't is waarschijnlijk. Maar het wordt nu zo'n festival dat al uitverkoopt voordat er 1 naam bekend is, dit keer al helemaal. En Lowlands is tof, maar zó tof..quote:
Lowlands 2010 was voor mij tof, ondanks de muziekquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
't is waarschijnlijk. Maar het wordt nu zo'n festival dat al uitverkoopt voordat er 1 naam bekend is, dit keer al helemaal. En Lowlands is tof, maar zó tof..
Dan ben je nog niet op heel veel andere festivals geweestquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
Lowlands is het vetste festival waar ik ben geweest. Dus ik koop gelijk een kaartje dit jaar, van het geld wat ik op wonderbaarlijke wijze van mijn oude school heb gekregen.
Jaja true. Maar Lowlands sowieso weer want I loved it.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dan ben je nog niet op heel veel andere festivals geweest
Ik zie elk jaar weer voldoende, voor mij onbekende, maar zeer gave nieuwe bandsquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mja,maar die sfeer ken ik ook wel weer zo'n beetje nu.. ik wil ook wel een behoorlijke band zien. En dat graag van tevoren weten. Maar ik heb al vrije dagen opgenomen voor de zekerheid. En 't kaartje raak ik ook wel kwijt.
Ik wel, en in zijn klasse, blijf ik Lowlands het tofste te vindenquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dan ben je nog niet op heel veel andere festivals geweest
Dat vond ik echt de charme van Lowlandsquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik zie elk jaar weer voldoende, voor mij onbekende, maar zeer gave nieuwe bandsHoef ik niet van te voren te weten
Sterker nog, ik ben nu 8x geweest, dus zou theoretisch 24 dagafsluiters kunnen hebben gezien (in de Alpha), denk dat ik er 4 heb gezien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:10 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Dat vond ik echt de charme van LowlandsEn ook genoeg dingen gezien die ik wel echt wilde zien. Vond de line-up prima. Geen bands als Metallica maar d aarvoor ga ik wel naar Pinkpop of Werchter. Of RAR misschien dit jaar maar heuj.
Daarbij, sport een eerste levensbehoefte? Ja, absoluut! Naar sport kijken? Nonsens!quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:18 schreef Basp1 het volgende:
Met sport bedoelt men daarmee ook voetbal wedstrijden waar maar 6% btw op zit, maar waar we wel veel politiebezetting aan kwijt zijn.
Geldt natuurlijk precies hetzelfde voor muziek.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daarbij, sport een eerste levensbehoefte? Ja, absoluut! Naar sport kijken? Nonsens!
Daarom roep ik het ookquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk precies hetzelfde voor muziek.
Maar waarom gaat de btw op sport dan ook niet naar de 19%.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk precies hetzelfde voor muziek.
Qau geestelijke ontwikkeling is muziek veel belangrijker om aan te sporen dan sporten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naja, qua gezondheidsredenen is sport misschien wel belangrijker om aan te sporen dan muziek.
Er wordt dan ook naar het totale evenement gekeken denk ik. En dan is het opgeteld: "entertainment".quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:15 schreef stbabylon het volgende:
De ZC heeft het ook wel mooi gezegd:
Overigens is de organisatie het niet eens met de kabinetsplannen, want de unieke formule van het Zwarte Cross Festival levert problemen op met betrekking tot de BTW tarieven. Is de Zwarte Cross nu sport (6%) of muziek (19%)? Het evenement is een combinatie van sport (6%), muziek (19%), stunts (indien atleten 6% en overig 19%?), theater (19%), literatuur (6%), poëzie (in boekvorm 6%, voorgedragen 19%), camping (19%) en humor. Het BTW tarief op humor is (nog) niet bekend. De Feestfabriek vindt dit onoverzichtelijk en niet uit te leggen aan de bezoeker.
Dat snapt toch ook geen hond meer
Een voetbalwedstrijd bezoeken is nou niet echt gezond hequote:Op dinsdag 16 november 2010 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naja, qua gezondheidsredenen is sport misschien wel belangrijker om aan te sporen dan muziek.
Al kun je bij een dance event natuurlijk nog veel meer bewegen dan op een tribune. Geen idee oe die knakkers denken.
