Ik zou in ieder geval eerst even op de 95 mikken, dat is al lastig zat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:22 schreef Blistering het volgende:
Ik meld me hier ook maar. Vorig jaar woog ik 105 kilo, maar toen kreeg ik galstenen en viel ik in een maand 13 kilo af. Maarja, dat kwam puur en alleen omdat ik simpelweg niets kon eten i.v.m. met de stenen. Na de operatie (galblaas eruit) is dat er eigenlijk langzaam weer aangekomen, en vorige maand zat ik tot mijn grote schrik alweer op de 106 kilo.
Anyway, ben wel gaan inzien dat het moet veranderen. Dus sport ik sinds 2 weken weer 2x per week, en heb ik m'n voedingspatroon omgegooid. Nu teer ik op 1 boterham + appel als onbijt, 4 boterhammen met magere kaas of jam als lunch, banaan als tussendoortje, avondeten (wat nogal varieert) en 's avonds niets meer. En uiteraard 2 tot 3 liter water per dag.
Al met al boek ik nog niet veel resultaat, weeg nu 103 kilo dus er is wel wat af maar snel gaat het niet. Of ben ik gewoon ongeduldig?Moet wel bekennen dat ik psychisch geen toffe week achter de rug heb, dus heb vandaag gezondigd en een zak chips achterover gedrukt
. Maar goed, da's eenmalig I promise!
M'n doel is nu om onder de 100 te komen, en daarna naar de 95 toe te werken. M'n final goal is om zo'n 85 te wegen. Dat zou i.c.m. met mijn lengte en bouw wel ok zijn (1.88 en brede bouw).
Best kans dat je dus gewoon te weinig eet waardoor je lichaam gaat oppotten. Ga 'ns met een dietist pratenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:22 schreef Blistering het volgende:
Anyway, ben wel gaan inzien dat het moet veranderen. Dus sport ik sinds 2 weken weer 2x per week, en heb ik m'n voedingspatroon omgegooid. Nu teer ik op 1 boterham + appel als onbijt, 4 boterhammen met magere kaas of jam als lunch, banaan als tussendoortje, avondeten (wat nogal varieert) en 's avonds niets meer. En uiteraard 2 tot 3 liter water per dag.
Tuurlijk wel! Gewoon lekker doorzetten! Succes!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:00 schreef Juicyhil het volgende:
Nou ik ben langs de dietist geweest. Die vond dat ik eigenlijk al niet extreem veel eet. Alleen die zag wel dat ik te weinig groente en te weinig vlees at. Maar nu heb ik een lijst meegekregen met wat ik wel en niet mag eten. Dus dat is fijn.
Maar ja, weet niet of ik daarmee die 40 kilo eraf krijg.
Ik vanochtend een klein pakje drinkontbijt. 's Middags 5 botterhammen, salami, tonijnsalade, filet american en jam en daarna een appel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:09 schreef ymme het volgende:
Hier eten we vanavond:
Gebakken aardappels
Hamlapje
Witlof salade met ei en appel.
Best ok toch?
Verder vandaag 4 bruine boterhammen op met kip en ham.
En een mandarijn.
misschien is het handiger om ipv salami en filet americain , kipfilet te nemen. En jam lijkt me ivm suiker ook niet het beste broodbeleg. Ik zou alleen niet weten wat een goed alternatief is.. ( ik eet meestal geen brood.. )quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik vanochtend een klein pakje drinkontbijt. 's Middags 5 botterhammen, salami, tonijnsalade, filet american en jam en daarna een appel.
Vanavond nog gebakken aardappels, spinazies en visfilet (als het nog goed is, ligt al 4 dagen in de koelkast en anders tartaar)
Hmmm, dat stond juist op het lijstje van wat wel mocht van de dieetist (salami weet ik niet helemaal zeker). Kipfilet eet ik soms ook wel inderdaadquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:21 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
misschien is het handiger om ipv salami en filet americain , kipfilet te nemen.
Hmmja, ik zag op het etiket staan 30 kcal per boterham. Maar dus teveel suiker? Want ik moest van de dieetist ook wel wat suiker eten, natuurlijk niet teveel.quote:En jam lijkt me ivm suiker ook niet het beste broodbeleg. Ik zou alleen niet weten wat een goed alternatief is.. ( ik eet meestal geen brood.. )
suikers zitten al genoeg in je dagelijkse voeding. een appel heeft bv ook al suikers..quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hmmm, dat stond juist op het lijstje van wat wel mocht van de dieetist (salami weet ik niet helemaal zeker). Kipfilet eet ik soms ook wel inderdaad
[..]
Hmmja, ik zag op het etiket staan 30 kcal per boterham. Maar dus teveel suiker? Want ik moest van de dieetist ook wel wat suiker eten, natuurlijk niet teveel.
Dat is zo inderdaadquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:30 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
suikers zitten al genoeg in je dagelijkse voeding. een appel heeft bv ook al suikers..
Tja, lijkt me ook dat er veel vet in zitquote:van de filet americain ben ik verbaast.. maar vooral omdat ik het gevoel heb dat dat erg vet zou zijn..
Ik mag alleen 20+ of 30+ kaas eten volgens het lijstje.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:53 schreef Blistering het volgende:
Ik eet op m'n brood in principe alles wat ik lekker vind. Pindakaas, kaas, worst, maar wel met mate dus niet iedere dag. Ben nu 4 weken op alles aan het letten wat ik eet + ik sport 2x per week en ben 5 kilo kwijt dus ben wel tevreden.
Maar soms eet ik in het weekend nog wel iets ''fouts'', maar af en toe moet kunnen
wat versta jij onder " met mate" ?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:53 schreef Blistering het volgende:
Ik eet op m'n brood in principe alles wat ik lekker vind. Pindakaas, kaas, worst, maar wel met mate dus niet iedere dag. Ben nu 4 weken op alles aan het letten wat ik eet + ik sport 2x per week en ben 5 kilo kwijt dus ben wel tevreden.
Maar soms eet ik in het weekend nog wel iets ''fouts'', maar af en toe moet kunnen
Ah, jij volgt een lijst van een diėtist? Tsja, ik ben gewoon van de ene op de andere dag gestopt met tussendoortjes en vette troep. Gewoon brood, avondeten en als ik honger krijg tussendoor een appel of een banaan (en 's avonds enkel kauwgumquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik mag alleen 20+ of 30+ kaas eten volgens het lijstje.![]()
Maar mooi resultaat en ook best snel
2/3x per week een boterham met pindakaas, zoiets? Voor de rest enkel mager beleg.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:58 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
wat versta jij onder " met mate" ?
ben ik wel benieuwd naar
Jupquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:58 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ah, jij volgt een lijst van een diėtist? Tsja, ik ben gewoon van de ene op de andere dag gestopt met tussendoortjes en vette troep. Gewoon brood, avondeten en als ik honger krijg tussendoor een appel of een banaan (en 's avonds enkel kauwgum). Wel vaak hongertrek maar goed, ik ben er al aan gewend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |