quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:26 schreef Droopie het volgende:
Is het toevallig in de buurt van Rotterdam-West?? Heb zo pauze en wil die controle wel even meemaken
Ramptoerismequote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:31 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Deze Rotterdammer heeft ook een vrije dag.
Denk eens na? Het is de eigenaar van het pand. Hem de toegang ontzeggen tot de hele woning is het domste wat je kan doen als er een eventuele rechtszaak van komt. Wat de 3 jongens nu doen is het beste wat ze kunnen doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:18 schreef Inlognaam het volgende:
Volgens mij is het inmiddels de hoogste tijd om wat extra veiligheidsmaatregelen op de voordeur te plaatsen zodat de verhuurder niet zomaar binnen kan komen. Gewoon een paar kettinkjes, kosten een euro'tje ofzo bij de Action...
Heeft de politie de man aangehouden trouwens of niet? Huisvredebreuk, vernieling...
Overigens zou ik de gemeente al om raad hebben gevraagd denk ik en gewoon alles open kaart tegen hen spelen in de hoop dat ze alle huizen van hem gaan controleren.
Hij is de verhuurder van het pand. En ook al zou ie de eigenaar zijn, dan nog heeft ie daar niets te zoeken omdat ie daar niet meer woont. TS woont daar samen met zn huisgenoten, TS en zijn huisgenoten hebben huisvrede. Pas bij dringende redenen zal de eigenaar binnen mogen komen zonder toestemming. Het is TS zijn goed recht een haakje op de buitendeur te plaatsen en de eigenaar al dan niet toe te laten in de woning.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Denk eens na? Het is de eigenaar van het pand. Hem de toegang ontzeggen tot de hele woning is het domste wat je kan doen als er een eventuele rechtszaak van komt. Wat de 3 jongens nu doen is het beste wat ze kunnen doen.
Ik lees juist dat hij de eigenaar is en dat de jongens elk 1 kamer huren. Zij hebben recht op die kamertje af te sluiten. Niet op het hele huis.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:38 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Hij is de verhuurder van het pand. En ook al zou ie de eigenaar zijn, dan nog heeft ie daar niets te zoeken omdat ie daar niet meer woont. TS woont daar samen met zn huisgenoten, TS en zijn huisgenoten hebben huisvrede. Pas bij dringende redenen zal de eigenaar binnen mogen komen zonder toestemming. Het is TS zijn goed recht een haakje op de buitendeur te plaatsen en de eigenaar al dan niet toe te laten in de woning.
Of denk jij dat een woningbouwvereniging ook zomaar zonder problemen iedere woning op elk moment binnen mag komen?
En wat voor gevolgen zou het volgens jou hebben bij een evt. rechtszaak die nadelig zijn voor de huurder? Geldt het huurrecht dan opeens niet meer, omdat de eigenaar niet toegelaten werd?
Trouwens, als je m binnen laat, is het indirect ook al geen huisvredebreuk meer...
Ik heb er niet veel verstand van... Maar volgens mij is de vraag of de eigenaar ook gebruik maakt van delen van het huis. Dus of hij er ook woont of ergens in huis opbergruimte heeft oid. Als dat niet zo is mag hij niet zomaar binnenkomen en mag je hem dus de toegang ontzeggen... Ook al is hij de eigenaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik lees juist dat hij de eigenaar is en dat de jongens elk 1 kamer huren. Zij hebben recht op die kamertje af te sluiten. Niet op het hele huis.
Omdat de jongens er beter voor staan als ze aantonen steeds netjes zijn gebleven en volgens de regels+wetgeving hebben gehandeld.
Denk je niet dat de politie niet zelf had kunnen adviseren een nieuw slot op voordeur te zetten? Het huis is niet van hun, ze huren slechts een kamertje.
Om net zo kort als jij door de bocht te gaan, als je een hotelkamer boekt heb je nog niet het recht de slot van de voordeur van het hotel te veranderen?
Spannend!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:55 schreef NietTeVolgen het volgende:
11:00 is geweest, geen inspectie, of enig teken van de eigenaar.
Even de gemeente gebelt, 6 keer doorverbonden, en wie kreeg ik aan de lijn? De inspecteur!
Hij zou inderdaad gister komen, wat door de eigenaar verzet is naar vandaag 11:00,
en wat tot onze verbazing door de eigenaar weer verzet is tot 14:00 vanmiddag!
Wij hebben maar meteen de inspecteur vertelt wat er vanochtend is gebeurt en wat de situatie is,
de inspecteur vond dit allemaal heel interresant, en de eigenaar kan nu nergens meer omheen lullen of trukjes uithalen, de inspecteur weet nu dat de eigenaar mijn kamer wou leeg maken en dat de politie is geweest. Hij beloofde 14:00 langs te komen en de eigenaar kan de inspectie niet meer verzetten.
Het is nu dus wachten tot 14:00, kijken wat de eigenaar nog in petto heeft in zijn extra verkregen tijd...
Briljante actie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:55 schreef NietTeVolgen het volgende:
11:00 is geweest, geen inspectie, of enig teken van de eigenaar.
Even de gemeente gebelt, 6 keer doorverbonden, en wie kreeg ik aan de lijn? De inspecteur!
Hij zou inderdaad gister komen, wat door de eigenaar verzet is naar vandaag 11:00,
en wat tot onze verbazing door de eigenaar weer verzet is tot 14:00 vanmiddag!
Wij hebben maar meteen de inspecteur vertelt wat er vanochtend is gebeurt en wat de situatie is,
de inspecteur vond dit allemaal heel interresant, en de eigenaar kan nu nergens meer omheen lullen of trukjes uithalen, de inspecteur weet nu dat de eigenaar mijn kamer wou leeg maken en dat de politie is geweest. Hij beloofde 14:00 langs te komen en de eigenaar kan de inspectie niet meer verzetten.
Het is nu dus wachten tot 14:00, kijken wat de eigenaar nog in petto heeft in zijn extra verkregen tijd...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |