abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86026258
Gisteren was tinuviel jarig, dus Jair en ik hebben gezongen: _O- een kind van 19 maanden wat hieperdepiep probeert te doen, met slaperige oogjes :') het was erg leuk, en mama's cadeau uitpakken ook :P

Grappig eigenlijk, want Jair was op 2 september 19 maanden, ook een soort "mijlpaaltje" :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:28:22 #227
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_86035113
Hier ook een jongetje wat nog niet veel praat hoor, hij zegt wel wat losse woordjes en soms komt er nog wat bij, maar zeker nog niet heel veel...
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:55:22 #228
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86076145
Ja hoor, het kan er nog wel bij: Thomas heeft de zesde ziekte onder de leden.
Dit was vanmiddag, inmiddels zijn de vlekken alleen maar duidelijker geworden.

Dat is dan ook waarschijnlijk de oorzaak geweest van de plotselinge hoge koorts van de afgelopen dagen (die nu overigens weg is).
Gelukkig lijkt hij er verder geen last van te hebben, geen jeuk ofzo. Maar het ziet er echt niet lekker uit.

Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86081591
Ca.ra, beterschap voor je kleine man! Ennuhh gewoon over andere dngen posten hoor. Ik maak me niet 'druk' over een basisschool.

Mijn kleine meisje is ziek. Ze hoest verschrikkelijk en is verkouden met als gevolg dat de nachten zwaar klote zijn..

O+ mevrouw wilde gister naar bed! Ze had haar speentje al in haar mond, liep naar haar kamer en was al
In bed aan het klimmen O+
O+ ze is gek op Dip en Dap O+
O+ ze kan high five O+
O+ ze steekt haar hand op naar iedereen die langs komt en roept dan heel enthousiast haai haai of hoihoi O+
O+ zodra we in de buurt van de sloot komen begint ze al te kwaken. Er zitten altijd eendjes in die sloot O+

Sorry voor de O+ overkill :D
Tess is gewoon zooo leuk :D

[ Bericht 9% gewijzigd door Vicky op 05-09-2010 08:36:08 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86081593
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef Ca.ra het volgende:

Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 08:31:23 #231
5428 crew  miss_sly
pi_86081695
Arme Thomas, beterschap!
En over basisscholen wil ik eigenlijk ook nog niet nadenken, maar ik weet dat dat gewoon moet. Sowieso in Amsterdam, maar zeker als je ook overweegt te verhuzien, zoals Claudia en ik.

Ik heb hier trouwens het beste bewijs in huis dat je absoluut nog niet hoeft te kunnen praten (alleen papa, mama, dag en dank (en die laatste twee klinken ongeveer hetzelfe :+ )) om te kunnen begrijpen wat er tegen je gezegd of aan je gevraagd wordt. Als ik de ontbijttafel ga dekken, zeg ik tegen Senna: pak de placemats maar en breng ze maar naar de tafel, en ze loopt zo naar het kastje waar ze in liggen, pakt ze en komt ze brengen. Als ik haar slofjes geef en zeg: loop maar naar de bank, dan doe ik ze bij je aan, loopt ze naar de bank en wacht op me met uitgestoken handje met slof. Toen ik gisteren zei dat ze maar even naar papa moest gaan, want dat ze lekker fruit zou krijgen, liep ze meteen naar schaap toe en liep door naar haar stoel toen ze zag dat hij bezig was voor het fruit.

En ik gebruik echt gewone zinnen, op een gewone toon. Geen halve zinnetjes met simpele woordjes ofzo. Ik vind het zoo geweldig om te zien!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86081731
Leuk Miss! :Y O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 5 september 2010 @ 08:44:35 #233
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86081783
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten. :+
Nou wat doe je hier dan! o|O Vort! scheer je weg!

We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!

Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk O+

Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_86081790
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:44 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Nou wat doe je hier dan! o|O Vort! scheer je weg!

We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!

Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk O+

Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
Herkenbaar!
WIj hebben de salontafel al verplaatst. Alleen kan ik ;m niet voor de dvdspeler zetten want dan staat ie ook tegen de bank en dan gaat Tess op de tafel klimmen :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 09:01:22 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86081865
over dat praten: mijn kinderarts (die ik overigens totaal niet mag, ze geeft me het gevoel dat ik een onmondig kind ben) had dus de laatste keer commentaar op het praten van Jan. Als hij december nóg niet fatsoenlijk een aantal woorden kan zeggen, moet er wat aan gedaan worden. Ik heb dat al eens eerder verteld hier geloof ik, maar dat zit me nog steeds dwars. Hij doet alles, begrijpt alles, (op een beetje dezelfde manier als miss omschreef hierboven). Hij wil gewoon nog niet, want dat hij het kan geloof ik wel. die, kijk, papa, mama, ka (Kat?) laatste keer dus ook oto (ik naam aan auto :+ ) . Het zit er dus wel in. Voor hij naar de basisschool gaat loopt het heus wel los met het gebabbel. Ik praatte ook pas vrij laat, (2 / 2,5 jaar ofzo) en toen ik eenmaal begon met praten schee ik er niet meer mee uit. Toen ik een jaar of zeven was werd er door leeftijdsgenootjes tegen me gezegd dat ik niet van die moeilijke woorden moest gebruiken want ze begrepen me niet :') . Zodra hij straks naar de psz gaat zal het ook wel beter gaan, omdat hij dan de andere kindjes hoort praten.

Beterschap voor thomas!

Vicky dat high five is zo O+ Jan doet een highfive, lowfive en dan een "boks" er achteraan _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 5 september 2010 @ 09:04:26 #236
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86081885
Miss, leuk als je merkt dat ze dingen echt begrijpen he. Bij ons is het nog allemaal een niveautje lager natuurlijk, maar Thomas had me gisteren bijvoorbeeld verbaasd door zijn sok duidelijk met een aantrek-beweging (met 1 hand natuurlijk nog) langs zijn voet te bewegen. Ja! knap hoor! die hoort daar inderdaad!
  Moderator zondag 5 september 2010 @ 09:08:48 #237
5428 crew  miss_sly
pi_86081908
Haha, Ca.ra, dat is zo leuk ook! Senna doet dat ook wel eens, houdt ze schoen of sok en voet tegen elkaar en laat dan ineens los om er vol verbazing naar te kijken dat het niet op magische wijze bij elkaar is gekomen zoals het hoort :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2010 @ 09:19:09 #238
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86081947
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!

DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....

Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?

Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
pi_86081964
Miss wat super lief dat ze er zo op reageert O+ Knap ook!

Ca.ra leuk is dat he! :D Dat deed Timo een tijdje terug ook, telkens zn sok/slof tegen zn voet aanduwen :)

Beterschap voor Tess :*

Timo is ook ziek.. snotverkouden, al 2 nachten amper slapen en telkens krijsen als hij wakker wordt :'( En vanmorgen wilde hij zelfs niks eten, das echt niks voor hem.. :{ en nu heeft hij er ook koorts bij.. pff..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 09:26:13 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86081987
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:19 schreef Ca.ra het volgende:
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!

DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....

Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?

Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
die broer had natuurlijk hier het voorbeeld aan jouw man, dat zou kunnen verklaren waarom broer sneller praatte dan je man. (zou ik zelf denken). En idd, ik heb overigens ook tegen die kinderarts gezegd: als hij met 2,5 nog geen woord zegt, ga ik denken over therapie (logopedie oid) etc.

Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.

De dreumessen steken elkaar aan lijkt het wel :{ timo en tess ook beterschap :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_86082004
Beterschap voor Timo!
Tess eet momenteel heel slecht... komt vast wel weer goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86082049
Hier ook een snotverkouden kindje(s) Heel veel hoesten en niezen en een constante snotneus.
Vanmorgen rook hij heel zurig en het leek alsof hij een klein beetje had overgegeven. Sneu!
Gisteravond wilde hij niks eten, zelf de yoghurt niet, waar hij dol op is. Ook geen fles. Toen kwam hij om 4.00 voor een fles en 7.30 weer. Nouja,heeft hij iig wat extra vocht binnen.
Zo eens kijken of hij wat fruit wil.

Beterschap voor de zieke/ zich niet lekker voelende kindjes! :*
  zondag 5 september 2010 @ 09:38:46 #243
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_86082076
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:26 schreef DJMO het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.

Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.

En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
pi_86082412
Weet iemand vanaf welke leeftijd (ongeveer ;-)) kindjes bang kunnen worden in het donker?
pi_86082420
Dat niet praten is soms ook gewoon lastig voor hem en mij. Mama!!! DIE!!!! hoor ik nog vaak en dan erachter komen welke die. Gelukkig snapt hij wel veel en als ik vraag of hij het aan kan wijzen, of laat maar zien aan mama dan komen we er vaak wel uit.
Ohja, bah en nee kan hij ook goed zeggen. ;)
Hij is nu een vlieg aan het volgen. :D
Vannacht was wel lief. Blijkbaar had ik mijn teen gestoten. Want ineens deed het zeer en prikte en toen ik keek bloedde het ineens. Was er een groot stuk nagel afgescheurd. Auw!
Ging Tyler me troosten. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 10:51:30 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86082971
quote:
Op zondag 5 september 2010 09:38 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.

Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.

En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
oops, twee dingen die ik dan even niet goed begreep uit je post ;) wel fijn dat hij gek is op de fysio dan, scheelt een hoop denk ik.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 12:17:22 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86084922
optie 1: leg kind in slaapzak op rug neer met speen in, gevolg: krijsend kind
optie 2: zet kind in slaazak neer in bed, leg speen bij t hoofdeinde neer, zeg: je kan zelf kiezen: of je gaat slapen zonder speen of met speen. speen ligt daar en daar. gevolg: kind is stil en gaat slapen (al weet ik niet of het met of zonder speen is :') )

ik geloof dat ik voortaan optie 2 maar kies :')

pi_86085912
Lief he miss als je merkt dat ze al zoveel begrijpen en ook doen waar ze om gevraagd worden. O+

Jair doet dat ook vaak, schoenen halen, jas halen, beker halen en dergelijke. Soms begrijpt hij ook iets weer niet wat hij eerder al eens had gedaan of misschien doet hij ook iets anders tussendoor en dan is hij alweer vergeten wat ik zei, dat kan ook.

DJMO wij hebben hier zoiets met de motorische ontwikkeling van Jair gezien. Hij was voor ons gevoel best laat met motorische ontwikkelingen hoewel de leeftijden gemiddelde tijden van het cb zijn: 11 maanden schuiven, 15 maanden kruipen, 18 maanden lopen. Bij hem zagen wij heel duidelijk, dat hij dingen niet deed hoewel hij het al een beetje kon totdat hij het echt goed zou doen. Hij liep bijvoorbeeld al langs dingen of 1 of 2 stappen los maar deed dat haast nooit. Ineens ging hij dan beter los lopen. Misschien bestaat zoiets met praten ook. Misschien doet Jan het nog niet om zichzelf oefentijd te geven of dat hij weet/ denkt dat als hij wacht hij het ineens beter kan?

Beterschap voor alle zieke kindjes!

Hier is zoonlief ook snotverkouden. Slapen s'nachts en overdag was dus ook geen succes. Heb het hoofeinde van het bed al verhoogd. Hoop dat hij nu even wat gaat inhalen. Rond 12 uur tijdens de lunch viel hij al in slaap. Uit zijn stoeltje was hij dan weer direct aan het lopen, springen, doen gegaan; heel stoer en alsof er niets aan de hand was.

Ingrid als kindjes verkouden zijn heb ik gehoord kunnen zij niet zo goed tegen melkproducten. Zeker als ze last hebben van slijm/ hoesten. Jair spuugde gisteren ook wat joghurt uit. Kan ook zijn dat je kind dus instinctief aanvoelt, dat de joghurt nu niet goed voor hem is. Ik heb vandaag de melkproducten ook maar overgeslagen op een beetje kaas op brood na.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_86087697
Tinuviel, helemaal niet aan gedacht.
De melk flessen wilde hij wel graag. Water of diksap (wat hij zelden wil) was net goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 september 2010 @ 18:00:56 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86094892
ik had vanavond even een wtf momentje .. t was etenstijd en ik had voor Jan een potje pasta met spinazie. Normaal eet hij die potjes wel, al geef ik ze bij uitzondering maar ik wist niet wat ik vanavond wilde maken en dacht dat dat het wel vette hap zou worden. Aangezien ik Jan niet wil laten wennen aan elke zondag patat met appelmoes dus het potje. Goed, meneer weigerde z'n potje, maar ook zijn toetje sloeg hij uit papa's handen. hmm dat was nog nooit gebeurd. Enfin alles weggezet onder het mom van hij zal wel niet lekker zijn of gewoon een dwarse bui hebben. Eenmaal uit de stoel begint te hij gillen bij het hekje naar de keuken en naar (het restant van) zijn toetje te wijzen .. maar ik mocht nog steeds niet voeren. Oke jongen alsjeblieft .. jij je toetje en een lepel .. doe het dan maar zelf :')

Enfin, hij bleef bleren .. welja jongen .. hier heb je een paar stukjes hamburger en frikandel + mayo en appelmoes (ik had echt zoiets van: zo vaak komt het ook niet voor en je eet het toch niet op) enfin .. ook nog wat patatjes erbij en hij heeft zijn hele bord leeg zitten kanen op zi'n gemakkie. Zolang hij het maar zelf mocht doen was alles in orde .. één beweging om 'm te voeren en t was krijsen :')

einde van t verhaal .. maar rap gedoucht want hij zat onder de appelmayo :Y) en na z'n pyama papje naar bed gedaan. hij ligt nu heerlijk te slapen :Z

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')