Zekers, maar dat kost natuurlijk allemaal niet zoveel als de gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Qau geestelijke ontwikkeling is muziek veel belangrijker om aan te sporen dan sporten.
Is er weleens een toelichting gegeven op die hoge servicekosten? Het is werkelijk nergens zo hoog als bij mojo voor lowlands.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:49 schreef PearlySpencer het volgende:
Schaamteloos ¤ 10,- kosten vragen om je eigen e-ticket te mogen printen, maar als "alleen al" een BTW verhoging ¤ 20,- kost is het tijd voor aktie, want zo kun je een jaarlijkse prijsverhoging nog moeilijker verkopen
Anders lees je even terug.quote:Op woensdag 17 november 2010 01:34 schreef vogelkooi het volgende:
Voorverkoop in december zag ik dat gerucht nou goed?
Waarbij het nog vreemder is dat de servicekosten afhankelijk van de ticketprijs zijn, terwijl de verleende service van alle tickets net zo minimaal is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef julian6 het volgende:
Is er weleens een toelichting gegeven op die hoge servicekosten? Het is werkelijk nergens zo hoog als bij mojo voor lowlands.
quote:Niet iedereen blij met Lowlands-actie tegen hogere BTW
Dus niet alle Tweede Kamer-leden waren blij met de oproep van Lowlands om het hele parlement te mailen met de boodschap tegen de aankomende BTW-verhoging op cultuur te stemmen. Zie de geïrriteerde en later nota bene verwijderde - tweet van oud-CDA-dissident Ad Koppejan, zelfbenoemd kritisch volger van het nieuwe kabinet.
""
Naar verluidt zaten alle mailboxen van de politici binnen de kortste keren stampvol. Effectief is de actie dus zeker. Eens zien hoe kritisch volgend Koppejan donderdag 18 november is, als de Tweede Kamer mag stemmen over de BTW-verhoging van zes naar negentien procent op alle cultuurkaartjes.
Intussen heeft ook Pinkpop zich van harte aangesloten bij de actie van Lowlands, wiens organisatie dinsdag een e-mail en alle e-mailadressen van de Tweede Kamer-leden vrijgaf. Of het Limburgse popfestival bij verhoging ook de voorverkoop nog dit jaar start, is nog niet bekendgemaakt. Overigens was dit vorig jaar sowieso al het geval.
alternative.blog.nl
20 euro is een week eten man.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:10 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een gezeik om 20 euroEcht, die hele actie slaat nergens op.
Lieve schat. Het gaat niet alleen om ¤20. Het gaat om de extra belasting op elk ticket. Voor Solar. Voor een optreden in Paradiso. Voor een feestje in Doornroosje. Voor een theatervoorstelling.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:10 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een gezeik om 20 euroEcht, die hele actie slaat nergens op.
Ja en? Net of dat wereldschokkende bedragen zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:17 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Lieve schat. Het gaat niet alleen om ¤20. Het gaat om de extra belasting op elk ticket. Voor Solar. Voor een optreden in Paradiso. Voor een feestje in Doornroosje. Voor een theatervoorstelling.
Dat is iig de reden dat ik gemaild heb.
Dan betaal je het dus alsnogquote:Op woensdag 17 november 2010 16:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Laat de overheid hun extra inkomen lekker ergens anders vandaan halen dan.
Als ik na ga rekenen hoe vaak ik naar zoiets toe ga, ja. Dan ben ik echt veel extra geld kwijt.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en? Net of dat wereldschokkende bedragen zijn.
Dus uiteindelijk zal het de overheid meer kosten. Domme actie van het kabinet dus.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Artiesten moeten hun inkomen tegenwoordig van hun optredens hebben, aangezien bijna niemand meer cd's koopt. Als die optredens nóg duurder worden (ik vind ze nu al te duur) komen er nog minder mensen op af.
Aangezien ik jaarlijks wel rond de 1000 euro kwijt ben aan conecert kaartjes kan ik toch stellen dat het best erin gaat hakken.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en? Net of dat wereldschokkende bedragen zijn.
daarbij is de volkomen willekeur van de verhoging totaal belachelijk.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:25 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Als ik na ga rekenen hoe vaak ik naar zoiets toe ga, ja. Dan ben ik echt veel extra geld kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |