Naar de huisarts als je er erg meezit. Hij schrijft je antibiotica / benzoylperoxide voor. Als het heel ernstig is misschien zelfs een roa kuur maar dan ben je er wel vanaf. Hangt allemaal van de hardnekkigheid af.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:52 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik zit zelf ook onder de acne, vanaf mijn 15e al! Ben nu bijna 18, en ziet er voorlopig niet naar uit dat het verdwijnt. Clearasil ook geprobeerd, reinste geldverspilling, werkt totaal niet. Ik heb nu zo'n Exfo brush van Garnier, het helpt een klein beetje, maar veel doet het niet.
Iemand nog tips?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
En:
Waardoor wordt acne NIET veroorzaakt?
Acne heeft NIETS te maken met:
het eten van varkensvlees, chocola, patat of mayonaise.
voedselallergie
vitaminetekort (vitaminepillen zijn dus niet nodig)
slechte hygiëne
http://www.huidinfo.nl/acne.htm
Naast hormonale oorzaken zijn er wel degelijk andere dingen die acne kunnen veroorzaken.. Maar t is niet zo dat als je acne krijgt het sowieso weg gaat als je stopt met het eten van varkensvlees, chocola enz..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
En:
Waardoor wordt acne NIET veroorzaakt?
Acne heeft NIETS te maken met:
het eten van varkensvlees, chocola, patat of mayonaise.
voedselallergie
vitaminetekort (vitaminepillen zijn dus niet nodig)
slechte hygiëne
http://www.huidinfo.nl/acne.htm
UV straling heeft een positieve invloed op puistjes, dus dat naar buiten gaan kan kloppen... in de zomer had ik als puber nauwelijks last, in de winter zat m'n kop volquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:57 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Vroeger zat ik soms een week binnen en at dan alleen bagger en dan werd het een bak erger en als ik dan een weekje bij mijn oma was geweest (altijd goed voedsel en niets binnen te doen dus naar buiten) dan ging het gewoon zo goed als weg.
Ik heb nooit puistjes, drink wel veel melk, maar na een berg chocola kan ik erg vaak wel een vindenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:58 schreef Markster het volgende:
[..]
dude, in chocolade zit melk, daar krijg je het van, niet van de chocolade zelf.
Met andere woorden, gewoon laten staan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:55 schreef Vanky het volgende:
Geen kaas, chocolade en vettig voedsel eten + geen frisdrank drinken.
Verder gewoon iedere dag je huid reinigen met water.
En als je er dan nog krijgt, gewoon laten staan.
Heerlijk, die typetjes die dat proberen te ontkrachten door hun eigen ervaringen op te schrijven.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:49 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Voor m'n verjaardag kreeg ik een tijd geleden van een vriendin een hele stapel chocola. Ik eet er wat van en een dag later heb ik gewoon drie van die vieze witte puistjes onder m'n kin, terwijl ik normaal niks meer heb.
Drie dagen later eet ik weer wat chocola, en een dag later heb ik een puist op m'n wang.
Er bestaat dus wel degelijk een gevoeligheid voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |