Gewoon te bizar dat er van de 8 miljard dan "maar" 160 miljoen over komtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:35 schreef nattermann het volgende:
[..]
Exact de reden waarom ik geen rode cent uitgeef aan zoiets. Met alle respect overigens. Verschrikkelijk wat daar aan de hand is, maar zorg eerst maar eens dat het geld op z'n plek komt.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:34 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Volgens dit bericht maar 2 cent per euro in Haiti
http://www.nu.nl/algemeen(...)d-bereikt-haiti.html
Heeft er hier iemand een onderzoek waar wel officiële cijfers in gepubliceerd staan? Er wordt van alles geroepen, van 93c/¤ tot 2c/¤, maar ik zie nergens onderbouwing.quote:Dit gaat niet over geld van de SHO. Die 2% slaat op geld dat overheden hebben toegezegd aan Haïti. Van dat bedrag heeft Haïti nog maar 2% ontvangen.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:34 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Volgens dit bericht maar 2 cent per euro in Haiti
http://www.nu.nl/algemeen(...)d-bereikt-haiti.html
Ofwel, dit gaat niet over corrupte hulporganisaties, maar landen die niet de steun bieden die ze beloofd haddenquote:Bill Clinton, de speciale VN-gezant voor Haïti, zei dat hij regeringen onder druk gaat zetten de beloften aan Haïti na te komen.
Zulke filmpjes werken niet in hun voordeel nee, sowieso is die cultuur daar zo gestoord.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:11 schreef Rechterbal het volgende:
Voor mij was dit de reden: http://www.liveleak.com/view?i=01d_1282455999
Persoonlijk denk ik dat er een paar redenen voor zijn:quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef WilburQuant het volgende:
Volgens mij is er erg weinig aandacht en geld opgehaald voor de ramp in Pakistan. Ik heb echt het idee dat het feit dat het om een moslimland gaat daar erg veel mee te maken heeft. Veel mensen geven alle moslims de schuld van iets van enkel de extreme moslims flikken en daarom werkt ook een actie voor Pakistan niet echt goed. Is dit waar denken jullie, of is het toeval dat er dit keer echt weinig geld is opgehaald?
Watersnoodramp in 1953 vergeten?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 05:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Jou interesseert het inderdaad niet, maar reken er maar niet op dat als Pakistan in de positie van Nederland zou zitten in een vergelijkbare situatie dat ze ook maar een vinger zouden uitsteken. Het enige wat je te horen zou krijgen is: "Dat is de straf van Allah voor jullie Christenhonden met jullie hoeren van vrouwen en homo's die nog minder dan varkens zijn."
Welcome to the real world!
Ongeacht hoeveel er gegeven wordt? Dus hoe meer giften, hoe meer overhead? Bijzonder...quote:
Iedereen weet dat dat zo is. En dan toch nog proberen er tegen in te gaanquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 05:14 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Goeie aanname man. Werkelijk geweldig onderbouwd. Jij gaat op voor je eredoctoraat.
Knap aangezien Pakistan pas in 1956 zelfstandig werd. Oftwel de Britten hebben toen betaald.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:31 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Watersnoodramp in 1953 vergeten?
Hahaha. Ja hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)waar_tsunami-geld_isquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:36 schreef IHVK het volgende:
93 cent per euro komt aan bij de slachtoffers bij de SHO.
Hoeveel die topmannen verdienen boeit dus weinig in dat verhaal.
Ah, jij hebt de "7% apparaatkosten" opgezochtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:36 schreef IHVK het volgende:
93 cent per euro komt aan bij de slachtoffers bij de SHO.
Hoeveel die topmannen verdienen boeit dus weinig in dat verhaal.
Daar hebben ze in Pakistan anders nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:04 schreef Symphonic het volgende:
We gaan hier geen moslim bash topic van maken, en enige humanitaire empathie zou wel op zijn plaats zijn.
Nou, Haiti heeft anders nog steeds 0 cent per euro ontvangen.quote:
O daarom geven de islamitische "broeder"landen zo weinig aan Pakistan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:23 schreef Nikmans het volgende:
Trouwens mensen die geen geld overmaken 'vanwege het geloof' zijn zelf extremisten
Oja en welke landen werden ookalweer getroffen door de Tsunami?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef WilburQuant het volgende:
Volgens mij is er erg weinig aandacht en geld opgehaald voor de ramp in Pakistan. Ik heb echt het idee dat het feit dat het om een moslimland gaat daar erg veel mee te maken heeft. Veel mensen geven alle moslims de schuld van iets van enkel de extreme moslims flikken en daarom werkt ook een actie voor Pakistan niet echt goed. Is dit waar denken jullie, of is het toeval dat er dit keer echt weinig geld is opgehaald?
Okee, prima... Maar laten we dan ook even heel eerlijk in ogenschouw nemen hoe de Christenen in Pakistan nog steeds als ongelovige honden worden behandeld en als laatste in de rij voor de noodhulp kunnen aansluiten!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:04 schreef Symphonic het volgende:
We gaan hier geen moslim bash topic van maken, en enige humanitaire empathie zou wel op zijn plaats zijn.
http://www.nd.nl/artikele(...)hulp-voor-christenenquote:NEW YORK - Christelijke slachtoffers van de watersnoodramp in Pakistan worden achtergesteld bij de hulpverlening.
,,Zij moeten hun laatste bezittingen verkopen om eten te krijgen en krijgen geen drinkwater'', zegt dr. Nazir Bhatti, voorzitter van het Pakistaans Christelijk Congres dat strijdt voor gelijke burgerrechten, vanuit New York.
Bhatti zegt dat zijn christelijke volksgenoten ,,volledig genegeerd'' worden door regeringsinstanties en islamitische hulporganisaties.
,,De hulp, afkomstig van de Verenigde Naties en westerse niet-gouvernementele organisaties, gaat bij voorkeur naar moslimslachtoffers; alleen als er wat overschiet, krijgen christenen hun deel. Zelfs nu veel slachtoffers in provisorische tenten wonen, worden christenen streng gescheiden van hun islamitische medeburgers. Zij worden beschouwd als onrein en als ongelovigen'', aldus Bhatti.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |