abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86149817
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Het probleem van Spanje is vooral overconsumptie (handelstekort), dat los je niet op door uit de euro te stappen.
wel als er een zeuro kan ontstaan die fors kan devalueren
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86149856
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:31 schreef Q. het volgende:

[..]

Spending our way out of the crisis. Heeft ie nog niet door dat dat niet werkt? :')
het is goed om in tijden van economische malaise werk te creëren die in het land zelf kan worden gerealiseerd

en wat is er beter dan infrastructuur maken, waar in de USA toch al mogelijkheden voor zijn
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_86150301
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:37 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

het is goed om in tijden van economische malaise werk te creëren die in het land zelf kan worden gerealiseerd

en wat is er beter dan infrastructuur maken, waar in de USA toch al mogelijkheden voor zijn
Mijn mama heeft mij altijd geleerd dat je geen geld uit moet geven wat je niet hebt. Oh wacht, dat gaat niet op voor de USA. :7

Al het werk wat je hiermee creeert is tijdelijk, in de USA hebben ze vaste productiebanen nodig. Bouw fabrieken van dat geld! Aan infrastructuur heb je niets als je niets hebt om er over te vervoeren!
For great justice!
pi_86150591
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:50 schreef Q. het volgende:

[..]

Mijn mama heeft mij altijd geleerd dat je geen geld uit moet geven wat je niet hebt. Oh wacht, dat gaat niet op voor de USA. :7

Al het werk wat je hiermee creeert is tijdelijk, in de USA hebben ze vaste productiebanen nodig. Bouw fabrieken van dat geld! Aan infrastructuur heb je niets als je niets hebt om er over te vervoeren!
Het is beter om te werken dan een uitkering te hebben
Daarnaast is infrastructuur iets voor de toekomst
Beter dan 750 miljard aan een oorlog in Irak

En er zal veel spinoff van komen
pi_86156572
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:59 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Het is beter om te werken dan een uitkering te hebben
Daarnaast is infrastructuur iets voor de toekomst
Beter dan 750 miljard aan een oorlog in Irak

En er zal veel spinoff van komen
Onzin, het zijn eenmalige investeringen, ze leveren geen permanente banen op. De enige manier om de Amerikaanse economie te redden is door de lonen flink te verlagen en fabrieken te bouwen. Productie, daar gaat het om! Dat is de basis van economie! Vraag en aanbod! Niet reckless spending.
For great justice!
pi_86157624
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:15 schreef Q. het volgende:

De enige manier om de Amerikaanse economie te redden is door de lonen flink te verlagen en fabrieken te bouwen.
Daar zullen de productie medewerkers die nu al 2 slecht betaalde banen in de VS moeten hebben om rond te komen niet blij mee zijn. :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:59:34 #57
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_86159255
Nog steeds heeft de genationaliseerde bank, de ABN Amro, z'n kop in het zand.

http://www.rtl.nl/compone(...)_aan_z.avi_plain.xml
  donderdag 9 september 2010 @ 15:45:05 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86244441
Deze keer kunnen ze niet allerlei bedrijven privatiseren of profiteren van de olieopbrengsten uit de noordzee.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_86249297
quote:
Op donderdag 9 september 2010 15:41 schreef pberends het volgende:
Handelstekort VK naar record

David Cameron is fixin' the economy.
Hehe. Cameron gaat het nog moeilijk krijgen hier in de UK en dat handelstekort zie ik nog wel een poosje groeien want veel schot zit er nog niet in de Engelse economie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86250384
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe. Cameron gaat het nog moeilijk krijgen hier in de UK en dat handelstekort zie ik nog wel een poosje groeien want veel schot zit er nog niet in de Engelse economie.
De meest makkelijk manier om een handelstekort terug te dringen is via een zware recessie (met andere woorden minder consumptie). Helaas zijn recessies niet zo populair bij politici.
  donderdag 9 september 2010 @ 19:19:05 #62
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_86251847
De dingen op hun verloop laten zou sowieso een flink oplossen ipv biljoenen extra schulden te maken.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 9 september 2010 @ 21:42:48 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_86257856
In de UK gaan ze nu toch echt serieus aan de slag. De meeste departementen moeten 25%-40% gaan snijden. Dat is best serieuze shit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_86260536
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:42 schreef SeLang het volgende:
In de UK gaan ze nu toch echt serieus aan de slag. De meeste departementen moeten 25%-40% gaan snijden. Dat is best serieuze shit.
Denk je dat de unions hier nog wat tegen kunnen doen? Die zijn in de UK in de publieke sector dacht ik nog wel aardig vertegenwoordigt. (niet in de private sector). En die enorme cuts waar je het over hebt zijn in de public sector :P

Ik verwacht in ieder geval nog wel zo'n grote mars in Londen. Dan zal ik zeker meelopen! :D (voor de fun uiteraard)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86286465
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:42 schreef SeLang het volgende:
En jij gelooft onze Angelsaksische goden hierin?
pi_86530908
quote:
RBS wil weer hypotheken verpakken
LONDEN (AFN) - Royal Bank of Scotland hoopt 4,7 miljard pond (5,6 miljard euro) op te halen met het bundelen van hypotheken en ze weer door te verkopen. Het zou de eerste keer zijn dat de Britse bank de zogenoemde securitisatiemarkt opgaat sinds het uitbreken van de crisis.

Het securitiseren vond voor het uitbreken van de kredietcrisis op grote schaal plaats. Tijdens de crisis droogde deze markt echter volledig op en banken leden enorme verliezen omdat veel van de producten gerelateerd waren aan Amerikaanse rommelhypotheken. Het in stukken hakken van leningen en deze in een andere vorm bundelen en doorverkopen wordt als een van de oorzaken gezien van de financiële crisis.

De voorzitter van de Europese Commissie, Jose Manuel Barroso, heeft echter eerder dit jaar gezegd dat een heropleving van de markt voor hypotheekobligaties, in het Engels mortgage-backed securities genoemd, essentieel is voor de financiering van banken en voor een gezonde economie.

Markt voor securitisaties
De Europese markt voor securitisaties werd vorig jaar heropend door de Nederlandse verzekeraar Delta Lloyd. Financieel topman Emiel Roozen zei dinsdag in een interview met het ANP dat deze markt, nadat hij tijdens de financiële crisis was stilgevallen, weer op gang is gekomen. ,,De markt is terug, maar het herfinancieren van dit soort pakketten is veel duurder dan vroeger.''

Roozen wees erop dat op de markt voor hypotheekobligaties een vergelijkbare situatie heerst als op de markt voor consumentenhypotheken. De hypotheekrentetarieven zijn relatief hoog ten opzichte van de rentestanden waartegen banken zelf geld aantrekken. Dit onderwerp krijgt in de media veel aandacht. Dit weekend beklaagde de Consumentenbond zich hier nog over.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_86544676
quote:
ja, die zijn slim bezig lol
pi_86545209
pi_86883417
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 10:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Onzin, het zijn eenmalige investeringen, ze leveren geen permanente banen op. De enige manier om de Amerikaanse economie te redden is door de lonen flink te verlagen en fabrieken te bouwen. Productie, daar gaat het om! Dat is de basis van economie! Vraag en aanbod! Niet reckless spending.
Oude post, maar wil er toch op reageren omdat het een vergissing is. Het is namelijk meermaals aangetoond dat investeringen in infrastructuur zich op termijn absoluut uitbetalen.

(overigens is het verbeteren van de infrastructuur ook productie maar dat terzijde)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')