Want dat is heilig?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik heb het hier puur over een financiele impact.
Het gaat om het effect van de boete. Dat hangt van veel factoren af waaronder het omgaan met geld.quote:En wat heeft met geld omgaan er mee te maken? Dat die vent van 100k een financieel wanbeleid voert met zijn eigen portemonnee doet er niet toe. Dat is namelijk zijn eigen fout, waar je dat bij inkomen niet kan zeggen.
Het gaat dus om het effect van de boete. Daar kan je niet puur op inkomen afgaan. Je doet net alsof een rijk persoon niet kijkt op een 100 euro meer of minder. Dat is een aanname die zeker niet geldt voor alle bovenmodalen.quote:Daarnaast lijkt me de mentale impact bij een emotioneel stabiel persoon nou niet echt problematisch.
Ik weet dat in zoverre het tegendeel nooit bewezen of gebleken is.quote:Weet je dat van je laatste statement zeker? Mijn gok is namelijk, en ik zal zo even zoeken of deze te onderbouw is, is dat voor jonge mannen en boven modale mannen snelheidsovertredingen maken.
In absolute termen pak je de arme persoon even hard. De boete is voor iedereen gelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:32 schreef Ascendancy het volgende:
Maar geld is de enige regelbare variabele. Onder voor de rest EXACT gelijke omstandigheden, pak je de arme persoon harder. En dat is een feit.
Dat moge allemaal wel zo zijn, er is nog steeds geen enkele reden om inkomensafhankelijk te beboeten anders dan het willen hebben van een (subjectieve) rechtvaardigheid. Als je het nu onrechtvaardig vindt kan ik daar weinig tegenin brengen anders dan het met je oneens zijn.quote:En waarom dat dan precies niet aanpakken? Een boete is in de 1e plaats ook een financiële straf.
Een gevangenisstraf heeft daarentegen niets met geld te maken en is puur op vrijheidsberoving gericht.
En dan gaat iedereen links rijden, omdat je daar harder magquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:37 schreef Peter het volgende:
Verhoog de snelheid dan voor de linker baan naar 140 km/h. Op alle mogelijke snelwegen. (bij 4 baans en meer de linker 2 rijbanen)
Is bij wegwerkzaamheden ook vaak zoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
En dan gaat iedereen links rijden, omdat je daar harder mag.
Volgens mij krijg je dan nóg meer dat van die gejaagde huisvaders met leasebakken de oprit afknallen en meteen doorschuiven naar helemaal links, een dikke roetwolk achterlatend.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:46 schreef Peter het volgende:
Is bij wegwerkzaamheden ook vaak zo
En dan?
De rechterbaan snelheid lager houden ivm op/afritten en vrachtverkeer.
Dit kan je niet serieus menen he. De impact is toch vele malen kleiner dan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:38 schreef waht het volgende:
[..]
In absolute termen pak je de arme persoon even hard. De boete is voor iedereen gelijk.
Ren jij maar snel van de auto naar je werk als het regent, ik loop gewoon dan wel in pak naar binnen en doe daar pas helm af, ik droog, jij natquote:
Plus dat je het dan alleen over een simpele boete hebt, tot 30 te hard, daarna gaat de ovj wel even kijken naar jouw inkomsten en boete-verleden. Die boetes zijn maar een klein stukje van handhaving..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef waht het volgende:
[..]
Hier maak je heel grote aannames. Je hebt geen flauw idee wat de werkelijke impact van een boete zal zijn.
Of de arme langer laten zitten om die in verhouding toch minder opleveren voor de economiequote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:28 schreef waht het volgende:
[..]
Want dat is heilig?
Laten we dan ook de lengte van een gevangenisstraf afhangen van het inkomen. De persoon met lagere inkomen gaat dan voor hetzelfde feit langer zitten dan een persoon met hoger inkomen. Aangezien die eerste per dag veel minder geld verliest.
Hoe bedoel je? Het is geen mening. Je hebt absoluut en je hebt relatief.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit kan je niet serieus menen he. De impact is toch vele malen kleiner dan.
Agree!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:57 schreef fs180 het volgende:
[..]
Of de arme langer laten zitten om die in verhouding toch minder opleveren voor de economie
dat gebeurt nu al, dus daar is geen verschilquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
En dan gaat iedereen links rijden, omdat je daar harder mag.
Klopt, maar leg dat de gemiddelde NL-automobilist maar eens uit. DE richtingaanwijzer wordt tegenwoordig als voorrangsstokje gezien.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:39 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Invoegen is een bijzondere verrichting. Je hoeft niet eens ruimte te maken. De invoeger wordt geacht te remmen of te stoppen op de invoegstrook als hij niet in kan voegen.
http://www.zie.nl/video/a(...)p-de-A2/m1fzm2wft4klquote:AMSTERDAM - Zeker een op de vijf automobilisten op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam rijdt te hard. De KLPD bekeurde afgelopen maand ruim tienduizend automobilisten, zo liet een woordvoerder woensdag weten. Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer wil daarom de maximumsnelheid op het traject verhogen van 100 naar 120 kilometer per uur, maar daar zijn de omwonenden niet blij mee. ANP Video - RTV Utrecht
Een boete is geen straf, een boete is een schikkingsvoorstelquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:32 schreef Ascendancy het volgende:
Maar geld is de enige regelbare variabele. Onder voor de rest EXACT gelijke omstandigheden, pak je de arme persoon harder. En dat is een feit. En waarom dat dan precies niet aanpakken? Een boete is in de 1e plaats ook een financiële straf.
Een gevangenisstraf heeft daarentegen niets met geld te maken en is puur op vrijheidsberoving gericht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |