abonnement Unibet Coolblue
pi_86102621
En nog wat foto's van de S80. Nu is hij wel door de wasstraat geweest.







pi_86102782
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:06 schreef BartMegens het volgende:
*BartMegens zich melden doet met een Volvo 144 DL uit 1974

[ afbeelding ]
Leuk hoor, zo'n oldtimer! O+
pi_86106636
Das al de derde 144 in die kleur die ik ken :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  maandag 6 september 2010 @ 00:28:47 #54
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86112580
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:18 schreef BartMegens het volgende:
Zoals een goede klassieker betaamd, heeft 'ie al technische problemen. Distributietandwiel was naar de klote.

[ afbeelding ]

Nog even wat interieur:

[ afbeelding ]
Me like! :D
pi_86128048
Mij mag je toevoegen bij de 850's: 850 T-5R CY O+
  maandag 6 september 2010 @ 15:16:22 #56
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86128077
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef L.E.E het volgende:
Mij mag je toevoegen bij de 850's: 850 T-5R CY O+
Ik zit te kwijlen. :9~ :@
pi_86131236
En bij mij mag de xc 90 eruit, al een tijdje zelfs :@
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_86135325
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:15 schreef L.E.E het volgende:
Mij mag je toevoegen bij de 850's: 850 T-5R CY O+
:9~ Foto's volgen snel hoop ik :P
pi_86209725
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:43 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

:9~ Foto's volgen snel hoop ik :P
Als jij de OP aanpast :P
pi_86210312
Hmm ik zie dat een 2e hans S40 nog best betaalbaar is eigenlijk. Hoe zijn die modellen qua benzineverbruik en onderhoud? Ben me eens aan het orienteren op een vervanging voor m'n startersauto :)
Too much is never enough!
pi_86210579
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:02 schreef L.E.E het volgende:

[..]

Als jij de OP aanpast :P
Kan ik niet meer ;) Is slechts 48 uur mogelijk :)
pi_86211548
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef The6thgate het volgende:
Hmm ik zie dat een 2e hans S40 nog best betaalbaar is eigenlijk. Hoe zijn die modellen qua benzineverbruik en onderhoud? Ben me eens aan het orienteren op een vervanging voor m'n startersauto :)
Ik kan enkel over de S40 1.8 automaat Phase I spreken (foto's eerder in dit topic te bewonderen). Inmiddels heb ik daar zo'n 20.000 km mee gereden in 2,5 jaar tijd. Verbruik komt met mijn niet zo zware rechtervoet uit op 1 op 12,5 in de zomer, in de winter ongeveer 1 op 11,5. De 1.8 is pittig genoeg voor de hoeveelheid auto die hij moet verplaatsen, maar je hebt natuurlijk geen raceauto onder je kont. 0 tot 100 doet hij ongeveer in 11 seconden.

Qua onderhoud is het een te betalen auto als je het bij een vakgarage of een specialist laat doen. De dealer is duur, maar rekent wel vaste prijzen voor werkzaamheden. Ik denk alleen dat ze ook niet echt dol zijn op die instap-Volvo's ;)

Ik heb hier en daar helaas wel wat pech gehad met een kapotte thermostaat, lekkage in de kofferbak (bekende kwaal voor Phase I!), vocht in de rechterkoplamp (hogedrukspuit bij de wasstraat...) en aanlopende remmen achter wegens veel stilstaan. Verder natuurlijk regulier onderhoud, zoals banden, olie e.d. Daarbij reken ik voor een automaat ook de ATF mee (om de 120.000 km.). De distributie moet om de 120.000 km of 8 jaar. Komende reparatie bij mijn exemplaar is vervanging van de draagarmen, en zie daar... een andere bekende kwaal van de Phase I. Sowieso willen ze nog weleens kraken bij drempels (veerschotels, stabilisatorstangetjes en/of -rubbertjes). Rammeltjes in het interieur zijn niet ongewoon. Daarnaast zijn de watergedragen lakken van tegenwoordig ook niet je van het. Neem verder geen rode, voor zover ze sowieso nog rood zijn.

Ik vind het persoonlijk een comfortabele, betrouwbare en fijn rijdende auto. De besturing had misschien alleen wel wat directer gemogen en de remmen steviger. Verder schijnt de 2.0 wat rumoeriger te zijn dan de 1.8, maar ik kan dat niet bevestigen uit eigen ervaring. En een 1.6... Die lijkt mij wat ondergemotoriseerd. Oja, en absoluut niet onbelangrijk om te melden: hij heeft me nog NOOIT laten staan.

Ik bedenk me verder nog dat ik vaker het advies heb gelezen om de Mitsubishi 1.8 GDI-motor (B4184SM met 125 pk of B4184SJ met 122 pk) te mijden. Precieze reden weet ik overigens niet. Ik heb zelf gewoon een Volvoblok (B4184S met 115 pk).

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleFunk op 08-09-2010 18:23:33 ]
pi_86218723
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:18 schreef The6thgate het volgende:
Hmm ik zie dat een 2e hans S40 nog best betaalbaar is eigenlijk. Hoe zijn die modellen qua benzineverbruik en onderhoud? Ben me eens aan het orienteren op een vervanging voor m'n startersauto :)
Wij hebben hier een V40 phase 1 staan en heb veel met een V40 phase 3 gereden.

Onderhoud van de V40 phase 1 1.8 lpg G3 is erg goedkoop. Nu op 220.000 de eerste keer de koppelingsplaten laten vervangen en verder erg weinig problemen met de auto gehad. De koppelingsplaten laten vervangen door een specialist voor al het andere gaat hij naar een merkloze garage met een schappelijk tarief. Netjes op de juiste km standen de olie laten vervangen en de kleine en grote beurten.

Vreemd genoeg alle problemen omschreven door degene boven mij niet meegemaakt. (afkloppen)

Ik vind zelf de V40 phase 1 niet optimaal rijden, ik vind de vering niet erg fijn de phase 3 ligt lekkerder op de weg.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_86231415
M'n 850 is weg, en vervangen door een T5R! 8-)
pi_86232277
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:54 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n 850 is weg, en vervangen door een T5R! 8-)
Nice. Toch jammer dat ze FWD zijn :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86233344
quote:
Op donderdag 9 september 2010 07:54 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n 850 is weg, en vervangen door een T5R! 8-)
Ik dacht dat jullie juist minder Volvo's voor de deur wilden hebben :D
pi_86248158
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:56 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie juist minder Volvo's voor de deur wilden hebben :D
Jep, de 850 is weg en de 740 Turbo (86'er) moet ook nog verkocht worden. :P In plaats van die 2 is de T5R gekomen dus. :P Alleen is de 740 nog niet weg.

Misschien dat ik m'n Amazon ook verkoop: ik rij er zelden in en heb er afgelopen anderhalf jaar flink geld in gepompt aan laswerk/achterstallig onderhoud/etc. :X
pi_86249927
quote:
Op woensdag 8 september 2010 17:56 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik kan enkel over de S40 1.8 automaat Phase I spreken (foto's eerder in dit topic te bewonderen). Inmiddels heb ik daar zo'n 20.000 km mee gereden in 2,5 jaar tijd. Verbruik komt met mijn niet zo zware rechtervoet uit op 1 op 12,5 in de zomer, in de winter ongeveer 1 op 11,5. De 1.8 is pittig genoeg voor de hoeveelheid auto die hij moet verplaatsen, maar je hebt natuurlijk geen raceauto onder je kont. 0 tot 100 doet hij ongeveer in 11 seconden.

Qua onderhoud is het een te betalen auto als je het bij een vakgarage of een specialist laat doen. De dealer is duur, maar rekent wel vaste prijzen voor werkzaamheden. Ik denk alleen dat ze ook niet echt dol zijn op die instap-Volvo's ;)

Ik heb hier en daar helaas wel wat pech gehad met een kapotte thermostaat, lekkage in de kofferbak (bekende kwaal voor Phase I!), vocht in de rechterkoplamp (hogedrukspuit bij de wasstraat...) en aanlopende remmen achter wegens veel stilstaan. Verder natuurlijk regulier onderhoud, zoals banden, olie e.d. Daarbij reken ik voor een automaat ook de ATF mee (om de 120.000 km.). De distributie moet om de 120.000 km of 8 jaar. Komende reparatie bij mijn exemplaar is vervanging van de draagarmen, en zie daar... een andere bekende kwaal van de Phase I. Sowieso willen ze nog weleens kraken bij drempels (veerschotels, stabilisatorstangetjes en/of -rubbertjes). Rammeltjes in het interieur zijn niet ongewoon. Daarnaast zijn de watergedragen lakken van tegenwoordig ook niet je van het. Neem verder geen rode, voor zover ze sowieso nog rood zijn.

Ik vind het persoonlijk een comfortabele, betrouwbare en fijn rijdende auto. De besturing had misschien alleen wel wat directer gemogen en de remmen steviger. Verder schijnt de 2.0 wat rumoeriger te zijn dan de 1.8, maar ik kan dat niet bevestigen uit eigen ervaring. En een 1.6... Die lijkt mij wat ondergemotoriseerd. Oja, en absoluut niet onbelangrijk om te melden: hij heeft me nog NOOIT laten staan.

Ik bedenk me verder nog dat ik vaker het advies heb gelezen om de Mitsubishi 1.8 GDI-motor (B4184SM met 125 pk of B4184SJ met 122 pk) te mijden. Precieze reden weet ik overigens niet. Ik heb zelf gewoon een Volvoblok (B4184S met 115 pk).
Dit lijkt mij een aardige beoordeling.

Zelf alleen ervaring met een V40 Phase I en inderdaad kraakjes bij drempel rijden (Zijn volgens de dealer de rubbers op de draagarmen, bekend probleem, op te lossen door 2 nieuwe (andere types) rubbers).
Is verder geen 'defect' ofzo.
1.6 lijkt me een drama, ik vond mijn 1.8 al een oudelullenwagen, maar dat zal ook wel door de vorige eigenaren gekomen zijn, toen ik er eenmaal in reed werd ie weer wat feller na vaker wat meer de toeren in te gaan.

Mij heeft ie wel laten staan, door wat later pas bleek een defecte startmotor, en verder de nodige kosten gehad aan distributieriem, banden en een beurt. Hier kun je uiteraard niet onderuit.

Vocht in de koplamp heb ik ook gehad, heb ik niets meer aan gedaan verder...

Verder heb ik nog een kabelboom laten herstellen, die defect is geraakt waardoor m'n ABS e.d. er mee kapten, dit doordat in deze modellen -naar zeggen- de kabels dusdanig lopen dat deze verweren.

Ook nog twee schokdempers vervangen, gezien deze ook goed versleten waren.

Al met al ben ik blij dat ie weg is, voornamelijk omdat mn huidige S80 me zoveel meer rijgenot heeft geboden. Ik was al die kleine dingetjes zat voor toch een 'instap Volvo'

Zoals r8ality ook al aangaf in een eerder deel van deze topic-reeks... het zijn geen échte 'Volvo Volvo's' wat naar mijn beleving ook wel subtiel is bevestigd door de dealer en m'n eigen ervaring.
Ik zou het zelf niet in de categorie 'slecht' willen plaatsen o.i.d.

Het komt dus deels op geluk aan, maar als ie goed onderhouden is moet het prima lukken lijkt me.
Mijn negatieve bijklank komt ook een beetje doordat ik toch wel wat achterstallig onderhoud heb moeten laten herstellen.

De rijeigenschappen vond ik prima, de vering vond ik 't puntje wat wel iets beter kon.
Stuurde verder prima, remmen kunnen inderdaad wat 'directer' maar dat went in elke auto vind ik.
Mijne rammelde gelukkig niet, een vriend van mij met een Phase I diesel ragde regelmatig op zn dashboard vanwege rammeltjes...

Maar goed, ondanks mn mindere gevoel bij de auto (qua betrouwbaarheid) kwam een vriend van mij de wagen toch nog een half jaar na inruilen in de omgeving tegen laatst, dus het is toch nog blijven rijden... ;)
pi_86266170
Verveling:





Nét niet!
Nee.
pi_86270698
En wat is daar het praktisch nut van? :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86280330
Weddenschapje of hij paste of niet. :P
Nee.
pi_86281278
Een Amazon gaat er wel in :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86376607
Weet je wat vervelend is? Medeweggebruikers die niet doorrijden waardoor je je perfecte drift voortijdig moet beëindigen ;(.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86376856
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:39 schreef r8ality het volgende:
Weet je wat vervelend is? Medeweggebruikers die niet doorrijden waardoor je je perfecte drift voortijdig moet beëindigen ;(.
Herkenbaar. :(
pi_86376914
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:47 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Herkenbaar. :(
Ken je de rotonde in Veldhoven bij de Mac? Daar heb ik een keer 's nachts zo lopen driften dat er benzine uit m'n doorgeroeste tank naar buiten kwam _O-.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')