Ik zie dat nog wel gebeuren. Vandaag in de Pers stond een stukje over iemand die een bedrijf heeft opgericht om mensen met lichamelijke handicap werk te bieden. Zij spreekt liever van een lastig lichaam. Daarin werd nog vermeld dat mensen bij handicap soms denken aan "Geestelijke handicap", dus vandaar dat ze het woord handicap liever niet vermeldt.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:45 schreef DeepChord het volgende:
Maar of deze tijd nou een gunstiger tijd is ten opzichte van de jaren 50 of niet, ik ben wel blij met internet, mp3's, wikipedia, niet meer tot de elite hoeven te behoren om te kunnen groeien, alle muziekstromingen binnen handbereik, onbeperkte mogelijkheden tot ontspanning en wat al niet meer.
Daarnaast gaat er echt wel weer een tijd komen dat de kijk op mensen met bepaalde diagnoses positief wordt geherwaardeerd.
quote:Op woensdag 15 september 2010 23:12 schreef robuust89 het volgende:
[..]! RFID readers, daar heb ik ook mee gewerkt! mooi spul! en BAM, het slot is open!
![]()
btw, ik werk op windows, met netbeans
Heh, net zoals zoveel dingen uit het verleden die ik (denk ik) niet goed verwerkt heb, de psycholoog zei bij de uitslag dat ik moeilijke emoties/ervaringen weg stop in mijn hoofd en dat herken ik wel een beetje. Maar goed, eerst dit maar eens laten inzinken.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef DeepChord het volgende:
Jups, herkenbaar. Die diagnose is inderdaad even alsof je een flink harde stomp in je maag krijgt. Gevolgd door een wat minder fijne periode, bij mij althans dan. En hopelijk kun je het zelfs op enig moment in de toekomst een plaats geven..
Toen ik m'n diagnose kreeg (Asperger) had ik zoiets van: mja, oke. Het heeft voor mij alleen een naampje gekregen en voor de rest ben ik gewoon hetzelfde geblevenquote:Op donderdag 16 september 2010 18:38 schreef DeepChord het volgende:
Jups, herkenbaar. Die diagnose is inderdaad even alsof je een flink harde stomp in je maag krijgt. Gevolgd door een wat minder fijne periode, bij mij althans dan. En hopelijk kun je het zelfs op enig moment in de toekomst een plaats geven..
Jawel maar als je de diagnose asperger of een andere vorm van autisme krijgt dan weet je opeens dat je de rest van je leven zo zal blijven. Persoonlijk had ik de illusie dat ik over mijn sociale incapabelheid heen zou groeien of dat er met medicijnen iets gedaan kon worden. Maar niet dus. Zo'n diagnose is dus best wel een kick in the balls. Maar ieder persoon ervaart dat anders waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:57 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Toen ik m'n diagnose kreeg (Asperger) had ik zoiets van: mja, oke. Het heeft voor mij alleen een naampje gekregen en voor de rest ben ik gewoon hetzelfde gebleven
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:12 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Jawel maar als je de diagnose asperger of een andere vorm van autisme krijgt dan weet je opeens dat je de rest van je leven zo zal blijven. Persoonlijk had ik de illusie dat ik over mijn sociale incapabelheid heen zou groeien of dat er met medicijnen iets gedaan kon worden. Maar niet dus. Zo'n diagnose is dus best wel een kick in the balls. Maar ieder persoon ervaart dat anders waarschijnlijk.
Tja, zoals alles heeft het zijn negatieve en positieve kanten. Ik zelf vindt de diagnose die nog moet komen juist positief want dan weet ik tenminste wat de oorzaak van alles is. EN dat geeft toch rustquote:Op donderdag 16 september 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.
Ik dacht al, woordenboeken... wat gaat die gozer kraken?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:42 schreef Major-Balls het volgende:
[..]mooi heh? Ik ben dus eigenlijk helemaal een beetje into hacken en cracken en rommelen met draadloos spul enzo
Vind ik mooi.
Op het moment ben ik mijn desktop helemaal opnieuw aan het installeren. Hele verhalen, kut Windows enzo in combinatie met een nieuwe sata dvd writer.. maarja.. FF in het kort ben ik nu dus ubuntu 10.04 op een raptor aan het zetten en daar komt dan een aircrack-ng 1.1 suite op met CUDA , daar ben ik nu al een tijdje mee bezig om dat werkend te krijgen en dat gaat nu dus lukken.. Is mooi spul, ik heb die power nodig om snel door mijn dictionaries heen te knallen..
Capture ik onderweg dus een handshake met wpa2 hash, neem ik mee naar huis, kismet file en bssid etc en laat ik mijn desktop cracken![]()
Gisteren had ik nog bijna een GSM jammer gekocht![]()
Ik heb een nieuwe liefde gevonden, ik MOET een nokia n900 ... dat ding draait LinuxHet is de uber phone.. fiep fiep
Precies. Het is zo definitief.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Aan de andere kant.. Je kunt er niets meer aan doen. Je zult altijd anders blijven. Volgens mij blijft het dubbel.
Dat is mooi van je.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar dat is niet erg. Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben om iemand met ASS als vriend, collega of zelfs als partner te hebben, ik zie niet zoveel verschil.
Dus geen negatieve bijklank wmb
De klappen gaan ook vallen bij een gebrek aan financiële middelen. Mensen met ASS zijn daardoor vaak niet in staat om ook mee uit eten te gaan.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is mooi van je.
Maar het bedrijfsleven is gewoon een knetterhard ding. Nietsontziend.
Dat helpt inderdaad ook niet echt...quote:Op donderdag 16 september 2010 21:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De klappen gaan ook vallen bij een gebrek aan financiële middelen. Mensen met ASS zijn daardoor vaak niet in staat om ook mee uit eten te gaan.
Hoe moet ik mij jouw werk voorstellen? Hoeveel van de tijd werk jij solistisch? Zit je nu heel de dag te rekenen en te analyseren?quote:Een risico was mensen met ASS lopen is om overvraagd te worden. De persoon in kwestie kampt daardoor voortdurend met dilemma's. Bij mij loopt het helaas redelijk mis als sociale prikkels te veel geconcentreerd zijn rond een bepaalde dag. Werk is belangrijk, maar ik merk dat mensen met vergelijkbaar salaris, maar zonder autisme over het algemeen wel een rijker leven hebben en minder snel vermoeid/overprikkeld zijn.
Dat is mooi.quote:Toch mag ik anno 2010 zeker niet mopperen.
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden. Het leven lijkt heel erg maakbaar. En ik wil ook de boot niet missen.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat helpt inderdaad ook niet echt...
[..]
Hoe moet ik mij jouw werk voorstellen? Hoeveel van de tijd werk jij solistisch? Zit je nu heel de dag te rekenen en te analyseren?
[..]
Dat is mooi.Dat klinkt dat je het allemaal wel aankunt en niet overprikkelt raakt door de drukte van werk etc. Maar kom je nog aan andere dingen toe?
Je hebt dan nog redelijk voor elkaar.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden. Het leven lijkt heel erg maakbaar. En ik wil ook de boot niet missen.
Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar. Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken. Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.
Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze. Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
Dat is ook de kunst, maar ja voor de ene persoon lukt dat makkelijker dan de andere.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:48 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is voor mij de kunst om een goede balans te vinden.
Hmm. Dat dacht ik vroeger ook. Ik geloof nu meer in een lotsbestemmingquote:Het leven lijkt heel erg maakbaar.
Kan je vertellen wanneer jij vind dat van jezelf de boot niet gemist hebt? Bedoel je dat puur werk?quote:En ik wil ook de boot niet missen.
OK. Dus toch wel wat variatie, dat is mooi natuurlijk. En mooi dat je af en toe er ook uit mag. Doordat je wellich een wandelende encyclopedie bent als het gaat om regelingen, ben je wrs erg interessant voor het Ministerie. ik vind je altijd wel een kleine Donnerquote:Ik werk ongeveer 70% van de tijd solistisch (inderdaad veel analyseren, ramingen maken), de rest is er meest klein overleg. Een heel enkele keer naar uwv. Mijn kracht is dat ik veel kennis heb van allerlei regelingen op het terrein van sociale zekerheid, ben dus op diverse fronten inzetbaar.
Zeer herkenbaar. Mensen zijn en blijven ongrijpbare wezen die speken met ongeschreven regels.quote:Ja, het sociale gebeuren is iets waar mensen met ASS over het algemeen voor terugschrikken.
Een werkbezoek is ook wel erg spannend. Het scheelt natuurlijk wel of er een duidelijke agenda is en met wie je allemaal kennis gaat makenquote:Ik zou het eigenlijk niet willen missen. Samenwerken betekent extra betrokkenheid. En externe bezoeken vind ik wel stoer. Als mensen vertellen over hun werk, gaat het vaak over dat ze veel netwerken. En werkbezoeken passen mooi in dat plaatje.
De lunch lijkt mij ook het meest vreselijke moment van de dag, ja.quote:Alleen de lunch ben ik niet altijd meer bij, komt ook door de drukte rond bepaalde thema's. Dus op sociaal terrein laat ik af en toe even een gat vallen. Maar daar geeft niet, genoeg collega's die er zelf op uittrekken in de pauze.
Toch vind ik het kanp dat je dit alles wel trektquote:Ook buiten het werk kom ik nog toe aan allerlei activiteiten, inclusief sport. Werk en prive breng ik in balans vanwege een 32/40-uursritme (waarbij ik wekelijks twee uur spaar voor extra vrije tijd).
positief? is meer een scheldwoord.quote:Op donderdag 16 september 2010 19:45 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik ben dus zo iemand die het anders ervaart. Ik vind het een vrij positief naampje.
quote:Op donderdag 16 september 2010 22:51 schreef HowAreYouDoing het volgende:
[..]
positief? is meer een scheldwoord.
ik heb alleen maar negatieve dingen van autisme: vb sociale vaardigheden nihil
en ik ben dan nog niet eens zo goed in wiskunde, fysica enzo.
namen van mensen kan ik niet onthouden
ik haat het, stomme hersenstoornis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |