abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:42:58 #51
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_85804958
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:35 schreef nattermann het volgende:

[..]

Exact de reden waarom ik geen rode cent uitgeef aan zoiets. Met alle respect overigens. Verschrikkelijk wat daar aan de hand is, maar zorg eerst maar eens dat het geld op z'n plek komt.
Gewoon te bizar dat er van de 8 miljard dan "maar" 160 miljoen over komt :{
Ongeloofwaardig eigenlijk, hoop dat het eigenlijk niet waar is.

Welke cijfers zijn (nog) waar?

[ Bericht 0% gewijzigd door koffiekoekje op 28-08-2010 13:48:57 ]
pi_85805434
Laten we het eens vergelijken met de tsunami. Dat was in o.a. in India, Sri Lanka, Indonesie. Die landen staan "goed" bekend, Indonesie is vrij bekend als vakantieland en voormalige kolonie. De tsunami ramp was een echte natuurramp. De timing (kerst!) was perfect (dat klinkt lullig, maar ja het is niet anders). Er was niets anders anders op de TV dus dat was heel veel zendtijd.

Dan Pakistan, de overheid had door meer in dijken te investeren een deel van de problemen kunnen voorkomen. Het is niet een positief in het nieuws komend land. Het is een broeiplaats van fundamentalisten en begint meer en meer richting falende staat af te glijden. Het is ook bekend als zijnde zeer corrupt. Recent nieuws, zoals de lynchpartij, is ook erg positief. Dan de timing, de ramp vond in de vakantie plaats, maar ja dat is niet handig, dus is de actie tot na de vakantie verschoven. Tegen die tijd heeft een ieder er al over na kunnen denken en de voornoemde argumenten kwamen uitgebreid langs op de verschillende sites en forums.

Het klinkt wat cru, maar hieruit blijkt dat er wel wat factoren meespelen met de "gulheid" van de medemens. Wat ook niet helpt is dat men niets originelers dan de zoveelste massale bedelactie begint en dat de goede doelen (SHO dus) ook nogal onder vuur ligt. Het feit dat Artsen zonder Grenzen uit SHO is gestapt geeft wel iets aan in deze.
pi_85805703
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:34 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Volgens dit bericht maar 2 cent per euro in Haiti :{

http://www.nu.nl/algemeen(...)d-bereikt-haiti.html
quote:
Dit gaat niet over geld van de SHO. Die 2% slaat op geld dat overheden hebben toegezegd aan Haïti. Van dat bedrag heeft Haïti nog maar 2% ontvangen.
Heeft er hier iemand een onderzoek waar wel officiële cijfers in gepubliceerd staan? Er wordt van alles geroepen, van 93c/¤ tot 2c/¤, maar ik zie nergens onderbouwing.
pi_85805760
Death solves all problems: no man, no problem.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:21:27 #55
310929 Baus
FOK!forum/ Wijzig profiel
pi_85806012
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:34 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Volgens dit bericht maar 2 cent per euro in Haiti :{

http://www.nu.nl/algemeen(...)d-bereikt-haiti.html
quote:
Bill Clinton, de speciale VN-gezant voor Haïti, zei dat hij regeringen onder druk gaat zetten de beloften aan Haïti na te komen.
Ofwel, dit gaat niet over corrupte hulporganisaties, maar landen die niet de steun bieden die ze beloofd hadden :{
pi_85806058
Trouwens mensen die geen geld overmaken 'vanwege het geloof' zijn zelf extremisten :')
Ga weg
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:24:01 #57
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_85806069
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:11 schreef Rechterbal het volgende:
Voor mij was dit de reden: http://www.liveleak.com/view?i=01d_1282455999
Zulke filmpjes werken niet in hun voordeel nee, sowieso is die cultuur daar zo gestoord.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_85806111
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef WilburQuant het volgende:
Volgens mij is er erg weinig aandacht en geld opgehaald voor de ramp in Pakistan. Ik heb echt het idee dat het feit dat het om een moslimland gaat daar erg veel mee te maken heeft. Veel mensen geven alle moslims de schuld van iets van enkel de extreme moslims flikken en daarom werkt ook een actie voor Pakistan niet echt goed. Is dit waar denken jullie, of is het toeval dat er dit keer echt weinig geld is opgehaald?
Persoonlijk denk ik dat er een paar redenen voor zijn:

1. Alhoewel we nog steedds stinkend rijk zijn speelt de financiele crisis zeker een rol.
2. De lonen van bazen bij het rode kruis etc worden bekend (3 ton is geen uitzondering), de strijkstok is dus waar mensen niet van houden.
3. Van het geld van haiti was laatst nog maar 2% bij de mensen waarvoor het was bedoeld terechtgekomen.
4. pakistan is hard bezig aan een kernbom, financiert deels moslimextremisten en mensen hebben denk ik zoiets van: daar ga ik niet aan bijdragen.
5. De Nederlandse staat geeft al 5 miljard per jaar uit aan hulp.

De combinatie van deze zaken zorgt er denk ik voor dat mensen het niet vertrouwen en misschien best mensen willen helpen, maar niet geld in een bodemloze put gooien.
Whatever...
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:31:00 #59
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_85806239
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 05:11 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Jou interesseert het inderdaad niet, maar reken er maar niet op dat als Pakistan in de positie van Nederland zou zitten in een vergelijkbare situatie dat ze ook maar een vinger zouden uitsteken. Het enige wat je te horen zou krijgen is: "Dat is de straf van Allah voor jullie Christenhonden met jullie hoeren van vrouwen en homo's die nog minder dan varkens zijn."

Welcome to the real world! c_/
Watersnoodramp in 1953 vergeten?
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_85806342
ik denk omdat we moeten bezuinigen en dan gaan we niet de helft van ons geld daaraan geven
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:35:20 #61
88815 The_Emotion
98.3
pi_85806345
De radio- en TV acties die op je geweten spelen als je niet doneert. :r
Het gaat mij niet eens om het plaatsje in de hemel die je afkoopt. Haïti en Tsunamië liggen nog steeds in puin, en je hoort verder weinig nieuws over ontwikkelingen. Bovendien is er een hoop geld niet aangekomen of op de verkeerde plek terecht gekomen.
Ik wil best doneren, maar wil ook de zekerheid dat er echt wat mee gedaan wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 28-08-2010 14:45:12 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:39:17 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85806434
Voor sommigen zal in hun kortzichtigheid idd meespelen dat de slachtoffers het verkeerde geloof hebben, en vreemd genoeg zijn dat over het algemeen niet de streng gelovigen die een ander geloof als het enige echte geloof zien.

Verder telt mee dat resultaten uit het verleden hebben laten zien dat er van de vele miljoenen die er gedoneerd zijn slechts een klein deel bij de slachtoffers terechtkomt, en een groot deel in de zakken van mensen die het helemaal niet nodig hebben, danwel omdat ze in een westers land voor een "hulporganisatie" werken, danwel omdat ze in het slachtofferland als onderdeel van de gevestigde orde (regering, ambtenaren) liever hulpgelden uitgeven aan zaken die zij belangrijk vinden, en dat is niet noodzakelijk de wederopbouw van een dorpje achteraf.

Tot slot speelt mee dat de meesten eigenlijk niets hebben met landen als Pakistan en Haïti, terwijl de Tsunami een andere kwestie was; we hadden zomaar zelf op dat strand kunnen liggen en slachtoffer kunnen worden, en dus was het inzamelen voor het Tsunami-leed minder een ver-van-m'n-bed-show dan bij een hoop andere natuurrampen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:45:05 #63
311497 Costarican
I would rather do costa rica.
pi_85806547
Totaal eens met de OP.
pi_85806613
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is 93 (!) cent per euro..
Ongeacht hoeveel er gegeven wordt? Dus hoe meer giften, hoe meer overhead? Bijzonder...
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:48:53 #65
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_85806642
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 05:14 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Goeie aanname man. Werkelijk geweldig onderbouwd. Jij gaat op voor je eredoctoraat.
Iedereen weet dat dat zo is. En dan toch nog proberen er tegen in te gaan :P. Gingen ze niet daar ook massaal de straat op om kurt westergaard dood te wensen?
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_85806995
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Watersnoodramp in 1953 vergeten?
Knap aangezien Pakistan pas in 1956 zelfstandig werd. Oftwel de Britten hebben toen betaald.
pi_85807034
We gaan hier geen moslim bash topic van maken, en enige humanitaire empathie zou wel op zijn plaats zijn.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_85807038
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:36 schreef IHVK het volgende:
93 cent per euro komt aan bij de slachtoffers bij de SHO.

Hoeveel die topmannen verdienen boeit dus weinig in dat verhaal.
Hahaha. Ja hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)waar_tsunami-geld_is
pi_85807154
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:36 schreef IHVK het volgende:
93 cent per euro komt aan bij de slachtoffers bij de SHO.

Hoeveel die topmannen verdienen boeit dus weinig in dat verhaal.
Ah, jij hebt de "7% apparaatkosten" opgezocht :')

En wat er na het apparaat aan kosten is doet niet terzake?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:10:28 #70
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_85807167
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:04 schreef Symphonic het volgende:
We gaan hier geen moslim bash topic van maken, en enige humanitaire empathie zou wel op zijn plaats zijn.
Daar hebben ze in Pakistan anders nog nooit van gehoord.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_85807176
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:58 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is 93 (!) cent per euro..
Nou, Haiti heeft anders nog steeds 0 cent per euro ontvangen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85807242
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:23 schreef Nikmans het volgende:
Trouwens mensen die geen geld overmaken 'vanwege het geloof' zijn zelf extremisten :')
O daarom geven de islamitische "broeder"landen zo weinig aan Pakistan?
pi_85807302
Ik geef niets omdat Pakistan me niets interesseert. En de Pakistaanse overheid moet andere prioriteiten stellen maar dat geldt eigenlijk voor alle derde wereld landen.
pi_85807327
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef WilburQuant het volgende:
Volgens mij is er erg weinig aandacht en geld opgehaald voor de ramp in Pakistan. Ik heb echt het idee dat het feit dat het om een moslimland gaat daar erg veel mee te maken heeft. Veel mensen geven alle moslims de schuld van iets van enkel de extreme moslims flikken en daarom werkt ook een actie voor Pakistan niet echt goed. Is dit waar denken jullie, of is het toeval dat er dit keer echt weinig geld is opgehaald?
Oja en welke landen werden ookalweer getroffen door de Tsunami?
pi_85807364
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:04 schreef Symphonic het volgende:
Okee, prima... Maar laten we dan ook even heel eerlijk in ogenschouw nemen hoe de Christenen in Pakistan nog steeds als ongelovige honden worden behandeld en als laatste in de rij voor de noodhulp kunnen aansluiten!

quote:
NEW YORK - Christelijke slachtoffers van de watersnoodramp in Pakistan worden achtergesteld bij de hulpverlening.

,,Zij moeten hun laatste bezittingen verkopen om eten te krijgen en krijgen geen drinkwater'', zegt dr. Nazir Bhatti, voorzitter van het Pakistaans Christelijk Congres dat strijdt voor gelijke burgerrechten, vanuit New York.

Bhatti zegt dat zijn christelijke volksgenoten ,,volledig genegeerd'' worden door regeringsinstanties en islamitische hulporganisaties.

,,De hulp, afkomstig van de Verenigde Naties en westerse niet-gouvernementele organisaties, gaat bij voorkeur naar moslimslachtoffers; alleen als er wat overschiet, krijgen christenen hun deel. Zelfs nu veel slachtoffers in provisorische tenten wonen, worden christenen streng gescheiden van hun islamitische medeburgers. Zij worden beschouwd als onrein en als ongelovigen'', aldus Bhatti.
http://www.nd.nl/artikele(...)hulp-voor-christenen

Overigens schrik ik hier harstikke van: http://www.nd.nl/artikele(...)n-900-miljoen-dollar

900 miljoen dollar!!? WTF? En wij maar geven! Terwijl je op je vingers kunt natellen dat dit geld niet bij de getroffenen aankomt, maar regelrecht naar de productie van kernwapens gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')