Tja, dat is wel inclusief voor bereiden e.d. maar niet inclusief wachttijd! Ik heb sinds ik plasma geef al elke keer een Extra (slime) cyclus moeten doen. Terwijl anderen gewoon klaar zijn in 3 cycli...quote:Op maandag 14 februari 2005 18:39 schreef Serinde het volgende:
[..]
Bij mij duurt het iedere keer weer precies 33 minuten. Met iedere keer weer dezelfde opmerking: "Je bent een snelle, sneller kán eigenlijk niet.
Maar een uurtje ? Dat lijkt me wel érg lang hoor ... volgens mij is 40 minuten al vrij lang.
Of bedoel je een uurtje in totaal, inclusief vooronderzoekje enzo?
Kloptquote:Op maandag 14 februari 2005 20:58 schreef Ponne het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar, ik ben ook in Azie geweest, en het gaat er volgens mij voornamelijk om of je malariapillen hebt geslikt en/of je in een gebied bent geweest waar het gevaar op malaria besmetting bestaat. Ten minste, dat is waar ze bij mij naar vroegen!
Volgens mij staat het meeste ook wel op internet. De eerste keer hoef je geen bloed te geven, althans niet veel. Je krijgt een medische keuring en er worden een paar buisjes bloed afgenomen. Daarna wordt je pas opgeroepen voor het echte werk.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:42 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een brief gekregen van Sanquin over mijn aanmelding als bloeddonor. "bedankt voor uw aanmelding". Verder staat in die brief dat ik binnenkort een oproep zal krijgen voor de eerste keuring.
Wat ik mis bij deze brief zijn informatieboekjes![]()
De brief (1 a4tje) werd ook met een stempel van 98 cent gepost. Zouden ze het vergeten zijn, of zijn er geen informatieboekjes? Ik heb geen idee hoe het allemaal gaat. Mag ik eerst rustig thuis doorlezen hoe het mij daar allemaal afgaat als donor![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:50 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik zou ook wel bloed willen geven, maar mag het niet...
Ik word steeds in maart en augustus opgeroepen, dus maar 2x per jaar terwijl je als vrouw toch echt 3x mag. Nouja, ik vind het wel best. Ik zag een oproep hangen voor plasmadonoren in de bloedgroepen A en AB maar weet niet of ik dat wil: je wordt dan vaker opgeroepen en het duurt langer. Wel minder last na afloop, want je krijgt je bloed weer terug, maar goed, ik heb eigenlijk sowieso nooit last na afname. Heb wel erge honger nu, dus ik eet nog maar effe wat voor ik ga slapen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:55 schreef thaleia het volgende:
Nu ik dit topic steeds bovenaan zie staan realiseer ik me dat mijn laatste keer alweer in augustus is geweest. Blijkbaar is er aan mijn bloedgroep (A+) in mijn regio bepaald geen tekort
Voor plasmaferese was die bij mij veel dikker. Ik denk zeker twee keer zo dik.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:53 schreef AnnekeM het volgende:
Oh ja, wat ik vergeten ben te vragen is of de naald voor Plasmaferese groter is dan die van bloedafname. Ik dacht het wel, maar hoeveel groter is hij dan? In vergelijking met een bloed-prik-naald?? Wie kan mij dat vertellen?
Dat is alweer drie jaar geleden hoor, dus ik ben er al wel weer overheenquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:06 schreef AnnekeM het volgende:
Thaleia: Balen jah dat je HB gehalte te laag was. Ben je helemaal voorbereid en mag je niet. Bah!
Die ader geneest gelukkig heel erg snel. Ik heb een keer gehad dat ie nog wat nabloede, maar niet dat het er uit spoot. Die antistollingsmiddelen heb ik nooit gemerkt. Daar krijg je ook zo weinig van. Maar het schijnt dat je er overgevoelig voor kunt zijn. Daar zijn ze wel snel genoeg achter.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:06 schreef AnnekeM het volgende:
Miesjel: nee, ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik nog een half jaar moet wachten. Ze roepen mij tegen die tijd op om een afspraak te maken.
Wow, elke maandWeet niet of ik dat ook ga redden.
Is het trouwens niet vervelend dat je ader net weer genezen is van die dikke naald, dat je weer geprikt wordt? Hoe is jouw ervaring verder?
Ik las ook dat je een grotere blauwe plek kunt krijgen van plasmaferese vanwege de antistollingsmiddelen die ze toedienen. Hoe heb jij dit ervaren?
Jammer dat ik dit topic nu pas zie, ik heb de dag nadat je deze vraag stelde nog plasma gegeven. Ik had kunnen vragen of ze twee naalden naast elkaar hielden ofzo...quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:53 schreef AnnekeM het volgende:
Oh ja, wat ik vergeten ben te vragen is of de naald voor Plasmaferese groter is dan die van bloedafname. Ik dacht het wel, maar hoeveel groter is hij dan? In vergelijking met een bloed-prik-naald?? Wie kan mij dat vertellen?
Bedoel jij dat je twee naalden in je armen kreeg? Bij mij was het er altijd maar 1. En bij mij was die naald echt dikker. Beduidend dikker.quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:52 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Die ader geneest gelukkig heel erg snel. Ik heb een keer gehad dat ie nog wat nabloede, maar niet dat het er uit spoot. Die antistollingsmiddelen heb ik nooit gemerkt. Daar krijg je ook zo weinig van. Maar het schijnt dat je er overgevoelig voor kunt zijn. Daar zijn ze wel snel genoeg achter.
trouwens, die dikkere naald... ik weet het niet hoor. Je hebt een bloed geef/ bloed terug krijg. Waarom zou die naald dikker moeten zijn. Volgens mij is ie dat ook niet. En zeker niet twee keer zo dik.
Eerst gold dat je het eerste jaar geen bloed meer mocht geven, nu mag je helemaal geen bloed meer geven als je zelf bloed hebt gekregen. Dit doen ze omdat ze nog steeds niet weten hoe ziektes als Creutzveld-Jacob zich ontwikkelen op langere termijn en ze willen ieder risico uitvlakken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:08 schreef AnnekeM het volgende:I
Dr.Marten: toch jammer dat je niet mag geven als je zelf bloed hebt ontvangen. Je zou je bloed toch zeer goed kunnen onderzoeken? Of zijn ze bang dat er op langer termijn iets gebeurd?
Misschien was hij voor jouw gevoel twee keer zo dikquote:Op vrijdag 1 april 2005 09:25 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Voor plasmaferese was die bij mij veel dikker. Ik denk zeker twee keer zo dik.
Ja, lijkt foto lijkt me leuk!quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:24 schreef Liejannuh het volgende:
Je krijgt echt maar 1 naald bij Plasma doneren. Zal ik eens wat foto's nemen van de naald enzo als ik weer ga doneren??
En Anneke, je hebt gelijk, zo gaat het idd.
Doet het apparaat voor je.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:47 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Nog een vraagje: hoe gaat het bloed eigenlijk weer terug de bloedbaan in? Vacuüm? Maar waar zit dat dan? Niet in het lichaam iig![]()
Hoezo zou hij dikker moeten wezen dan? Je rode cellen worden verdund met citraat dus je krijgt het ongeveer dezelfde dikte weer terug...quote:Ook omdat Loenatik zegt dat de naalden exact hetzelfde zijn. Dun naaldje dan om het bloed weer terug te sturen.
Ligt eraan of er een starre of flexibele scoop gebruikt is. Is een hele nieuwe regel, dus ik weet het even niet meer precies hoe het zat, maar volgens mij mogen die starre scopieën niet omdat deze gesteriliseerd worden(daar zou dus iets mee mis kunnen gaan) en flexibele scopen zijn disposable.quote:Ja, dat is toch wel balen DrMarten. Maar er zijn meerdere ziekten die pas later uit kunnen breiden. Ik mag dus ook niet geven omdat ik maar 1min een kno-endoscoop in mijn neus heb gehad. Kan toevallig net weer een endoscoop zijn geweest die niet goed gereinigd is en Hepatitis breekt pas later uit.
Wel vreemd dat een 20min bronchoscopie weer geen probleem isDaar kwam juist bloed vrij bij het nemen van hapjes en bij de kno-endoscoop niet.. Nou ja
In Oostenrijk heb ik posters op de metrostations zien hangen, geloof dat je daar tien of twintig euro kreeg per keer.quote:Op woensdag 16 februari 2005 09:32 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik gaf plasma in Duitsland. In Nederland word je er nooit voor betaald.
hehehehe jij hebtquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:53 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb O +, is een hele goede om bloed te geven, lastiger om te krijgen.
Ik wil het wel doenmaar word je er heel moe van? Krijg je bloedarmoede?
Mijn moeder wel die is er jaren geleden mee gestopt.
Ik ben ook al donor![]()
ik dacht dat o heel veel voorkwam? (over + - weet ik het niet)?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:53 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb O +, is een hele goede om bloed te geven, lastiger om te krijgen.
Ik wil het wel doenmaar word je er heel moe van? Krijg je bloedarmoede?
Mijn moeder wel die is er jaren geleden mee gestopt.
Ik ben ook al donor![]()
O komt hel veel voor jaar, en kan aan elke bloedgroep geven dus is goed als donor lijkt mequote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:39 schreef PM-girl het volgende:
[..]
ik dacht dat o heel veel voorkwam? (over + - weet ik het niet)?
Ik heb zelf B+ en dat zou minder vaak voorkomen?
(heb ik me laten vertellen)
Bij TNO wel. Maar dat zijn amper bedragen om over naar huis te schrijven.quote:Op woensdag 22 mei 2002 12:00 schreef Phat Lip het volgende:
krijg je er geld voor?
Daar werkt mijn vader. Even informeren bij hemquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:18 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Bij TNO wel. Maar dat zijn amper bedragen om over naar huis te schrijven.
Sjonge, wat een snelheid!!! Is dat wel goed voor je lichaam?quote:Op zondag 22 mei 2005 16:17 schreef Elegy het volgende:
Afgelopen woensdag weer met z'n drieën (ik en twee vrienden) bloed gegeven, ik was de snelste met 7 minuut en 36 seconden
ph34r my 1337 d0n0r sk!lz!
Op naar het volgende speldjequote:Op zondag 22 mei 2005 16:54 schreef doraantje het volgende:
ik heb al 5 keer gegeven, en de laatste keer kreeg ik dus een heel stoer speldje!!
nu ben ik echt de kickste...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |