Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:55 schreef Ca.ra het volgende:
Terzijde: ik vind het nog wel even moeilijk om hier de aansluiting te vinden, zeker als jullie over basisscholen enzo beginnen! Maar ik groei er vast wel weer in.
Nou wat doe je hier dan!quote:Op zondag 5 september 2010 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begon over basisscholen en ik mag hier nota bene nog niet posten.
Herkenbaar!quote:Op zondag 5 september 2010 08:44 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Nou wat doe je hier dan!Vort! scheer je weg!
We hebben redelijk geslapen vannacht: om 12 uur de spalkjes toch maar even om gedaan omdat hij toch wel last leek te hebben. Daarna heeft hij lekker geslapen tot 6 uur en na een flesje nog tot half 8. Prima score voor ons doen!
Nu zit hij met een touwtje te spelen met de kat. Thomas slingert met het touwtje, de kat hengelt er naar en dan heeft hij de groooootste lol. Het gegiechel is zo aanstekelijk![]()
Ik heb vanochtend een speelkisten-barricade gebouwd tussen de salontafel en een stoel, zodat meneer niet meer iedere 3 seconden aan de knopjes van de DVD speler kan friemelen. Ik was mijn eigen ge-NEE! een beetje zat.
die broer had natuurlijk hier het voorbeeld aan jouw man, dat zou kunnen verklaren waarom broer sneller praatte dan je man. (zou ik zelf denken). En idd, ik heb overigens ook tegen die kinderarts gezegd: als hij met 2,5 nog geen woord zegt, ga ik denken over therapie (logopedie oid) etc.quote:Op zondag 5 september 2010 09:19 schreef Ca.ra het volgende:
Tja, als mama het doet dan lijkt het zo makkelijk he!
DJMO, vervelend van die kinderarts. Het raakt je toch heel erg he, als ze je het gevoel geven dat het niet goed gaat. Terwijl je donders goed weet dat er nu eenmaal kindjes zijn die veeeel sneller zijn dan het gemiddelde, en dus ook kindjes die veel langzamer zijn dan het gemiddelde. Maar die langzamerds gaan wel vaak ineens vrij goed praten, tenminse in mijn familie wel. Alsof ze het allemaal in hun hoofd geoefend hebben ofzo....
Mijn man en zijn broer schelen 1,5 jaar, en zijn (jongere) broer praatte dus eerder dan mijn man.... Maar mijn man liep weer heel snel en zijn broer deed daar een stuk langer over. Zo kiest ieder kindje zijn eigen pad, toch?
Nog over die arts: toen Thomas hier een test van de fysiotherapeut kreeg, waarbij hij dus veel te laag scoorde op grove (been)motoriek voelde dat heel vervelend, ondanks dat je weet dat het logisch is omdat hij toen inmiddels ruim twee maanden spalkjes aan zijn benen had. En terwijl je verstandelijk weet dat het 'best kan' kan het gevoelsmatig toch heel anders zijn.
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.quote:Op zondag 5 september 2010 09:26 schreef DJMO het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat die fysio die score niet relativeerde juist vanwege die spalkjes .. of iets zegt: hij is goed vooruit gegaan, maar loopt nog wel achter op leeftijfdsgenootjes oid.
oops, twee dingen die ik dan even niet goed begreep uit je postquote:Op zondag 5 september 2010 09:38 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Het was de start-meting. En alhoewel ik WIST dat hij lager zou scoren deed het me toch meer om het op papier te zien dan ik gedacht had.
Maar de fysio was er heel lief over hoor, het is echt een schat van een mens. Thomas was na 2 keer therapie ook al helemaal gek op haar.
Ik bedoelde het meer als illustratie van het feit dat je kunt weten dat er nou eenmaal snelle en langzame kindjes zijn, zelfs weten dat er een oorzaak is voor de vertraging zoals in ons geval, maar dat dat gevoelsmatig toch wel kan knagen.
En met dat eerder praten bedoel ik ook letterlijk eerder praten he, niet relatief ten opzichte van leeftijd. Broer kon al praten maar manlief nog niet. Dus een voorbeeld kan hij niet aan hem gehad hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |