abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85658085
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:21 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Dan kun je sowieso al aangifte doen wegens huisvredebreuk. :')
ja idd, de brutaliteit!
namaste
pi_85658106
Maar als hij voor de inspectie, al dan niet met jullie toestemming, een kamer leeghaalt en de gemeente voorhoudt dat er 2 personen verblijven. Kunnen jullie dan niet in de problemen komen als ze er achter komen dat er meer personen verblijven?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:26:27 #28
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_85658130
HU??? Hoe komt ie bij jullie binnen??
Zijn jullie vergeten op de buitendeur ook een nieuw slot te zetten??
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_85658865
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:25 schreef Habork het volgende:
Maar als hij voor de inspectie, al dan niet met jullie toestemming, een kamer leeghaalt en de gemeente voorhoudt dat er 2 personen verblijven. Kunnen jullie dan niet in de problemen komen als ze er achter komen dat er meer personen verblijven?
Wij staan alle 3 bij de gemeente ingeschreven op die woning terwijl er maar 2 mogen verblijven ( wisten wij dus niets van af). En we hebben een geldige huurovereenkomst. De verhuurder heeft dus zonder het ons te melden een van ons zwart laten wonen en zit nu dus in de shit over die dwangsom die hij probeert te vermijden door ons met ellende op te scuhiven.

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:26 schreef KarinJ. het volgende:
HU??? Hoe komt ie bij jullie binnen??
Zijn jullie vergeten op de buitendeur ook een nieuw slot te zetten??
Voordeur slot hebben wij niet kunnen regelen, ook weten wij niet of dit wel mag aangezien we toch op kamers zitten. Wat we huren, zit inmiddels goed op slot.

-- ook hebben wij net de politie gebelt op dat 0900-tuig nr. Die zijn er nu van op de hoogte dat dit speelt en dat de eigenaar vanavond of morgenochtend voor de gemeente controle langs kan komen om (geforceerd of niet ) een kamer leeg te maken. De meldkamer heeft een document liggen en we mogen gelijk 112 bellen met mijn 06, dan weten hun voor ze opnemen al genoeg. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door NietTeVolgen op 24-08-2010 19:52:48 ]
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:54:10 #30
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_85659119
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:47 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

Wij staan alle 3 bij de gemeente ingeschreven op die woning terwijl er maar 2 mogen verblijven ( wisten wij dus niets van af). En we hebben een geldige huurovereenkomst. De verhuurder heeft dus zonder het ons te melden een van ons zwart laten wonen en zit nu dus in de shit.
[..]

Voordeur slot hebben wij niet kunnen regelen, ook weten wij niet of dit wel mag aangezien we toch op kamers zitten. Wat we huren, zit inmiddels goed op slot.

-- ook hebben wij net de politie gebelt op dat 0900-tuig nr. Die zijn er nu van op de hoogte dat dit speelt en dat de eigenaar vanavond of morgenochtend voor de gemeente controle langs kan komen om (geforceerd of niet ) een kamer leeg te maken. De meldkamer heeft een document liggen en we mogen gelijk 112 bellen met mijn 06, dan weten hun voor ze opnemen al genoeg. *O*
^O^

Heel goed dat je niet meewerkt... Ik ken genoeg eerstejaars die meteen overstag zouden gaan...
pi_85659768
Ik wil je mijn complimenten geven dat je zo bezig bent. Er zijn niet veel WGR topics die door de TS informatief zijn en laten zien dat mensen dingen prima op eigen houtje op kunnen lossen, netjes :)
Veel succes morgen!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_85661762
Wow, spannende situatie waar je je in bevind en ik denk dat ze morgen neit zo blij zullen zijn met jullie sloten.

Goed dat jullie zoveel weerstand geven, ik denk dat veel mensen het contract getekend hadden om niet in de problemen te komen! Kans is wel groot dat 1 van jullie ergens anders zal gaan moeten wonen...maar misschien kan die uitgekocht worden voor een leuk bedrag !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:51:58 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85661852
wow ik ben benieuwd hoe dit afloopt, bedankt voor de updates iig TS :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85663596
Wat een kutsituatie. Maar ik vrees dat de politie ook niet veel zal doen hoor. Die kunnen kijken maar of ze daadwerkelijk iets doen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:32:18 #35
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85663810
Vervelende situatie. Goed dat je niets getekend hebt. Laat de verhuurder het maar zelf oplossen, hij is de verantwoordelijke voor de woning en de verhuur daarvan.

Het zal niet ten goede komen met de relatie verhuurder-huurder, maargoed. Dat had de verhuurder zelf ook kunnen bedenken.
Tics van je petten.
pi_85664110
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:28 schreef bijdehand het volgende:
Wat een kutsituatie. Maar ik vrees dat de politie ook niet veel zal doen hoor. Die kunnen kijken maar of ze daadwerkelijk iets doen...
Huisvredebreuk heeft de eigenaar inmiddels twee keer gepleegt, en mocht ie een kamer openbreken en eigendommen meenemen zonder toestemming zal de politie hopelijk wel wat doen.

Het is nu afwachten, iedereen is gespannen omdat we niet weten wanneer we iets kunnen verwachten,
de gemeente komt 11:00 kijken, dus tot 11:00 geen rust. Hij kan vanavond nog komen of morgenochtend om 06:00, we weten het niet. En of ie alleen of met 10 man komt is ook nog maar de vraag, maar we zullen ons legaal verzetten.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:43:28 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85664391
Misschien nog 1 tip: Leg dit alles vast op camera :D.
Als bewijsmateriaal en om op de jijbuis te zetten hè :D.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85664906
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:47 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

Wij staan alle 3 bij de gemeente ingeschreven op die woning terwijl er maar 2 mogen verblijven ( wisten wij dus niets van af). En we hebben een geldige huurovereenkomst. De verhuurder heeft dus zonder het ons te melden een van ons zwart laten wonen en zit nu dus in de shit over die dwangsom die hij probeert te vermijden door ons met ellende op te scuhiven.
[..]

Maar ondertussen weten jullie wel dat het niet legaal is om er met 3 personen te verblijven, dus dan kan jullie misschien ook verwijt worden dat er illegale huisvesting is. Iemand die hierover uitsluiting kan geven?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:55:53 #39
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_85665009
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:43 schreef Maanvis het volgende:
_O- :D

OT: zoiets heb ik nog nooit gehoord! De brutaliteit ook om zomaar zo'n slot uit te boren :{
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_85665105
maak een livestream van een webcam ^O^
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:58:26 #41
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85665133
quote:
Moet TS wel even een bordje ophangen dat er opnames gemaakt worden, anders krijgt íe daar weer problemen mee :7
Tics van je petten.
pi_85665397
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:58 schreef nattermann het volgende:

[..]

Moet TS wel even een bordje ophangen dat er opnames gemaakt worden, anders krijgt íe daar weer problemen mee :7
quote:
We beschikken alle drie nu over een cameratje met geluid op de kamers, zodra het fout gaat en ze tegen onze wil in een kamer openbreken en leegtrekken gaan we roepen dat we starten met filmen en doen we dat ook waarna we met de andere hand de politie bellen.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:05:22 #43
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_85665476
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:03 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

[..]

We beschikken alle drie nu over een cameratje met geluid op de kamers, zodra het fout gaat en ze tegen onze wil in een kamer openbreken en leegtrekken gaan we roepen dat we starten met filmen en doen we dat ook waarna we met de andere hand de politie bellen.
Dan heb je geen arm meer over om je te verdedigen :{ Ik zie zoiets wel uit de hand lopen bedoel ik te zeggen... Veel sterkte TS, ik hoop voor je dat die malloten zich bedenken en even gauw normaal gaan doen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_85665630
Tot zover ben je in elk geval goed bezig TS!
Niet alleen vannacht jullie kamerdeuren op slot houden, maar uiteraard ook morgen.

Nog een tip voor de voordeur: Veel sloten werken niet meer als er aan de andere kant van de deur al een sleutel in zit. Doe dus de voordeur aan de binnenkant op slot en laat je sleutel er in zitten. Grote kans dat de huisbaas er dan niet meer in kan. En als ie dat dan toch probeert, wordt je door het gerommel aan de voordeur in ieder geval nog gewaarschuwd en staat ie niet ineens al binnen zoals vanavond.

En als ie voor de deur staat, verzoek je hem uiteraard om het pand niet te betreden met de melding dat je de politie zal inschakelen omdat hij niets te zoeken heeft in jullie gezamenlijke ruimtes zonder afspraak vooraf (tenzij de verhuurder zelf ook gebruiker is van een deel van het pand, dan heeft hij namelijk WEL recht op toegang tot de gemeenschappelijke ruimtes in het pand).
pi_85666141
@Ivo1985,

De voordeur durven wij niet op slot te doen omdat wij kamers huren en geen compleet huis, wat wij huren is nu beveiligt, de individuele kamers dus. Of we de voordeur mogen blokkeren voor de eigenaar, weten we simpelweg niet, dus de voordeur blokkeren is een risico dat we niet willen nemen.

Zit zelf wel een beetje te shaken nu, van elk geluid word ik alert en elke langsrijdende auto brengt spanning. Er gaan ook steeds verschillende scenario's door me hoofd. Maargoed, volhouden tot 11:00.
pi_85666408
Succes TS!

Laat je niet kisten! maar fisten
pi_85666939
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:16 schreef NietTeVolgen het volgende:
De voordeur durven wij niet op slot te doen omdat wij kamers huren en geen compleet huis, wat wij huren is nu beveiligt, de individuele kamers dus. Of we de voordeur mogen blokkeren voor de eigenaar, weten we simpelweg niet, dus de voordeur blokkeren is een risico dat we niet willen nemen.

Snap ik niet. Ik neem aan dat een huis waar je met zijn 3-en in woont en waar eigenlijk maar 2 personen mogen wonen meer dan vol is, dus geen andere kamers voor andere personen.
Wat overblijft zijn gemeenschappelijke ruimten zoals keuken, badkamer, hal etc die je gezamelijk gebruikt en waar je gezamelijk verantwoordelijk voor bent. En daar hoort dus ook bij dat je die gezamelijk kunt afsluiten.
Je wilt toch niet het risico lopen dat elke zwerver naar binnen kan om de gezamelijk ruimte te gebruiken?
Gewoon op slot doen lijkt me.
-
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:36:28 #48
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_85667247
Zet een paar lege flessen achter de voordeur. Dan kan de huurbaas niet ongemerkt binnenkomen.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_85667355
Even mezelf verbeteren, de voordeur zit uiteraard op een normale manier op slot.
Wij doelde met op slot meer het echt blokkeren van de deur door bv. aan de binnenkant een sleutel erin te duwen. De eigenaar heeft namelijk ook een sleutel voor de voordeur. Dit soort blokkeer praktijken gaan we uiteraard niet doen. Er zijn trouwens 3 kamers + gemeenschappelijke ruimtes zoals keuken, wc etc.
pi_85668053
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:36 schreef KarinJ. het volgende:
Zet een paar lege flessen achter de voordeur. Dan kan de huurbaas niet ongemerkt binnenkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')