abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85691175
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik heb het hier puur over een financiele impact.
Want dat is heilig?

Laten we dan ook de lengte van een gevangenisstraf afhangen van het inkomen. De persoon met lagere inkomen gaat dan voor hetzelfde feit langer zitten dan een persoon met hoger inkomen. Aangezien die eerste per dag veel minder geld verliest.
quote:
En wat heeft met geld omgaan er mee te maken? Dat die vent van 100k een financieel wanbeleid voert met zijn eigen portemonnee doet er niet toe. Dat is namelijk zijn eigen fout, waar je dat bij inkomen niet kan zeggen.
Het gaat om het effect van de boete. Dat hangt van veel factoren af waaronder het omgaan met geld.
quote:
Daarnaast lijkt me de mentale impact bij een emotioneel stabiel persoon nou niet echt problematisch.
Het gaat dus om het effect van de boete. Daar kan je niet puur op inkomen afgaan. Je doet net alsof een rijk persoon niet kijkt op een 100 euro meer of minder. Dat is een aanname die zeker niet geldt voor alle bovenmodalen.
quote:
Weet je dat van je laatste statement zeker? Mijn gok is namelijk, en ik zal zo even zoeken of deze te onderbouw is, is dat voor jonge mannen en boven modale mannen snelheidsovertredingen maken.
Ik weet dat in zoverre het tegendeel nooit bewezen of gebleken is.

Wat betreft die jonge mannen: ja die krijgen meer boetes omdat jonge mannen meer risico's nemen. Dat is overal ter wereld het geval. Dat heeft niets met inkomen te maken.

Tot slot is in Finland, waar ze inkomensafhankelijk beboeten, gebleken dat de invoering daarvan geen effect heeft gehad op de verkeersveiligheid maar alleen op de inkomsten voor de overheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85691298
Maar geld is de enige regelbare variabele. Onder voor de rest EXACT gelijke omstandigheden, pak je de arme persoon harder. En dat is een feit. En waarom dat dan precies niet aanpakken? Een boete is in de 1e plaats ook een financiële straf.
Een gevangenisstraf heeft daarentegen niets met geld te maken en is puur op vrijheidsberoving gericht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85691455
Verhoog de snelheid dan voor de linker baan naar 140 km/h. Op alle mogelijke snelwegen. (bij 4 baans en meer de linker 2 rijbanen)
dag
pi_85691520
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:32 schreef Ascendancy het volgende:
Maar geld is de enige regelbare variabele. Onder voor de rest EXACT gelijke omstandigheden, pak je de arme persoon harder. En dat is een feit.
In absolute termen pak je de arme persoon even hard. De boete is voor iedereen gelijk.
quote:
En waarom dat dan precies niet aanpakken? Een boete is in de 1e plaats ook een financiële straf.
Een gevangenisstraf heeft daarentegen niets met geld te maken en is puur op vrijheidsberoving gericht.
Dat moge allemaal wel zo zijn, er is nog steeds geen enkele reden om inkomensafhankelijk te beboeten anders dan het willen hebben van een (subjectieve) rechtvaardigheid. Als je het nu onrechtvaardig vindt kan ik daar weinig tegenin brengen anders dan het met je oneens zijn.

Wat betreft verkeersveiligheid is inkomensafhankelijk beboeten niet nodig.
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 15:43:01 #155
42184 crew  DaMart
pi_85691645
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:37 schreef Peter het volgende:
Verhoog de snelheid dan voor de linker baan naar 140 km/h. Op alle mogelijke snelwegen. (bij 4 baans en meer de linker 2 rijbanen)
En dan gaat iedereen links rijden, omdat je daar harder mag :P.
pi_85691789
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Is bij wegwerkzaamheden ook vaak zo :+

En dan?

De rechterbaan snelheid lager houden ivm op/afritten en vrachtverkeer.
dag
pi_85692163
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:46 schreef Peter het volgende:
Is bij wegwerkzaamheden ook vaak zo :+

En dan?

De rechterbaan snelheid lager houden ivm op/afritten en vrachtverkeer.
Volgens mij krijg je dan nóg meer dat van die gejaagde huisvaders met leasebakken de oprit afknallen en meteen doorschuiven naar helemaal links, een dikke roetwolk achterlatend.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85694780
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:38 schreef waht het volgende:

[..]

In absolute termen pak je de arme persoon even hard. De boete is voor iedereen gelijk.
Dit kan je niet serieus menen he. De impact is toch vele malen kleiner dan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:52:44 #159
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85694787
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

:?
Ren jij maar snel van de auto naar je werk als het regent, ik loop gewoon dan wel in pak naar binnen en doe daar pas helm af, ik droog, jij nat ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:55:39 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85694917
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef waht het volgende:

[..]

Hier maak je heel grote aannames. Je hebt geen flauw idee wat de werkelijke impact van een boete zal zijn.
Plus dat je het dan alleen over een simpele boete hebt, tot 30 te hard, daarna gaat de ovj wel even kijken naar jouw inkomsten en boete-verleden. Die boetes zijn maar een klein stukje van handhaving..
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:57:12 #161
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85694991
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:28 schreef waht het volgende:

[..]

Want dat is heilig?

Laten we dan ook de lengte van een gevangenisstraf afhangen van het inkomen. De persoon met lagere inkomen gaat dan voor hetzelfde feit langer zitten dan een persoon met hoger inkomen. Aangezien die eerste per dag veel minder geld verliest.

Of de arme langer laten zitten om die in verhouding toch minder opleveren voor de economie :D
pi_85702427
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dit kan je niet serieus menen he. De impact is toch vele malen kleiner dan.
Hoe bedoel je? Het is geen mening. Je hebt absoluut en je hebt relatief.
Absoluut is 100 euro boete 100 euro boete.
Relatief is 100 euro boete misschien een tiende van een maandsalaris en andere keren een twintigste.

De absolute financiële impact is bij iedereen hetzelfde. De relatieve financiële impact verschilt.
pi_85703006
Nee, want het hard aanpakken is relatief, daardoor is 100 euro is 100 euro ook relatief.
pi_85704127
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:57 schreef fs180 het volgende:

[..]

Of de arme langer laten zitten om die in verhouding toch minder opleveren voor de economie :D
Agree!

Elke stumper die minder als 5000 Euro netto per maand verdient, zetten we per te hard gereden kilometer een maand in de cel zitten....fileprobleem ook snel opgelost.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:45:42 #165
215628 woid
let's get Friendly
pi_85706100
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

dat gebeurt nu al, dus daar is geen verschil
pi_85707089
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:39 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Invoegen is een bijzondere verrichting. Je hoeft niet eens ruimte te maken. De invoeger wordt geacht te remmen of te stoppen op de invoegstrook als hij niet in kan voegen.
Klopt, maar leg dat de gemiddelde NL-automobilist maar eens uit. DE richtingaanwijzer wordt tegenwoordig als voorrangsstokje gezien.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 00:16:22 #167
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_85713318
quote:
AMSTERDAM - Zeker een op de vijf automobilisten op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam rijdt te hard. De KLPD bekeurde afgelopen maand ruim tienduizend automobilisten, zo liet een woordvoerder woensdag weten. Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer wil daarom de maximumsnelheid op het traject verhogen van 100 naar 120 kilometer per uur, maar daar zijn de omwonenden niet blij mee. ANP Video - RTV Utrecht
http://www.zie.nl/video/a(...)p-de-A2/m1fzm2wft4kl

20% is zwaar crimineel dus. :r
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_85719167
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:32 schreef Ascendancy het volgende:
Maar geld is de enige regelbare variabele. Onder voor de rest EXACT gelijke omstandigheden, pak je de arme persoon harder. En dat is een feit. En waarom dat dan precies niet aanpakken? Een boete is in de 1e plaats ook een financiële straf.
Een boete is geen straf, een boete is een schikkingsvoorstel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')