Ja, dat is ook wel waarquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijpelijk als je geen economische en sociale binding met zo'n stad hebt. Mijn vriend gaat elke dag op de fiets naar zijn werk op het Spui en zijn ouders passen 2x in de week op Ivan. De waarde van die dingen kun je niet in geld uitdrukken.
Uhm, het was een fuchsia die we op een spuitbus zagen en daarna hebben laten mengenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Innepin, wat voor kleur heb je daar op je muur zitten? Is dat hemelbed van Flexa? Wij hebben zo'n kleur in de slaapkamer en ik ben er heel erg gek op.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef Groofsken3 het volgende:
Mijn huisje heb ik voor 85.000 euro gekocht en ik woon binnen de ring van de grootse stad Eindhoven.
Oké, met alle verbouwingen straks bij elkaar zal ik op een hypotheek van bijna 150.000 euro uitkomen.
Ik kom hier ook niet vandaan, Mefke. Ik ben nota bene geboren op de Veluwe waar de huizen nog betaalbaar zijn. Maarja, met een studie in Amsterdam en een vriendje in Amsterdam is de situatie nu eenmaal zo gegroeid. Ik woonde zelf in Haarlem en zou best graag terug willen. Het is ongelooflijk hoeveel betaalbaarder Haarlem is in vergelijking met Amsterdam.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef mefke79 het volgende:
Het stomme is, ik kom hier niet eens vandaan, maar inderdaad, met het kdv om de hoek, mijn zusje om de hoek, het werk op de fiets en vrienden dichtbij is de drempel om te gaan heel erg hoog. Wij hebben dan onze ouders ook al voorgesteld om gewoon bij mij en mijn zusje in de buurt te komen wonen...doen ze niet voorlopig, en gelijk hebben ze.
Oh wauw! een herenhuis.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:44 schreef mefke79 het volgende:
Ik gooi mijn droomhuis er nog even in: kijk!
Nee, toen ik het gepost had begon ik idd te twijfelen of het wel duidelijk overkwam.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:44 schreef Stiemie het volgende:
Is dat anderhalf uur enkele reis Leonieke? Dat is dan wel veel vind ik.
Bij ons is het gewoon zo dat ik hier geboren en getogen ben en mijn ouders wonen vlakbij enzo. Tsja we denken er wel eens over om weg te gaan, maar ja als het nou niet bevalt enzo....
Een klein kwartier fietsen ongeveer. Met de auto zijn we er zo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:48 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, ik ken Amsterdam helemaal niet, maar hoe ver zit je dan van je schoonouders vandaan?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:49 schreef mefke79 het volgende:
En soms heb je dus dat in de post boven je al het gene ontkracht wordt wat je zegtMooi Groofsken! En het ziet er zo gezellig uit! Is dit in S....m of in S..p?
Wij hebben nu een hypotheek van 141000, dat wordt straks 167000, daarvoor hebben we een huis uit +/- 1928 met 3 slaapkamers (straks 4) en een tuin van 4 bij 32 meterquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:49 schreef mefke79 het volgende:
En soms heb je dus dat in de post boven je al het gene ontkracht wordt wat je zegtMooi Groofsken! En het ziet er zo gezellig uit! Is dit in S....m of in S..p?
Ik ben zelf 75 minuten heen en 75 minuten terug onderweg. Dat voordeel van het fietsen heb ik niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nee, toen ik het gepost had begon ik idd te twijfelen of het wel duidelijk overkwam.
3 kwartier heen, 3 kwartier terug.
In mijn hoofd was het nochtans heel duidelijk
Ja, anderhalf uur enkele rit zou voor mij ook not done zijn.quote:
Ow dat is idd wel langquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf 75 minuten heen en 75 minuten terug onderweg. Dat voordeel van het fietsen heb ik niet.
Hij brengt en we halen hem meestal samen op. Zo zie ik mijn neefje ook elke week (mijn schoonouders passen op hem, op Ivan en straks ook op onze tweede).quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ow dat is idd wel langMaar voor opvang betekent het in jullie geval waarschijnlijk wel dat jouw partner Ivan ophaalt na het werk?
Ja, hè? Ik vind het ook wel een heel moeilijke keuze, vooral omdat we in theorie genoeg hebben aan de woning waar we nu in zitten. Maar het zou zo heerlijk zijn, een eigen huis, nóg een kamer erbij, een tuintje...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:56 schreef miss_sly het volgende:
Watergraafsmeer is gewoon een heerlijke buurt!
Ah k, ik dacht dat hij 3 dagen ergens anders was. Wel leuk dat je van thuis uit kunt werken (al zou dit niets voor mij zijn, vrees ikquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij brengt en we halen hem meestal samen op. Zo zie ik mijn neefje ook elke week (mijn schoonouders passen op hem, op Ivan en straks ook op onze tweede).
Ik werk ook regelmatig thuis, hoor, en daardoor is het voor mij prima te doen.
Ik vind 't nog steeds eng, s'avonds in Rotterdam.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef huuphuup het volgende:
oh en Wickie kom je uit R'dam![]()
ik dacht bij jou altijd aan Amsterdam joh![]()
hahaha, ik heb vlakbij de Hofplein-fontein gewoond, heerlijk 's avonds door de stad slenteren
dat mis ik wel.
Als ik niet kon slapen ging ik gewoon window-shoppen ofzo
ik heb hier precies hetzelfdequote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef mefke79 het volgende:
Het stomme is, ik kom hier niet eens vandaan, maar inderdaad, met het kdv om de hoek, mijn zusje om de hoek, het werk op de fiets en vrienden dichtbij is de drempel om te gaan heel erg hoog. Wij hebben dan onze ouders ook al voorgesteld om gewoon bij mij en mijn zusje in de buurt te komen wonen...doen ze niet voorlopig, en gelijk hebben ze.
Ik woon vijf minuten van mijn schoonouders, en vijf kwartier van mijn eigen moeder vandaan. Ik doe iets verkeerd denk ikquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:57 schreef mefke79 het volgende:
Schoonoudertechnisch: 45 minuten van de ene, 45 minuten van mijn ouders en alleen zijn moeder woont dichtbij, maar die zie ik zo weinig mogelijk (om de lieve vrede te bewaren)
2 dagen bij opa en oma, 1 dag bij mij, 1 dag bij zijn vader en 1 dag doen we samen. Dat laatste is een tijdelijke oplossing omdat we nog steeds geen kinderopvang hebben (nog zo'n leuke eigenschap van Amsterdam - hoe hebben jullie dat in vredesnaam gedaan, miss_sly?). In de nabije toekomst wordt het 1 dag opa en oma, 2 dagen kinderdagverblijf, 1 dag bij mij en 1 dag bij papa.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:00 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah k, ik dacht dat hij 3 dagen ergens anders was.
Ik begin gewoon in mijn ochtendjas.quote:Wel leuk dat je van thuis uit kunt werken (al zou dit niets voor mij zijn, vrees ikIk zou gewoon niet beginnen
)
Op zich kunnen wij hier ook prima met drietjes blijven wonen, maar het zou gewoon net fijner en praktischer zijn, een begane grond woning met tuin. En als we dan toch bezig zijn, wil ik ook bes iets meer dan de 85 m2 die we nu hebben. Dus tja, dan komt Amsterdam Noord in zicht. We gaan binnenkort wat woningen bezichtigen zelfsquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, hè? Ik vind het ook wel een heel moeilijke keuze, vooral omdat we in theorie genoeg hebben aan de woning waar we nu in zitten. Maar het zou zo heerlijk zijn, een eigen huis, nóg een kamer erbij, een tuintje...
Jullie hebben het "net" klaar...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:51 schreef miss_sly het volgende:
Ow, huizen, verhuizen, Amsterdam...hier hetzelfde als bij claudia. Ons huis zijn we op zich nog steeds heel blij mee, en de wijk is echt helemaal geweldigEn we zijn zo dol op Amsterdam. Maar ja, wat ruimte voor Senna en vooral: een tuin! Wat lijkt me dat zalig. Dus ook wij zijn aan het rondkijken, ook oa in Amsterdam Noord.
En in Amsterdam zijn de prijzen gewoon erg hoog. Want als je het dan over een driekamerappartement hebt, heb je het dus over een appartement met 2 slaapkamers, waarvan er eentje ook vaak echt klein is. Totale oppervlakte zit gewoonlijk ergens tussen de 65 en 80 m2. En al sje dan 80 m2 hebt, heb je eigenlijk best een ruim appartement naar Amsterdamse begrippen.
10 minuten van schoonouders, een uur van mijn maquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:02 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik woon vijf minuten van mijn schoonouders, en vijf kwartier van mijn eigen moeder vandaan. Ik doe iets verkeerd denk ik
Je beseft dat ze buiten Amsterdam ook Hema's hebben?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:02 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben in Castricum gekeken. Redelijk betaalbaar en bij zee. Maar ja wel erg ver van mijn (schoon)ouders.... en ik vind het nu zo fijn dat ik met mijn meissies zo de binnenstad in loop. Gewoon even koffie drinken bij de hema. Of een rondje door de 9 straatjes of even de Albert Cuyp over. Dat zal ik dan echt heel erg gaan missen.
Weinig!quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Zolang ik nog huur voor minder dan 400 euro ga ik nergens naartoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |