Ik ga niet voor dat pak, leasebak, tankpas en blackberry.. ik ga voor die hyperfocus op de monitor en strings.. geil man.. strings :D _O- :') spacen alsof je in de matrix zit.. ook geen bullshit, een computer is .. is .. FUCK YEAH!! mijn hoofd, maar dan sneller en met een duidelijkere structuur.

Echt heh, en al die mogelijkheden.. en dan nu Java, in Mustang en straks wat meer centjes zodat ik helemaal kan gaan spelen.. Java.. ik zie simcardreaders/writers, RFID readers/writers und so weiter..
side projects voor in het weekend :9

Oh ja, @ Cassandra.. Mijn Nederlands is niet al te best, zeker niet als ik zo ff op internet op een toetsenbord loop te rammen. Verbaal wel hoor, zeker als ik ga lopen fiepen/flippen.. dan ratel ik door en dan zie je echt zwaar typische ass kenmerken. Ook wel ADHD, maar bijvoorbeeld laatst op 15 augustus was er een feestje hier thuis, met een bbq enzo en 18 mensen, in de leeftijdscatagorie van 19-26 jaar en allemaal wel op een vwo/mbo-4/hbo niveau, geen tokkies. En ik ging ook gewoon lekker bbq'en en biertje drinken, tussendoor ff heel snel pleitte om achter de zwaailichten en sirenes aan te gaan, om de hoek O-) , maar ik was heel afwezig.. totdat er inene een soort van schakel was, weet niet meer wat de trigger was, maar ik kwam zo uit het niets met een hele lezing over het feit dat het 15 augustus was en over de caputilatie van Japan.. Weet bijna niemand.. iedereen staat stil bij 5 mei, bijna niemand weet van 15 augustus. Dus ik als een soort van geschiedenisleraar mijn verhaal doen, en iedereen vond het geweldig. Want ik weet dat dan wel weer leuk te brengen, zeker met een biertje erbij :D

Dan gebruik ik ook allemaal mooie, "dure" woorden of leg grappige linkjes etc.. Heel raar is dat. Maar ik ben dus ook heel erg visueel ingesteld en fotografisch geheugen enzo, en ik lees al heel lang ook op internet en ik schrijf gewoon zoals ik denk dat het er goed uit hoort te zien of zo iets, ff heel raar uitgelegd.
pi_86475338
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ohja met programmeren heb ik overigens niets. Ik zei al tegen detroit, is dat nou xml ofzo?
Ik kreeg wel een pluim voor t feit dat ik XML kende :+ En verder een goed bedoeld lachje (jaja hij lachte mij gewoon uit :{w )

Ik heb meer met applicaties, daar ben ik altijd erg rap mee. Handig om je toch in een zekere zin onmisbaar te maken plus ik mag nieuwe applicaties altijd als eerste uittesten :D
XML kinderspel .. applicaties.. leuk heh? Die ga ik dus straks maken.. 9 op 10 dat jullie met dezelfde database systemen werken.. En daar komt Java dan ook weer bij kijken.
Zeg maar als jij in het systeem gegevens moet opzoeken over een persoon, aan de hand van een naam en/of sofinummer, dan heb je vast wel zo'n mooi schermpje met veldjes waar je dat dan invult en ff op ok of enter drukt en dan hoppa! komt het te voorschijn.. Nou, dat soort dingetjes ga ik dus maken.
pi_86475969
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

SPOILER
:') Kan je wel Pi tot heul veul achter de komma uit je hoofd?
Of hou je van treinen, een treinbrein? :')
Anders houdt het snel op hoor _O-

Weet je wat trouwens ook weer zo mooi is.. Dat Java dus heh, is vernoemd naar de koffie :Y
Zo is er dus ook JavaBeans.. leuk heh? :D
pi_86476262
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:17 schreef Major-Balls het volgende:

[..]

:') Kan je wel Pi tot heul veul achter de komma uit je hoofd?
Of hou je van treinen, een treinbrein? :')
Anders houdt het snel op hoor _O-

Weet je wat trouwens ook weer zo mooi is.. Dat Java dus heh, is vernoemd naar de koffie :Y
Zo is er dus ook JavaBeans.. leuk heh? :D
No check met Pi en. No check met treinen. * tijnbrein haalt labeltje autist van zich af :+ :P _O- 8)7

Kijk dat vind dan weer leuk. Ik werk met koffie :)
14 SHADES OF GREY
pi_86476675
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

SPOILER
Je bent genezen!
ps treinen, geen sociosachtige neigingen?
pi_86476912
Auti, ik dacht, óf je bedoeld bewustwording, óf je maakt er een leuk woordgrapje van: Bewustwoording, wees bewust in je woordkeuze, denk na voor je iets zegt. Snap je? Vandaar dat ik zei dat t grappig was als je dat bewust had getypt zo

En ja wij voeren inderdaad gegevens in in een vakje en dan zoeken we zo mensen op :+
Ik ben heel snel met t oppakken van het systeem als in, ik haal er 30x meer uit als een ander als het al niet meer is. Maar de taal erachter begrijp ik niet, al doe ik dat wel als ik het zie.

Toen ik jonger was wilde een van die hoofd applicatiebeheerders mij opleiden, omdat ik er aanleg voor had. Alleen wilde mijn toenmalige teamleidster mij niet uitlenen. Jammer hoor, want anders had ik nu 3 schalen hoger gezeten. Maar aan de andere kant zou ik mijn klanten bij de sociale dienst niet willen missen, ik ben toch socialer en niet zo technisch
pi_86477149
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:30 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Je bent genezen!
ps treinen, geen sociosachtige neigingen?
*O*
Nee :)
14 SHADES OF GREY
pi_86481683
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:02 schreef Major-Balls het volgende:
Het format systeemschijf stukje tekst is volgens mij verboten! am Fok! :X meen mij zoiets te herinneren.. al zullen de mensen die in dit topic komen er niet intrappen of iets mee doen denk ik.. Maarja, het gaf meteen een "alert" in mijn koppie :')

Maar goed, te veel en te diep over fiepjes praten hadden we toch al afspraken over gemaakt?
Gaat wel goed toch?

Alleen even over dat er negatief gekeken wordt naar ICTers vindt ik niet helemaal waar. Dat het allemaal nerds en introverte rare types zijn.. Dat is juist de laatste jaren helemaal veranderd omdat ICT zo hip was.. er loopt genoeg "normaal" volk rond.. juist zoveel dat er weer in gefaald wordt en er weer van die type "freaks" nodig zijn :s) Zie je die cyclus? Ik ga niet voor dat pak, leasebak, tankpas en blackberry.. ik ga voor die hyperfocus op de monitor en strings.. geil man.. strings :D _O- :') spacen alsof je in de matrix zit.. ook geen bullshit, een computer is .. is .. FUCK YEAH!! mijn hoofd, maar dan sneller en met een duidelijkere structuur.

Echt heh, en al die mogelijkheden.. en dan nu Java, in Mustang en straks wat meer centjes zodat ik helemaal kan gaan spelen.. Java.. ik zie simcardreaders/writers, RFID readers/writers und so weiter..
side projects voor in het weekend :9

Oh ja, @ Cassandra.. Mijn Nederlands is niet al te best, zeker niet als ik zo ff op internet op een toetsenbord loop te rammen. Verbaal wel hoor, zeker als ik ga lopen fiepen/flippen.. dan ratel ik door en dan zie je echt zwaar typische ass kenmerken. Ook wel ADHD, maar bijvoorbeeld laatst op 15 augustus was er een feestje hier thuis, met een bbq enzo en 18 mensen, in de leeftijdscatagorie van 19-26 jaar en allemaal wel op een vwo/mbo-4/hbo niveau, geen tokkies. En ik ging ook gewoon lekker bbq'en en biertje drinken, tussendoor ff heel snel pleitte om achter de zwaailichten en sirenes aan te gaan, om de hoek O-) , maar ik was heel afwezig.. totdat er inene een soort van schakel was, weet niet meer wat de trigger was, maar ik kwam zo uit het niets met een hele lezing over het feit dat het 15 augustus was en over de caputilatie van Japan.. Weet bijna niemand.. iedereen staat stil bij 5 mei, bijna niemand weet van 15 augustus. Dus ik als een soort van geschiedenisleraar mijn verhaal doen, en iedereen vond het geweldig. Want ik weet dat dan wel weer leuk te brengen, zeker met een biertje erbij :D

Dan gebruik ik ook allemaal mooie, "dure" woorden of leg grappige linkjes etc.. Heel raar is dat. Maar ik ben dus ook heel erg visueel ingesteld en fotografisch geheugen enzo, en ik lees al heel lang ook op internet en ik schrijf gewoon zoals ik denk dat het er goed uit hoort te zien of zo iets, ff heel raar uitgelegd.
:D ! RFID readers, daar heb ik ook mee gewerkt! mooi spul! en BAM, het slot is open! :D

btw, ik werk op windows, met netbeans :)
pi_86488213
hmmz als ik iedereen hier zo zie praten zet ik toch mijn vraagtekens bij mijn eigen asperger diagnose. Nee dat zal wel kloppen maar ik heb alleen de lasten van asperger (sociaal gehandicapt) en niet de lusten (hoog opgeleid, geobsedeerd/expert op bepaalde onderwerpen). Zelfs met andere autisten/aspergers heb ik dus geen raakvlakken of dingen gemeen. _O- Ik ben mij er eentje.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_86488240
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens betaald de overheid goed genoeg hoor :Y
Niet zoveel als in een commerciele sector maar genoeg inkomsten en voldoening voor mij
Vandaag in de Volkskrant: wel loonmatiging en loonbijstelling, en minder incidentele loonontwikkeling voor ambtenaren.

Leuk dat je veel lol hebt met een vrouwelijke ICT-er :)
Valt het aantal vrouwen dat in de ICT werkt eigenlijk mee, of kun je wat dat betreft beter in een andere sector werken? Bureaus die zich op mensen met autisme richten, hebben vaak werk in de ICT-sector.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86488359
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:27 schreef RandyMcRanderson het volgende:
hmmz als ik iedereen hier zo zie praten zet ik toch mijn vraagtekens bij mijn eigen asperger diagnose. Nee dat zal wel kloppen maar ik heb alleen de lasten van asperger (sociaal gehandicapt) en niet de lusten (hoog opgeleid, geobsedeerd/expert op bepaalde onderwerpen). Zelfs met andere autisten/aspergers heb ik dus geen raakvlakken of dingen gemeen. _O- Ik ben mij er eentje.
Ik val er ook buiten hoor :+ Als nt-er dat dan weer wel.
Uitzonderingen zijn het leukst toch :D
pi_86488407
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:28 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Vandaag in de Volkskrant: wel loonmatiging en loonbijstelling, en minder incidentele loonontwikkeling voor ambtenaren.

Leuk dat je veel lol hebt met een vrouwelijke ICT-er :)
Valt het aantal vrouwen dat in de ICT werkt eigenlijk mee, of kun je wat dat betreft beter in een andere sector werken? Bureaus die zich op mensen met autisme richten, hebben vaak werk in de ICT-sector.
Dat zal gerust. Maar let wel, ik ben 23 en verdien even veel als mijn collega van 45. In dezelfde functie, dat wel, ik mag nu nog niet klagen. Nadeel is alleen dat ik ook wel snel aan mijn tax zit maar daarom ga ik ook studeren :)

Ik ken niet iedereen in de ICT, ik geloof dat er 12 mannen en 3 vrouwen werken. Ik heb een vrij groot netwerk binnen de gemeente, maar werk zelf puur op de sociale dienst :)
pi_86489777
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:27 schreef RandyMcRanderson het volgende:
hmmz als ik iedereen hier zo zie praten zet ik toch mijn vraagtekens bij mijn eigen asperger diagnose. Nee dat zal wel kloppen maar ik heb alleen de lasten van asperger (sociaal gehandicapt) en niet de lusten (hoog opgeleid, geobsedeerd/expert op bepaalde onderwerpen).
Je zult toch vast wel iets speciaals hebben? Iets van een gimmick ofzo. ;).
pi_86490330
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:26 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Je zult toch vast wel iets speciaals hebben? Iets van een gimmick ofzo. ;).
Als kind was ik wel geobsedeerd door de Formule 1 en was ik een soort wandelende encyclopedie. Maar dat kan me al jaren niet meer boeien dus nu heb ik eigenlijk helemaal niks meer waar ik enthausiast van word of heel erg in geinteresseerd ben. Als je dan ook geen sociaal leven hebt word het wel een beetje troosteloos allemaal en verveel je je helemaal dood. Maar ja het is wat het is.
pi_86490506
Beete optimistisch, je klinkt alsof je het allemaal wel hebt geaccepteerd en de situatie de rest van je leven zo zal blijven.
pi_86492491
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat zal gerust. Maar let wel, ik ben 23 en verdien even veel als mijn collega van 45. In dezelfde functie, dat wel, ik mag nu nog niet klagen. Nadeel is alleen dat ik ook wel snel aan mijn tax zit maar daarom ga ik ook studeren :)

Ik ken niet iedereen in de ICT, ik geloof dat er 12 mannen en 3 vrouwen werken. Ik heb een vrij groot netwerk binnen de gemeente, maar werk zelf puur op de sociale dienst :)
Ik denk dat jij ooit een topper gaat worden. Je hebt het goede DNA getroffen om hoog te scoren in de organisatie walhallas.
pi_86492540
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:28 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

10.000 ambtenaren minder....
pi_86492557
Ik mag hopen dat doorzettingsvermogen mbt werk het enige is wat ik heb gekregen vanuit het DNA van mijn ouders :+

Alhoewel ik de laatste tijd een impasse bereik, weinig zin. Komt denk ik door t weer, t reizen en t feit dat O+ thuis zit.
Maar ja over anderhalve maand heb ik 3 weken klusvakantie :9
pi_86492766
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:06 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Autisme/Asperger komt in vele vormen voor. Sommigen maken een succesvolle carrière door en krijgen pas op latere leeftijd een diagnose. Op basis van mijn eigen ervaring kan ik je aanraden om je niet te veel van de diagnose aan te trekken als je je er niet voldoende ik herkent. Naast verschillen met NT'ers zijn er ook genoeg overeenkomsten.
Ik denk zelfs dat mensen met Asperger in de jaren 50 veel problemen hadden dan nu in deze uber, uber doorgesocialiseerde samenleving. (op het overdrevene af, het heeft een te hoog poppenkastgehalte imo).

De tijdgeest is zo ongeveer het meest ongunstig voor mensen met ASS. Afgezien dat er mensen kansen kunnen hebben in de ICT. Maar lang niet alle...
pi_86492829
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:48 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik mag hopen dat doorzettingsvermogen mbt werk het enige is wat ik heb gekregen vanuit het DNA van mijn ouders :+

Ook dat is een kwaliteit dat nodig is voor succes, en mogelijk zelfs voor een deel erfelijk bepaald. :Y
quote:
Alhoewel ik de laatste tijd een impasse bereik, weinig zin.

Misschien ben je wel uitgekeken en wil je en stap verder. :)
pi_86493141
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook dat is een kwaliteit dat nodig is voor succes, en mogelijk zelfs voor een deel erfelijk bepaald. :Y
[..]

Misschien ben je wel uitgekeken en wil je en stap verder. :)
Ik weet dat mijn ouders de zelfde inzet hebben als ik en daar ben ik blij om. Ik bedoelde dat ik verder niets van ze heb meegekregen, dat hoop ik, maar dat is valse hoop ;)

Niet zo zeer uitgekeken, er was hier deze week een akkefietje met een collega, en ik ben bezig met bezwaarschriften waar ik een hoop voor moet rekenen. Maar degene die mij toetst is er volgende week pas weer dus voor mijn gevoel doe ik t nu voor niets, en omdat ik nog 10 bezwaren moet doen in de komende 2,5 dag heb ik geen tijd voor afwisseling.
Buiten dat zit mijn vriend thuis en kijk ik eigenlijk al vanaf smiddags uit naar t moment dat de dag voorbij is dat ik ook weer lekker naar huis kan, soort heimwee ofzo :@ maar het is vooral het gebrek aan afwisseling, dat er voor zorgt dat ik afleiding ga zoeken in bijv mailen.
pi_86493572
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat mensen met Asperger in de jaren 50 veel problemen hadden dan nu in deze uber, uber doorgesocialiseerde samenleving. (op het overdrevene af, het heeft een te hoog poppenkastgehalte imo).

De tijdgeest is zo ongeveer het meest ongunstig voor mensen met ASS. Afgezien dat er mensen kansen kunnen hebben in de ICT. Maar lang niet alle...
Ja ik denk ook dat het vroeger makkelijker was. Voordat er tv, internet en dergelijke was ging men gewoon met de mensen in hun directe omgeving om en hoefde je niet aan gigantische verwachtingspatronen te voldoen. Althans zo stel ik me dat voor. Met hyves en zo kun je contact onderhouden met mensen die niet echt in je buurt wonen en dus word het heel elitair allemaal en mensen kunnen heel selectief hun vriendengroep/sociale netwerk opbouwen en word het als je sociaal niet sterk bent moeilijk om contact met mensen op te bouwen want de mensen in je directe omgeving hebben je toch niet perse nodig. Volgens mij viel je vroeger niet zo snel buiten de boot daar de wereld toen "kleiner" was en mensen puur gericht waren op de mensen in hun directe omgeving.

Ok ik hoop dat hier een touw aan vast te knopen valt.
pi_86493654
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:16 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat het vroeger makkelijker was. Voordat er tv, internet en dergelijke was ging men gewoon met de mensen in hun directe omgeving om en hoefde je niet aan gigantische verwachtingspatronen te voldoen. Althans zo stel ik me dat voor. Met hyves en zo kun je contact onderhouden met mensen die niet echt in je buurt wonen en dus word het heel elitair allemaal en mensen kunnen heel selectief hun vriendengroep/sociale netwerk opbouwen en word het als je sociaal niet sterk bent moeilijk om contact met mensen op te bouwen want de mensen in je directe omgeving hebben je toch niet perse nodig. Volgens mij viel je vroeger niet zo snel buiten de boot daar de wereld toen "kleiner" was en mensen puur gericht waren op de mensen in hun directe omgeving.

De structuren en daarmee verwachtingspatronen waren veel duidelijker :Y

Verder was de tijd veel rustiger en veel minder jachtig en dus ook minder prikkels. Ik denk soms serieus dat ik te laat geboren ben. :{

De samenleving was bovendien sterk verzuild. Voor mensen met ASS ook gunstiger, denk ik.
pi_86493760
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De structuren en daarmee verwachtingspatronen waren veel duidelijker :Y

Verder was de tijd veel rustiger en veel minder jachtig en dus ook minder prikkels. Ik denk soms serieus dat ik te laat geboren ben. :{

De samenleving was bovendien sterk verzuild. Voor mensen met ASS ook gunstiger, denk ik.
Ja vroeger ging je gewoon naar een kerk of wat dan ook en dan maakte je onderdeel uit van die gemeenschap. Tegenwoordig hangt alles als los zand aan elkaar en mensen kunnen geheel naar eigen inzicht hun sociale netwerk opbouwen maar als je daar de vaardigheden niet voor hebt dan val je buiten de boot.
pi_86493792
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:22 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Ja vroeger ging je gewoon naar een kerk of wat dan ook en dan maakte je onderdeel uit van die gemeenschap. Tegenwoordig hangt alles als los zand aan elkaar en mensen kunnen geheel naar eigen inzicht hun sociale netwerk opbouwen maar als je daar de vaardigheden niet voor hebt dan val je buiten de boot.
Exact.
pi_86493845
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:04 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn ouders de zelfde inzet hebben als ik en daar ben ik blij om. Ik bedoelde dat ik verder niets van ze heb meegekregen, dat hoop ik, maar dat is valse hoop ;)

Niet zo zeer uitgekeken, er was hier deze week een akkefietje met een collega, en ik ben bezig met bezwaarschriften waar ik een hoop voor moet rekenen. Maar degene die mij toetst is er volgende week pas weer dus voor mijn gevoel doe ik t nu voor niets, en omdat ik nog 10 bezwaren moet doen in de komende 2,5 dag heb ik geen tijd voor afwisseling.
Buiten dat zit mijn vriend thuis en kijk ik eigenlijk al vanaf smiddags uit naar t moment dat de dag voorbij is dat ik ook weer lekker naar huis kan, soort heimwee ofzo :@ maar het is vooral het gebrek aan afwisseling, dat er voor zorgt dat ik afleiding ga zoeken in bijv mailen.
Dat laatstestukje is gewoon heel logisch. Is hetzelfde wat ik tijdens mijn stage had, ik deed iedere dag grotendeels hetzelfde en volgens de zelfde werkwijze dat het gewoon te saai werdt. Dus ik ging meer schoolwerk doen(dus gewoon van de lessen enzo) en had tijd teveel, soms ging ik sectretareses meehelpen met allerlei papiertwerk.
Terwijl ik mij met de IT bezig moest houden.

En op den duur had ik steeds meer moeite om toch iedere dag naar mijn stage te gaan en te voldoen aan de eisen.
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:16 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Hier is wel degelijk een touw aan vast te knopen.
Hoewel het deels wel waar is, maar aan de andere kant maakt de digitale media voor sommigen (autisten en NT'ers) die moeite hebben met contact onderhouden irl, het wel wat makkelijker omdat je bijvoorbeeld kan msn'en. En op die manier kunnen degenen die bijvoorbeeld moeite hebben met telefoneren weer via een andere manier dingen regelen.
En natuurlijk is het niet als irl, maar in mijn ogen is het dan wel beter dan niks.
Maar goed alles heeft positieve en negatieve kanten :D
pi_86494470
Maar of deze tijd nou een gunstiger tijd is ten opzichte van de jaren 50 of niet, ik ben wel blij met internet, mp3's, wikipedia, niet meer tot de elite hoeven te behoren om te kunnen groeien, alle muziekstromingen binnen handbereik, onbeperkte mogelijkheden tot ontspanning en wat al niet meer.

Daarnaast gaat er echt wel weer een tijd komen dat de kijk op mensen met bepaalde diagnoses positief wordt geherwaardeerd.
pi_86494662
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:25 schreef francis998 het volgende:

[..]

Dat laatstestukje is gewoon heel logisch. Is hetzelfde wat ik tijdens mijn stage had, ik deed iedere dag grotendeels hetzelfde en volgens de zelfde werkwijze dat het gewoon te saai werdt. Dus ik ging meer schoolwerk doen(dus gewoon van de lessen enzo) en had tijd teveel, soms ging ik sectretareses meehelpen met allerlei papiertwerk.
Terwijl ik mij met de IT bezig moest houden.

Das een beetje het nadeel van werken. Bedrijven doen grote moeite om de werkzaamheden zo gestructureerd en voorspelbaar mogelijk te maken. Zodat doorlooptijden van werkzaamheden steeds verder verkort worden en managers een steeds beter idee hebben in welke tijd werkeenheden kunnen worden afgerond en de performance steeds beter afgelezen kan worden.
Staat een beetje in schril contrast met de manier waarop medewerkers gelokt worden, dat zijn toch vaak lokzinnen als "afwisselend werk!", "geen minuut hetzelfde!" en dergelijke. Op gegeven moment komt er toch een vorm van sleur in je werkzaamheden en dan komt het erop aan of dat je zelf in de mogelijkheid bent om extra werkzaamheden te kunnen doen die ervoor zorgen dat het allemaal aantrekkelijk blijft.

Ik herken me overigens wel in je verhaal hoor, dat het gewoon allemaal saai wordt als je de werkzaamheden wel een beetje in de vingers hebt. Maar dit is wel een beetje een valkuil, uiteindelijk is al het werk in zekere mate een herhaling. Er zijn gewoon wat minder leuke dingen die je moet doen voor brood op de plank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')