abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85789901
*O* My. First. Showcase! *O*

In navolging op PdeHoog ben ik ook maar eens gaan schieten in Doel (.be), mede door de discussies die ontstonden in zijn topic dacht ik; kom, laat ik vooral kleur, HDR en zwart-wit schieten... :P

'k Vond het een byzonder creepy dorpje om in rond te lopen, zeker omdat ik (voor m'n gevoel) alleen was. Ben eerst een rondje gaan verkennen (begraafplaats + dorp), daarna de camera en driepoot maar gepakt.

Door de mengelmoes van kleur, zw/w en HDR zijn het er meer geworden dan 10, vergeef me (of mods: verwijder ze :p )

HDR:

1: HDR Scenery

2: HDR Graffity

3: HDR

4: HDR Graffity

Zwart/wit

5:

6:

7:

8:

9:

10:

Kleur

11:

12:

13:

14:

15:

Remember folks: Be gentle, I'm a showcase virgin...
pi_85791315
Mooie foto's!
Wil er zelf ook binnenkort heen gaan ;)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_85801556
De HDR-foto's vind ik persoonlijk niet zo. De kleuren zijn te overdreven en foto 3 lijkt in zijn geheel wazig te zijn(misschien een bewuste keuze?). #4 vind ik van de HDR-foto's het beste, alleen weet ik niet wat de toegevoegde waarde van HDR bij deze foto is. Volgens mij had je deze foto ook zo kunnen maken.

Bij de foto's die je laag bij de grond hebt genomen (#5, #10 en #15), stoort het me dat de voorgrond niet scherp is. Kleiner diafragma is wellicht een oplossing?

Van je showcase vind ik de kleurenfoto's verreweg het beste. Met name 13 en 14 springen er wat mij betreft uit, omdat ze verlatenheid uitstralen. Ook het kleurgebruik van deze foto's vind ik echt bij de sfeer passen. Het is jammer dat in #13 het zwart in de bomen is dichtgelopen (in PS moet dat nog wel te corrigeren zijn) en #14 geen erg orgineel standpunt heeft, maar verder zijn het goede foto's!
pi_85812485
De rauwe zwart-wit foto's vindt ik dan juist weer het meest sprekend voor Doel. De HDR is wat overdone hier.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:28:20 #5
145146 Andyy
pi_85814644
Die foto's met de camera op de grond vind ik zo goedkoop eruit zien, en HDR is inderdaad te.
Noem zoiets testcase ipv showcase dan, want er kunnen wel wat dingen beter :P
pi_85819712
Thanks so far (Ook jij Andyy }:| :+ )...

Ik was me van de (on)scherpte van de voorgrond op de foto's laag bij de grond niet bewust... wel effe leuk om inderdaad bij na te denken de volgende keer... (Net als dat ik teveel black heb bij foto 13. Vond 't niet storend, inmiddels natuurlijk wel)

Maarre... camera op de grond goedkoop? Scheelt inderdaad de aanschaf van een driepoot, maar die heb ik toch al. In mijn (bescheiden) beeld geeft juist dat gekozen standpunt het desolate en droevige karakter van het dorpje weer. Enig idee hoe 'k dat beter zou kunnen doen?

Ik merk trouwens wel dat de HDR's wel wat te dik zijn aangezet :P Zelf hou ik wel van 'bescheiden' HDR, ik vond 't voor de gelegenheid weer eens wat anders om de schuiven volledig open te zetten. (En ik kan ze gelijk weer gaan herbewerken.. >:O )

Qua kleurgebruik ben ik zelf nog steeds redelijk tevreden (en da's al heel wat)... 't was gelukkig ook nog eens een druilerige, grijze dag gisteren. ik heb 't qua kleur zo vlak gehouden als ik aandurfde, 't zwart wit juist zo zwaar mogelijk aangezet.

Ik ben overigens blij dat er wel wat dingen beter kunnen :{w

Maar ook dat ik eindelijk een showcase heb kunnen posten :+

Your hints and tips are duely appreciated, noted and processed...
  FOK!fotograaf zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:40:01 #7
145146 Andyy
pi_85820446
Oke, ik zat te eten toen ik dat typte en gaf niet echt opbouwend kritiek :+
Je zou je statief op de laagste stand kunnen zetten ipv op de grond ziet er dan stukken beter uit. Misschien associeer ik het met die goedkope foto's altijd op Hyves ed waar mensen hun camera op de grond zetten. :+
Bij foto 7 had je misschien de electriciteitsmast weg kunnen bewerken, past beter bij de setting
pi_85823518
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:40 schreef Andyy het volgende:
Oke, ik zat te eten toen ik dat typte en gaf niet echt opbouwend kritiek :+
Je zou je statief op de laagste stand kunnen zetten ipv op de grond ziet er dan stukken beter uit. Misschien associeer ik het met die goedkope foto's altijd op Hyves ed waar mensen hun camera op de grond zetten. :+
Bij foto 7 had je misschien de electriciteitsmast weg kunnen bewerken, past beter bij de setting
No offense taken whatsoever w/

'k zal het effect met een statief op de laagste stand 'ns proberen. Ik heb altijd het idee dat m'n statief niet zo laag gaat als ik wil. (al geeft het wel meer controle, 't is niet alsof ik op mn buik in de bagger door de zoeker heb gekeken tijdens het maken van de foto tenslotte :P )

Bij foto 7 lijkt de mast inderdaad wel wat af te leiden... Nu zijn m'n photoshop skills dusdanig 'leet' dat ik beter een zwart vlak kan invoegen of extreem kan gaan croppen dan de foto daadwerkelijk te bewerken (8>

'k Heb trouwens in het HDR topic de HDR's met hun debiele broertjes geplaatst als contrast... leek me wel geinig...
  zondag 29 augustus 2010 @ 05:14:16 #9
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85824980
Ik heb bij heel veel foto's het gevoel alsof er een onderwerp mist, of dat gewoon niet duidelijk is waar je ons naar wilt laten kijken. Wat, denk ik, goed zou werken in zo'n omgeving is een object fotograferen wat op de straat ligt, en dat dan op de achtergrond te zien is dat het helemaal verlaten is. Het verkeersbord op foto 14 zou hier goed bij werken.

Het is lichtelijk 'de beste stuurlui staan aan wal', want ik kan me indenken dat het moeilijk zoeken is naar een onderwerp in een verlaten dorpje.
pi_85847568
Voor mij missen de foto's ook een duidelijk onderwerp. Foto #13 springt er voor mij uit omdat de foto een verhaal vertelt; het open hek roept vragen op. Ik denk dat je meer moet zoeken naar dat soort 'verhalen'.
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:02:56 #11
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_85886368
Foto 13 en 14 zien er zeer tof uit.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: