abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 september 2010 @ 16:56:41 #176
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85990229
Nou oorontsteking nummer zoveel heeft zich aangediend. Ik mocht Thomas vanmiddag met koorts van het kinderdagverblijf komen halen, toen nog 39,5 maar na een uurtje (en inclusief een paracetamol...) zat hij al op 40.
Gelukkig mochten we meteen even langskomen bij de huisarts en hebben we een verwijzing naar de KNO arts op zak. Maandagochtend kunnen we meteen langs (lang leve de prive kliniek!).

Met al die ziektes en het overlijden van mijn schoonvader ben ik wel erg veel weg op het werk, dat is wel vervelend. Maar gelukkig zijn ze er heel lief en begrijpend over. Althans, in mijn gezicht....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85990877
Ca.ra, alweer oorontsteking wat sneu! Goed dat jullie naar de KNO kunnen maandag!

DJMO, eten jullie altijd zo vroeg? Wij zijn gewend om meestal pas tegen 6 uur of nog wat later te eten, want dan is mn man vaak pas thuis. Maar vandaag doen we maar vroeg, want er zijn 2 dames nogal moe...
Fake it till you make it...
pi_85991371
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:17 schreef Nijna het volgende:
Ca.ra, alweer oorontsteking wat sneu! Goed dat jullie naar de KNO kunnen maandag!

DJMO, eten jullie altijd zo vroeg? Wij zijn gewend om meestal pas tegen 6 uur of nog wat later te eten, want dan is mn man vaak pas thuis. Maar vandaag doen we maar vroeg, want er zijn 2 dames nogal moe...

Hahah hier ook :D
Amélie zat al heftig in haar oogjes te wrijven enzo dus ik heb haar maar vast te eten gegeven. Maar goed, vandaag is ook een rare dag, B. eet alweer niet thuis, hij heeft alweer een zaken-diner dus ik heb er nu een pizza inzitten voor mezelf. Gister gekookt. Morgen weer normaal eten dan krijgt ze roti :D ben benieuwd hoe ze dat vindt haha.

Thomas :* arm ding.

Timo O+ kroelkip! O+ O+ wat geweldig is dat hè Chan <3 jij hebt je lieve menneke natuurlijk gemist maar als je dan thuiskomt en je merkt dat hij óók blij is dat je er weer bent *smelt* geweldig!

Er wordt hier nu lustig op los 'gestapt'. Meer dan 1 of 2 stapjes per keer zijn het niet, maar ze kijkt er heel trots op en ik moet klappen enzo hahaha. Drollewol O+ Het is zo'n stoer gezicht. Daar gaat ze dan, mijn kleine kind, is ze zomaar ineens nóg een stapje zelfstandiger.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 17:46:32 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85991719
sterkte bij de KNO ca.ra! hopelijk is er een constructieve oplossing voor al die ontstekingen!

Ja, wij eten altijd zo vroeg. Het was vijf uur, maar sinds jan op max 1 slaapje zit, trekt hij (zelfs met tussendoortje) niet om pas om zes uur te eten. Hij slaap 's nachts gewoon lang, en heeft dat ook nodig. Hij gaat rond zes uur naar bed, ligt dan meestal nog even wakker (is btw van de laatste tijd) en valt dan in slaap. Hij verbruikt zoveel energie, omdat hij werkelijk nooit stil zit, dat hij gewoon te moe is om later dan half vijf te eten. nou ja, als hij wat ouder wordt en dat beter leert te doseren, gaan we weer terug naar vijf uur, half zes :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 2 september 2010 @ 18:31:25 #180
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85993014
Mijn man is meestal pas om 7 uur thuis, soms nog later.
Thomas krijgt tot nu toe meestal rond 6 uur te eten, maar nu het 'met de pot mee-eten' eraan zit te komen zit ik wat dat betreft wel een beetje met de handen in het haar. Maar goed, misschien is dat tzt met een tussendoortje op te lossen. Nu eerst maar eens die oren onder controle krijgen, want nu eet hij sowiezo bijna niks.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85995325
Cara wel fijn dat jullie zo snel kunnen komen. Veel beterschap voor je ventje :*

DJMO, Joep heeft dat ook weleens gehad, van die oogjes. Zo sneu....

Hoelaat we hier eten is afhankelijk van hoelaat Joep wakker wordt van zijn slaapje. Als hij om 14.30 wakker is, dan moeten we echt om 17.00 eten, anders gilt ie de boel bij elkaar van de honger. Is hij om 15.30 wakker, dan eten we rond 17.45. En als ik er niet ben of lief niet... tja dat is vervelend, maar degene die met Joep thuis is, die eet dan vast samen met Joep en de ander mag het even in de magno stoppen.

Vraagje: krijgen jullie kindjes nog pap in de avond? Ik zit te twijfelen of ik die fles eraf zal halen... Joep zit namelijk sinds een week of 2 echt te kloten met zijn ontbijt.
Niet mieten! Door gieten!
pi_85995715
Huup, had je ook al houdbare melk geprobeerd??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 19:59:31 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85996198
jan krijgt 's avonds een pyamapapje (van 200cc of 250 cc, mede afhankelijk van hoeveel hij gegeten heeft en hoe hongerig hij nog is) en 's ochtends een papfles van 210/7 nutrilon peutergroeimelk + een schep of zeven 12 granen pap
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85996302
seb krijgt 's avonds pap en 's ochtends een boterham. Soms eet hij wat meer 's ochtends als andere dagen. Geloof niet dat het wat uitmaakt als ik hem wel of geen pap geef 's avonds. Heb gemerkt dat hij zonder pap om 5 uur wakker is, met pap zeven uur. Ontbijt blijft hetzelfde.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85996382
Amsterdamouders: zijn jullie al over de schoolkeuze aan het nadenken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 september 2010 @ 20:15:19 #186
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_85996723
Nadenken wel maar beslissen is een ander verhaal....pfff ;)!
  donderdag 2 september 2010 @ 20:16:18 #187
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85996769
Ach gos arme Thomas! En arme jij ook Ca.ra. Tis echt niet fijn al die oorontstekingen. Hopelijk biedt de knoarts uitkomst maandag (en wat mogen jullie lekker snel zeg! Fijn!)

Huup, *O* voor je meisje die al wat stapjes doet!

Poppedein en Lena ook welkom! *O*

Jan met prutoogjes :{ Hopelijk is het maandag over als hij voor het eerst naar de psz mag!

Estrys, heb je nog met de leidsters gesproken?

Claudia, net geen Amsterdamouder hier maar wel al aan het nadenken, want heb op 1 van de websites van scholen gelezen dat een kind het liefst voor 1 jaar moet worden ingeschreven :o Belachelijk vind ik, want hoe weet ik nou met 1 jaar al welke school het beste bij mijn kind past... (vrije school, grote of kleine school etc)

Over eten: Isis redt het niet als we van het kdv thuiskomen wil ze gelijk eten. Dan heb ik dus al iets klaar staan voor haar wat ik zo ongeveer nog met jas aan al warm maak. Op de dagen dat ik thuis ben krijgt ze rond half 5/5 uur nog een snackje. Mijn man is meestal pas na 6en thuis en dat duurt haar anders echt te lang.
pi_85996949
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Huup, had je ook al houdbare melk geprobeerd??
:Y
verschillende soorten en merken.
Helaasch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997004
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Helaasch.
Oh... Dat smaakt namelijk anders.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:24:11 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997095
Jan gaat naar de psz die gevestigd is in het gebouw van een openbare basisschool. Zolang we in deze wijk blijven wonen, zal hij daar naar school gaan. Ik hoop echter een wijk verder te kunnen gaan wonen (t centrum van dit gehucht) en in dat geval zou jan naar een christelijke basisschool gaan.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:25:12 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997137
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Helaasch.
en die zuiveldrank peer of aardbei van 52 ct van de zaanse hoeve (albert heijn) .. Jan dronk (ook) alleen peutergroeimelk tot ik dit een keer meenam.

pi_85997139
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh... Dat smaakt namelijk anders.
I know! :r brrr hahaha

nee serieus ik had het inderdaad al bedacht van hm misschien wil ze dat wel ofzo vanwege andere smaak, ik heb domospul geprobeerd, huismerk ah, euroshopper, c1000huismerk en nog wat. En dan van alles halfvol en vol ook vanwege wie weet smaakt t anders. Maar geen succes. Soyamelk en rijstmelk ook geprobeerd vanwege t smaak idee.

Ik kan haar natuurlijk yoki ofzo gaan geven, dikke kans dat ze dat wel drink want keizoet maar dat vind ik ook weer niet de bedoeling :P dan heb ik liever dat ze voorlopig poedermelk drinkt. Dr tandjes zijn me ook wat waard.

Vandaag was kruidvatmelk in de aanbieding truowens dus ik heb ingeslagen :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997180
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

en die zuiveldrank peer of aardbei van 52 ct van de zaanse hoeve (albert heijn) .. Jan dronk (ook) alleen peutergroeimelk tot ik dit een keer meenam.
daar begin ik dus liever niet aan.
Zuivel in drankvorm is niet noodzakelijk voor de zuivel intake, yoghurt of kaas mag en kan ook. Dan heb ik dat liever. Ik ben echt niet van de suiker-gestapo verder ofzo maar dat soort drinken geef ik liever niet.

Ze mag heus wel een bekertje een keer, maar niet 3 à 4 flessen met dat spul per dag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997215
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:16 schreef Grasjes het volgende:

Claudia, net geen Amsterdamouder hier maar wel al aan het nadenken, want heb op 1 van de websites van scholen gelezen dat een kind het liefst voor 1 jaar moet worden ingeschreven :o Belachelijk vind ik, want hoe weet ik nou met 1 jaar al welke school het beste bij mijn kind past... (vrije school, grote of kleine school etc)
Dat is wel heel snel! Dat gerucht doet ook over Amsterdam de ronde, maar ik heb nog geen school gevonden waarbij het überhaupt kan. In het stadsdeel waar wij naartoe willen verhuizen hebben de scholen afgesproken dat ze inschrijvingen vanaf 2 jaar aannemen.

Wat zijn de zaken waar je nu rekening mee houdt als je erover nadenkt? Ik heb tot nog toe het volgende bekeken:

* welke ideologische richting hanteert de school?
* hoe ver is de school van ons huis vandaan?
* welke cito-score is er gemiddeld behaald over de afgelopen jaren?
* in welke schoolscoregroep valt de school? (dit zegt iets over het gemiddelde opleidingsniveau van de ouders)
* wat staat er in recente rapportages van de onderwijsinspectie?
* wat is mijn indruk van de website en de schoolgids? wat zeggen ze belangrijk te vinden en klinkt dat geloofwaardig?

Het is nog te vroeg om de scholen nu al van binnen te bekijken, maar ik moet wel weten of er aardige scholen zitten in het stadsdeel (Amsterdam-Noord) om te bepalen of we er naartoe willen verhuizen. Het is behoorlijk lastig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:27:41 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997222
ik heb jan bij de tandarts in de stoel gehad (en die drinkt dus zuiveldrank wat ik zei) en zijn tanden zien er perfect uit hoor :+ mede omdat hij zijn bekers meteen leegdrinkt en niet zoals veel peuters de godganse dag met een zuigfles in z'n smoel rondwandelt (excuse et moi voor het taalgebruik :+ )

(jan krijgt dus maar één beker, bij de lunch. voor de rest roosvicee of aanmaaklimo (twee bekers per dag)

pi_85997262
Nee maar dat zoete spul zou ik ook niet elke dag geven hoor...
pi_85997273
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:27 schreef DJMO het volgende:
ik heb jan bij de tandarts in de stoel gehad (en die drinkt dus zuiveldrank wat ik zei) en zijn tanden zien er perfect uit hoor :+ mede omdat hij zijn bekers meteen leegdrinkt en niet zoals veel peuters de godganse dag met een zuigfles in z'n smoel rondwandelt (excuse et moi voor het taalgebruik :+ )
Dat geloof ik best, zal best. Maar toch begin ik er niet aan. Liever poedermelk en geleidelijk afbouwen.

Er wordt hier overigens ook niet de hele dag met een zuigfles rondgewandelt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85997297
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, zal best. Maar toch begin ik er niet aan. Liever poedermelk en geleidelijk afbouwen.

Er wordt hier overigens ook niet de hele dag met een zuigfles rondgewandelt.
Hier een fles in bed... De rest niet.
pi_85997341
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Amsterdamouders: zijn jullie al over de schoolkeuze aan het nadenken?
Claudia kijk even op de site van jouw stadsdeel. Bij ons mag je namelijk pas bij een school inschrijven vanaf de maand waarin je kind 3 wordt en zo hebben andere stadsdelen weer andere regels hoorde ik laatst van iemand :)

Ah ik zie dat je daar al gekeken hebt :) Je hebt gelukkig dus nog even ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 september 2010 @ 20:30:50 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85997357
weet ik huup :) ik dacht ook meer aan mijn nichtje, die wel de hele dag de beschikking had over een zuigfles, behalve bij de lunch. mjah .. ik heb jan vanaf t begin geleerd, niet meer willen = fles weg en pas weer de volgende ronde een kans. niet af en aan die fles in z'n mond. ik vind het ook geen gezicht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')