De bondmarket is 1000 keer sterker dan de Fed. Als de Fed echt teveel 'bijdrukt' stijgen de rentes de pan uit, ook al probeert de Fed ze te drukkenquote:Op maandag 15 november 2010 17:10 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ja, de QE streeft daarmee haar doel voorbij (een lage rente berwerkstellen) en verder QE zal DIRECT averechts werken. Het is dan game-over voor de FED, men heeft dan geen keuze meer.
Of het toverwoord wordt inflatie creeren. Ik denk echt niet de rest van de wereld nog veel QE zal accepteren.quote:Op maandag 15 november 2010 17:10 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ja, de QE streeft daarmee haar doel voorbij (een lage rente berwerkstellen) en verder QE zal DIRECT averechts werken. Het is dan game-over voor de FED, men heeft dan geen keuze meer.
Dat is ook wat ik zegquote:Op maandag 15 november 2010 17:53 schreef pberends het volgende:
De bondmarket is 1000 keer sterker dan de Fed. Als de Fed echt teveel 'bijdrukt' stijgen de rentes de pan uit, ook al probeert de Fed ze te drukken.
Juist, je hebt helemaal gelijk.quote:
Herfinancieerder tegen klant:quote:Op maandag 15 november 2010 23:22 schreef Digi2 het volgende:
Ik denk dat de FED de lange rente met veel kunst en vliegwerk probeert laag te houden tot iig eind 2011. Dit om een verdere crash van de huizenmarkt te voorkomen. Want als herfinanciering moeilijker wordt door een hoge rente is een double dip recession zo goed als zeker.
[ afbeelding ]
quote:“We moeten de FED dankbaar zijn voor QE2” (Marc Faber)
Zelden heeft een monetaire politiek zo’n polemiek uitgelokt als de beslissing van de Amerikaanse centrale bank om haar monetaire politiek verder te verruimen door nogmaals (voor meer dan) 600 miljard dollar aan staatsobligaties op te kopen.
Een misschien onverwachte voorstander van het programma is Marc Faber, uitgever van The Gloom, Boom & Doom Report. Volgens Faber moeten we de FED zelfs dankbaar zijn voor QE2.
De politiek van de Amerikaanse centrale bank om de dollar te laten verzwakken, werkt volgens Faber. Hij roept Washington dan ook op om zich niet te storen aan de internationale kritiek. Het is precies vanwege deze politiek dat de emerging markets de kans krijgen om verder te groeien, aldus Faber. Vooral China plukt de vruchten van het rentebeleid dat de FED voert.
Hij is van mening dat alle groeilanden een bedankbriefje naar FED topman Ben Bernanke mogen sturen. Toch waarschuwt Faber voor het gevaar op nieuwe zeepbellen, zodat de situatie goed in de gaten moet worden gehouden.
http://www.zerohedge.com/(...)he-greek-rescue-fundquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef dvr het volgende:
Grappig al die aandacht voor de FED terwijl dezer dagen toch vooral de euro op imploderen staat doordat Ierland en Portugal bailouts nodig hebben. En de volgende in de rij wordt dan waarschijnlijk Italië.. Ik zou er niet van staan te kijken als we volgend jaar weer met de gulden betalen omdat het de Duiters te gortig wordt en ze de muntunie opblazen.
Waar het op neerkomt is dat vrijwel alle autoriteiten langzaam impotent zijn aan het worden. Dat geld zowel voor de FED/Obama als de ECB/EU en welke andere westerse autoriteit dan ook. Ze zitten min of meer in hetzelfde schuitje. Overigens geloof ik dat het weer met een sisser afloopt (als men wil is er nog speelruimte), maar ooit is het zo ver en kan niemand de wereld meer redden en komt dat goedkoop instapmoment erquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef dvr het volgende:
Grappig al die aandacht voor de FED terwijl dezer dagen toch vooral de euro op imploderen staat doordat Ierland en Portugal bailouts nodig hebben. En de volgende in de rij wordt dan waarschijnlijk Italië.. Ik zou er niet van staan te kijken als we volgend jaar weer met de gulden betalen omdat het de Duiters te gortig wordt en ze de muntunie opblazen.
Wat ik nou niet begrijp is dat men altijd maar belastingen wil verlagen maar tevens ook allerlei voorziening wil hebben,dat kan toch niet? Al die belastingen betalen de wegen,reparaties,postbodes etc etc en als die er niet meer zijn dan valt toch alles weg?quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:20 schreef pberends het volgende:
Obama: Belastingen mogelijk verlagen
Fixing the economy (again)!
Hoezo dom?quote:Op woensdag 17 november 2010 11:43 schreef rubje het volgende:
Wat ik nou niet begrijp is dat men altijd maar belastingen wil verlagen maar tevens ook allerlei voorziening wil hebben,dat kan toch niet? Al die belastingen betalen de wegen,reparaties,postbodes etc etc en als die er niet meer zijn dan valt toch alles weg?![]()
domme yanks ook elke keer![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef dvr het volgende:
Ik zou er niet van staan te kijken als we volgend jaar weer met de gulden betalen
Niet alleen die zwakke eurolanden zijn gevaarlijk, maar ook de Europese banken. Die hebben vaak nog meer rotte assets op hun balans staan dan de Amerikaanse financials.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef dvr het volgende:
Ja, dat is juist het probleem - daar zijn de bailouts voor nodig (Griekenland is een ander verhaal).quote:Op woensdag 17 november 2010 13:31 schreef pberends het volgende:
Niet alleen die zwakke eurolanden zijn gevaarlijk, maar ook de Europese banken. Die hebben vaak nog meer rotte assets op hun balans staan dan de Amerikaanse financials.
Zouden we als EU dan ook nog de VS kunnen gaan aanklagen om de hier gemaakte bailouts en vervolgschade daardoor terug te krijgen.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:47 schreef dvr het volgende:
Maar nu steeds meer vast komt te staan dat de mortgage backed securities waar Europese banken zich in verslikt hebben op frauduleuze wijze ot stand zijn gekomen, neemt de kans toe dat Europese banken die krengen weer kunnen terugsturen naar de Amerikaanse banken die ze gemaakt hebben, en hun geld terugeisen. Dan zitten de Amerikanen er weer mee.
Ja, dan krijgen we 3 triljard dollar terug waarmee we vervolgens twee broden kunnen kopen.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden we als EU dan ook nog de VS kunnen gaan aanklagen om de hier gemaakte bailouts en vervolgschade daardoor terug te krijgen.
ik zeg: rupees of yuanquote:Op woensdag 17 november 2010 13:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ http://i171.photobucket.com/albums/u290/marysplaatjes/Geld-Guldens.jpg&t=1]afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |