dat je van chocola puistjes krijgt is echt de grootste urban myth ooitquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:55 schreef Vanky het volgende:
Geen kaas, chocolade en vettig voedsel eten + geen frisdrank drinken.
Verder gewoon iedere dag je huid reinigen met water.
En als je er dan nog krijgt, gewoon laten staan.
Dat is niet zo, mensen die er niet gevoelig voor zjin kunnen inderdaad zoveel chocolade eten als ze willen zonder ook maar 1 puistje te krijgen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat je van chocola puistjes krijgt is echt de grootste urban myth ooit
Hoezo zou je ook 2 dagen achter elkaar 3 repen chocolade eten...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:10 schreef Vanky het volgende:
Van chocolade krijg je puistjes.
Als ik bv. 3 maanden geen chocolade eet heb ik geen enkel puistje. Maar stel dat ik vanavond 3 reepjes zou eten en morgen nog 3 en dan even terug stop dan heb ik over 4 dagen een paar puisten.
Als die na een week weg zijn blijven ze terug weg.
Wie eet er nou 6 repen chocolade in 2 dagen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:10 schreef Vanky het volgende:
Als ik bv. 3 maanden geen chocolade eet heb ik geen enkel puistje. Maar stel dat ik vanavond 3 reepjes zou eten en morgen nog 3 en dan even terug stop dan heb ik over 4 dagen een paar puisten.
Ja gevoelig zijn voor.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Dat is niet zo, mensen die er niet gevoelig voor zjin kunnen inderdaad zoveel chocolade eten als ze willen zonder ook maar 1 puistje te krijgen.
Mensen die er wel gevoelig voor zijn krijgen er juist wel puistjes van.
Ik eet zoveel chocolade.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wie eet er nou 6 repen chocolade in 2 dagen?Dan zou ik er ook last van hebben ja.
dude, in chocolade zit melk, daar krijg je het van, niet van de chocolade zelf.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:46 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik eet zoveel chocolade.
Tevens, mensen geloven in die chocolapuisten mythe.!!!
Oja, want jij geldt natuurlijk als maatstaaf voor de gehele mensheid. Jezus, kijk eens verder dan je neus lang is zeg.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:10 schreef Vanky het volgende:
Waar beweer ik dat het van de chocolade zelf komt dan?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:58 schreef Markster het volgende:
[..]
dude, in chocolade zit melk, daar krijg je het van, niet van de chocolade zelf.
Kan dus best in KLBquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:41 schreef Sinner2stroke het volgende:
Er is geen, ik herhaal GEEN verband tussen voeding en acne. Als je puisten krijgt na bepaalde voeding, is dat een overgevoeligheidsreactie maar GEEN ACNE. Zulke puisten moet je dan ook NIET BEHANDELEN ALS ACNE want het IS GEEN ACNE. Puisten na eten behandel je met [quote]Op zaterdag 28 augustus 2010 13:43 schreef Sinner2stroke het volgende:
oh wacht, het is klaagbaar
sowieso, acne
ik eet ook veel chocolade en heb nergens last van mits ik de juiste chocolade eet zoals merci of verkadequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:46 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ik eet zoveel chocolade.
Tevens, mensen geloven in die chocolapuisten mythe.!!!
precies, maar puistjes kan wel degelijk, maar is dus iets HEEL anders.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
En:
Waardoor wordt acne NIET veroorzaakt?
Acne heeft NIETS te maken met:
het eten van varkensvlees, chocola, patat of mayonaise.
voedselallergie
vitaminetekort (vitaminepillen zijn dus niet nodig)
slechte hygiėne
http://www.huidinfo.nl/acne.htm
Nee.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef SpauldingPF het volgende:
[..]
Dat is niet zo, mensen die er niet gevoelig voor zjin kunnen inderdaad zoveel chocolade eten als ze willen zonder ook maar 1 puistje te krijgen.
Mensen die er wel gevoelig voor zijn krijgen er juist wel puistjes van.
Hmmm wie zou ik geloven, een arts, of iemand genaamd 'Vanky' op een internetforum? Ik ga voor de artsquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:10 schreef Vanky het volgende:
een puistje kun je er best van krijgen, maar acne is heel iets anders. En inderdaad daarvoor ga je naar de dokter.quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:42 schreef Draganta het volgende:
[..]
Hmmm wie zou ik geloven, een arts, of iemand genaamd 'Vanky' op een internetforum? Ik ga voor de arts. Je krijgt geen puistjes van Chocola. Alleen als je extreem veel eet, of als je veel witte chocola eet. In melkchocola en pure chocola zit namelijk cacao, en dat is heel goed voor je huid.
Dit is gewoon een urban myth net zoals je maar 20% van je hersenen gebruikt, of je verkouden wordt van kou
Depressieve vrouwenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wie eet er nou 6 repen chocolade in 2 dagen?Dan zou ik er ook last van hebben ja.
bij extremere vormen werkt dit niet...quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:59 schreef Stuurloos het volgende:
Misschien een vrouwen product, maar het werkt wel (voor die 8 euro per tube), ik ben er gelukkig zo goed als vanaf
[ afbeelding ]
Tuurljk, logisch.. maar als je er 1 keer per 2 maanden eentje hebt is het een prima product. Clearasil maakt de boel alleen maar erger. Had eens een huisgenoot die er heel erg last van had en hem was aangeraden om dierlijke producten te gebruiken, dus voor ik het wist lag de hele koelkast vol met geitenmelk en andere stinkzooi.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:46 schreef Opkloter het volgende:
[..]
bij extremere vormen werkt dit niet...
als je echt last hebt van acne kun je het beste naar de huisarts gaan, die geeft je een Doxy kuur en een Iso kuur, werkt gewoon fucking goed
In het geval van TS wel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
En:
voedselallergie
slechte hygiėne
Nieren zuiveren je bloed.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik nam vroeger biergist tabletten, dat zuivert je bloed. Het helpt wel redelijk tegen jeugdpuistjes
Dat heb ik al vaak gehoord ja, maar wanneer ik op zoek ga naar artikelen die de werking van biergist uit de doeken doen kan ik alleen maar websites over homeopathie en dergelijke vinden.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja, maar dat biergist helpt daar nog extra bij
Naar de huisarts als je er erg meezit. Hij schrijft je antibiotica / benzoylperoxide voor. Als het heel ernstig is misschien zelfs een roa kuur maar dan ben je er wel vanaf. Hangt allemaal van de hardnekkigheid af.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:52 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik zit zelf ook onder de acne, vanaf mijn 15e al! Ben nu bijna 18, en ziet er voorlopig niet naar uit dat het verdwijnt. Clearasil ook geprobeerd, reinste geldverspilling, werkt totaal niet. Ik heb nu zo'n Exfo brush van Garnier, het helpt een klein beetje, maar veel doet het niet.
Iemand nog tips?
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
En:
voedselallergie
slechte hygiėne
Naast hormonale oorzaken zijn er wel degelijk andere dingen die acne kunnen veroorzaken.. Maar t is niet zo dat als je acne krijgt het sowieso weg gaat als je stopt met het eten van varkensvlees, chocola enz..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
En:
voedselallergie
slechte hygiėne
UV straling heeft een positieve invloed op puistjes, dus dat naar buiten gaan kan kloppen... in de zomer had ik als puber nauwelijks last, in de winter zat m'n kop volquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:57 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Vroeger zat ik soms een week binnen en at dan alleen bagger en dan werd het een bak erger en als ik dan een weekje bij mijn oma was geweest (altijd goed voedsel en niets binnen te doen dus naar buiten) dan ging het gewoon zo goed als weg.
Ik heb nooit puistjes, drink wel veel melk, maar na een berg chocola kan ik erg vaak wel een vindenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:58 schreef Markster het volgende:
[..]
dude, in chocolade zit melk, daar krijg je het van, niet van de chocolade zelf.
Met andere woorden, gewoon laten staan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:55 schreef Vanky het volgende:
Geen kaas, chocolade en vettig voedsel eten + geen frisdrank drinken.
Verder gewoon iedere dag je huid reinigen met water.
En als je er dan nog krijgt, gewoon laten staan.
Heerlijk, die typetjes die dat proberen te ontkrachten door hun eigen ervaringen op te schrijven.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:49 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Voor m'n verjaardag kreeg ik een tijd geleden van een vriendin een hele stapel chocola. Ik eet er wat van en een dag later heb ik gewoon drie van die vieze witte puistjes onder m'n kin, terwijl ik normaal niks meer heb.
Drie dagen later eet ik weer wat chocola, en een dag later heb ik een puist op m'n wang.
Er bestaat dus wel degelijk een gevoeligheid voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |